Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Eli tätä ei voi ennakkoladata olenkaan. Torstaina on kumminkin palvelimet niin tukossa, kun kaikki lataa peliä yhtä aikaa. Olisi ollut hyvä jos olisi voinut ladata pelin vaikka jo keskiviikkona ja torstaina olisi päässyt pelaamaan suoraan.

Ei nyt kannata kuitenkaan lähteä ihan noin pitkälle meneviä johtopäätöksiä vielä tekemään. Ei ollut ongelmia Call of Duty: Black Ops III:n kohdalla kuten ei myöskään Rainbow Sixin. Näistä viimeisimmistä betoista kun puhutaan. Nopeasti tulivat ja samaan aikaan oli muutama muukin hakemassa.

Tämä toki open beta, joten tunkua on varmasti!
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Ei nyt kannata kuitenkaan lähteä ihan noin pitkälle meneviä johtopäätöksiä vielä tekemään. Ei ollut ongelmia Call of Duty: Black Ops III:n kohdalla kuten ei myöskään Rainbow Sixin. Näistä viimeisimmistä betoista kun puhutaan. Nopeasti tulivat ja samaan aikaan oli muutama muukin hakemassa.

Tämä toki open beta, joten tunkua on varmasti!

Onkohan Sony tehnyt jotain noille palvelimille sitten, että ovat lisänneet kapasiteettiä. Koska yhdessä vaiheessa ainakin oli joka paikassa kauhea itku, että pelit tulee hitaasti. No torstaina sitten näkee kuinka nopeasti peli tulee. Itse en ole kauheasti storesta mitään ladannut ja nekin demot mitä olen ladannut niin on tullut omasta mielestä tarpeeksi nopeaa.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Onkohan Sony tehnyt jotain noille palvelimille sitten, että ovat lisänneet kapasiteettiä. Koska yhdessä vaiheessa ainakin oli joka paikassa kauhea itku, että pelit tulee hitaasti. No torstaina sitten näkee kuinka nopeasti peli tulee. Itse en ole kauheasti storesta mitään ladannut ja nekin demot mitä olen ladannut niin on tullut omasta mielestä tarpeeksi nopeaa.

Ainakin tuolla Black Opsin ketjussa asiasta kommentoivat myös ne, jotka eivät olleet betaa edes imuroineet. Jos katsotaan tällä kertaa ja kommentoidaan sen jälkeen?
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Media ja tubettajat julkaisseet tuoretta pelikuvaa.

Walker Assault, 20 vs. 20, Kävelijät ja ilmataistelut mukana. Taisteluparin mukana mennään. Kuvakulman voi valita ensimmäisestä- ja kolmannesta persoonasta.



Kahdestaan Imperiumin joukkoja vastaan yhteistyömuotona (myös offline jaettu ruutu):
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Ainakin tuolla Black Opsin ketjussa asiasta kommentoivat myös ne, jotka eivät olleet betaa edes imuroineet. Jos katsotaan tällä kertaa ja kommentoidaan sen jälkeen?

No itse taisin lopettaa latauksen 27h jälkeen ja vielä näytti useaa tuntia jäljellä ja tämä on todella yleistä. Ainoot mitkä on tullut haipakkaa on destinyn lataukset. Mutta menee offtopic liikaa.

Innolla odotetaan tätä betaa jos olisi ostamisen arvoinen.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

No itse taisin lopettaa latauksen 27h jälkeen ja vielä näytti useaa tuntia jäljellä ja tämä on todella yleistä. Ainoot mitkä on tullut haipakkaa on destinyn lataukset. Mutta menee offtopic liikaa.

Kun luet ketjua, huomaat olevasi aika yksin tuon ajan kanssa. Meillä muilla se tuli tunnissa parissa (imuroin molemmille konsolille). Kerroit yhteytesi olevan 4G? Ehkä hakisin sieltä syytä tässä betan tapauksessa.

Erotuksena Battlefront tullaan jakamaan jokaiselle ja varmasti linjat tulevat käymään kuumina. Mielenkiintoista nähdä kuinka monta sataa tuhatta testaajaa servereille saadaan rasitusta antamaan. Muuten peli tuntui aika valmiilta jo elokuun Gamescomissa.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Kun luet ketjua, huomaat olevasi aika yksin tuon ajan kanssa. Meillä muilla se tuli tunnissa parissa (imuroin molemmille konsolille). Kerroit yhteytesi olevan 4G?

Tästä olen jo BO3 ketjussa sanonut, minulla 4G myös, näytti montaakymmentä tuntia, laitoin valmiustilaan niin oli alle 2 tunnissa valmis.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Pelottava hetki. Peli jonka julkaisua olen odottanut PS2 ajoista lähtien on enää reilun kuukauden päässä. Entä jos se onkin huono? Ei se voi olla. Ei se saa olla! Elämältä putoaa pohja ja tarkoitus jos se kuitenkin on.

Betaa on pakko päästä kokeilemaan, mutta en tiedä uskallanko. Jättäisinkö yllätyksen myöhemmäksi? Olen innoissani ja kauhuissani.

Nimimerkillä ennakkotilaus laskuria jo parisataa päivää tuijottaneena. Taas väheni parilla minuutilla. Aah..
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Virallista tietoa; betan koko 7 GB, tasokatto 5 lvl ja seuraavat pelimuodot:

What modes can I play once it starts?

The Beta includes three modes spread across three iconic planets, including:
Walker Assault on Hoth: Fight in epic 40-player battles as a Rebel to destroy the Empire’s onslaught of AT-AT’s by calling in Y-wing bombers. Or, side with the Empire and protect your walkers while utilizing their mighty weaponry to crush the Rebel objective.
Drop Zone on Sullust: Escape pods are crashing down and you and your team must fight to control them. With its frantic 8v8 matches, Drop Zone is sure to put your combat and strategy skills to the test.
Survival Mission on Tatooine: Play alone or with a friend via co-op or split-screen as you battle to hold off waves of Imperial forces including AT-ST’s, TIE fighters, elite stormtroopers, and more.

Lähde: http://blog.us.playstation.com/2015...lefront-ps4-beta-everything-you-need-to-know/


Pelottava hetki. Peli jonka julkaisua olen odottanut PS2 ajoista lähtien on enää reilun kuukauden päässä. Entä jos se onkin huono? Ei se voi olla. Ei se saa olla! Elämältä putoaa pohja ja tarkoitus jos se kuitenkin on.

Tässä vastaa Tähtien Sota -fani, joten vastuu on kuulijalla. Itselle Battlefront oli silloin kymmenen vuotta sitten yhteisöpeli, jota pelattiin verkossa kaverin mukana ja osana suomiskeneä, jos niin hienoa sanaa voidaan tässä yhteydessä käyttää. Käytännössä suomiservereillä. Kun ympäristö oli sitä mitä on rakastanut lapsesta ja ympärillä tuttuja pelikavereita, noustiin kevyesti sinne konsolisukupolven hienoimpiin hetkiin. Yksin, mykkänä ja ilman tätä yhteisöä tuskin näin olisi päässyt käymään.

Tätä samaa arvaan olevan myös tässä. Pelimekaniikka tukeutuu taistelupareihin.


Loppuviikon testistä puuttuu pelimuodoista tämän pelkän lentotaistelun tarjoava Fighter Squadron. Tykkäsin erityisen paljon ujeltaa Imperiumin hävittäjällä ja käydä noukkimassa läheltä planeetan pintaa olevia power uppeja, kuten koneen korjaus ja hakeutuvan ohjuksen.

Fighter Squadron, 20 vs. 20 (puolet botteja) - puuttuu betatestistä :(
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Kun luet ketjua, huomaat olevasi aika yksin tuon ajan kanssa. Meillä muilla se tuli tunnissa parissa (imuroin molemmille konsolille). Kerroit yhteytesi olevan 4G? Ehkä hakisin sieltä syytä tässä betan tapauksessa.

Kuten olen aina sanonut, niin PC:llä ja Onella tulee AINA täydet 15Mb/s. Jos vähän viitsisit avata tuota omaa kapeeta maailmaasi, niin huomaisit, että maailmassa on muitakin kun sinun uber nopeudella toimiva PSN. Tämä on sinulle kerrottu useaan kertaan ja monelta eri taholta, mutta et vaan tunnu sitä tajuavan. Tämän on jopa ihan Sony itsekin sanonut. Mutta kun ei niin ei.

Nyt lopetan tämän asian tähän ei kuulu tänne.

Saas nähdä onko EA ottanut opikseen BF4 fiaskosta, peli ei tainnut ikinä tulla kunnolla kuntoon. Hardline kylläkin toimii yllättävän hyvin. Kun on EA:n kikkare kyseessä, niin saa kyllä beta olla jo todella valmiin oloinen että sen viitsii ostaa.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Tässä paras esittelyvideo mitä tähän hätään löytänyt. Innostunut peliä avaava puhe yhdessä jatkuvan pelikuvan kanssa on lyömätön yhdistelmä. Toi kauhun kuvaus Darth Vaderin saapuessa näyttämölle oli hyvä. :D

 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Näyttää kyllä siltä, että märät kalsarit on tosiasia kun tähän pääsee käsiksi :D
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Kun ympäristö oli sitä mitä on rakastanut lapsesta ja ympärillä tuttuja pelikavereita, noustiin kevyesti sinne konsolisukupolven hienoimpiin hetkiin. Yksin, mykkänä ja ilman tätä yhteisöä tuskin näin olisi päässyt käymään.

Tätä samaa arvaan olevan myös tässä. Pelimekaniikka tukeutuu taistelupareihin.

Tämä mielessä ei hype nouse meikäläiselle kovin kovaksi, oma pelaaminen on kuitenkin aina sattumanavaraisempaa, enkä jatkossakaan tule päätymään aina pelaamaan tuttujen heppujen kanssa.
Mutta ladataan beta ja testaillaan, josko tämä olisi peräti niin mukavaa, että pitäisi hommata. Onhan sieltä tulossa vaikka mitä muutakin (ja esim. MGS5 vielä testaamatta), joten kilpailu sattuu olemaan nyt vähän liiankin kovaa.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Tämä mielessä ei hype nouse meikäläiselle kovin kovaksi, oma pelaaminen on kuitenkin aina sattumanavaraisempaa, enkä jatkossakaan tule päätymään aina pelaamaan tuttujen heppujen kanssa.

Kölnissä onnistui cooppaaminen ja muu yhteinen pelaaminen satunnaisten messuvieraiden kanssa. Eli ei sen nyt tarvitse ihan kalakaveri olla. Synnyt halutessasi toisen matkaan ja pari näkee toisensa esteiden läpi.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Täytyyhän tuo beta kokea kun siihen on mahdollisuus, näkee sitten miten se iskee ja tuleeko ostettua. Oon pelannut Battlefront I ja II silloin kuin ne tuli ja pidin niistä kovasti, ja oon ollu nyt vähän varpaillani tuon pelin kanssa, koska joku siinä nyt vaan jokseenkin "mättää". Tuo Vader vs. Luke Gameplay videokin oli jotenkin vähän sellainen että ei se nyt oikein saanut mitään fiilistä aikaiseksi, ehkä se oli noiden hahmojen liike tai joku muu mutta vähän on nyt ristiriitaiset fiilikset.

Silti kokeilen betaa ihan avoimin mielin ja katsotaan sitten jälkikäteen mitä tuosta saa irti. En tiedä mahtaako hirveän moni tuttu tuota pelailla mutta jos löytyy jotain porukkaa joka sitä pelailee ja sattuu olemaan vaikka PS Chatti päällä niin voineeko liittyä messiin ihmettelemään ettei yksin tarvitse pelailla?
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Täytyyhän tuo beta kokea kun siihen on mahdollisuus, näkee sitten miten se iskee ja tuleeko ostettua. Oon pelannut Battlefront I ja II silloin kuin ne tuli ja pidin niistä kovasti, ja oon ollu nyt vähän varpaillani tuon pelin kanssa, koska joku siinä nyt vaan jokseenkin "mättää". Tuo Vader vs. Luke Gameplay videokin oli jotenkin vähän sellainen että ei se nyt oikein saanut mitään fiilistä aikaiseksi, ehkä se oli noiden hahmojen liike tai joku muu mutta vähän on nyt ristiriitaiset fiilikset.

Silti kokeilen betaa ihan avoimin mielin ja katsotaan sitten jälkikäteen mitä tuosta saa irti. En tiedä mahtaako hirveän moni tuttu tuota pelailla mutta jos löytyy jotain porukkaa joka sitä pelailee ja sattuu olemaan vaikka PS Chatti päällä niin voineeko liittyä messiin ihmettelemään ettei yksin tarvitse pelailla?

Täällä suunnalla samanlaisia fiiliksiä, kun sulla. Täytynee varmaan itsekin testata nytten niin ei tule ostettua sikaa säkissä videoiden ja kuulopuheiden perusteella.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Striimejä voi jo seurata esim. Twitchissä. Mukiinmenevän persoonatonta perusräiskintää näyttää edelleen olevan.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Ps4:n kautta voi tällä hetkellä kattoo livestriimiä betast, joillaki joku earlyaccess. Se näyttää hienolt mut... Öööh, aika meh muute, mikä on harmi koska pidin alkuperäisistä.

Jostai syystä snipassa on 10 cooldown? Toi vaikuttaa todella arcademaiselta ja jotenki joltai dlc:ltä kuin ite isolta peliltä

Edit: aphex ehtiki jo
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Menin kahtomaan striimiä vailla mitään odotuksia ja en jaksanut pistää kuulokkeita päähän joten katselin hetken ilman ääniä ja näytti ihan battlefieldiltä star wars teemalla, aika meh. Päätin kuitenkin vaihtaa striimiä josko siellä olis eri meininki ja pistin kuulokkeet päähän. Siellä pelattiin sitä hoth puolustus modee missä toiset puolustaa ja toiset hyökää siis se kohtaus suoraan elokuvasta. Kun kuulin ne äänet ekan kerran ja näin sen toiminnan leuka loksahti lattialle, se tuntuu aivan kun saisi itse pelaaa sen kohtauksen elokuvasta ja kaikki äänet on niin mahtavia et huh huh. En tiedä kauanko tuollaista modea jaksaa pelata mut onneksi betaa pääsee itse testamaan. Mut odotukset nousi 0 sinne "täysin yli hypettynyt" 15 min striimin katselun jälkeen :D katotaan mitkä on fiilikset viikonlopun jälkeen.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Menin kahtomaan striimiä vailla mitään odotuksia ja en jaksanut pistää kuulokkeita päähän joten katselin hetken ilman ääniä ja näytti ihan battlefieldiltä star wars teemalla, aika meh. Päätin kuitenkin vaihtaa striimiä josko siellä olis eri meininki ja pistin kuulokkeet päähän. Siellä pelattiin sitä hoth puolustus modee missä toiset puolustaa ja toiset hyökää siis se kohtaus suoraan elokuvasta. Kun kuulin ne äänet ekan kerran ja näin sen toiminnan leuka loksahti lattialle, se tuntuu aivan kun saisi itse pelaaa sen kohtauksen elokuvasta ja kaikki äänet on niin mahtavia et huh huh. En tiedä kauanko tuollaista modea jaksaa pelata mut onneksi betaa pääsee itse testamaan. Mut odotukset nousi 0 sinne "täysin yli hypettynyt" 15 min striimin katselun jälkeen :D katotaan mitkä on fiilikset viikonlopun jälkeen.

Aika vähällä sä hypen pauloihin lankeet :D

Joo audiovisuaalisesti komiaa, mutta ei paljon muuta kyllä tarjoa. Kaikki painaa liipasin pohjassa kun blastereissa ei rekyyliä ole, ukot kestää osumia tolkuttomasti ja ajoneuvot on maasta löytyvien power up -pakettien takana, siinä battlefront pähkinänkuoressa. Hahmoluokkia kun ei ole niin kaikki lopulta käyttää samanlaisia vermeitä, vähän tylsää ja se mielestäni vie taktisuutta pois..

Striimeri oli vähä sitä mieltä että ok peli, ehkä vähän lapsille suunnattu yksinkertaistettujen mekaniikoiden takia, ei näe että olisi sellainen peli mitä aktiivisesti pelais pitempään.

No saa nähä sitte ite mite beta iskee, tällä hetken en ole vaikuttunut vaikka katsoin tunnin kuulokkeiden kanssa ;)
 
Ylös Bottom