Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wiin ohjaus vai Xbox 360:n/PS3:n teräväpiirto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja K0ivu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Wiin ohjaus vai Xbox 360:n teräväpiirto?

Vähän veikkaan, että vuosien päästä Fo3:a ei muisteta ollenkaan samaan tapaan kuin edeltäjäänsä.
OT: Juu mielipiteensä kullakkin... Fo3 keikkuu ainakin minun pelilistallani aika kärjessä siinä Smarion ja MGSdien takana. :rolleyes:

Itse ainakin valitsen teräväpiirron !

Onhan wii ihan kiva muutaman kerran... mutta siihen se sitten jääkin,
ei sillä kukaan minun mielestäni voi vakavissaan pelata!

Vastaus: Wiin ohjaus vai Xbox 360:n/PS3:n teräväpiirto?

HD >>>>>>>>>>>>>> Wiin ohjaus.

Tai no itse asiassa mulla ei oo edes HD-telkkua, vielä, mutta voisin melkein sanoa että wihaan Wiin ohjaustapaa, eli liikkeentunnistusta...
Jo muutaman tunnin peluu sai mut vakuuttuneeks ettei Wiitä tähän talouteen tule.
Makuasioita, makuasioita.. Also, Skate 1/2 > Skate IT :p

Vastaus: Wiin ohjaus vai Xbox 360:n teräväpiirto?

Onhan wii ihan kiva muutaman kerran... mutta siihen se sitten jääkin,
ei sillä kukaan minun mielestäni voi vakavissaan pelata!

Hmm. Minulla on Wii ollut omistuksessa vuoden 2007 keväästä. Pelejä löytyy Wiille 23 kpl plus Sports ja Play. Peleistä reilut 10 kpl on läpipelattu, ja pisimpien tuotosten peluuajat on yli 200 tuntia, ja Sports ja Playkin ovat saaneet peliaikaa aika tavalla.
Lisäksi minulla on 4 GC-peliä, sekä 20 VC ja 4 Wiiware peliä. Muutama VC peli on ylittänyt peliajaltaan 50 tuntia.

Vakavissaan? No, monesti olen pyrkinyt siihen että pelaaminen on hauskaa, mutta toki osassa peleistä on kohtuullisen vakava teema, joten vakaviakin hetkiä koneen parissa on vietetty. Mutta ainakin konsoli on ollut ahkerassa käytössä koko lähes kaksivuotisen käyttöaikansa. Tuona aikana PC-pelaamiseni on vähentynyt melko tavalla (yllättävää, NES:n jälkeen olen ollut melko vannoutunut PC-pelaaja). Toki hyviä PC-pelejä pelailen edelleenkin (viimeksi Baldur's Gate tuli läpipelattua, tällä hetkellä Witcher pelauksen alla).

Mitä tällä haluan siis sanoa? Sen, että kyllä Wii on ihan "vakavasti" otettava pelikonsoli siinä missä muutkin. Pelejä löytyy laidasta laitaan, joukossa jokunen todellinen helmi, ja ohjauksesta johtuen joitakin pelejä ei koskaan nähdä muilla konsoleilla (Boom Blox esimerkkinä). Tosipelaajalle suosittelenkin jonkun yhdistelmän (Wii+PC, Wii+Xbox360 tai Wii+PS3) hankkimista. Jollakin noista yhdistelmistä pääsee nauttimaan kaikista monipuolisimmasta valikoimasta hyviä pelejä.

Laitoiks sa mulle oikeesti todisteeksi Wii version paremmuudesta SUN KIRJOITTAMAN ARVOSTELUN????

Laitoin. Vaikka voikin kuulostaa vähän hölmöltä, niin uskon enemmän itseäni kuin muiden mielipiteitä.

Laitoiks sa mulle oikeesti todisteeksi Wii version paremmuudesta SUN KIRJOITTAMAN ARVOSTELUN????
Niin, onhan se melkoinen synti ja häpeä esittää oma mielipide vastauksena mielipidekysymykseen. Arvostelussa on vielä se inhottava puoli, että siellä on pyritty selvittämään, miksi pelistä pitää tai ei pidä (tässä tapauksessa edellinen). Itse et selittänyt mielipidettäsi millään lailla, mutta toisaalta, etpä kyllä esittänyt mielipidettäkään, joten ehkä tuo ei ollut mitenkään paha synti.

Ihan mielenkiinnosta: mikä olisi ollut Kastlelta oikeampi tapa perustella mielipiteensä, kuin itse kirjoittamansa arvostelu? Jonkun toisen kirjoittama, kenties?

Kastle sanoi:
Vaikka voikin kuulostaa vähän hölmöltä, niin uskon enemmän itseäni kuin muiden mielipiteitä.
Et sä voi millään tietää, mitä mieltä sä olet.

niiiiiin... ma puhun ihan eri asiasta kun Kastle. Ma en puhu mielipiteista vaan siita kumpi on parempi.

Siina on YLEINEN mielipide.
Yleisen mielipiteen mukaan vaikkapa COD4 on about parasta, mitä verkkoräiskinnöissä on nähty. Minusta se on samanlainen, aloittelijaepäystävällinen räiskintä kuin kaikki muutkin. Mutta mielipiteeni on selvästikin väärä, koska arvostelut kertovat Totuuden.

niiiiiin... ma puhun ihan eri asiasta kun Kastle. Ma en puhu mielipiteista vaan siita kumpi on parempi.
Metacritic ei kerro paremmuudesta vaan mielipiteiden keskiarvon.

Kenen mielestä parempi?

Niin mutta puhutko siitä kumpaa itse pidät parempana vai siitä kumpi on Kastlen mielestä parempi?

Vai puhutko siitä kumpi on Metacriticiin otettujen arvostelijoiden kirjoittamien arvosteluiden pohjalta parempi?

Varmasti omia mielipiteitä pystyy jokainen heijastamaan metacriticin arvosanoihin, mutta eivät ne ainakaan omalla kohdalla aina osu oikeaan. Varmasti jokainen löytää Metacriticistä pelejä, jotka ansaitsisivat kyseisen henkilön mielestä paremman/huonomman arvosanan....

Tottakai kaikkien mielipiteiden keskiarvo kertoo enemmän totuudesta kuin yksi mielipide.

Itselläni HD ja esim COD yksinään voittaa wiin mennen tullen.

Tottakai kaikkien mielipiteiden keskiarvo kertoo enemmän totuudesta kuin yksi mielipide.
Hauskaa, jos näin on.

Tosiasiassa kuitenkin oma kokemus kertoo enemmän omasta mielipiteestä kuin Metacritic. Mielipiteillä ja totuudella on melko rajallinen kosketuspinta. Metacriticin mukaan Gears of War on parempi peli kuin Mercenaries 2, mutta itse sain enemmän iloa irti jälkimmäisestä. Ja tämä totuus merkitsee itselleni enemmän.

OT: Mitä järkeä on vertailla eri pelien saamia arvosanoja keskenään?

Arvosanahan kertoo kuinka hyvin peli on onnistunut siinä mitä se itse koittaa tarjota, eikä sitä miten hyvä se on verrattuna muihin.

Arvosanahan kertoo kuinka hyvin peli on onnistunut siinä mitä se itse koittaa tarjota, eikä sitä miten hyvä se on verrattuna muihin.

Ei pidä paikkaansa, arvosana kertoo kuinka hyvin peli on onnistunut hypessään otteensa kadottaneiden pelitoimittaja-jurnujen mielestä. Yksi ongelma on tämä koko Metacritic-aikakausi, siitä on tullut itseään ruokkiva hirviö jossa todellinen arvostus peleille katoaa ryhmäpaineeseen, kustantajapaineeseen ja mielipiteiden tasapäistämiseen. Se on pelottavaa kuinka jotkin pelitalot oikeasti myöntävät yrittävänsä suoraan vaikuttaa Metacritic-keskiarvoon, ja säätelevät sitä mitä arvosteluihin saa laittaa ja koska niitä saa julkaista.

Ah sitä aikaa kun täälläkin Oikea Mielipide katsottiin Pelitistä, Super Powerista tai Peliasemasta, ja jostain IGN:stä käytiin enintään katsomassa vähän ennakkomakua puolen vuoden päästä Eurooppaan tulevien pelien arvosanoista. Nyt se Metacritic-keskiarvo on Tumisille ja muille se Totuus, ja ei ole enää omia suosikkiarvostelijoita joiden mielipiteisiin luotetaan oman maun mukaan.

Pari esimerkkiä viime sukupolvesta: erinomainen Neo Contra sai keskiarvon 65 (Pelitin arvosana 85 reilusti kärkitasoa) kun taas keskinkertainen ja mitäänsanomaton Super Mario Sunshine sai keskiarvon 92 muutamasta hiljaisesta järjen äänestä huolimatta. Tämä on vääryyttä.

Hups, taisi mennä vähän offiksi. :o

Ah sitä aikaa kun täälläkin Oikea Mielipide katsottiin Pelitistä, Super Powerista tai Peliasemasta, ja jostain IGN:stä käytiin enintään katsomassa vähän ennakkomakua puolen vuoden päästä Eurooppaan tulevien pelien arvosanoista. Nyt se Metacritic-keskiarvo on Tumisille ja muille se Totuus, ja ei ole enää omia suosikkiarvostelijoita joiden mielipiteisiin luotetaan oman maun mukaan.

Miksi Peliasema, Super Power tai Pelit olisi yhtään sen paikkaansapitävämpi arvosteluissa? Ihmisiä he ovat sielläkin kirjoittavat ja heillä on omat suosikkinsa.

Pisteitä tärkeämpää olisi lukea se arvostelun sisältö, jotta osaa itse arvioida voittavatko hyvät puolet huonot. Esimerkkinä käyköön Far Cry 2 joka on sinällään ihan hyvä peli, mutta sen viat vain ovat liian suuret. Toisena esimerkkinä Mass Effect, joka pitkistä latausajoista ja tyhjistä planeetoista sekä putkista huolimatta on oikein nautittava peli.

Dragonfly sanoi:
Varmasti omia mielipiteitä pystyy jokainen heijastamaan metacriticin arvosanoihin, mutta eivät ne ainakaan omalla kohdalla aina osu oikeaan. Varmasti jokainen löytää Metacriticistä pelejä, jotka ansaitsisivat kyseisen henkilön mielestä paremman/huonomman arvosanan....

Näimpä se asia on. Pakko mainita jälleen kerran Bioshock, joka on mielestäni erittäin tylsä ja mitäänsanomaton. Yleinen mielipide sanoo toista, mutta ei se peli siitä huolimatta ole minusta yhtään sen parempi.

Nyt se Metacritic-keskiarvo on Tumisille ja muille se Totuus, ja ei ole enää omia suosikkiarvostelijoita joiden mielipiteisiin luotetaan oman maun mukaan.

Muuten ihan hyva, mutta toi oli eka kerta koskaan kun kavin tuolla metacriticin sivuilla. Tiesin vaa mita sielta odottaa noista peleista, ni kavin hakemassa linkit sielta.

***** et repesin ton Kastlen arvostelun otsikkoa. WII SKEITTAA TYKIMMIN. just joo

Ylös Bottom