Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Chrono Trigger DS

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mordor
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Chrono Trigger DS

Nonniin, tämäkin peli vihdoin ja viimein ilmestyi eilen postilaatikkoon. Ei voi muuta sanoa että aivan loistava peli, vieläkin sitä jaksaa pelata vaikka Snes versio on jo tahkottu ties kuinka monta kertaa läpi!

Vielä ei ole pelitunteja kertynyt , että olisi niihin uusiin luolastoihin päässyt tutustumaan. Mutta ainakin sen olen huomannut että englannin käännös on tehty uudestaan, tosin en tiedä oliko tuo käännös jo siinä PS remakessa, kun en ole sitä päässyt pelaamaan.
 
Vastaus: Chrono Trigger DS

Nonniin, tämäkin peli vihdoin ja viimein ilmestyi eilen postilaatikkoon. Ei voi muuta sanoa että aivan loistava peli, vieläkin sitä jaksaa pelata vaikka Snes versio on jo tahkottu ties kuinka monta kertaa läpi!

Hieno homma. Pistä lisää raporttia DS ja SNES -versioiden eroista - tekisi mieli tilata tämä myös.
 
Vastaus: Chrono Trigger DS

-SNES-version klassinen intro on poistettu pelistä, tilalla on PSX-version kehno animeversio
-SNES-grafiikat näyttävät vähän vierailta ja väärällä tavalla teräviltä DS:n näytöllä
-monia käännöksiä muokattu/poistettu, esim. Mystics->Fiends
-valikkomenu muutettu kaksiriviseksi alaruudulla
 
Vastaus: Chrono Trigger DS

-SNES-version klassinen intro on poistettu pelistä, tilalla on PSX-version kehno animeversio

Tätä ihmettelen myös. Ei näy missään noissa Extroissakaan olevan, tai sitten en ole vielä kaikkia saanut kerättyä. Ihmettelen kyllä suuresti tätä, että eikö tuottajapäässä sitten arvosteta tuota klassista introa ollenkaan, vai mikä tässä mättää...
 
Vastaus: Chrono Trigger DS

-SNES-grafiikat näyttävät vähän vierailta ja väärällä tavalla teräviltä DS:n näytöllä

Mitä meinasit tuolla että grafiikat näyttävät vierailta? Terävämpi tuo kuva kylläkin on, mutta ei minusta ainakaan tuossa huonompaan suuntaan ole menty.
 
Vastaus: Chrono Trigger DS

Tätä ihmettelen myös. Ei näy missään noissa Extroissakaan olevan, tai sitten en ole vielä kaikkia saanut kerättyä. Ihmettelen kyllä suuresti tätä, että eikö tuottajapäässä sitten arvosteta tuota klassista introa ollenkaan, vai mikä tässä mättää...

Sitä ei ole pelissä missään, ei avattavana eikä kakkosintrona, kyllä tuli vähän ikävänä yllätyksenä. Kaikki muu tehdään tarkkaan ja sitten tällainen unohdetaan...

Mitä meinasit tuolla että grafiikat näyttävät vierailta? Terävämpi tuo kuva kylläkin on, mutta ei minusta ainakaan tuossa huonompaan suuntaan ole menty.

Ehkä siellä on se taustalla kun SNES-versiota on aikanaan jauhettu ja näyttää erilaiselta TV:ssä, mutta ei tuo CT DS ihan natiivilta DS-peliltä näytä, vertaa esim. Order of Ecclesia, FF Tactics A2 ja kuvien perusteella esim. tuleva Suikoden Tierkreis. Noh, tottumiskysymys ehkä.
 
Vastaus: Chrono Trigger DS

Ymmärtääkseni tuo Chrono Trigger kuitenkin on ulkoasua myöten lähestulkoon 1:1 alkuperäinen, eikä siihen ole uutta käännöstä, kahta uutta dungeonia ja PSX-extroja lukuunottamatta kajottu mitenkään, joten kyse lienee puhtaasti tottumuksista.

CRT-televisiossa kuva näyttää ihan näytön luonteesta johtuen melko erilaiselta kuin terävillä pikseleillä toimivissa tietokonenäytöissä (myös CRT-monitoreissa, jotka on optimoitu terävyydelle toisin kuin televisiot) tai DS:ssä. Siksihän emulaattoreihinkin lisätään aina erilaisia juovaefektejä ja pehmennyksiä että hyvin terävä kuva ei näyttäisi niin "väärältä" terävällä monitorilla ehkä hieman suuremmaksi skaalattunakaan. Erityisesti pikselinysvägrafiikathan myös tehdään hieman eri tavalla eri näyttöjä ajatellen, esimerkiksi LCD/TFT-näytöille antialiasointia tehdessä mennään nykyään subpixel-tasolle. Ja tästähän oli tavallaan oiva esimerkki myös GBA:n Castlevaniat. Ensimmäinen oli julkaisupelinä kehitetty valtaosin ilman oikeaa GBA:ta, ja sen tunnelmallinen väripaletti oli GBA:n näytöllä hyvin hyvin tumma, kun taas televisiosta näytti todella paljon paremmalta. Seuraavat GBA:n Castlevaniat olivat sitten paljon kirkkaampia, värikkäämpiä ja suuremmilla kontrasteilla toimiakseen paremmin myös oikealla GBA-näytöllä.
 
Vastaus: Chrono Trigger DS

Sitä ei ole pelissä missään, ei avattavana eikä kakkosintrona, kyllä tuli vähän ikävänä yllätyksenä. Kaikki muu tehdään tarkkaan ja sitten tällainen unohdetaan...
Eli siis... Sinua harmittaa, ettet näe introa, jossa näytetään vain (nykyään varsin kököltä näyttävää) pelikuvaa itse pelin tapahtumista ja taisteluista, mutta näet sen sijasta ihan näyttävää piirrosanimaatiota ja kuulet parempilaatuista musiikkia kuin pelin oma vanha midi-pimputus?

Okei.
 
Vastaus: Chrono Trigger DS

Jotkut haluavat nostalgiaa. Kai se voisi olla jossain extroissa kuitenkin. Henk koht ei kyllä haittaa yhtään. Aika pienestä asiasta on kuitenkin kysymys.
 
Vastaus: Chrono Trigger DS

Eli siis... Sinua harmittaa, ettet näe introa, jossa näytetään vain (nykyään varsin kököltä näyttävää) pelikuvaa itse pelin tapahtumista ja taisteluista, mutta näet sen sijasta ihan näyttävää piirrosanimaatiota ja kuulet parempilaatuista musiikkia kuin pelin oma vanha midi-pimputus?

Eeppisyys ei vanhene. "Ai mitä sitten jos Final Fantasy VI:n loppukuvat jätettiin pois? CG-animaatio on paljon hienompaa!"

Vähän nyt tolkkua, etenkin tällaisen pelin ketjussa.
 
Vastaus: Chrono Trigger DS

Eeppisyys ei vanhene. "Ai mitä sitten jos Final Fantasy VI:n loppukuvat jätettiin pois? CG-animaatio on paljon hienompaa!"
Täysin päin metsiä menee tuokin analogia. :rolleyes:

Chrono Trigger DS:stä ei sentää olla poistettu mitään varsinaisia kohtauksia itse pelistä, vain valikko-intro, joka näyttää kohtauksia, jotka OVAT edelleen pelissä. Nykyinenkin intro on eeppinen, vain sekä silmälle & korvalle miellyttävämmässä muodossa.

Säälittävää itkua tuollainen, aivan sama kuinka nostalgianhakuinen puristi onkaan.
 
Vastaus: Chrono Trigger DS

Täysin päin metsiä menee tuokin analogia. :rolleyes:

Chrono Trigger DS:stä ei sentää olla poistettu mitään varsinaisia kohtauksia itse pelistä, vain valikko-intro, joka näyttää kohtauksia, jotka OVAT edelleen pelissä. Nykyinenkin intro on eeppinen, vain sekä silmälle & korvalle miellyttävämmässä muodossa.

Säälittävää itkua tuollainen, aivan sama kuinka nostalgianhakuinen puristi onkaan.

Noh kun kyseessä on SNES aikakauden klassikko kyseessä, niin olisivat sen SNES version intron siihen voineet jättää. Mutta ihan hyvä SNES -> PSX -> DS käännös on kyseessä :)

Mutta toivottavasti Chrono Crossin ne julkaisee sitten PSP:lle :)
 
Vastaus: Chrono Trigger DS

Mutta toivottavasti Chrono Crossin ne julkaisee sitten PSP:lle :)

Toivottavasti ei. Sillä sitten olisi taas yksi konsoli ostettavana. Omasta mielestäni tuo squaren systeemi on räjähtämässä käsiin kun on omistettava kaikki uuden sukupolven konsolit jotta voisi sqauren peliprojekteja tukea.
 
Vastaus: Chrono Trigger DS

Huhhuh, tulipahan pelailtua tätä kun vihdoinkin tipahti postiluukusta. Noin 20 tuntia pelattu, peli läpi ja suurinosa sivutehtävistäkin tehty. Pakko sanoa, Chrono Trigger on yksi parhaista JRPG:istä mitä olen pelannut. Nyt ymmärrän sen kaiken kehun Chrono Triggeriä kohtaan. Selkeästi paras peli mitä DS:ltä löytyy, vaikka kyseessä onkin pelkkä portti. Suosittelen kaikkia ostamaan tämän, jos jäi väliin SNES aikoina.
 
Vastaus: Chrono Trigger DS

Vaikka olenkin sekä konsoli- että rpg-veteraani, on minulla jostain syystä jäänyt sekä Chrono Trigger että Final Fantasy VI pelaamatta. Onneksi, voisi sanoa, koska nytpä minulla on mahdollisuus nämä helmet uutena kokea.

Te, jotka olette molemmat pelit pelanneet, kumpi onkaan parempi? Tai oikeastaan, kumpi kannattaa ensin pelata, DS-versio Chrono Triggeristä vai GBA-versio Final Fantasy kutosesta? Miksi? Jos ei muuten, niin CT lienee sulavampi pelata johtuen yksinkertaisesti DS:n suuremmasta nappien määrästä (ja kahdesta näytöstä jolloin informaatio voi FFIV:n tapaan olla toisella näytöllä)?
 
Vastaus: Chrono Trigger DS

Ensinnäkin kun puhutaan tuommoisista peliklassikoista, niin pelilaitteen fyysisten avujen mittailun voi kyllä sanoa olevan turhinta ikinä.

Nuoremman polven roolipelaajana CT iskee varmasti enemmän kuin FF6.
 
Vastaus: Chrono Trigger DS

Ensinnäkin kun puhutaan tuommoisista peliklassikoista, niin pelilaitteen fyysisten avujen mittailun voi kyllä sanoa olevan turhinta ikinä.

Höpö höpö, mielummin pelaan samaa peliä paremmilla kuin huonommilla kontrolleilla, on se klassikko tai ei. Tämä siis ihan yleisesti.

Ko. pelejä pelaamatta voisin kuvitella, että kun SNES-ohjaimelle hiotut kontrollit supistetaan GBA:lle, täytyy kompromisseja tehdä. Ei se peliin vaikuta, pelattavuuteen kyllä.
 
Vastaus: Chrono Trigger DS

Ei tuon aikasissa peleissä ole sen vertaa toimintoja etteikö niistä kahdella napilla selviäisi. Tarviiko nykyäänkään muuta kuin ristiohjaimen ja "valitse" ja "peruuta" -painikkeet? Niinpä. Jos FF6:n pelaaminen on jo ajatuksena näin hankala, niin eiköhän valinta ole selvä. Remakea odotellessa.
 
Vastaus: Chrono Trigger DS

Ensinnäkin kun puhutaan tuommoisista peliklassikoista, niin pelilaitteen fyysisten avujen mittailun voi kyllä sanoa olevan turhinta ikinä.

Nuoremman polven roolipelaajana CT iskee varmasti enemmän kuin FF6.

Jaa kun se vaikuttaa suoraan peliin? Varmaan Chrono Triggerin PSX-versio on sitten parasta ikinä.

CT DS on suorempi porttaus kuin FFVI Advance, tosin FF6:n uusioversiota tuskin ihan heti on tulossa, joten sillä välin GBA-versio lienee siitä paras versio, joskaan ei SNES-version veroinen. FFVI taas on hankala saada. Ehkä kuitenkin kannattaa ensin kokeilla CT DS:ää ja jos sitten vielä kaipaa pelattavaa, voi FFVI Advancen ottaa yhdeksi vaihtoehdoksi.
 
Ylös Bottom