Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sharp Aquosin ja HDMI:n kanssa ääniongelmia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja foxbat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

foxbat

New Member
Hei!

Olen uusi käyttäjä foorumillanne joten ajattelin ensimmäisen viestini pyhittää ääniogelman ratkaisuun.

Kytkin siis PS3:n HDMI piuhalla 32" Sharp Aquos'n kiinni. Kuva tulee konsolista moitteita ja laatu on todellakin katsottavaa. Ongelmaksi muodostui kuitenkin äänet. Syystä tai toisesta en saa ääntä kulkemaan HDMI:n kautta TV:n kaiuttumiin sitten millään ilveellä. Ääniasetukst olen ajanut automaattisesti mutta tulos on silti sama. Ääniä ei kuulu pelissä eikä myöskään valikoissa.

Onko kenelläkään muulla ollut samanlaista ongelmaa? Luultavaa on sekin, että jokin ruksi on jäänyt laittamatta vai olisiko itse TV:n asetuksissa jotain häikkää? Itse televisio on muutaman vuoden ikäinen. Olen myös resetoinut konsolin mutta äänet eivät ole palautuneet.

Kiitokset vastauksista.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Sharp Aquosin ja HDMI:n kanssa ääniongelmia

Onko sulla optinen piuha PS3:ssa kiinni HDMI:n lisäksi? Käsittääkseni PS3 ei osaa käyttää kun jompaa kumpaa äänen siirtoon, eli jos on piuha siellä kiinni, niin ei toimi äänet HDMI:n kautta. Korjatkoon joku viisaampi, jos muistan väärin.

Onko sulla optinen piuha PS3:ssa kiinni HDMI:n lisäksi? Käsittääkseni PS3 ei osaa käyttää kun jompaa kumpaa äänen siirtoon, eli jos on piuha siellä kiinni, niin ei toimi äänet HDMI:n kautta. Korjatkoon joku viisaampi, jos muistan väärin.

Kyllä toimii äänet HDMI:ssä, vaikka optinen piuha olisi kiinni. Äänien lähteitä ei kuitenkaan voi olla kuin yksi. Se pitää valita ääniasetukset-kohdasta pleikkarin valikossa.

Kyllä toimii äänet HDMI:ssä, vaikka optinen piuha olisi kiinni. Äänien lähteitä ei kuitenkaan voi olla kuin yksi. Se pitää valita ääniasetukset-kohdasta pleikkarin valikossa.
Aivan, näin olen itsekin asian laidan ymmärtänyt. Jokatapauksessa äänet tulivat sitten takaisin kun myöhemmin konsolia testailin. En tiedä mistä moinen muutos, toivokaamme, että äänet pysyisivät tallella kuten toistaiseksi ovat olleet. Konsolin resetointi saattoi auttaa asiaa ja kenties olin hieman malttamaton enkä katsonut tulosta loppuun asti. Kiitokset silti vastauksista.

Ylös Bottom