Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox360 Elite (musta) ohjainten toimimattomuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jermu_H
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Jermu_H

New Member
Eli, jostain syystä molemmat langattomat ohjaimeni ovat lakanneet toimimasta ilman Play & Charge kittiä. Molemmissa ohjaimissa on siis akut, toinen ei lataudu ollenkaan ja toinen latautuu täyteen 5 sekunnissa ja sammuu samaan nopeuteen. Asiaa hämmentää vielä se että molemmissa vika alkoi samaan aikaan ilman sen kummempaa oireilua. Onko kenellekään sattunut samanlaista ongelmaa ja onko minulla pian odotettavissa itse konsolin kanssa ongelmia?
Kiitos vastauksista

EDIT: No nyt sitten ilmestyi RRoD että siitä vika varmaankin jotakin kautta johtaa. Ketjun voi poistaa ellen itse sitä aloittelijana saa tehtyä.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox360 Elite (musta) ohjainten toimimattomuus

Joo, sama ongelma on. Sama vika on Lezlien ja remuan elite-ohjaimissa. Pitää ladata akku toisessa ohjaimessa. Samaan aikaan hommattiin vehkeet, ja nyt kaikilla ohjain vittuilee. Kaiken lisäksi omani on opettelemassa saksaa.
Sanoivat tuessa, että sitten kun on tullut turistoimasta voin pyytää uutta ohjainta.

Mullakin on samanlainen ongelma. Kaks mustaa ohjainta Elitessä ja kummankaan akkua ei voi ladata tolla play & charge piuhalla. Testasin tänään kaverin pöytälaturilla ja sillä pysty hyvin kyllä lataan molemmat akut täyteen. Pitää nyt vielä testata tota johtoo, mutta oletettavasti se on vai ohjaimissa vika? Kumma juttu miten molemmat ohjaimet hajoo täysin samalla hetkellä.

Ne on kyllä tunkenu joitain sekundaohjaimia noihin Elite-konsoleihin mukaan. Asiasta tietysti voisi koittaa jossakin vaiheessa valittaa ja yrittää saada uutta tilalle. Ei valkoisissa ole ollut samanlaista ongelmaa tähän asti.

Mulla on useampi kappale noita ohjainten akkuja ja olen huomannut että yksi on selvästi muita kevyempi. Veikkaan että kyseinen akku on kylkiäisohjaimen mukana tullut kappale ja että MS on karsinut kustannuksia käyttämällä konsolin mukana tulevissa "ilmaisissa" ohjaimissa heikkotehoisempia akkuja.

Mulla oli alkanut ilmetä samaa ongelmaa, eli kevytakku tyhjeni nopeasti ja lataus USB-narulla (Play & Charge) ei tuonut kuin lyhytaikaisen helpotuksen ongelmaan. Mutta akun varaus nousi taas järkeviin lukemiin kun latasin sen kertaalleen erillisellä Quick Charge -laturilla verkkovirran voimin.

Mitä ilmeisimmin heikkotehoinen akku ja vähävirtainen lataus USB-johdon mitättömällä teholla eivät ole pitkäkestoinen yhdistelmä.

Sama ongelma täällä. Olen asiasta reklamoinut Microsoftille muutamaan otteeseen, olen sieltä saanut alkuperäisten kahden ohjaimen ja akun tilalle uuden laturijohdon, 2 akkua ja 1 ohjaimen. Kaikilla sama ongelma.

Joskus lataus kyllä onnistuu, mutta yleensä se 5-10 sec jälkeen näyttää täyttä akkua.

Ostin omaan mustaan ohjaimeen (mustan) akun viime jouluna ja sekundaa tosiaan on. Akun lataus kestää sellaiset 9h jotta saa täyteen. Toisen ohjaimen vanhempi akku sanoi itsensä irti pari päivää sitten ja ei suostu enää lataamaan ollenkaan. Tilasin eilen uuden akun ja saa nyt nähdä mitenkä toimii. Oikeestaan eniten ärsyttää tässä mustassa ohjaimessa triggereiden kitinä ja ininä.

Itse ostin suosiolla tässä n. vuosi sitten sellaisen ERILLISEN ja laadukkaan laturin jossa latailen kakstuhattakuusataset valmiiksi, kestää hiton kauan pelikäytössä ja ei tarvitse kokoajan olla latailemassa. Ainoa negotio tietysti sitten on se, että pitää olla varalla useampia noita että ei session kesken lopu. Tosin nuo akut pitää varausta hiton kauan eivätkä purkaudu kuten aikaisemmin ostamani sekunda-akut.

Itse ostin suosiolla tässä n. vuosi sitten sellaisen ERILLISEN ja laadukkaan laturin jossa latailen kakstuhattakuusataset valmiiksi, kestää hiton kauan pelikäytössä ja ei tarvitse kokoajan olla latailemassa. Ainoa negotio tietysti sitten on se, että pitää olla varalla useampia noita että ei session kesken lopu. Tosin nuo akut pitää varausta hiton kauan eivätkä purkaudu kuten aikaisemmin ostamani sekunda-akut.

Toimii tuokin ja harrastin paristoja ennen kuin kyllästyin. Tai oikeastaan harrastan sitä vieläkin langattoman näppiksen ja hiiren suhteen. Huono puoli on, että pitää olla vara-akut aina ladattuna jottei pelaamiseen tule katkoa.

Itel kans kuumenee akku ladatessa ihmeen paljon, mutta akun kestossa en ole huomannut mitään äkki tyhjentymistä.

Myöskis ohjaimen y nappi on suht jäykkä ja klonksuu painaessa, samoin b näppäin on jäykkä.

Toimii tuokin ja harrastin paristoja ennen kuin kyllästyin. Tai oikeastaan harrastan sitä vieläkin langattoman näppiksen ja hiiren suhteen. Huono puoli on, että pitää olla vara-akut aina ladattuna jottei pelaamiseen tule katkoa.

Itse pidän varalla normipattereita, niitä halpiskakkoja kun saa tokmannilta 80senttiä/4kpl. :)

Hmm, vaikka tässä puhutaankin akuista niin kai tämän voi tähän jatkoksi laittaa kun kerran toimimattomista ohjaimista puhutaan?

Pelailin tossa Bioshockia ja huomasin että kummasti tuo kuva alkaa "kääntymään" omia aikojaan Eli joskäytän oikeaa tattia niin kuva jää jatkuvasti "jatkamaan liikettä" vaikken edes koske ohjaimeen. Sama tuntuu nyt tapahtuvan Oblivionissa myös. Outoa kyllä ei esim Mass Effectissä.Onko ohjain levinnyt vai mikä? :confused:

Lähti ohjain tulemaan. En saanut silloin tilattua uutta kun boksi oli kerta sakssa eikä minulla, mutta nyt muistin soitella tukeen ja 10 päivän sisällä saapuu uusi. Että soitelkaa näistä eliten ohjaimista vaan, jos on takuu voimassa.

Lähti ohjain tulemaan. En saanut silloin tilattua uutta kun boksi oli kerta sakssa eikä minulla, mutta nyt muistin soitella tukeen ja 10 päivän sisällä saapuu uusi. Että soitelkaa näistä eliten ohjaimista vaan, jos on takuu voimassa.

Saitko siis uuden ohjaimen ja eikä vanhaa tarvinnut palauttaa? Tänään ostin itselleni uuden Eliten vanhan Pron tilalle. Pelailin heti Haloa kaverin kanssa ja mikrofoni+kuuloke lakkasi pelien kesken toimimasta. Kokeilin heti vanhalla ohjaimella ja kaikki pelitti hyvin. Eli jotain vikaa löytyy uudesta mustasta ohjaimesta. Harvinaisen ärsyttävää, koska ei viittisi joka päivä soitella Xboxin tukeen.

Ylös Bottom