Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii Homebrew Channel

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mustapug
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Wii Homebrew Channel

Onkos kukaan testannut tuota DosBoxia? Onko helppo käyttää ja toimiiko kunnolla?

Ja Jamirou kato Yksityisviestis pistin viestiä.

Ja Jamirou kato Yksityisviestis pistin viestiä.

En ole perustamassa WiiFilliä uudestaan. Mielenkiintoa kyllä löytyy, mutta aikaa ei vaan yksinkertaisesti riitä tuollaiseen päivittäiseen sivuston päivittämiseen.

Yhtä 'uutta' projektia olen miettinyt ja siitä mahdollisesti tulevaisuudessa lisää. :rolleyes:

Teinpäs jotkin pienoiset ohjeet HBC:n asennukseen ja XWhiite linuxin asentamiseen Windowsin puolelta. (Tosin suurimmanosan tekee ihan Wii eikä Windows :P)

HomeBrew Channel
Linux XWhiite

Huomautuksia:
XWhiiten asennusohjelma on Whiiten asennusohjelmasta muokattu.
XWhiiten logo jonka näet on Whiiten, sen voisin korjata mutta laiska kun olen se aina jää korjaamatta. :D
Ja sitten XWhiiten asennuksessa konffissa on hieman väärä tiedostojen määrä, jolloin asennuksessa se pysyy jonkin aikaa 100%:ssa. (Tämä johtui siitä että laskin vain tiedostot, en kansioita; jotka olisi siis pitänyt näköjään myös)
HBC asennetaan ihan bannerbombia käyttäen ja hackmii installeria.

Edit: Niin ja kyllä on pakko sanoa että on tämä nannaa, HBC+DVDx ja jokin soitin dvd elokuvien katselemiseen <3

tarvitaanko tuossa HBC:n asennuksessa gamecuben ohjainta tai nettiyhteyttä?
joissakin tutoriaaleissa sanotaan että pitää olla toimiva nettiyhteys, mutta missään vaiheessa ei selviä että miksi sellainen pitää olla kun kaikki tunnutaan imuttavan jostain sivustolta ja laitetaan SD kortille ja asennetaan sieltä.
ei se nettiyhteys muuten olisi ongelma mutta eikös wiihin tartte ostaa se lisäpalikka jos haluaa käyttää ihan langallista yhteyttä.
ei nappaa sellaista ostaa tuon takia.

entä mites noi wiin sarjanumerot menee suomessa kun jenkki sivustoilla ainakin sanotaan että jos koneen sarjanumero alkaa LU 64 tai LU65 niin on vaikeampaa tuo HBC:n asennus.

koittanut tässä tuota asennus asiaa opiskella jo pari tuntia ja välillä tulee tunne että niin moni asia voi mennä pieleen että uskaltaako edes kokeilla.
onko kukaan muuten kokeillut että toimiiko mad worldin jenkki versio sen gecko region free softan kanssa?
sellaista lukenut että euro versio on sensuroitu, enempää en ole tutkinut että kuinka paljon sitä on vesitetty.

Ei o hirveän vaikee tuo homebrew channelin asennus nykyään.
bannerbomb (omalla vastuulla)

tuosta löytyy äärimmäisen simppeli metodi. En tosin ole ihan satavarma siitä että tarvitseeko tuo nettiyhteyttä, ei sitä ainakaan erikseen missään mainita. Mutta jos enemmän näiden homebrew vehkeitten kanssa aikoo ruveta harrastamaan niin kyllä se lan-palikka (tai wlan tukiasema)
on ihan suositeltava hankinta.

Onko joku koittanut/saanut toimimaan wii usb loaderin? Hirveen vaikeelle ja sekaiselle kuulostaa asennus ainakin kun englannin taito on mitä on.. :rolleyes: Onko joku muuten löytänyt löytänyt suomenkieliset ohjeet?
EDIT
Nyt täytyy vähä muokata. Asennushan onkin tosi helppoa! Taisin lukea jotkin todella tarkat (turhan tarkat) ohjeet. Niissä vaikutti pirun hankalalta. En tiiä saako täällä ohjeita linkittää(?) Ainakin psp puolella Oliver pitää tosi tiukkaa kuria tälläsis asiois, mutta laitampa kuitenkin kun ei oleellisessa tarkoitus mielessä liity mitekään piratismiin. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/768862 vieläpä suomeksi.

Viimeksi muokannut moderaattori:

itsekkin eilen luin varmaan kolme tuntia juurikin tuohon liittyvää asiaa.
tänään tuli pistettyä wii tilaukseen joten ensiviikolla pääsee säätämään.
kaipa se paperipainoksi heti muuttuu ja sitten maksellaan seuraavat 11 kuukautta rikkinäistä wiitä.
positiivinen ajattelu kunniaan.:rolleyes:

Suosittelen HBC-kanavan asennusta harkitseville, käyttämään BootMiin asennuspakettia, jossa HBC sekä bootmii yhdessä.. Etenkin Bootmiin asennus(boot2, jos suinkin onnistuu) on suositeltavaa ja tämän jälkeen nand-backupin ottaminen, ennen kuin lähtee muita ohjelmistoja asentelemaan Wiihin. Täten säästyy paperipainoilta, kun voi palauttaa Wiin takaisin kuntoon, jos jokin ohjelmisto sen paperipainoksi tekee.

Eikä pojat sitten puuhailla mitään laittomuuksia :mad:
Onko teillä mitään käsitystä kuinka Rune Factoryn importtaaminen onnistuisi uusimmalla softalla varustetulla wiillä?

Eikä pojat sitten puuhailla mitään laittomuuksia :mad:
Onko teillä mitään käsitystä kuinka Rune Factoryn importtaaminen onnistuisi uusimmalla softalla varustetulla wiillä?
Ainakin Wiibrew-sivun mukaan, uusin firmis(4.1) ei vaikuta HBC:hen eikä Bannerbombiin, joten uskoisin HBCn ja GeckoOSin asennuksen onnistuvan, myös uusimmassa firmiksessä, tietenkin Bannerbombin kautta. Itselläni ei henkkoht kokemusta tästä ole, koska olen Twilight Hackin aikainen HBC asentaja(sekä Wiin firmis on edelleen 3.2).

Itse olen hyvin tyytyväinen GeckoOSiin, koska sillä onnistuu import-pelieni(mm. Brawl ja Taiko Wii sekä Chocobo's Dungeon) pelaaminen kätevästi ja pelien käynnistys on nopeampaa, verrattuna Freeloaderin disc-swäppäilyyn. Rune Factoryä itselläni ei vielä ole, mutta tulee kyllä hankittua, kunhan ensin hakkaan DS:n Factoryt, ainakin 1. osan.

Suosittelen HBC-kanavan asennusta harkitseville, käyttämään BootMiin asennuspakettia, jossa HBC sekä bootmii yhdessä.. Etenkin Bootmiin asennus(boot2, jos suinkin onnistuu) on suositeltavaa ja tämän jälkeen nand-backupin ottaminen, ennen kuin lähtee muita ohjelmistoja asentelemaan Wiihin. Täten säästyy paperipainoilta, kun voi palauttaa Wiin takaisin kuntoon, jos jokin ohjelmisto sen paperipainoksi tekee.

tuollaisen asennus paketin otin itsekkin.
taitaa vaan nykyiset wiit olla niin uutta mallia jo ettei tuota bootmiitä saa boot2 tilaan asennettua.
toinen softahan taitaa olla preloader jolla voi myös ohittaa wiin oman systeemin ja bootata suoraan home brew channelille jota kautta sitten voi myös koittaa korjailla jos on jotain saanut solmuun.

olen minäkin sentään jotain oppinut....kai.

Ungh! HBC Asentaminen meni ihan ilman mitään raivareita, mutta kun yritän tuota bootmiita asentaa niin tulee Failed (-1):confused: Mitä minä nyt olen tehnyt väärin? :mad: Sitten kun yrittää poistua tuosta ohjelmasta niin kone menee jumiin. Käynnistyy virran katkaisun jälkeen kyllä täysin normaalisti ja HBC näkyy tuolla olevan. Auttakaahan nyt puupäätä.

Nonih! Vika löytyikin sd-kortista. Tuki löytyy tuolla 4gigan kortille, mutta bootmiita ei suostunut siltä asentamaan :)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Ungh! HBC Asentaminen meni ihan ilman mitään raivareita, mutta kun yritän tuota bootmiita asentaa niin tulee Failed (-1):confused: Mitä minä nyt olen tehnyt väärin? :mad: Sitten kun yrittää poistua tuosta ohjelmasta niin kone menee jumiin. Käynnistyy virran katkaisun jälkeen kyllä täysin normaalisti ja HBC näkyy tuolla olevan. Auttakaahan nyt puupäätä.

Nonih! Vika löytyikin sd-kortista. Tuki löytyy tuolla 4gigan kortille, mutta bootmiita ei suostunut siltä asentamaan :)

Juu kannattaa tesmailla juuri eri SD kortteja, jos joku ei pelitä, esim. itselläni bootmiin käynnistys ei onnistunut eräällä kortilla(boot2 asennus kylläkin onnistui), joten testasin toista korttia ja sillä bootmii valikko tulee näkyviin Wiin käynnistyessä ja sain nand-backupin otettua talteen.

Niin onkos jollain jotain kokemusta tuosta usb loaderista? Miltä ohjelma vaikuttaa, paljon bugeja sun muuta? Itse asensin ohjelman mutta en vielä ole päässyt kokeilemaan toimivuutta sillä ei oo mitään usb kovoa, tosin pistin Gigantista tilaukseen 250 gigan kovon joka saapuu siinä maanantai- keskiviikko. Jos kovo ei toimi (vaikkakin toimivien listalla) niin sitten kyllä lentää wii seinään.

Olen pelit rippaillut usb loader gx:ään, toimivuusprosentti täl hetkel 100% (kaikki normi PAL pelejä eikä mitään eksoottista kylläkään, eikä edes nyt hirveän uusia pelejä, viimeks taisin keväällä ostaa metroid3:sen kun sain halvalla) Loaderi toimii kivasti, eka kerralla käynnistyksessä kysyy formatoidaanko usb-levy, ja kun dvd:n iskee luukusta sisälle, kysytään että asennetaanko peli. Asennuksen kesto riippuu pelin koosta, vaihtelee aika raskaasti, esim wii sports 4 min, SSBB puolisen tuntia.

En ole mitään bugeja havainnut, ja käyttömukavuus on huipussaan kun ei tarvitse levyjä vaihdella hyllystä. Olen kuullut että joidenkin pelien mukana tulevat usb-laitteet ei toimi, mutta en voi vahvistaa kun en omista esim. guitarhero mikrofonia tai wiispeakkia.

Korostan siis että ei ole mikään merirosvojen purkkalelu, vaan ihan oikeasti wiin käyttömukavuutta huomattavasti parantava ohjelmisto. Levyt ei kulu tai naarmutu, dvd-asema ei kulu, eikä sukat kulu levyjä vaihtaessa.

Ok. Ehkä mä odottelen euro-julkaisua :rolleyes:
Niin kauan kuin Rising Star Games toimii julkaisijana niin kannattaa varautua pelin ikuisiin myöhästymisiin ja pelimateriaalin poistamiseen. Tämän takia importtaankin muunmoassa Muramasan ja Fragile Dreamsin yenkeistä.

Korostan siis että ei ole mikään merirosvojen purkkalelu, vaan ihan oikeasti wiin käyttömukavuutta huomattavasti parantava ohjelmisto. Levyt ei kulu tai naarmutu, dvd-asema ei kulu, eikä sukat kulu levyjä vaihtaessa.

Älä edes viitsi.
Paljon parempi perustelu USB loaderille onkin sitten ilmaiset pelit netistä.
Jos joku väittää vakavalla naamalla että on asentanut USB loaderin edes kokeilematta netistä otetun ISOn toimivuutta, niin väittäköön sitten. Minä en ainakaan usko.

Siksi USB loader keskustelu ei mielestäni kuulu konsolifiniin. Katsoppa huviksesi muista foorumeista joissa backupkeskustelu on sallittu moniko käyttää vain alkuperäisiä usb loaderissa. Hyvä jos yksikin löytyisi.

Ylös Bottom