Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mahjong Tales: Ancient Wisdom [PS3/PSN]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Oliver

KonsoliFIN Alumni
Muut eivät siis ilmisesti kehtaa tunnustavansa olevan täysin koukussa klassiseen palikkapeliin?
http://en.wikipedia.org/wiki/Mahjong

Mahjongissa siis edelleenkin pyritään purkamaan palikkapinoa etsimällä pareja, mutta tämän version pääpelimuodossa viedään tasojen välillä eteenpäin ilmeisesti joitain perinteisiä tarinoita, jotka on selostettu (huonosti) englanniksi ja staattisin kuvin. Pelkästään tuossa menee aikaa useita tunteja, sillä isoimpien palikkapinojen setvimisessä menee monesti kymmeniä minuutteja.

Perinteisimmässä Infinity-modessa löytyy sata erilaista pinoa purettavaksi. Motion-modessa ruudun alareunaa pitkin esille liukuu uusia palikoita sekä extra-bonuksia, kuten pommeja. Yleensä olen näihin uudistuksiin suhtautunut epäilyksellä, mutta onpa tuonkin parissa jo varmaan muutama tunti vierähtänyt.

Moninpeliäkin tuetaan verkossa sekä samalla ruudulla, mutta eihän tämmöistä voi muille tunnustaa. :)

Verrattuna kuluihin (9,95) ja meikäläisen pelitunteihin, niin kyseessä on jo nyt yksi parhaista tämän sukupolven ostoksista.

Vastaus: Mahjong Tales: Ancient Wisdom [PS3/PSN]

Motion-modessa ruudun alareunaa pitkin esille liukuu uusia palikoita sekä extra-bonuksia, kuten pommeja. Yleensä olen näihin uudistuksiin suhtautunut epäilyksellä, mutta onpa tuonkin parissa jo varmaan muutama tunti vierähtänyt.

Verkkopelimoodi on saman tyylinen, pakon kanssa tuota pelattiin menneenä päivänä. Tosin palikat menee ruutujen välissä. Toisessa palkissa liikkuvat ylhäältä alas ja toisessa alhaalta ylös. Kumpikin pelaaja voi käyttää kumpaa tahaansa palkkia apuna.

Mutta suosittelen peliä ja Trophyjäkin tästä saa ;)

OT: Kuten Oliverin linkistä näkee, Mah jongissa - siis siinä oikeassa - ei etsitä pareja (loppuparia lukuunottamatta) samoista tiilistä... :) Eli tää PSN-Mah jong on aika kaukana siitä oikeasta: vain tiilet on samat molemmista peleissä. MJ on muuten ihan sairaan hyvä peli, mitä enemmän pelaat sitä vaikeammaksi se käy... Ja koukuttaa aika huolella.

On tämäkin Mahjongia, mutta ehkä tarkemmin sanottuna vain Mahjong Solitairea, jos haluaa eroitella sen tuosta "oikeasta" Mahjongista:

http://en.wikipedia.org/wiki/Mahjong_solitaire

Eli vähän niin kuin pelikorteilla voi pelata joko erinlaisia kaksin-/moninpelejä tai Pasianssia, myös noille Mahjong-nappuloille on keksitty monipuolisempaa käyttöä.

ja muutenkin, kyllä tästä parinetsimis-Mahjongistakin käytetään (ehkä virheellisestikin) nykyään pelkästään nimitystä Mahjong.

Viimeinen OT: Joo, mä olin vähän pilkunviilaaja tässä tapauksessa, sorry! Eipä silti, tällaista Mahjongia on tullu aina joskus töissäkin pelattua, kun ei ole hommat napostellu. :rolleyes:

Ylös Bottom