Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 3 - 80 GB HD

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kurvi35
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Kurvi35

New Member
Playstation 3- 80 GB tulossa.
Alustava julkaisupäivä näyttää olevan 2008-08-27 (liekkö oikea).

Ihmettelen vain eniten tossa tota: Tämä 80 GB versio ei tue PS2 pelejä mutta tukee PS1 pelejä.
Kuka ihme haluaa pelata enää PS1 pelejä ja vielä tolla laitteella.Käsittämätöntä.
Ja Luukut muistikortinlukijoille etupuolella on otettu pois.
2kpl USB ulostuloa etupuolella.

Olisivat vain jatkaneet sen 60 GB (hifin) ja 40 GB karvalakin tekemistä.

Vastaus: PlayStation 3 - 80 GB HD.

Tämähän on ihan hyvä asia. Tuo taaksepäin yhteensopivuus ei mielestäni ole ollenkaan tärkeä tekijä. Jos tahdon pelata ps2 pelejä, käynnistän ps2:ni. Ja alunperinhän tuo ps2 yhteensopivuus jätettiin pois kustannus syistä, jotta saatiin ps3 hintaa alemmas. 60 gb mallia ei tietääkseni enää edes eurooppaan tuoda? Itse ainakin tuon 80 gb mallin ostan heti kun tulee myyntiin..

Niinkuin mä sanoin jo kauan sitten, niin 80GB on 40GB konsoli isommalla kovalevyllä.

PS-2 tuen poisto ei liittynyt mitenkään hinnan laskemiseen vain ps3 pelien myyntiin.(JOka oli todella typerää!!!)
Kysymys: Tuliko tästä ps2 tuettomasta 80gb mallista ainoa myös muualla maailmassa vai tarjotaanko siellä vielä ps2 tueetu 80gb:tä?

Niin ja se vielä tuosta 80 Gb mallista, että siinä tulee Dual Shock 3 ohjain mukana, toisin kuin nykyisessä 40 Gb mallissa. Sekä Cell prosessorin piiri on 65 nm tekniikkaa kun vanhoissa malleissa on käytetty 90 nm tekniikkaa. Tästä johtuen uusi ps3 vie vähemmän virtaa ja vaatii vähemmän jäähdytystä kuin vanhat ps3. Voisin sanoa että januksen väite ei pidä paikkansa:
Niinkuin mä sanoin jo kauan sitten, niin 80GB on 40GB konsoli isommalla kovalevyllä.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Mulla menee ainakin (=GB heti ostoon, kun vanha 60GB ei suostu latamaan päivityksiä. :mad:

Niin ja se vielä tuosta 80 Gb mallista, että siinä tulee Dual Shock 3 ohjain mukana, toisin kuin nykyisessä 40 Gb mallissa. Sekä Cell prosessorin piiri on 65 nm tekniikkaa kun vanhoissa malleissa on käytetty 90 nm tekniikkaa. Tästä johtuen uusi ps3 vie vähemmän virtaa ja vaatii vähemmän jäähdytystä kuin vanhat ps3.

Onkos tuosta nyt missä sanottu? Eli onko se nyt varmistettu, että tuleva 80gb malli sisältää tuon uuden 65nm prossun? Itse olen yrittänyt etsiä tälle varmistusta, mutta mistään ei sitä tunnu löytyvän. Sonyn ukkojen haastatteluissakin on vain mainittu, että kone on muuten täysin identtinen nykyisen 40gb kanssa paitsi tuo 80gb kiintolevy. Eikä niissä tuosta uudesta prossusta ole mitään mainintaa.

Kiinnostaa lähinnä siksi, että painin tässä päätöksen kanssa, että ostanko koneen heti vai odotanko 80gb version... kiintolevyn koolla kun ei ole merkitystä koska se menee vaihtoon muutenkin.

Onko kellään haisua minkänäkösissä hinnoissa tämä tulee liikkumaan?

Mulla menee ainakin (=GB heti ostoon, kun vanha 60GB ei suostu latamaan päivityksiä. :mad:

Täh? Oletko kokeillut ladata päivitystä tietokoneella muistikortille ja siirtää plegelle? Oletko ollut huoltoon yhteydessä? Miksi ostaa uutta (mikäli ongelma ei ole itseaiheutettu) kun vanhan voi korjata.

Tekisi mieli myydä 40gb versio ja ostaa tämä sitten kun saisi taas vuoden takuut sun muut.

Samanlailla tein kun oli 60gb versio että myin sen ja ostin 40gb. halusin uuden vuoden takuun ja taisin saada 150-200e välistä ja kun en tuosta ps2 tuesta välittänyt ollenkaan niin en sillä tehnytkään sen enempään. Saisivat kyllä lisätä vielä tuen kun jotkut varmasti sitä haluaisivat..

Toisaalta tuo 40gb lisää ei paljoa paina, pitäis saada aikaseks hommattua iso kovo.

Niin ja se vielä tuosta 80 Gb mallista, että siinä tulee Dual Shock 3 ohjain mukana, toisin kuin nykyisessä 40 Gb mallissa. Sekä Cell prosessorin piiri on 65 nm tekniikkaa kun vanhoissa malleissa on käytetty 90 nm tekniikkaa.

Käsittääkseni 65nm Cellit oli jo 40GB mallien sisällä, joten eiköhän ne ole tässäkin mallissa. 45nm ei mennä kuin kaiketi vasta ensi vuonna.

Valmistajat eivät koskaa kerro onko malleissa käytetty sisäisesti jotain uutta tekniikkaa, jollei se erikseen näy myös käyttäjälle, kuten vaikkapa lisätty/vähennettu USB portteja.

Käsittääkseni 65nm Cellit oli jo 40GB mallien sisällä, joten eiköhän ne ole tässäkin mallissa. 45nm ei mennä kuin kaiketi vasta ensi vuonna.

Valmistajat eivät koskaa kerro onko malleissa käytetty sisäisesti jotain uutta tekniikkaa, jollei se erikseen näy myös käyttäjälle, kuten vaikkapa lisätty/vähennettu USB portteja.

Joo eli siis vähän hätäisesti kirjoitin. Tosiaan Cell prosessori oli jo 65 nm tuossa 40 Gb mallissa, mutta RSX 90 nm. Tuossa 80 Gb mallissa molemmat ilmeisesti 65 nm. Tässä englanniksi:

Advantage over 40GB version:
- 80GB [instead of 40GB]
- Dual shock 3 (Sixaxis) Wireless CONTROLLER [instead of Sixaxis Wireless CONTROLLER]
- 65nm RSX (diagram chip) [instead of 90nm RSX]

Advantage of the manufacturing in 65nm: Less current consumption, does not become so warm, thus does not have to be so strongly cooled, the PS3 becomes quieter.

60GB version: RSX 90nm, Cell 90nm, max. 200W.
40GB version: RSX 90nm, Cell 65nm, max. 140W.
80GB version: RSX 65nm, Cell 65nm, unknown

Advantage of the manufacturing in 65nm: Less current consumption, does not become so warm, thus does not have to be so strongly cooled, the PS3 becomes quieter.

60GB version: RSX 90nm, Cell 90nm, max. 200W.
40GB version: RSX 90nm, Cell 65nm, max. 140W.
80GB version: RSX 65nm, Cell 65nm, unknown:

Varmaan alkaa olemaan 100W melko lähellä yuolla 80GB mallilla. Onko kellään tietoa mitä ekat PS2 Slim mallit kuluttaa? Kunhan 45nm tekniikkaa päästään niin melko varmasti PS3 Slim näkee myös päivänvalon. Jäähdytys kuitenkin se suurin ongelma.

Onko tuosta hinnasta mitään varmuutta missään sivuilla?
Itse olen ihmetellyt 40gb:n ja 80gb:n hintoja. Verkkokauppa.com myy samaan hintaan 40gb ja 80gb (ennakkoon) 448,90. Hintaseurannassakin näyttää noi hinnat olevan aikalailla samoissa. Älytöntä että jossain jenkeissä myydään 40gb versiota 399$ mikä olis suomen rahassa noin 265 (www.gamestop.com). Mistä suomalaiset yritykset repii noi jäätävät hinnat..

Kasikymppinenhän tulee nelikymppisen tilalle, joten hintakin on sama. http://www.konsolifin.net/uutinen.php?site=ps2&id=4937
Aivan kuten Xbox 360:n 20 Gb-mallin korvaava 60Gb maksaa saman verran kuin 20 Gb-malli. Molemmat taitavat käyttää tätä kiintolevyn suurennuskikkaa ettei konsolien hintaa tarvitsisi laskea.

PS3:n ovh. taitaa olla koko Euroopassa 399e, joten nuo ylimääräiset rahat menevät Sonyn taskuun. Ainoastaan tuo 399 euron ylittävä suomilisä jää maahantuojan(/peliliikkeiden) taskuun. Jos hinnat käännettäisiin suoraan euroista dollareiksi, olisi julkaisuhinta jenkeissä ollut ~900 dollaria, tämän hintaisena laite tuskin olisi kovin monen ihmisen ostoskoriin löytänyt. Samaten pelien hintojen kanssa, harvat ostaisivat 80-90 taalaa maksavia pelejä. Lisäksi minun käsityksen mukaan nuo jenkkihinnat eivät sisällä veroja, jotka lisätään hintoihin päälle osavaltiosta riippuen.

Parempia aikoja odotellessa, jolloin kaikki maat käyttävät samaa valuuttaa ja kaikille maksetaan saman verran palkkaa.

Siis tämä 80gb ei tuekkaan ps2 pelejä?Taitaa sitten mennä vain kovo vaihtoon nykyisessä 40gb mallissa.

Ylös Bottom