Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 pelatessa kuva värisee!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mike
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mike

New Member
Hei!

Yritin etsiä vastaavaa ongelmaa, mutta en löytäny mitään joten tein tälle oman sivun.

Elikkä mun ongelma on tällainen->

Kun pelaan PS3 pelejä, niin TV:n kuva värisee vaakatasossa:mad: Esim, Assassin´s Creediä pelatessa kun katselee nopeasti ympärilleen, niin kuva alkaa värisemään ja se on todella ärsyttävää!! Sama ongelma on ollut myös Heavenly Swordissa ja Drakessa. En usko, että syy on peleissä. Tämä ongelma siis tulee silloin kun pelaan peliä.. Jos seison paikallani enkä tee mitään niin kuva on normaali.

Minulla on PS3 60G ja Mirai 42" Full HD telkkari. Kun telkkarilla katselee esim. DVD/Blue-Ray leffoja tai normaalisti vaikka salkkareita, niin kuvassa ei ole mitään vikaa.

Eli siis missä vika? HELP ME!!:confused::confused:

Vastaus: PS3 pelatessa kuva värisee!!

Olisikohan vain tearing-ilmiöstä kyse? http://en.wikipedia.org/wiki/Tearing

Sitä veikkaisin ja syy on kyllä ihan peleissä. Jotkut pelit vaan omaavat kyseisen ongelman.

Toi tearing-ilmiö näyttäisi olevan syy kuvan värinään... ainakin niin voi päätellä kun lueskeli enemmän siitä.

Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa ongelmaa Assassin´s, Heavenly Swordin tai Draken kanssa? Voiko sitä mitenkään korjata?

Lezlie jo mainitsikin niin kyse on tearingista. Assassins creedissä tota ilmaantuu ihan hemmetisti ja myöskin unchartedissa, elikkä vika on peleissä

Toi tearing-ilmiö näyttäisi olevan syy kuvan värinään... ainakin niin voi päätellä kun lueskeli enemmän siitä.

Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa ongelmaa Assassin´s, Heavenly Swordin tai Draken kanssa? Voiko sitä mitenkään korjata?

Mulla on myös tearingia Samsungissa, eikä sitä voi itse korjata

No voihan p***a! Toivottavasti toi ongelma otetaan huomioon ja pelit tehdään paremmin tulevaisuudessa. Olisikohan mahdollista, että pleikan oma päivitys korjaisi joskus tuon ongelman??

No voihan p***a! Toivottavasti toi ongelma otetaan huomioon ja pelit tehdään paremmin tulevaisuudessa. Olisikohan mahdollista, että pleikan oma päivitys korjaisi joskus tuon ongelman??
Pleikkarin päivitykset eivät voi tehdä asialle mitään. Pelienkin päivitys vaatisi graffamoottoriin perustavanlaatuisia parannuksia, joten en usko, että tulee tapahtumaan. Ilmiön kanssa pitää vaan oppia elämään.

Oletko kokeillut eri kaapeleilla? Esim surullisen kuuluisa Dead Rising tearing ilmantuu ainoastaan VGA.n kautta ja tietyssä resossa. Eli oisko HDMi <> komponentti eroa. :confused:

Olisikohan vain tearing-ilmiöstä kyse? http://en.wikipedia.org/wiki/Tearing

Sitä veikkaisin ja syy on kyllä ihan peleissä. Jotkut pelit vaan omaavat kyseisen ongelman.

Itsellä on käytössä Toshiban 42Z3030DG

Silloin kun Assassins Creed pelissä ollaan tornin huipulla ja kamera tekee nopean vaakasuuntaisen maisemien katsomisen on kyseessä ehdottomasti "tearing"-ilmiö.

Mutta nimenomaan "värisemistä" huomaan esim. puissa ja etenkin niiden lehdissä. Jos teen minimaalista liikettä kamerassa kun kuvassa on puu näkyy selvää väreilyä lehtien reunoissa. Tämän huomaa myös joissain muissa hyvin pienissä elementeissä joita on paljon ruudulla. Tällöin en usko että kyse on (page) tearing-ilmiöstä.

Uskon kuitenkin että tämäkin ongelman syy löytyy itse peleistä / tehon puutteesta pleikassa...

Välissä on laadukas HDMI 1.3 kaapeli joten siinä ei myöskään ole syy.

Ylös Bottom