Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tv- ongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Stefunspelit
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eli tässä olen ihmetellyt kun menen noista display settingseistä säätämään 1080p:ksi niin 576p on tumma, sitä ei voi ottaa pois, 720p, 1080i toimii, mutta kun valitsen vielä tuon 1080p:n mukaan, niin ruutu pysyy pimeenä sen 30 sekunttia ja kuva pysyy 1080i:nä. Eikös GTA IV:ssäkin pitäisi toimia täys teräväpiirtokuvana eli 1080p:nä, minulla vain 720p:nä. Skate taas toimi 1080i:nä mutta ei 1080p:nä. Eli mitä voin tehdä asialle. Telkkari on Sonyn 40 tuuman Full HD, ja malli on 40W3000, eli pitäisi tukea 1080p modia.

En ole varma onko tämä väärä osasto tälle kysymykselle.

Vastaus: Tv- ongelma

Eli tässä olen ihmetellyt kun menen noista display settingseistä säätämään 1080p:ksi niin 576p on tumma, sitä ei voi ottaa pois, 720p, 1080i toimii, mutta kun valitsen vielä tuon 1080p:n mukaan, niin ruutu pysyy pimeenä sen 30 sekunttia ja kuva pysyy 1080i:nä. Eikös GTA IV:ssäkin pitäisi toimia täys teräväpiirtokuvana eli 1080p:nä, minulla vain 720p:nä. Skate taas toimi 1080i:nä mutta ei 1080p:nä. Eli mitä voin tehdä asialle. Telkkari on Sonyn 40 tuuman Full HD, ja malli on 40W3000, eli pitäisi tukea 1080p modia.
576p on perusresoluutio, jota ei voi ottaa pois käytöstä. Televisiosi kyllä tukee 1080p:tä ja tuntuu omituiselta, että tuota tilaa ei pysty ottamaan käyttöön. Onko Pleikkari kytketty HDMI:llä vai jollain muulla tavalla? Jos HDMI:llä meneekö kaapeli suoraan telkkariin, vai kulkeeko se esimerkiksi vahvistimen kautta? Aika monet vahvistimet tukevat vain 1080i-tilaa, joten se selittäisi asiaa.

Hdmi:llä kytketty ja suoraan pleikkarista televisioon.
Vielä yksi mieleentuleva vaihtoehto on kehno HDMI-letku. 1080p:ssä kaapelin läpi singahtaa bittiä sen verran vilkkaasti, että riittävän huonolaatuinen piuha ei siihen hommaan riitä.

Mahdollisuuksien mukaan kannattaa siis testata toisella HDMI-kaapelilla, ja jos sekään ei auta, sitten vielä "ristiintestaus" toisella PS3:lla ja toisella telkkarilla.

Piuha on ostettu biltemasta jollain 17 eurolla, eli voi hyvinkin olla, että ongelma on siinä.:D

Ylös Bottom