Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii Homebrew Channel

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mustapug
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Wii Homebrew Channel

Älä edes viitsi.

Kyllä mä vaan viitsin, foorumin säännöt kyllä varmaan kieltää myöntämästä jos jotain ISO:ja olisi kokeillut joten siihen en ota kantaa, mutta painotan että pelien ostaminen ei todellakaan ole loppunut eikä lopu.

Siksi USB loader keskustelu ei mielestäni kuulu konsolifiniin. Katsoppa huviksesi muista foorumeista joissa backupkeskustelu on sallittu moniko käyttää vain alkuperäisiä usb loaderissa. Hyvä jos yksikin löytyisi.

Tässä taidat kyllä olla ihan oikeassa, tämä keskustelu liikkuu koko ajan niin sääntöjen rajalla kuin vain on mahdollista,voidaan minun puolestani jättää usb-loader jutut tähän. Ja siinäkin olet varmaan oikeassa että ainakaan netin ns. harmailta foorumeilta ei kyllä lainkuuliaisia ihmisiä löydy. Siksi keskustelenkin täällä.

Kyllä mä vaan viitsin, foorumin säännöt kyllä varmaan kieltää myöntämästä jos jotain ISO:ja olisi kokeillut joten siihen en ota kantaa, mutta painotan että pelien ostaminen ei todellakaan ole loppunut eikä lopu.

No sehän ei ollutkaan pointtini....

Noniin, tulipa eilen asennettua homebrew ja kokeiltua mm. Quaken wii-porttaus. Oli ihan mielenkiintoista pelata sitä pitkästä aikaa, varsinkin näillä uusilla kontrolleilla :p

Nyt tarvisi ostaa joku muistikortti, olisiko edullisia ideoita?
Vähän epäkäytännöllistä vielä tämä touhu, kun muistikortti pitää repiä irti puhelimesta joka kerta kun haluaa käyttää homebrewiä..

Mitäs ohjelmia te olette käyttäneet tämän kanssa?
Tuota Gecko Freeloaderia olen itse tuumannut, vois olla hyödyllinen.
Mites nämä Wiin mediaplayer ominaisuudet, mitä ohjelmia tuohon tarkoitukseen löytyy? :)

Mites nämä Wiin mediaplayer ominaisuudet, mitä ohjelmia tuohon tarkoitukseen löytyy? :)

Tuosta voin sanoa että ainakaan dvd soittimeksi ei kelpaa.. (mikälie oli ohjelman nimi) pyörittää kyllä vanhoja elokuvia ihan ok, tekstit saa filmiin mukaan, paussi sun muut toimivat riittävän hyvin. Huonoihin puoliin kuuluu: ei pääse dvd menuihin, ja kuva pätkii ihan saakelisti uusimmissa elokuvissa =(. Muistikortilta en ole koittanut filmejä katsella sillä jostain luin että saattais brickata wiin. (ei tosin muutenkaan tarvetta)

Tuosta voin sanoa että ainakaan dvd soittimeksi ei kelpaa.. (mikälie oli ohjelman nimi) pyörittää kyllä vanhoja elokuvia ihan ok, tekstit saa filmiin mukaan, paussi sun muut toimivat riittävän hyvin. Huonoihin puoliin kuuluu: ei pääse dvd menuihin, ja kuva pätkii ihan saakelisti uusimmissa elokuvissa =(. Muistikortilta en ole koittanut filmejä katsella sillä jostain luin että saattais brickata wiin. (ei tosin muutenkaan tarvetta)

Ai, no täytyypi sitten vain hankkia johto PC:stä scarttiin niin pääsee filmejä kahteleen oikein telkkarista.
Huomenna (tänään) pääsekin sitten koittamaan vähän enemmän homebrewiä kun kaveri tulee käymään oman muistitikkunsa kanssa.

Ai, no täytyypi sitten vain hankkia johto PC:stä scarttiin niin pääsee filmejä kahteleen oikein telkkarista.
Huomenna (tänään) pääsekin sitten koittamaan vähän enemmän homebrewiä kun kaveri tulee käymään oman muistitikkunsa kanssa.

Itse olen katsellut verkon läpi kotikoneella olevia leffoja, joka on toiminut todella hyvin. Tosin tänään
kävi aika ikävät, kun sen enempää miettimättä päivitin wiin. Homebrew kanava lähti ja uudelleen
asentaminen ei onnistu. Että näin tällä kertaa.

Juu näköjään tuo uusin 4.2 päivitys "tuhoaa" kaikki homebrew channelit ja Bootmiit, että jätän päivityksen tekemättä on sen verran import pelejä, että ei viitsi luopua HBC+GeckoOS combosta ihan vielä. Tuo Bootmiin poistuminen on myös aikas huono homma, kun ei voi sitten palautella NAND backuppia jos kone brickaantuu niin pahasti. Tosin Team Twiizers ja kumppanit luultavasti piakkoin sumplii päivitykset Bootmiihin ja muihin ohjelmistoihin, joilla saadaan taas HBC toimimaan uusimmassa versiossa.

Itse olen katsellut verkon läpi kotikoneella olevia leffoja, joka on toiminut todella hyvin. Tosin tänään
kävi aika ikävät, kun sen enempää miettimättä päivitin wiin. Homebrew kanava lähti ja uudelleen
asentaminen ei onnistu. Että näin tällä kertaa.

Eilen kanssa meinasin asentaa, mutta sitten ajattelin että katsotaan nyt ensiksi netistä. Onneksi näin muuten ois itselläni myös homebrewit poissa. Sain nyt vihdoinkin hankittua sen muistikortin 16-gigaisen HCSD -kortin. Harmittavasti vain tuli pieni ongelma matkaan, Wii kyllä tukee muistikorttia mutta oma muistikortin lukija ei :o

LEGO Indiana Jonesilla saa näköjään taas Homebrew toimimaan.
Indiana Pwns - WiiBrew

On se jännä..

Itse kuitenkin edelleen olen vahvasti sitä mieltä ettei Homebrew ole minulle mitään tarjottavaa. Ainut nähtävissä oleva etu tuntuu olevan tuo piratismi, mutta hyviä pelejä on kuitenkin kohtuu harvassa ja eivät ne uutenakaan paljoa maksa ja pitäähän hyviä pelejä muistaa tukea. Lisäksi pelejä tuntuu muutenkin omistavan aivan liikaa, sillä aika ei riitä tälläkään hetkellä kuin kevyeen pelaamiseen.

Itse kuitenkin edelleen olen vahvasti sitä mieltä ettei Homebrew ole minulle mitään tarjottavaa.

Jos saisin Wiiwaresta MP3 channelin, joka soittaisi palvelimelta tai USB tikulta tai edes SD kortilta, ostaisin sen heti. Tällaisiahan on homebrew puolella olemassa. En vaan ole jaksanut mennä tuohon homebrew hommaan mukaan, kun ei tuota vapaa-aikaa liikaa ole.

Pystyykös noilla Homebrew-ohjelmilla kopioimaan Wiin profiilin toiselle Wiille?

Eli siis että esim. toisella Wiillä Mii-hahmot vaikuttaisivat olevan natiiveja eivätkä sillä alkuperäisellä Wiillä tehtyjä (vieraita), ja että myös konsoliin sidotut tallennukset toimisivat toisellakin konsolilla? Vai onko Wiin profiili sidottu rautatasolla johonkin jota homebrew-softa ei pysty muuttamaan, niin että profiilista voi ottaa vain varmuuskopion mutta sitä ei voi siirtää toiselle Wiille?

Jos tämä onnistuisi, sillä voisi olla joitakin kummallisia implikaatioita. En ole ihan varma, millä tavalla Nintendokaan siirtää profiilin, eli onko Nintendon korvaama konsoli oikeasti klooni vai onko sille vain "häkätty" vanhan konsolin tiedot uuteen profiiliin.

Jos tämä onnistuisi, sillä voisi olla joitakin kummallisia implikaatioita. En ole ihan varma, millä tavalla Nintendokaan siirtää profiilin, eli onko Nintendon korvaama konsoli oikeasti klooni vai onko sille vain "häkätty" vanhan konsolin tiedot uuteen profiiliin.

Kun oma laitteeni hajosi ja takuuvaihdosta tuli uusi takaisin, niin vanhasta oli kyllä kopioitu pelit ja miit, mutta miit eivät enää olleetkaan 'omia' eikä niitä saanut muokata. Penseää.

Kun oma laitteeni hajosi ja takuuvaihdosta tuli uusi takaisin, niin vanhasta oli kyllä kopioitu pelit ja miit, mutta miit eivät enää olleetkaan 'omia' eikä niitä saanut muokata. Penseää.

Todellakin. Miksi ihmeessä Miit on täytynyt sitoa tuolla tavalla konsoliin? Kyllä hahmot olisi hyvin voinut merkitä tietyllä konsolilla tehdyiksi ilman että täytyy rajoittaa niiden muokkaamista.

LEGO Indiana Jonesilla saa näköjään taas Homebrew toimimaan.
Indiana Pwns - WiiBrew

On se jännä..

Itse kuitenkin edelleen olen vahvasti sitä mieltä ettei Homebrew ole minulle mitään tarjottavaa. Ainut nähtävissä oleva etu tuntuu olevan tuo piratismi, mutta hyviä pelejä on kuitenkin kohtuu harvassa ja eivät ne uutenakaan paljoa maksa ja pitäähän hyviä pelejä muistaa tukea. Lisäksi pelejä tuntuu muutenkin omistavan aivan liikaa, sillä aika ei riitä tälläkään hetkellä kuin kevyeen pelaamiseen.

Itse olen vahvasti sitä mieltä, että ne harvat hyvät pelit voi OSTAA ulkomailta halvemmalla ja esim. No More Heroes -joka lukeutuu niihin mahtaviin peleihin- sattuu olemaan ainoastaan NTSC-versiona se puhtain. Minä kun en saksittuihin versioihin halua näppejä sotkea. Eli siis käytin HBC:ta importtien pelaamiseen.

No nyt sitten kun ajattelin wiiware-pelin ostaa tuolta Nintendon ostoskanavalta, niin en sitten päässytkään sisälle ennen kun vasta päivitettyäni järjestelmän. Tuohon lankaan menin ja ihan täysillä uskoin, ettei tämä päivitys vaikuta millään tavalla minun LAILLISESTI OSTETTUJEN IMPORTTIEN pelaamiseen. Näin taas vaihteeksi :(

Nii-in.

Eihän päivitys vaikutakkaan importtien pelaamiseen. Sehän on lähtökohtaisesti estetty. Voit toki laillisesti ostaa ko. importin, mutta sinun tulisi Nintendon logiikalla ostaa sitten laillisesti saman alueen konekkin jotta voisit pelata sitä. Eihän tässä erityistä järkeä ole, mutta Nintendo on nyt vain päättänyt että se ei halua suosia moista.

Minusta lähtökohta on että joko valitset homebrew:n tai Nintendon päivitykset. Välimuotoja voit harrastaa mutta luultavasti turpiin tulee jossain vaiheessa.

Olen pelit rippaillut usb loader gx:ään, toimivuusprosentti täl hetkel 100% (kaikki normi PAL pelejä eikä mitään eksoottista kylläkään, eikä edes nyt hirveän uusia pelejä, viimeks taisin keväällä ostaa metroid3:sen kun sain halvalla) Loaderi toimii kivasti, eka kerralla käynnistyksessä kysyy formatoidaanko usb-levy, ja kun dvd:n iskee luukusta sisälle, kysytään että asennetaanko peli. Asennuksen kesto riippuu pelin koosta, vaihtelee aika raskaasti, esim wii sports 4 min, SSBB puolisen tuntia.

En ole mitään bugeja havainnut, ja käyttömukavuus on huipussaan kun ei tarvitse levyjä vaihdella hyllystä. Olen kuullut että joidenkin pelien mukana tulevat usb-laitteet ei toimi, mutta en voi vahvistaa kun en omista esim. guitarhero mikrofonia tai wiispeakkia.

Korostan siis että ei ole mikään merirosvojen purkkalelu, vaan ihan oikeasti wiin käyttömukavuutta huomattavasti parantava ohjelmisto. Levyt ei kulu tai naarmutu, dvd-asema ei kulu, eikä sukat kulu levyjä vaihtaessa.

Toihan kuulostaa ihan hyvältä kun aattelee et itelläkin nuo pelikotelot ruukaa kerääntyä pitkin olohuonetta lattioille kun pitää kokoajan nuita levyjä vaihdella eikä olohuoneessa oo oikein kunnollisia säilytystiloja.

Onkohan X0:lle vastaavaa palikkaa kun sen pelejä täällä pyörii kaikista eniten. Ois kiva saada nuo pelit koteloineen vaikka makkarin kaappeihin niin ei näyttäs nämä "julkiset neliöt" niin sekaisilta. :D

Niin siis oliko tämä usb-loaderi siis edes erillinen palikka vai pelkkä softa? :)

Kyllä se vaikuttaa, jos en kykene HBC:n kautta käynnistämään Geckoa. Saivartelua sanon minä.

Sinun näkökulmastasi vaikuttaa muttei Nintendon. Pointtini oli vaan siinä että "What happens in HBS, stays in HBC" eli KAIKKI tulevat Nintendon päivitykset voivat tehdä kiusaa HBC:lle. Siksi itse asentelen firmware päivitykset HBC:n kautta käynnistettävien epävirallisten patchien kautta, vaikka oma riskinsähän niissäkin on, sitä en kiellä.

Region suojaukset eivät ole tätä päivää, enkä ole havainnut että Sony olisi erityisesti menettänyt mitään sallimalla moisen PS3:ssa.

Ylös Bottom