Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mirror's Edge [X360]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nothing
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mirror's Edge (Xbox 360)

Kummalla tämä peli on hienompi grafiikoiltaan Xbox 360 vai PS3?

Yleensä Boksi on näissä peleissä mitkä tulee molemmille aina ollut parempi grafiikaltaan, mutta on niitä kai poikkeuksiakin.

Hemmetin mielenkiintoiselta peli näyttää kun videoita katselee ja ainakin PS3-versio on kyllä grafiikoiltaan melkoinen. Luulisi, että Boksilla olisi vähintään samanlainen grafiikka jos ei hitusen parempikin.

Onko demo miten pitkä ja saako siitä kuinka käsitystä millainen peli on? Onko siinä esimerkiksi räiskintää lainkaan? Siis Xbox 360:llä.

Jaa'a tässä taas tällaista. Ensinnäkin sanottakoon, että kuten Dead Spacen kohdalla, on myös Mirror's Edgen pääkehitysalustana ollut PS3. Toisin sanoen versiot tulevat olemaan kutakuinkin identtiset, joten ei ole väliä mille konsolille hankkii.
Demo on melko lyhyt, mutta hyvin suuntaa antava siitä mitä on tuleman. Jos pitää audiovisuaalisuudesta ja on silmää "hyvälle (peli) art-design:lle" niin tämä peli on varteenotettava ostos. Siellä olon tunne on todella mahtava pelattavuuden ohella, mutta jos on ei pysty elämään ilman alituista räiskintää niin kannattaa tämä peli sivuuttaa. Demoa kokeilemallahan se selviää parhaiten. Mikäli räiskintää etsii niin parasta olisi katsella tulevan Gears Of Warin jatko-osan perään.

Itse edustan melkoista vähemmistöä pelaajissa, joten itselleni ainakin Mirror's Edge on varsin piristävä ja mielenkiintoinen uusi tekele. Kerrankin jotain uutta, mutta myös toimivaa.

Lopuksi todettakoon ylläolevaan viestiin: kokeile hyvä ihminen sitä demoa! :)

Mahtavalta peli näyttää kyllä PS3:lla ainakin. Xbox 360:n videoita en ole nähnytkään.

Mutta luulisi, että pystyisi Xbox vastaamaan. Kykeneehän Xbox 360 parempaan grafiikkaan kuin PS3 ja RAM-muistia kaksi kertaa enemmän (Xbox 360 512Mt, PS3 256Mt) Boksissa, se on suuri ero joka ei voi olla näkymättä grafiikassa.

Boksilla lisäksi antialisointi/reunojen pehmennys mitä ei Pleikkarilla ole. Kaikenjärjen mukaan Xbox 360 -versio näyttää siis paremmalta grafiikaltaan.

Sellainen, joka omistaa sekä PS3:n, että Xbox 360:n voisi kokeilla molempien demoja samalla töllöllä ja mielellään samalla liitännällä, että kumpi paremmalta näyttää vai huomaako eroa yhtään että on sama kumpaa pelaa, molemmat näyttävät samalta. Yleensä Boksi näissä on kyllä ollut aina vahvempi.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Sellainen, joka omistaa sekä PS3:n, että Xbox 360:n voisi kokeilla molempien demoja samalla töllöllä ja mielellään samalla liitännällä, että kumpi paremmalta näyttää vai huomaako eroa yhtään että on sama kumpaa pelaa, molemmat näyttävät samalta. Yleensä Boksi näissä on kyllä ollut aina vahvempi.

Ei eroa. Kummassakin saman verran sahalaitaa, tekstuureissa ei eroa. Sama peli käytännössä.

Ei eroa. Kummassakin saman verran sahalaitaa, tekstuureissa ei eroa. Sama peli käytännössä.

Monet kyllä sanoo, että PS3:n versiossa on sahalaitaa vähemmän ja jotkut että Boksilla ei ole yhtään tai vähemmän. En tiedä riippuuko tuo sahalaidat vähä TV:stäkin.

Tekstuuritkin on aivan täsmälleen yhtä hyvät molemmissa? Vai katsoitko vain yleisilmettä että et niin tarkkaan?

Boksia ei minulla vielä ole, joten en pysty demoa testaamaan, mutta olen pelistä videoita katsellut jostain versiosta (luultavasti PS3 tai Xbox 360) ja on kyllä aivan uskomattoman komean näköinen. Grafiikka on jotain aivan mahtavaa.

Älyttömän mielenkiintoiselta kyllä vaikuttaa pelinäkin ja arvostelussakin hyvät pisteet tuli. En tiedä uskaltaisiko vain suoraan ostaa Boksin mukaan tämän pelin. Demo kyllä antaisi paljon paremman kuvan, mutta vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta kyllä ainakin videoiden perusteella.

Miten on, malttaako mieli ja ostaa Boksin mukana jokin toinen peli ja kokeilla demoa vai suoraan vain tämä ainakin yhtenä pelinä pukin konttiin? Tosi mielenkiintoiselta kyllä vaikuttaa, mutta harmittaa jos peli ei sitten iskekään.

Demo kun on tarjolla on vaikea paikka ratkaista, jos ei olisi ostaisin täysin varmasti tämän suoraan.

Miten te tekisitte kun tosiaan Boksi tulee jouluksi ja paketit luonnollisesti aattona vasta avataan, niin peli kyllä on tosi mielenkiintoinen ja varsinkin grafiikka teki kyllä todella suuren vaikutuksen. Mutta kun pelistä on demo niin on vaikea paikka ratkaista kokeillako demoa ensin vai hieman riskillä ostaa suoraan.

Siis ostaisitteko minun asemassani pelin vain suoraan kokoversion Boksin mukaan vai kokeilisitte rauhassa kaiken varalta demoa ja sitten jos se aina vain iskee kauppaan joulun jälkeen?

On kyllä pirun mielenkiintoinen, harva jos mikään noin kiinnostava pelinä on ollut. Yksin tämän pelin takia pitää kyllä Xbox 360 hommata. On kyllä muitakin mahtavia pelejä, mutta kyllä tämä taitaa olla se kaikista mahtavin joka eniten kiinnostaa jos yksi monista hyvistä pitää valita.

Siis ostaisitteko minun asemassani pelin vain suoraan kokoversion Boksin mukaan vai kokeilisitte rauhassa kaiken varalta demoa ja sitten jos se aina vain iskee kauppaan joulun jälkeen?

Riippuu kuinka pahasti huono peliostos kirpaisee? Jos se ei tee suurta vajetta budjettiin, voisin jopa ottaa riskin. Ois se toisaalta kiva saada jotain pelattavaa aattonakin. Jos mielessä on joku muu pakko-ostos, osta se. Kokeile aattona ME:n demoa ja päätä sitten.

Fallout 3 ja GTA IV, Far Cry 2. Onko noista mistään saatavilla pelattavaa demoa Market Placella?

Nuo kaikki kiinnostaisi, mutta luultavasti jää yhteen pitäisi tuosta kun ei budjetti ehkä anna myöten ostaa kahta jos tuo ME (Mirror's Edge) pitää vielä hankkia, joka on hyvin todennäköistä. Tiedä mikä olisi viisain hankinta jos vaihtoehdot ovat nuo. Ja kun kaksi peliä on ihan maksimi mitä kerralla kannattaa olla ennen kuin on mennyt läpi. Siinäkin työsarkaa jo.

Todennäköisempänä pidän, että hankin ME:n demon pelaamisen jälkeen koko version kuin en, mutta en tiedä uskaltaako siltikään ottaa riskiä. Eniten se kyllä kiinnostaa voisi sanoa että kaikista Boksin peleistä. Se on aika paljon sanottu, niin suuri tarjonta taitaa olla.

Mutta se kun on saatavissa pelattava demo vähän jarruttaa, koska olisi hyvä testata ensiksi demoa kuitenkin. Kaiken varalta. Äh, vaikea ratkaistava tämä kyllä.

Ei ole sitten ketään tuttuakaan oikeen, jolla voisi käydä testaamassa tuota demoa, silloinhan ratkaisu olisi helppo.

Fallout 3 ja GTA IV, Far Cry 2. Onko noista mistään saatavilla pelattavaa demoa Market Placella?
Noista ei tietääkseni ole yhtäkään saatavilla Marketplacella. Korjatkaa jos olen väärässä. Far Cry 2 en tiedä, mutten usko että on. GTA IV:tä ei ole ja tuskin Fallout 3:stakaan.

Todennäköisempänä pidän, että hankin ME:n demon pelaamisen jälkeen koko version kuin en, mutta en tiedä uskaltaako siltikään ottaa riskiä.
Kun et kerta demoa pääse mihinkää pelaamaan, niin odottele että peli julkaistaan ja lueskele / kysele täällä kannattaako peli ostaa ja vertaile samalla tätä peliä muihin ostovaihtoehtoihisi.
Eihä siinä saa itse mitään tuntumaa peliin ja joskus joidenkin mielipiteet saattavat vaikuttaa radikaalisti ostopäätökseen, mutta vaihtoehdot on aika vähissä kun et vielä omista boksia.
Onhan sitten vielä se, että katselet mm. youtubesta pelin julkasun jälkeen kun ihmiset ovat laittaneet omia videoita pelistä.
Tätä lähemmäksi tuskin pääsee muutoin kun pelaamalla. :rolleyes:

Voiko pelissä muuten mitenkään kuolla? Siis että putoaa liian ylhäältä tai viholliset ampuvat tai mitenkä vain?

--

Mikä pelin varsinainen idea muuten on? Hyppiä tasanteelta toiselle ja edetä siten pelissä ja sitten välillä räiskiä? Aseiden äänet kyllä kans kuulosti aika mahtavilta.

Siis pelissähän kuolo jatkuvasti korjaa jos hyppy ei natsaa täsmälleen.

Kuulostaa haastavalta. Siis hahmo voi kuolla vaikka ei putoaisi mistään ylhäältäkään jos jotenki väärin hyppää? Tuo kuulostaisi erikoiselta kyllä. Voiko niissä räiskintäkohtauksissa kuolla?

Kuulostaa haastavalta. Siis hahmo voi kuolla vaikka ei putoaisi mistään ylhäältäkään jos jotenki väärin hyppää? Tuo kuulostaisi erikoiselta kyllä. Voiko niissä räiskintäkohtauksissa kuolla?

Siis hahmo nyt kuolee siihen mihin yleisesti ottaen "normaali" ihminenkin kuolisi. Eli jos tulee luotia liikaa tai putoat liian korkealta. Mutta ei tuossa nyt metristä voi päälleen pudota ja kuolla.

Kummalla tämä peli on hienompi grafiikoiltaan Xbox 360 vai PS3?

Yleensä Boksi on näissä peleissä mitkä tulee molemmille aina ollut parempi grafiikaltaan, mutta on niitä kai poikkeuksiakin.

Hemmetin mielenkiintoiselta peli näyttää kun videoita katselee ja ainakin PS3-versio on kyllä grafiikoiltaan melkoinen. Luulisi, että Boksilla olisi vähintään samanlainen grafiikka jos ei hitusen parempikin.

Paolohan tonne "Tulevat multiplatform julkaisut" keskusteluun postasi noita vertailukuvia.
360
Ps3

Linkki itse sivuille.

Siis hahmo voi kuolla vaikka ei putoaisi mistään ylhäältäkään jos jotenki väärin hyppää? Tuo kuulostaisi erikoiselta kyllä. Voiko niissä räiskintäkohtauksissa kuolla?
Demossa kuolo korjaa hypätessä vain, jos epäonnistuu loikassa kerrostalon/pilvenpiirtäjän katolta toiselle. Ts. tilanne joka olisi oikeastikin fataali. Samalla tapaa pelissä voi myös kuolla luoteihin (joskin ei ihan niin herkästi kuin todellisessa elämässä).

Paolohan tonne "Tulevat multiplatform julkaisut" keskusteluun postasi noita vertailukuvia.
360
Ps3

Linkki itse sivuille.

Kyllä Boksi on parempi. Sahalaitoja vähemmän tai ei ollenkaan. Pleikkarissa on enemmän. En tiedä puhutaanko suuresta erosta, mutta kyllä Boksi on parempi tässäkin joka tapauksessa kun katseli noita kuvia.

Ero ei ehkä ihan valtava ollut, mutta oli siinä kuitenkin.

^^^
Se on kyllä ihme miten ne vielä hässii noita PS3 versioita. Tosin tässä tapauksessa parempi anisotrooppinen filtteröinti vähentää hiukan sitä eroa mitä tuo antialiasoinnin puute PS3:ssa tekee... :rolleyes:

Hauska kommentti tuolta PS3 Mirror´s Edgen puolelta nimeltämainitsemattomalta:

"PS3 ollut kai kehityksessä pääalustana ja vaikea kuvitella noita muuveja naputeltavan boksin bumpereilla joten plegeversio tulee ostettua jos tämän päätän hankkia. Tuo on muuten totta, että tästä hehkuu jonkinlaista Sony-estetiikkaa. Onkohan se tuo yleinen raikkaus ja futuristisuus sitten."

Mitäs tohon nyt sitten enää lisäisi ;)

Minulle tuli mieleen pelin grafiikasta ja valoisuudesta 90-luvun vektoripelit jolloin ei ollut vielä varaa teksturoida tavaraa, ainakaan paljoa, joten väripinnoilla jne tehtiin hommia enemmän... ;)

Tuo on muuten totta, että tästä hehkuu jonkinlaista Sony-estetiikkaa. Onkohan se tuo yleinen raikkaus ja futuristisuus sitten."

Mitäs tohon nyt sitten enää lisäisi ;)

Itse asiassa yksi 1UPin entinen toimittaja sanoi aivan samalla tavalla ehkä kuukausi pari sitten podcastissa. Sanoi, että sille tulee jotenkin Sony mieleen pelin tyylistä.

Mitä tulee itse peliin, niin tämähän on n. 10000 x monipuolisempi kuin AC ohjaukseltaan. Tässä pitää kaikki liikkeet tehdä itse, AC:ssa pidettiin nappia pohjassa ja mitään vaaraa epäonnistua ei ollut. Tämä on se, mitä AC:lta odotettiin ja vielä parempana.

Itse asiassa yksi 1UPin entinen toimittaja sanoi aivan samalla tavalla ehkä kuukausi pari sitten podcastissa. Sanoi, että sille tulee jotenkin Sony mieleen pelin tyylistä.

Mitä tulee itse peliin, niin tämähän on n. 10000 x monipuolisempi kuin AC ohjaukseltaan. Tässä pitää kaikki liikkeet tehdä itse, AC:ssa pidettiin nappia pohjassa ja mitään vaaraa epäonnistua ei ollut. Tämä on se, mitä AC:lta odotettiin ja vielä parempana.

Sen takia AC oli tähän verrattuna kuningas. Breakdownia tämä matkii ja ei kyllä yhtä mielenkiintoisesti. Missä valopallot prkl.

Ylös Bottom