Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Totta, Sonyn järjestämässä tilaisuudessa ei sanallakaan hiiskuttu siitä, että peli on tulossa myös konsolille, jota ei ollut siinä vaiheessa vielä julkistettu.

Kyllä Xbox 360 oli jo julkistettu.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kyllä Xbox 360 oli jo julkistettu.
Tuosta taas veikkaan, että oli enemmänkin Microsoftin toive, että pelin ilmestyminen molemmille alustoille paljastetaan yhdellä kertaa.

Ja toi Microsoftin toivehan on sikäli naurettava, että se ei koske pelkästään Microsoftin pressiä (jossa kilpailijoista puhuminen ei ole muutenkaan kosher), vaan koko messuja.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Entäs sitten vaikkapa Sonic & All-Stars Racing Transformed (270 000kpl, eli noin 1/3 pelin kokonaismyynneistä)?
Kohderyhmä huutaa Mario Kartin perään ja Sonic meni erittäin hyvänä ja hauskana Kart-välipalana siinä sivussa totaallisessa pelityhjiössä.

Niin ikävältä kun se Nintendo-miehen tai PlayStation-Jonnen on tunnustaa (Nipa ihmisillä se ottaa vain kovemmalle, en tiedä miksi), niin kyllä konsoleilla on kohderyhmänsä ja faninsa: tietyntyyppiset pelaajat ostavat tietyntyyppisiä konsoleita ja pelejä. Vertailun vuoksi: surullisen kuuluisa Need for Speed: Most Wanted myi Vitalla (340 000kpl) enemmän kuin Sonic All-Stars Racing Transformed WiiU:lla ja samasta syystä Sonic/Mario-Kart myyvät enemmän WiiU:lla kuin muilla alustoilla.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

GameCube oli ja on edelleenkin loistava konsoli 28 pelin kanssa. Se vain toimii kun pelin työntää sille sisään.

Toki GC on edelleen pätevä konsoli ja minulla on vielä jossain toimiva PS1 ja PS2 myös. Mutta kyllä rajat vain väkisin tulevat vastaan sille mitä haluaa/pystyy A/V-hyllyyn kytkeä ja mikä on minkäkin laitteen järkevä "käyttöaste". Ihan jokaista värkkiä en ainakaan itse halua tv:n kylkeen, varsinkin kun monet vanhoista peliklassikoista on julkaistu digitaalisessa muodossa tai "HD-versiona". Ja nyt itseasiassa myin kaikki PS2-pelit pois, samoin kuin osan vanhoista PS3/360-peleistä. Minulla ainakin suunta on että jatkossa panostetaan enemmän määrän sijasta laatuun (eipä silti, pelejä jäi ns. sikana vielä).

Mutta ymmärrän kyllä pointtisi. Ennen tosiaan konsolit olivat PELIkonsoleja, nythän ne ovat jotain viihdelaitteita joilla voi myös pelata. Kehitystä ei tietysti enää voi muuttaa, mutta rajansa kaikella.

Sony voi hyvin siirtää tuon tiedonannon Gamescomiin ja/tai vain ylimalkaisesti kommentoida nyt asiaa.

Sepä se. Elokuvatermein itse miellän konsolijulkistukset about näin: Ensin on "pre-production" joka alkaa heti julkistuksen jälkeen. Tämä jakso päättyy vasta kun itse konsoli on aidosti ulkona ("launch") eli esim. E3-messut eivät sinänsä ole paikka jossa on pakko selittää ja kertoa aivan kaikki konsolista ja sen toiminnasta. Asioita ehditään tarkentamaan myöhemminkin.

Olen kuitenkin aika yllättynyt jos Sony nyt ei kerro mitään asioista joiden osalta MS aiheutti pienimuotoisen shitstormin. Ai että, näen jo Trettonin lavalla vitsailemassa näistä. ;)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Xbox One ahead of PS4 in Amazon UK pre-order charts | VG247

Xbone on PS4:ää edellä ennakkovarauksissa ainakin Amazon UK:ssa. Ei taida normaalia kuluttajaa paljon DRM:t haitata.

ib0oR8ecWjvc4r.gif
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Xbone on PS4:ää edellä ennakkovarauksissa ainakin Amazon UK:ssa. Ei taida normaalia kuluttajaa paljon DRM:t haitata.

Musta tuntuu, että normaalikuluttaja ei TIEDÄ DRM:stä....Saatta olla karvas yllätys odottamassa monia.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Saatta olla karvas yllätys odottamassa monia.

Jonka jälkeen vekotin palautetaan takaisin kauppaan vihaisen huudon kera.

Näin muistutuksena: Wii U:ta ennakkotilattiin sangen paljon ja kuinkas sitten kävikään.
Henkilökohtaisesti en näe Nipan konsolissa muuta vikaa, kuin itseäni kiinnostavien pelien puute.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Pakko kysyä miten tuo voi oikein normikuluttajaan vaikuttaa? Siis sellainen joka ostaa konsolin ja sitten siihen pelejä kaupasta.

Ei millään pahalla, mutta menee jo vähän naurettavaksi koko homma.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Xbone on PS4:ää edellä ennakkovarauksissa ainakin Amazon UK:ssa. Ei taida normaalia kuluttajaa paljon DRM:t haitata.

Noh se on selvä sitten. Amazon UK ratkaisi asian. Vielä pitäisi saada todisteet siitä että miten moni "normikuluttaja/tavis" ennakkovaraa konsolinsa Amazonista.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Musta tuntuu, että normaalikuluttaja ei TIEDÄ DRM:stä....Saatta olla karvas yllätys odottamassa monia.
Joo, he yllättyvät kuinka pelit on harpaanneet eteenpäin vanhasta sukupolvesta, tuskin muuta.

Lisäksi, tiedätkö sinä tulevien konsolien DRM:stä?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Pakko kysyä miten tuo voi oikein normikuluttajaan vaikuttaa? Siis sellainen joka ostaa konsolin ja sitten siihen pelejä kaupasta.

No esimerkiksi niin, että he eivät saa ostamiaan pelejä toimimaan edes ostopäivänä.

Ja siitä että pelejä ei ole edes mahdollista saada toimimaan jonkin aikaa sen jälkeen, kun Microsoft on julkaissut Xbox Twon.

Ja toki myös siitä, että pelejä ei voi vapaasti myydä, ostaa tai lainata, jne. Luulisi että näitäkin asioita on käsitelty riittämiin ihan tässäkin ketjussa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

No esimerkiksi niin, että he eivät saa ostamiaan pelejä toimimaan edes ostopäivänä.

Ja siitä että pelejä ei ole edes mahdollista saada toimimaan jonkin aikaa sen jälkeen, kun Microsoft on julkaissut Xbox Twon.

Ja toki myös siitä, että pelejä ei voi vapaasti myydä, ostaa tai lainata, jne. Luulisi että näitäkin asioita on käsitelty riittämiin ihan tässäkin ketjussa.
Onko sulla näistä enemmän tietoa, vai viittaatko nyt joihinkin "ei massiivisten pilvipalveluiden" tarjoavien pelifirmojen peleihin?

Myös X2:n julkaisu kiinnostaa, miten tiedät siitä jo nyt?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

No esimerkiksi niin, että he eivät saa ostamiaan pelejä toimimaan edes ostopäivänä.

Ööh, miksi ei saisi toimimaan? Varmasti jos ostaa uuden konsolin on tietoinen että se vaatii netin.

Ja siitä että pelejä ei ole edes mahdollista saada toimimaan jonkin aikaa sen jälkeen, kun Microsoft on julkaissut Xbox Twon.

Tavallista pelaajaa ei kiinnosta xbox twon julkaisun alla tälläiset asiat, ja tälläisestä murehtiminen on täysin turhaa tässä vaiheessa.

Ja toki myös siitä, että pelejä ei voi vapaasti myydä, ostaa tai lainata, jne. Luulisi että näitäkin asioita on käsitelty riittämiin ihan tässäkin ketjussa.

On varmasti käsitelty, mutta ihmiset eivät suostu lukemaan uusia asioita virallisilta tahoilta (ms) vaan keskittyvät siihen päättömään vaahtoamiseen. Kyllä, voit myydä pelisi, voit vaihtaa sen kaupassa ja voit lainata kaverillesi. MS teki siitä vain jostain syystä hankalaa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

No esimerkiksi niin, että he eivät saa ostamiaan pelejä toimimaan edes ostopäivänä.
Vale.

Ja siitä että pelejä ei ole edes mahdollista saada toimimaan jonkin aikaa sen jälkeen, kun Microsoft on julkaissut Xbox Twon.
Melkoista spekulaatiota, pelit toimivat serverien sulkeuduttua yhdellä firmwaren päivityksellä. Puhutaan ajasta noin 10 vuoden päässä.

Ja toki myös siitä, että pelejä ei voi vapaasti myydä, ostaa tai lainata, jne. Luulisi että näitäkin asioita on käsitelty riittämiin ihan tässäkin ketjussa.
Deal with it.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Myös X2:n julkaisu kiinnostaa, miten tiedät siitä jo nyt?

Ainakin se on tiedossa, että mikäli julkisuuteen vuodettuihin visioihin on luottaminen, Microsoft ei aio lopettaa Xbox-brändin kehitystä Xbox Onen julkaisuun.


Ööh, miksi ei saisi toimimaan? Varmasti jos ostaa uuden konsolin on tietoinen että se vaatii netin.

Näin sopii toivoa. Kuten myös, että kauppiaat muistavat tarpeeksi tiukkaan tivata asiakkailtaan, onko heillä varmasti nettiyhteys käytettävissä myös vaikkapa lastenhuoneessa. Veikkaan kuitenkin, että jonkin verran draamaa on asian tiimoilta luvassa (esimerkiksi jenkki-Gamestopit eivät yleensä ole valmiita perumaan kerran tehtyjä kauppoja, joten tällaisista jää helposti asiakaskunnalle jotakin hampaankoloon).

Toinen juttu on sitten se, miten toimintavarmaksi Azure-verkostosta Xbox DRM:lle osoitettu kapasiteetti osoittautuu suurten julkaisujen yhteydessä.

Kolmas juttu on tietysti se, kuinka toimintavarmaksi asiakkaan oma yhteys osoittautuu, etenkin jos talossa on useampi pelikone ja pelien käyttöoikeuksia joudutaan tarkistelemaan tunnin välein.


Tavallista pelaajaa ei kiinnosta xbox twon julkaisun alla tälläiset asiat, ja tälläisestä murehtiminen on täysin turhaa tässä vaiheessa.

Sääli jos näin tosiaan on. Itseäni ainakin kiinnostaa, saanko rahallani täydennystä pelikokoelmaan vai ainoastaan lainapelin, joka voidaan ottaa minulta koska tahansa pois Microsoftin yksipuolisella päätöksellä.


On varmasti käsitelty, mutta ihmiset eivät suostu lukemaan uusia asioita virallisilta tahoilta (ms) vaan keskittyvät siihen päättömään vaahtoamiseen. Kyllä, voit myydä pelisi, voit vaihtaa sen kaupassa ja voit lainata kaverillesi. MS teki siitä vain jostain syystä hankalaa.

Näitä tietoja ei tarvitse keräillä päättömän foorumivaahtoamisen keskeltä, vaan ne ovat luettavissa suoraan Microsoftin virallisilta Xbox One -sivuilta. Toki mainostoimiston sanakääntein kuorrutettuina, jotta todellisten seurausvaikutusten hahmottaminen olisi mahdollisimman hankalaa. (Kuvaavaa on, miten Microsoftin mukaan Xbox One "sallii" käytetyt pelit aivan kuin tuo ominaisuus olisi jokin käänteentekevä uutuus eikä perusoikeus, joka on ollut konsolipelaajien käytettävissä aina. Todellisuudessahan Yxboxin merkittävä ominaisuus on tuon vastakohta: lukuisissa tilanteissa Yxbox "ei salli" käytettyjä pelejä.)



Rohkea väite tulevaisuudesta. Ilmeisesti olet vuorenvarma siitä, että Yxboxin useasta kohtaa haavoittuvainen verkko-DRM ei tule tuottamaan ongelmia yhdellekään Yxboxin käyttäjälle? Nyt ollaan siis todellisten uskonasioiden äärellä.


Melkoista spekulaatiota, pelit toimivat serverien sulkeuduttua yhdellä firmwaren päivityksellä.

Käytössäsi on selvästikin ihailtavia sisäpiirin tietolähteitä. Ikävä kyllä Microsoft ei ole tällaista luvannut eikä firman tähänastinen toimintakaan anna syytä uskoa tuollaiseen skenaarioon.

Muistamme varmaan, miten nopeasti alkuperäisen Xboxin Live-palvelut aikoinaan suljettiin. Silloin Microsoft selitti, että tämä on pakko tehdä jotta 360:n Live-palveluita voidaan parantaa mm. kasvattamalla kaverilistan kokoa. Tuota luvattua parannusta (jonka piti olla vanhemman konsolin palvelun sulkemisen peruste) ei vain koskaan tapahtunut.



On tosiaan olemassa lukuisia tapoja elää Microsoftin harrastamien kuluttajien oikeuksien polkemisten kanssa. Yllättävän monia niistä yhdistää Yxboxin hankkimatta jättäminen.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Sen valossa mitä tällä hetkellä tiedetään, joko julkaisijat tai ainakin yksi suuri valmistaja ainakin joidenkin julkaisijoiden siunauksella tuntuu olevan nimenomaan tätä mieltä. Kyse on silti pelkästä kylmän viileästä rahasta, joten kuluttaja voi huoletta pelata tuon ihan saman deal with it -kortin myös sinne toiseen suuntaan. Tässä on nyt ilmassa vähän sellaista "anna lisää rahaa tai muuten..." ja noin ilahduttavan avoimessa ja henkevässä neuvottelutilanteessa minä ainakin valitsen surutta jälkimmäisen vaihtoehdon. Jos ei nykyinen rahallinen panostus enää riitä niin olkoot sitten ilman sitä entistäkään vähää. Oli peliharrastus miten rakas tahansa, en minä sen suhteen ainakaan narkkariksi rupea.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Näin sopii toivoa. Kuten myös, että kauppiaat muistavat tarpeeksi tiukkaan tivata asiakkailtaan, onko heillä varmasti nettiyhteys käytettävissä myös vaikkapa lastenhuoneessa. Veikkaan kuitenkin, että jonkin verran draamaa on asian tiimoilta luvassa (esimerkiksi jenkki-Gamestopit eivät yleensä ole valmiita perumaan kerran tehtyjä kauppoja, joten tällaisista jää helposti asiakaskunnalle jotakin hampaankoloon).

Toinen juttu on sitten se, miten toimintavarmaksi Azure-verkostosta Xbox DRM:lle osoitettu kapasiteetti osoittautuu suurten julkistusten yhteydessä.

Kolmas juttu on tietysti se, kuinka toimintavarmaksi asiakkaan oma yhteys osoittautuu, etenkin jos talossa on useampi pelikone ja pelien käyttöoikeuksia joudutaan tarkistelemaan tunnin välein.

Tiedäks, mua ei yhtään kiinnosta muiden draamat. Ei mua kiinnosta Jenkki-Petterin yritykset saada x1:stä toimimaan lastenhuoneessa. Kunhan mulla netti toimii niin hankin jomman kumman uuden konsolin.

Jos sulla on vaikka se X1:n, niin voit laittaa tälle koneelle maks. 10 ihmistä ns. perheenjäseneksi jolloin he voi pelata sun koneella sun pelejä ilman mitään ongelmaa. Ja vaikka olisikin useampi kone talossa, niin mikä ongelma siinä olisi jos laitteet tekee kerran päivässä tarkistuksen? Jos kuvittelet että näillä kaikilla koneilla voisi pelata yhden levyn takana olevaa peliä yhtä aikaa niin ei onnistu, ei onnistu nykykonsoleillakaan, ei tässä ole mitään muutosta sen suhteen tulossa.

Jos järjestät lanit niin tietty jokaisella on oltava oma peli niinkuin ennenkin.

Ja jätä yxbox hankkimatta, äänestä kukkarolla. Turhaa näistä on sen enempää vinkua ja valitella, en voi käsittää
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

en voi käsittää

Olet oikeassa, ei näistä täälläkin jo moneen kertaan käsitellyistä totuusfaktoista varmaan kannata tältä pohjalta enää enempää jauhaa. Katsellaan, miten asiat parin tunnin päästä selitellään parhain päin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ja jätä yxbox hankkimatta, äänestä kukkarolla. Turhaa näistä on sen enempää vinkua ja valitella, en voi käsittää
Siinähän se kaikessa yksinkertaisuudessaan onkin. Isommassa mittakaavassa voisi toki miettiä, mahtaisiko noin suoraviivaisessa lähestymistavassa piillä myös ongelmia, jotka päätyvät puremaan omaa nilkkaa? Sehän on ihan OK, jos asian suhteen on whatever mutta kokonaiskuvan kannalta me kaikki olemme lopulta aika samassa veneessä. Valtaosa vingusta ja valituksesta varmasti juontuu ihan siitä tavanomaisen puisevasta fanipoikuudesta, eli suurinta meteliä pitävät ne, joilla ei muutenkaan olisi pienintäkään aikomusta muuttaa omaa suhtautumistaan pelikentän yhteenkään pelaajaan.

Kukkarolla äänestäminen on silti aika vahva ja aliarvostettu väline, jonka voiman mm. Wii U on saanut jo huomata. Vaikka se olisi henkilökohtaisesta mielestä paras konsoli ikinä koskaan, lompakothan sen menestyksen lopulta päättävät. Aina voi toivoa, että Sony ja/tai Microsoft olisivat moiselle immuuneja mutta rahaa en sen puolesta laittaisi likoon pennin vertaa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Jos tuosta keskiverto pelaajasta mennään keskiverto perheen isään tai äitiin niin kuinka monelta mahtaa jäädä konsoli kytkemättä nettiin? Hieman sama ongelma jos hommataan se netti liittymä Jouluksi niin kuinka monen netti toimii aattona. Aivan varma on että kummassakin tapauksessa vastaus on ettei ainakaan kaikkien! Ja siinä meni entinen asiakas pahalla mielellä varustettuna eikä takaisin tule.
 
Ylös Bottom