Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Vielä XBox360-verkkoyhteydestä ja päivityksistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Todenpuhuja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Todenpuhuja

New Member
Tiedän, että aiheesta on kirjoiteltu joitakin otsakkeita, mutta en löytänyt kuitenkaan yhtään täysin vastaavanlaista.

Eli tilanne on tällainen: Ostin juuri pelikonsolin ja yksi kaveri tuossa sitten toitotti joskus aiemmin, että minun ehdottomasti pitäisi nettiin päästä lataamaan joku uusi päivitys, joka on siis ilmeisesti vasta ilmestynyt ja ja hyvinkin merkittävä.

Ongelmana on kuitenkin se, että televisioni (ja siksi XBox myös) on liian kaukana modeemistani. Senpä vuoksi en viitsisi lähteä vetelemään mitään perinteistä nettipiuhaa, mutta en toisaalta haluaisi myöskään ostaa mitään erillisiä lisäosia, joiden avulla langaton netti saataisiin ilmeisesti helpoiten toimimaan. Mietinkin, että saanko nyt kytkettyä XBoxini jotenkin esimerkiksi kannettavani kautta, joka siis käyttää hyväkseen tätä langatonta nettiä? Onnistuuko tämä esim. langattomasti kannettavan kautta, johon sitten kytkisin tilapäisesti verkkopiuhan? Television vieressä on toki myös Nintendo Wii, mutta tuskin senkään kautta tämä järjestyy?

Toinen kysymys vielä. Mikä tämä päivitys on, ja minkä vuoksi tuo ylipäänsä pitäisi saada kytkettyä verkkoon, jos en ihan välttämättä ole nyt pelaamassa mitään netin ylitse?

Pahoitteluni tyhmistä kysymyksistä, mutta jostainhan tämä konsoliharrastajaurakin on aloitettava.

Vastaus: Vielä XBox360-verkkoyhteydestä ja päivityksistä

Mietinkin, että saanko nyt kytkettyä XBoxini jotenkin esimerkiksi kannettavani kautta, joka siis käyttää hyväkseen tätä langatonta nettiä? Onnistuuko tämä esim. langattomasti kannettavan kautta, johon sitten kytkisin tilapäisesti verkkopiuhan?

Kyllä onnistuu. Itse pelailen livessä juurikin tällä tavalla. Joku fiksumpi vois neuvoo pitikö siinä säätää jotai asetuksii, kun en itse muista. :o

Kiitos jeesistä tuon päivityksen suhteen. :) Sain sen ladattua levylle ja siten siirrettyä myös Boksiini.

Nyt ongelmaksi on muodostunut vain tuo verkkoon kytkeminen. Koitin tuon linkin kautta selvittää asiaa, mutta eihän siinä mennyt kuin sormi suuhun... Olen siis edelleen lähtöpisteessä, ja joku näistä laitteista paremmin ymmärtävä voisi mielellään jeesiä.

Tilanne on siis tosiaan sellainen, että minulla on alakerrassa langattoman netin lähetin, josta saan yhteyden kannettavaani. Kannettavasta taas pitäisi pystyä vetämään ethernet-piuhalla yhteys jotenkin boksiin. Mitä valintoja minun pitää muuttaa asetuksista ja miten tämä koko prosessi tapahtuu. Riittävätkö nämä kaksi piuhaa edes, kun tuolla puhuttiin jostain ristiinkytkennöistä yms.? Lähinnä kai ongelma on nyt tietokoneen päässä, jossa luultavasti pitäisi tehdä jotain juttuja, jotta XBox voi sitten ottaa verkon käyttöönsä.

Kyllähän se varmaan olisi, jos vaan halvemmalla saisi. En siis viitsi panostaa mitään 70 siihen, että saan silloin tällöin ladattua jotkut päivitykset peleihin ja muutaman ilmaisbiisin johonkin Guitar Heroon. Netissä tuskin olen kuitenkaan pelailemassa...

Eli paljon mielummin kyllä kytkisin Boksini muutaman kerran tässä joululoman aikana koneeni kautta, vaikka tuo kuinka olisi helpompaa oman lähettimensä avulla.

Löytyykö tähän neuvoja? :)

Nykykoneiden pitäisi pystyä jakamaan nettiyhteys melkeinpä millä verkkokaapelilla tahansa. Eli ristiinkytketty piuha on mitä luultavimmin turha. Etsi jostain nurkistasi normi verkkokaapeli ja yhdistä sillä xbox ja läppärisi, jonka jälkeen etsit ohjauspaneelista verkkoyhteydet ja sieltä avaat langattoman yhteyden asetukset. Sieltä joltain välilehdeltä pystyy jakamaan yhteyden verkkoporttiin ja boksin netti pitäisi pelata.

Tässä vielä englanninkielinen selkeämpi ohje http://www.jakeludington.com/xbox/20061208_xbox_network_connection_sharing.html

PS. Perhanan vaikea neuvoa suomeksi noita Windowsin "termejä", kun itse käyttänyt 10v englanninkielistä Windowsia :)

Kiitos tästä linkistä ja selityksestä. :)

Jotenkin tuohon tyyliin sitä koitinkin fiksailla, mutta eipä suostunut toimimaan. Jostain kumman syystä minulla ei ole edes langattoman verkkoyhteyden lisäasetuksissa tuollaista valintaa kuin "Internet connection sharing" (mikä ikinä onkaan suomeksi). Sieltä listasta löytyy siis XP-koneessani vain tuo palomuurivalikko? Onnistuukohan tuo jostain muualta?

edit. Langallisista yhteyksistä tuollainen kohta kyllä löytyy. Toisaalta kannettavani ei ole kytketty langallisesti mihinkään, joten ei tuolla ole merkitystäkään.

Kiitos tästä linkistä ja selityksestä. :)

Jotenkin tuohon tyyliin sitä koitinkin fiksailla, mutta eipä suostunut toimimaan. Jostain kumman syystä minulla ei ole edes langattoman verkkoyhteyden lisäasetuksissa tuollaista valintaa kuin "Internet connection sharing" (mikä ikinä onkaan suomeksi). Sieltä listasta löytyy siis XP-koneessani vain tuo palomuurivalikko? Onnistuukohan tuo jostain muualta?

edit. Langallisista yhteyksistä tuollainen kohta kyllä löytyy. Toisaalta kannettavani ei ole kytketty langallisesti mihinkään, joten ei tuolla ole merkitystäkään.

Voi olla, että wifi-korttisi ajurit eivät jotenkin tue tuota jakoa. Tuntuu silti oudolta, koska mielestäni verkkoyhteyden jaon pitäisi olla täysin käyttöjärjestelmän hoidettavana. Googlekaan ei tuonut oikein lisäapua. Voithan kokeilla käyttää Windowsin Helppiä käynnistävalikosta ja etsiä esim. verkkoyhteyden jakaminen tai sitten ICS.

Ylös Bottom