Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DS, kuoleva käsikonsoli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pilvikone
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Pilvikone

New Member
Eli juu, tälläistä ajattelin kysyä, että onko Nintendo DS niinsanottu "kuoleva" känsikonsoli? Sillä ajattelin, että kannataako sitä enää hankkia vai onko Nintendolla tulossa vuoden sisään uutta =)

Vastaus: DS, kuoleva käsikonsoli?

Eli juu, tälläistä ajattelin kysyä, että onko Nintendo DS niinsanottu "kuoleva" känsikonsoli? Sillä ajattelin, että kannataako sitä enää hankkia vai onko Nintendolla tulossa vuoden sisään uutta =)

Sanotaanko näin, että DS ei ole mihinkään kuolemassa... Uusi versio - niinkuin Lite - saattaa tulla, mutta DS se vielä on.

Ehkä joskus vuonna 2013... tällä hetkellä tulee pelejä hirmuista tahtia.

Pelitarjontaa on sen verran paljon, että tuskin DS on mihinkään menossa. Ihan loistava kapistus. Olisipa PSP:lläkin kosketusnäyttö ja yhtä paljon pelejä...

Uusista malleista on puhuttu, mutta en nyt sanoisi kuolemassa. Ikänsä puolesta DS on hyvässä keski-iässä. Tehojen puolesta jää PSP:lle todelle selvästi, mutta pelitarjontaa silti hyvin niin nyt kuin vastaisuudessakin. ;)

Taitaa olla yksi elävimmistä konsoleista mitä on ikinä valmistettu.

Heh ei yksi eniten myydyimpiä (liekkö jo kohta myydyin) konsoleita ole todellakaan kuolemassa alle neljä vuotta markkinoilla oltuaan.

Itsekkin ajattelen DS:n ostoa ja mietin että onko järkevää jos ostan DS:n vasta nyt,mutta hienoa että porukat ovat sitä mieltä että DS tulee "elämään" vielä ainakin parisen vuotta.

Ei siitä tarvitse olla mitään mieltä edes, kun faktoja menestymiselle on niin paljon. Laitetta on markkinoilla helkkaristi, devukitti on halpa, pelejä on helpompi ja nopeampi tehdä kun millekään muulle koneelle markkinoilla. Melko varma rahasampo siis jopa pienemmällekin kehittäjälle (julkaisijoitakin saa helpommin kuin isoilla alustoilla, kuten myös rahoituksen), mahdollisuudet erilaisuuteen jne jne. Lisäksi laite myy vieläkin ihan käsittämättömiä määriä eikä Nintendo varmasti yritä tappaa tätä ihan äkkiä, voi olla, että tästä tulee jopa kaikkien aikojen menestyksekkäin konsoli.

Sisällöstä on pakko sanoa, että ei ole ollut silti omaan mieleen niin paljon kuin toivon, vaikka tarjontaa on pirusti.

Tuo otsikko oli todella huvittava.

Ei DS ole mihinkään menossa. Uusia pelejä tulee joka viikko ja kyseinen kapistus on maailmassa eniten myyty tämän hetkinen käsikonsoli. DS:n matka ei todellakaan ole vielä ehtoo puolella.

Hei, sitäpaitsi sille on jo tässä vaiheessa paljonkin alehintaisia pelejä :D

Itse tiedän kun olin ostanut juuri viikonlopun aikana.

DS elää ja sykkii vielä monta vuotta. Tämähän on loistokapistus, ainoa miinus jonka olen huomannut on muistikortin puute.

Kun tuossa poikkesin Tokiossa ja toki kolusin pelikauppoja jne. liikkeitä niin tuntui DS olevan suosituin niin pelin tarjonnaltaan sekä lisälaitteiltaan, yhdessä Wii:n ja PSP:n kanssa.

DS:lle oli tarjolla myös paljon erilaisia ei peleiksi laskettavia "hyöty"ohjelmistoja kuten ruokareseptejä, kieliopettajia sun muita muihinkin kuin pelaajiin vetoavia juttuja. Varmasti paljon kuraa, mutta lähes jokaiselle jotakin imo.

Uskoisin että monta suosittua vuotta vielä edessä.

Up. Onko nintendo julkaissut mitään uutta konsolia tai käsikonsolia että kehtaako vielä ostaa DSI ja vuoden tai parin päästä onkin jo kelvoton? :D googletuksella löysin kuinka ollakaan vanhan sivun jossa hypetettiin DS.ää. Eli jokunen 5-6 vuotta vanha sivu.

Pelejä voi tulla vaikka kuinka paljon, mutta onko se laatu sitten eriasia?

Up. Onko nintendo julkaissut mitään uutta konsolia tai käsikonsolia että kehtaako vielä ostaa DSI ja vuoden tai parin päästä onkin jo kelvoton? :D googletuksella löysin kuinka ollakaan vanhan sivun jossa hypetettiin DS.ää. Eli jokunen 5-6 vuotta vanha sivu.

Minä itse pelasin alkuperäisellä DS:llä ennen kuin hankin DSin eli neljä vuotta ja rapiat päälle, ja hyvin pelitti koko ajan. DS on erittäin kestävä konsoli ja pelejä tulee jatkuvalla syötöllä.

DSi alkaa vähitellen syrjäyttää vanhan DS:n mutta veikkaan että uutta käsikonsolisukupolvea ei tule ainakaan ennen kuin kotikonsolipuolella. TGS:ssä moni kiinnostavimmista peleistä oli DS:lle kuten Studio Ghiblin ja Level 5:n yhteisprojekti, Capcomin Ghost Trick, Dragon Quest VI:n ensimmäinen millekään alustalle tehty uusioversio ja Final Fantasy Gaiden. Lisäksi kannattaa muistaa loppuvuoden uudet julkaisut kuten Scribblenauts, Mario & Luigi: Bowser's Inside Story, Space Invaders Extreme 2 ja Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth.

DSin latauspalveluun on myös tulossa mielenkiintoisia pelejä kuten Shantae-tasoloikka, Alien Havoc, Zombie BBQ ja Dragon Quest Wars.

DS-mallit ovat ylivoimaisesti Yhdysvaltain ja Japanin myydyimmät konsolit ja pelituki ei näytä mitään merkkejä loppumisesta. Kannattaa seurata esim. Nintendolifen DS-uutisia ja lisäksi vielä DSiWare-latauspalvelun uutisia.

Pelejä voi tulla vaikka kuinka paljon, mutta onko se laatu sitten eriasia?

Pelien laadussa ei ole mitään vikaa, toki DS:lle (kuten kaikille suosituille alustoille, vertaa vaikka PS2) tulee myös paljon huonoja pelejä ja lisenssitauhkaa.

Threadilla on kyllä aika huvittava otsikko, mutta tottahan tuo on että Suomessa DS on loppuenlopuksi aika marginaalinen pelialusta. Muualla maailmassa asiat onneksi ovat toisin ja laatupelien tulva jatkunee vielä vuosia.

Minun kohdallani DS on kuin uudestaan syntynnyt. Julkkarina ostin DS:n, jota muutaman kuukauden pelasin armokkaasti, mutta sitten en kuukausiin/vuosiin ostannut pelejä. Ei vain kiinnostannut mikään...

...silloin, mutta nyt olen löytännyt pelejä, jotka ovat pelihistoriani parhaimmistoa. Esimerkiksi Ace attorney pelit. Aivan mahtavia ovat olleet. Nyt on ollut monet illat pelin 3. osa kovassa käytössä. Ensi vuonna tuleva uusi osa on minulle yksi 2010 odotettuimmista peleistä.

Esimerkiksi Ace attorney pelit. Aivan mahtavia ovat olleet. Nyt on ollut monet illat pelin 3. osa kovassa käytössä. Ensi vuonna tuleva uusi osa on minulle yksi 2010 odotettuimmista peleistä.

Kannattaa tutustua tuohon Mahen mainitsemaan Ghost Trickiin jos AA:t iskee. Käsittääkseni pelin suunnittelija on sama kuin AA:ssa, ja hyvin samantyylinen peli kai tulossa. Pitäisi itsekin tutustua hieman tarkemmin peliin, näyttää todella mielenkiintoiselta ja kaiketi ensi vuonna (vai oliko jopa tänä vuonna?) tulossa.

AA:t oli yksi syistä miksi itse DS:n ostin, nyt pelailen tuota neljättä osaa ja kyllähän se hyvin iskee vaikkei olekaan Pheonix enää pääosassa. Ei malttaisi odottaa Investigationsia, epäilemättä loistava peli tulossa.

Minun kohdallani DS on kuin uudestaan syntynnyt. Julkkarina ostin DS:n, jota muutaman kuukauden pelasin armokkaasti, mutta sitten en kuukausiin/vuosiin ostannut pelejä. Ei vain kiinnostannut mikään...

DS:n alkuvaiheessa hyvät pelit olivat aika vähissä. Minulla laite olikin käytännössä GBA-käytössä. DS:n alkuaikojen pahin moka oli kun ostin suosituksesta jonkin Mr. Drillerin jonka piti mukamas olla hyväkin. Mutta sitten alkoikin tulla niitä laatupelejä kuten Castlevania Dawn of Sorrow ja huikea Advance Wars DS ja siitä se alkoi rullaamaan.

DSin latauspalvelussa vähän sama juttu, johonkin WarioWare Snappediin ei välttämättä kannata sijoittaa edes ilmaisia pisteitä, etenkin kun nyt jenkkilässä julkaistiin samaan hintaan aiemmin mainittu Dragon Quest Wars ja toivottavasti se saadaan tännekin perjantaina.

Ylös Bottom