Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

CoD4 HC S&D - liiga [PS3], Sponsored by Activision

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pibe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: CoD4 HC S&D - liiga [PS3], Sponsored by Activision

Tuolee kyllä jotenkin mieleen tästä ketjusta BtB rekryketju mikä taas alkoi aivan naurettavasta jutusta. Mut pelataan pelit ja puhutaan sen jälkeen paskaa. Mielenkiintoinen asetelma finaalissa koska FF voitti ensinmäisen kohtaamisen. Luulen myös että pelin lopputulokseen vaikuttaa mitkä mapit tulee joten ehkä pelistä tekisi mielenkiintoisemman jos molemmat tiimit sais valita yhden kentän ja mode loput. Ärsyttävä pelata varsinki kovatasoisia pelejä jos mapit on tyyliin Wet wörk, Boggi, Countdown tai jotain muuta shittiä.

Pforce:
Otetaan joskus sitä friendlyä <3

Taitaa näissä jutuissa olla Friendly Fire päällä :D

Finaalin mapit:
set1: Creek, Crash, Broadcast, Overgrown, District
set2: Pipeline, Crash, Vacant, Overgrown, District

Ja Pforce voisi hieman ajatella ennen kuin alkaa hakkaamaan niitä näppäimiä. Samoin muut, varsinkaan yksityiskeskustelujen kuottauksia ei tuosta vaan tänne, koska niissä asiayhteys jää helposti pois kun kuottauksia nappaa keskusteluiden keskeltä. Muutenkin, ne on silti yksityiskeskusteluita.

Toivotan onnea finaaliin, paras voittakoon.

Jee, hyvät mapit! Eiköhän me FF nykästä toi set 2, eli vanhoilla mapeilla mennään. Kiitos Pibe ja yritetään :)

Jee, hyvät mapit! Eiköhän me FF nykästä toi set 2, eli vanhoilla mapeilla mennään. Kiitos Pibe ja yritetään :)

No jepa jee, elikkä taas on odetettavissa kleimoreja x100 niinkuin muissakin matseissa tätä ennen, :cool:

Noh joo, kattoo nyt pääseekö sitä kiireiltään pelaamaan ...

No, mieluumin alkunaatteja kuin joka hemmetin kulmaus täynnä Klaymoreja, aina se sama klik boom :rolleyes:

Ite oon sitä mieltä että kleikat sais säilyttää mielummin kuin kolme kranua. Kleikkojen laittamisessa tarvitaan sentään hieman enemmän taitoa kuin naatin roiskaisussa talon yli (ei tarvi alkaa kinaamaan tästä, tiedän aivan hyvin että alkunaateilla voi tappaa koko joukkueen alle 30 sec) . Plus kleikkoja on satakertaa helpompi väistää kuin jotain random naatteja. Tosin, jokainen joka on pelannu jo suhteellisen paljon S&D tietää "perus-kleikkat" ja "perus-naatit", joten suhteellisen helppo niitä on väistää. En tiedä onko oma tunne joka sanoo, että kaikki jotka pelaavat normia valittavat jokaikinen kerta kleikoista enemmän kuin kranaateista. Jos ne miinat haittaa niin ottakaa se perkki millä ne näkee. Mut tiedän että ne kranaatit tulee valittua ja sitte saa kuunella kling kling kling boom, boom, boom. Matti saa alkunaateilla yhden tapon, Teppo saa nuubikleikoilla yhden tapon ja kleikka oli tietenkin laitettu jotenkin ihan käsittämättömällä tavalla mitä kukaan ei voi ymmärtää. Ite olen pelannu noin. 20d Hardcore S&D ja sanoisinko että siellä ykkösperkki on useimmin juuri kleikat eikä kranaatit. Mun mielestä kleikoista on enemmän hyötyä sekä puolustuksessa että hyökätessä kuin naateista.

Se täytyy vielä mainita, että en ole koskaan ymmärtänyt sanontaa, että hc on enemmän kämppimistä kuin normi. Ite en pysty ainakaan rynnimään läheskään yhtä paljon normissa koska, kun vastaa tulee kaksi vastustajaa, joista toisella tietty jugger, on helvetin vaikeata ampua tarkasti ja nopeasti molempia päihin, koska jollet ehdi tätä tekemään niin vastustajan pojat lopettaa juoksun ja alkaa räiskiä sua kohti ja lopulta saatat saada sen toisen tapettua mutta kuolet itse samalla ja toinen juoksee nurkan naakse odottelemaan että healtit tulee takas täyteen. HC on myös siitä mukavaa että et saa mitään anteeksi ja kaikki damaget vaikuttaa, mikä tekee hc -kleikka- moodista taktisemman kuin normin.

Nää oli mun mielipiteitä asioista ja tekstistä saattaa paistaa hieman läpi, että en pidä normi S&D yhtä paljon kuin hc versiosta.Muut pelimuodot ehdottomasti normina koska silloin tulee läpi hc heikoin puoli eli liiallinen räiskiminen ja poraaminen. Vähän meni aiheesta sivuun mutta ärsyttää kun porukka (normal moden pelaajat yleensä) "piilo"haukkuu hardcorea joka puolella ja valittaa kleikka kuolemista. Over and Out, junnu kuittaa!

joo mun 2 vuotias pikkuvelikin saisi kleikoilla tapon se vaatii nii paljon taitoo laittaa kulman taa vihreä mötikkä joka räjähtää kun siihen juoksee
jos joku istuu talossa kleikoilla ja huomaat kleikan nii ei se vihu varmaan käänny kun ammut sen kleikan hajalle
btw: kleikat on säälittäviä ja ne pilaa koko pelin + FLOP BOOM

Joo no, en mä nyt sano täs kumpi vaatii enemmän taitoa. Nakata hyvin alkunaatti jolla saa porukkaa vai pistää kleikka oikeeseen kulmaan ja oikeeseen paikkaan, että se tappaa vihuja. Tosiasia on vaan se, että nyt pelataan HC pelimuotoa ja siinä on vaan järkevää käyttää kleikkoja. Koska jos siihen joku tulee niin se myös kuolee, eikä ota vaan vähän damaa ja regenaa takasin niitä. Myöskin hornetin mainitsema "vihun kuuleminen" on yks asia miksi minä niitä ainakin käytän. Tietää mistä vihut tulee vaikka se kleikka ei ketään tappaiskaan.

Ei meillä niitä joka jätkällä ole, riippuu ihan mapeista monellako, joten turha niistä on etukäteen valittaa. Itse olen sitä mieltä, että kleikat on ihan hyvä lisä peliin. Niillä voi deffiä hyvin (uskaltaisko tähän sanoa "deffiä taktisesti") pommipaikkaa tai plänttiä. Itse sitä useimmiten pelaa tyhmästi ja liian kiirellä jos niihin astuu. Eipä siitä voi syyttää ku itseään jos ei kunnolla tsekkaa niitä oviaukkoja sun muita. Luulis, että jätkät on normin puolellakin tottunut kleikkoihin kun on teillä tullut kuitenkin useita kymmeniä matseja pelattua CG puolella.

ps. enkä edes usko että kaks vuotias sais laitettua kleikkaa niin järkevään paikkaan, että siihen joku hyvä ja järkevä pelaaja juoksis :)

joo mun 2 vuotias pikkuvelikin saisi kleikoilla tapon se vaatii nii paljon taitoo laittaa kulman taa vihreä mötikkä joka räjähtää kun siihen juoksee
jos joku istuu talossa kleikoilla ja huomaat kleikan nii ei se vihu varmaan käänny kun ammut sen kleikan hajalle

Joo mä oon täysin samaa mieltä... Kaikki kamalat "pyssytkin" pitäs kieltää.
Mun vastasyntynyt pikkusiskokin sais niillä tapon, osottaa vaan piipun
kohti vihua ja painaa R1(oletus).

HORNETTi, saanko arvata, että pelaat enemmäkseen normia?

No, makuasioista nyt on aivan naurettavaa alkaa kiistelemään ja uskon et kummasta pitää enemmän johtuu siitä kumpaa on pelannut enemmän. Loppujenlopuksi aika hölmöä tälläinen kiisteleminen ja pelin haukkuminen koska eikai kukaan pakota ketään pelaamaan.

Kröhöm, kai jokainen sitte puolestaan osaa laittaa tähtäimen taivaaseen ja painaa R2...

Kylhän noobitoobiakin vois käyttää, siinä vain että monasti käytetään liiankin hyvin hyödyksi sen rangea ja tuhovoima (vastustajan spawniin).

Kleikat ok mun kirjoissa. Jos kuolen ite kleikkaan niin kuolen. FEF vastaan wetworkissa peli oli jopa erikoista siinä suhteessa, että kleikkoja ei niin paljoa käytetty ja kaikki kyllästy lopulta alkunaatitteluun :D

a. Kleikat on hauskoja ja erityisesti hc muodossa koska niillä saa yleensä kaikki paniikkirushaajat jotka ei tarkista nurkkia,ovia ym. koska juoksevat vaan suoraan sisään.

b. Kleikat hidastaa peliä, tai ainakin pitäisi hidastaa, koska jos et voi juosta suoraan sisään niin sun on "pakko" tarkistaa ovet, nurkat ym. tämähän tarkoittaa sitä että kuin sinä siinä sitten yrität tarkistaa nurkan niin vihu näkee sinut ja olet siellä sitten ilman suojaa ja kuolet.

c. Ymmärrän että kleikat ottaa päähän, itse kiroaan aina kuin kuolen siihen, mutta en minä syytä vihua siitä että hän on pistänyt sen kleikan sinne vaan syytän itseeni että miten voin olla niin tyhmä että juoksin siihen ilman että tarkisin tilan ensin.

Minun mielestä on turha valittaa perkeistä, ne kuin nyt vaan ovat siellä ja pelaajat käyttää niitä, ottaa muakin päähän se että jonkun klaanin kaikki pelaajat käyttää juggernauttia mutta ei se auta, jos tekee mieli niin saanhan mä itsekkin käyttää juggernauttia jos siitä on kyse. Näitä valituksia ollaan kaikki luetti siitä asti kuin peli julkaistiin eikä asia ole muuttunut mikskään.

Pitäis kait järjestää liiga ilman perkkejä niin silloin se "taito" ratkaisee kuulema mutta kyllä joku silti löytäis jotain mistä voi valittaa, oli se sitten se että joku kämppää tai lagaa tai peli ei muuten vaan kulje tai oliko se sitten vielä surkee mappi?

Ei muuta kuin peli-iloa kaikille.

olen HC S&D pelannut aika paljon
jep olen itekkin joskus käyttäny kleikkoja kun hermot menny ja en kiellä ettei ne olis hyviä mutta ne on silti **********************
ollaan kokeiltu pelaa ilma perkkejä ja ne ei poista ekaaa perkkii eli ne kliekat ja naatit oli siellä vielä
kleikat+pelaaja joka osaa ampua+talo=mahdoton tappaa ellei tule ulos talosta

olen HC S&D pelannut aika paljon
jep olen itekkin joskus käyttäny kleikkoja kun hermot menny ja en kiellä ettei ne olis hyviä mutta ne on silti **********************
ollaan kokeiltu pelaa ilma perkkejä ja ne ei poista ekaaa perkkii eli ne kliekat ja naatit oli siellä vielä
kleikat+pelaaja joka osaa ampua+talo=mahdoton tappaa ellei tule ulos talosta

Mutta miksi ei saisi istua talossa kuin puolustaa, eikös se ole puolustamisen perusjuttu, istutaan alas ja odotetaan kunnes hyökkäjää ilmestyy puolustajan näkökenttään?

Se jos istutaan talossa ja kleikatympäri kuin hyökkää niin sehän on sitten eri asia, mutta sinäänsä sillä ei ole väliä koska aikaraja tulee vastaan.

Nyt en suoraan muista mitä armeijassa sanottiin mutta eikös se ollut niin että jotta hyökkäyksellä olisi edes tilastollisesti mahdollisuus onnistua niin hyökkääjiä pitäis olla kolme kertaa enemmän kuin puolustajia eli 1:3

Se että jos yrität hyökätä taloon missä yksi pelaaja istuu niin on vain realistista jos et onnistu, pari kaveria kuin otat mukaan niin olen varma että onnistuu.

Tiedän, tämä on vain peli eikä mikään tosisotasimulaattori mutta silti, perusidea on sama.

Se että on tylsää odottaa talossa tai odottaa kunnes se 5min aikaraja tulee vastaan niin sille ei valitettavasti voi mitään, sota ei voi aina olla hauskaa.

c. Ymmärrän että kleikat ottaa päähän, itse kiroaan aina kuin kuolen siihen, mutta en minä syytä vihua siitä että hän on pistänyt sen kleikan sinne vaan syytän itseeni että miten voin olla niin tyhmä että juoksin siihen ilman että tarkisin tilan ensin.
Heh, eilen satunnaista HCSD:tä pelatessa Bog-kentässä juoksin puolustaessa aina siihen taloon, jossa on A-kohde. Heitin kleikan joka kerta siihen oviaukon eteen sen jonkin myyntitiskin viereen (eli oviaukko, josta tullaan, kun juostaan käytävää pitkin hyökkääjien spawn-paikalta kohteen luokse). Kolme kertaa peräkkäin sama jannu juoksi siihen samaan kleikkaan. Oma vika, jos alkaa jurppia...

Mutta onhan se niin, että pelissä kaikille on samat säännöt. Jos joka kerta juoksee vastapalloon napsahtavaan kranaattiin, kannattaa miettiä, olisiko muutaman sekunnin odottaminen parempi vaihtoehto. Varsinkin nuubituubien kanssa tuntuu olevan niin, että ne laukaistaan kohtaan, jossa oletetaan vihollisen olevan noin viisi sekuntia kierroksen käynnistymisen jälkeen. Siksi esim Pipelinessa ja Bogissa otan joka kerta muutaman taka-askeleen ja odotan hetken ennen etenemistä. Onneksi noiden M203:jen käyttö on vähentynyt, joten täytyy alkaa muuttaa omaa toimintaa sen mukaan.

Kaikki perkit ja aseet on ok, paitsi noobituubi. Se että voi sekunnin sisään erän alettua ampua vastustajan spawnipaikalle ja tiputtaa puoli tiimiä on paitsi järjetöntä myös päin persettä suunniteltu.

Kleikat roks, vaikka välillä vituttaakin juosta niihin. Oma moka tietenkin.

Kleikkojen yli on lähes mahdotonta juosta HCssa, normissa se kyllä onnistuu useinkin. En ala taas riitaa haastamaan mutta JOS näitä kleikkoja ei olisi ollut esim. FCD matsissa, uskaltaisin väittää että olisimme vienneet pelin kahdessa mapissa. Tällaiset pelit pitäisi ratkaista miesten aseilla eikä niillä aseilla joilla hornetin pikkuvelikin saisi tappoja. Toinen samanlainen asia on tämä openeilla liian tutuksi tullut FLOP BOOM :rolleyes:

Täytyyhän tänne omakin mielipide heittää kun saatiin keskustelua aikaiseksi.

Noniin, miettikääpä miksi PC puolella rahasta pelattaessa claymoret ovat kiellettyjä, mutta 3x fragit ovat sallittuja. Itse ainakin pidän hyvin kookattua kranaattia taitoa vaativampana kuin erään vihreän esineen asettamista oven juureen ja odottamista, että tällä esineellä rapsahtaisi score boardille yksi ylimääräinen tappo. Itse ainakin yleensä haen peliltä taidollista haastetta. Tavallisessa 1v1 aseilla voi sanoa jos häviää, että vastapuolulainen oli parempi, mutta silloin kun kuolee claymoreen taidosta ei imo. ole tietoakaan vaan lähinnä omasta tyhmyydestä.

Normaali S&D on huomattavasti taitoa vaativampi, koska esimerkiksi 1v1 tilanteessa täytyy osata pitää tähtäin vihollisen kohdalla kauemmin kuin sen millisekunnin roiskaisun, joka osuu vastustajaa varpaan kynteen, jolla HC:ssa saa tapon aseella kuin aseella. On siis turha huomauttaa että PC:llä pelataan LAN- turnauksissa ja tavallisissa peleissä normaali S&D:tä, tosin tutka pois päältä, joka onkin HC:n yksi parhaista puolista.

Hyviä pointtejä jengiltä. Musta tässä ois miettimistä Pibelle seuraavaan liigaan. Itse pitäisin CG puolella ja täälä ladderia hyvänä jossa olisi käytössä "no perks" ja tietyy aseet/tähtäimet/classit niinkuin PC puolella on.

Jos kleikkoja tai esim juggeria ei olisi kellään niin hieno homma. Mutta sitten kun ne on vapaasti käytettävänä tulee ongelmatilanteita. Vihu nappaa päälle kaikille juggerit sen jälkeen kun ovat ensin ottaneet 2-0 pataan ekassa mapissa stopparit päällä ja alkavat tämän jälkeen kääntää matsia itselleen. Tällöin pitää levittää kädet ja pistää juggeri päälle omillekkin, ainakin on tyhmä jos ei niin tee.

Tämä no perks on kyllä todella huonosti tehty COD4. Testasin privaservun tekoa "no perks: enabled" asetuksella ja mikään ei muuttunut. Kaikki classit olit käytettävissä ja kun ne valitsi ne kleikat/juggeri sun muut olivat vielä pelin alkaessa käytettävissä. Tommosen ladderin tai liigan toteuttaminen on mahdotonta jos perkkien rajoittamiseen ei saada pelin puolesta tukea. Jos tänne listattaisiin vain sallitut aseet, tähtäimet ja perkit, ei olisi mitään takeita että jengi niitä noudattaisi. Ulkopuolinen reffikään servulla ei pystyisi valvomaan tätä mitenkään.

Miten tämmösen rajoitettujen aseiden/tähtäimien/perkkien turnauksen voisi toteuttaa? Hieno idea, mutta pelintekijät ovat kusseet hommat. Yksi mahdollisuus olisi että ei saa ottaa kuin niitä valmiita classeja jotka ovat pelissä valmiina, tämä tosin olisi jo liian paljon rajoittamista. Luin jostain X0 foorumilta, että tuo "no perks" asetus olisi rikottu jonkun päivityksen yhteydessä ja ennen sitä olisi toiminut oikein. Onko kellään kokemuksia tästä?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom