Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

En ymmärrä miten juuri tuo "sisällön ja syvyyden puute" tekee siitä Battlefieldin? Vai sekö, että käyttävät samaa pelimoottoria?

Eihän se siitä suoraan Battlefieldia teekään. Videoista vaan jo nyt näkee, että peli on periaatteessa "20 vs 20 Battlefield: Star Wars". Se ei sinällään ole mikään huono asia itse gameplayn kannalta, mutta kun tarkastelee samalla sisältöä ja sen määrää, niin ainakin itselle iskee saman tien päin naamaa ajatus, että peli on pelkästään Battlefield, jonka päälle on liimattu muutama alkuperäisestä leffatrilogiasta tuttu tapahtumapaikka ja se on siinä. Videosta iskee päin omaa näköäni selvä idea siitä, että DICE on tehnyt "vanhan ja tutun Battlefieldin, jonka päälle on liimattu Star Wars logo". Ja senhän tietävät kaikki, että SW logo myy, ja paljon myykin.

Kuten jo aikaisemmin ainakin yritin selittää, itselle uusi SW peli, elokuva tai kirja on aina matka vieraaseen galaksiin täynnä ennen näkemättömiä seikkailuja ja ympäristöjä. SW universumi on niin iso paikka, että sieltä pitäisi löytyä erilaisia ja yllättäviä paikkoja nähtäväksi, niin moninpelin puolella kuin myös jonkinlaisen yksinpelitarinan muodossa, jonka ohessa pelaaja totutetaan pelin mekaniikoihin, jotta ne ovat sitten tutut, kun painetaan onlinen puolelle räiskimään. Edellinen Battlefront 2 teki asian juuri näin ja hyvin tekikin, oli paljon monenlaisia ympäristöjä ja vähintään ok-tason tarina, jonka aikana kenttiin ja mekaniikoihin tutustui. Voisin tietysti mainita tähän vielä Galactic Conquestin ja avaruustaistelut ja nillittää niiden puutteesta, mutta jääköön ne tällä kertaa...

Tämä peli taas on tehty ja markkinoitu ajatuksella "taattua laatua Battlefieldin tekijöiltä! tule ja taistele tutuilla paikoilla Hothissa, Endorissa ja Tatooinessa!". Mittavasta universumista on siis otettu käyttöön muutama tuttu planeetta. Melkein voisi jopa sanoa, että muutama miljöö on "kopioitu suoraan" leffoista. Ne on isketty valmiin Battlefield-pelimoottorin päälle, muutettu aseet lasereiksi ja ynnätty SW musiikit, kanteen isketty SW leima ja kassakoneet kilisevät. Sitten myydään toisella mokomalla hinnalla DLC:nä muutama planeetta lisää kenttiä sillä samalla SW leimalla ja kassakone kilisee. 4 planeettaa julkaisussa 70 euroon ilman minkäänlaista oikeaa tarinamuotoa ei ole riittävästi, kun ottaa huomioon, mihin universumiin ja loreen peli keskittyy!

Toistan vielä lyhykäisyydessään: Battlefront tulee olemaan Battlefield-peli(sekä hyvässä, että pahassa), johon on liimattu SW-skinit ja musiikit päälle ja taistelukentiksi on "kopioitu" muutama alkuperäisen trilogian tärkeimmistä tapahtumapaikoista. Tämä kaikki maksaa sen 60-70 euroa ja todennäköisesti ne loput muutamat lisäsisältönä tulevat planeetat ja paikat maksavat toisen mokoman. Joillekin tuo hinta-laatu-suhde on okei, joillekin tuollainen pintaraapaisu mahtavasta universumista oikeuttaa sen 100+ euron hinnan. Minulle se ei sitä ole! Minulle tämä on SW-loren ja universumin häväistys! Minulle tämä on Battlefield-peli, jota yritetään myydä(ja varmasti myydäänkin onnistuneesti) SW-logolla ja siinä samassa raiskataan upeaa universumia. Minä olen sen luokan HC SW-fani, etten tule tuollaista hyväksymään.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Eihän se siitä suoraan Battlefieldia teekään. Videoista vaan jo nyt näkee, että peli on periaatteessa "20 vs 20 Battlefield: Star Wars". Se ei sinällään ole mikään huono asia itse gameplayn kannalta, mutta kun tarkastelee samalla sisältöä ja sen määrää, niin ainakin itselle iskee saman tien päin naamaa ajatus, että peli on pelkästään Battlefield, jonka päälle on liimattu muutama alkuperäisestä leffatrilogiasta tuttu tapahtumapaikka ja se on siinä. Videosta iskee päin omaa näköäni selvä idea siitä, että DICE on tehnyt "vanhan ja tutun Battlefieldin, jonka päälle on liimattu Star Wars logo". Ja senhän tietävät kaikki, että SW logo myy, ja paljon myykin.

Kuten jo aikaisemmin ainakin yritin selittää, itselle uusi SW peli, elokuva tai kirja on aina matka vieraaseen galaksiin täynnä ennen näkemättömiä seikkailuja ja ympäristöjä. SW universumi on niin iso paikka, että sieltä pitäisi löytyä erilaisia ja yllättäviä paikkoja nähtäväksi, niin moninpelin puolella kuin myös jonkinlaisen yksinpelitarinan muodossa, jonka ohessa pelaaja totutetaan pelin mekaniikoihin, jotta ne ovat sitten tutut, kun painetaan onlinen puolelle räiskimään. Edellinen Battlefront 2 teki asian juuri näin ja hyvin tekikin, oli paljon monenlaisia ympäristöjä ja vähintään ok-tason tarina, jonka aikana kenttiin ja mekaniikoihin tutustui. Voisin tietysti mainita tähän vielä Galactic Conquestin ja avaruustaistelut ja nillittää niiden puutteesta, mutta jääköön ne tällä kertaa...

Tämä peli taas on tehty ja markkinoitu ajatuksella "taattua laatua Battlefieldin tekijöiltä! tule ja taistele tutuilla paikoilla Hothissa, Endorissa ja Tatooinessa!". Mittavasta universumista on siis otettu käyttöön muutama tuttu planeetta. Melkein voisi jopa sanoa, että muutama miljöö on "kopioitu suoraan" leffoista. Ne on isketty valmiin Battlefield-pelimoottorin päälle, muutettu aseet lasereiksi ja ynnätty SW musiikit, kanteen isketty SW leima ja kassakoneet kilisevät. Sitten myydään toisella mokomalla hinnalla DLC:nä muutama planeetta lisää kenttiä sillä samalla SW leimalla ja kassakone kilisee. 4 planeettaa julkaisussa 70 euroon ilman minkäänlaista oikeaa tarinamuotoa ei ole riittävästi, kun ottaa huomioon, mihin universumiin ja loreen peli keskittyy!

Toistan vielä lyhykäisyydessään: Battlefront tulee olemaan Battlefield-peli(sekä hyvässä, että pahassa), johon on liimattu SW-skinit ja musiikit päälle ja taistelukentiksi on "kopioitu" muutama alkuperäisen trilogian tärkeimmistä tapahtumapaikoista. Tämä kaikki maksaa sen 60-70 euroa ja todennäköisesti ne loput muutamat lisäsisältönä tulevat planeetat ja paikat maksavat toisen mokoman. Joillekin tuo hinta-laatu-suhde on okei, joillekin tuollainen pintaraapaisu mahtavasta universumista oikeuttaa sen 100+ euron hinnan. Minulle se ei sitä ole! Minulle tämä on SW-loren ja universumin häväistys! Minulle tämä on Battlefield-peli, jota yritetään myydä(ja varmasti myydäänkin onnistuneesti) SW-logolla ja siinä samassa raiskataan upeaa universumia. Minä olen sen luokan HC SW-fani, etten tule tuollaista hyväksymään.

Samoilla mietteillä itsekkin. Kyllä tuon sisällön puutteella taitaa hyllyyn jäädä vaikka edellisiä battlefrontteja tuli pelattua melko paljon.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Keskiviikko aamuna EA pitää lehdistötilaisuuden Kölnin Gamescomissa. Battlefront arvatenkin näkyvästi esillä.

 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Saadaanhan me jonkinlaista avaruustaistelun korviketta. Millenium Falcon ja Slave I ovat pelattavissa, mutta se tärkein eli B-siipinen tähtihävittäjä näyttää puuttuvan.

[video=youtube;yjqqwZGNHPg]https://www.youtube.com/watch?v=yjqqwZGNHPg[/video]
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Itse ainakin aion vetäistä avaruusverskarit jalkaan ja ryhtyä bäfäämään tätä battlefrontia ps4:lla.
Battlefield 4, hiukan hardlinea, destiny jatkuu taken king:sta ja pian tämä battlefront pelataan myös.
United Gamers of Finland peliporukalla.

Toteaisin vielä että battlefront yhdistää multiplayer pelinä jälleen monen eri pvp genren pelaajat yhteen ja se on hyvä juttu (mixaus CoD, BF, Destiny, titanfall ja vastaavat pelaajakunnat)
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

attachment.php


Pääsin täällä Gamescomissa pelaamaan tätä kolmesta eri pelimuodosta;

Pelkkä ilmataistelu, jossa lentomalli täydet 360 astetta joka suuntaan ja ilmatilaa riittävästi. Käytettävissä on laserin lisäksi vielä ohjus ja turbo boosti. Lentomallissa ohjauksesta ei löytynyt invertteriä, joka itselle oli alkuun hankala tilanne. Tähtäimen saa lukittua vihuun kun osuu tähtäimen rajojen sisälle. Tämän jälkeen koiratappelu saa uuden vaihteen ja taistelu voi kestää pitkäänkin huolimatta ympärillä pörräävästä muusta lentokalustosta. Planeetan pinnalta pääsee noukkimaan poweruppeja, kuten aluksen korjauksen.

Yhteistyömuoto jaetulta ruudulta. Tässä tuhotaan kapinallisten riveissä planeetan pinnalle laskettavia Imperiumin joukkoja, Olivat tuttuja elokuvien episodeista 4-6 eli käytännössä stormtrooppereita. Väliin saivat vahvistukai kaksijalkaisesta AT-ST kävelijästä, joka kaatui sinkoiskuun. Tehtävä oli samalla suojata kiinteää kohdetta. Taisteluparin näkee ääriviivoina elementtien läpi. Tätä pystyi oelaamaan ensimmäisen- ja kolmannen persoonan kuvakulmista.

Maataistelu. Tässä mentiin Imperiumin Vastaiskusta tutulla lumiplaneetalla.Joukot olivat PC:llä suurisuuntaiset 20 vs. 20. Menin Imperiumin joukossa ja tehtävä oli tuhota kapinallisten Uplinkkejä, joilla he pystyvät kutsumaan ilmaiskuja. Tässä etenetään taisteluparin mukana, tai ainakin tälläinen mahdollisuus suodaan kun pystyy suoraan liittymään hänen mukaansa. Mahdolliset synergiaedut jäivät tällä vartin pelaamisella vielä huomaamatta. Maasta pystyy poimimaan poweruppeja, kuten singon ja suojageneraattorin joka luo kuplan suojaksi. Taisteluhautoja pitkin etenetään kohti kapinallisten tukikohtaa ja tässä käydäänkin katkeraa vääntöä. Samaan aikaan AT-AT kävelijä etenee vääjäämättä selkämme takana ja siellä olevat pelaajat räiskivät kapinallisten sontiaisia kuin kärpäsiä. Oli upeaa nähdä ja kuulla kuinka tuttu äänimaisema ja graafinen ilme pyöri tunnelmallisesti ympärillä. Tie-hävittäjät ujeltaa ylhäältä ohi ja X-siipihävittäjien perässä. Pystyin valitsemaan ensimmäisen- ja kolmannen persoonan kuvakulman väliltä.

attachment.php
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Eikös tää ole kaikille avoin?
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Pelikuvaa Walker Assault -pelimuodosta. Idea vallata kapinallisten Uplink-asemia ja estää näin heitä kutsumasta omia hävittäjiään tuhoamaan Imperiumin kävelijät. Videokuva PC-versiosta, mutta en huomaa pelikuvan osalta eroa pleikkarin versioon. Myös siinä kaikki pyöri hämmästyttävän jouhevasti ja tarkasti.



 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Olenko ainoa joka on sitä mieltä että tästä pelistä puuttuu jokin WOW-elementti? Tavallaan kaikki näyttää ja kuulostaa hyvältä, mutta se jokin puuttuu että olisi 10 peli... sielu... tuskin se, mutta jotenkin... ehkä pelaajian pitäisi olla se 64 yhteensä...
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Olenko ainoa joka on sitä mieltä että tästä pelistä puuttuu jokin WOW-elementti? Tavallaan kaikki näyttää ja kuulostaa hyvältä, mutta se jokin puuttuu että olisi 10 peli... sielu... tuskin se, mutta jotenkin... ehkä pelaajian pitäisi olla se 64 yhteensä...

Se wau-hetki tulee siitä kun pääset tuonne lapsuuden parhaimmille kentille. On niin Tähtien Sotaa kuin olla ja voi, eikä yritä sen enempää kuin kymmmenen vuoden takaiset Battlefrontit teki. Yhdessä suomalaisten kanssa tuplasti hauskempaa.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Se wau-hetki tulee siitä kun pääset tuonne lapsuuden parhaimmille kentille. On niin Tähtien Sotaa kuin olla ja voi, eikä yritä sen enempää kuin kymmmenen vuoden takaiset Battlefrontit teki. Yhdessä suomalaisten kanssa tuplasti hauskempaa.

Kyllä tuosta jotain puuttuu... CoD BO III saanut ihan eri tason HYPE:n aikaan...
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Olenko ainoa joka on sitä mieltä että tästä pelistä puuttuu jokin WOW-elementti? Tavallaan kaikki näyttää ja kuulostaa hyvältä, mutta se jokin puuttuu että olisi 10 peli...

Et ole ainoa. Omat ajatukseni aiheesta löytyvätkin sopivasti juuri tämän sivun ensimmäisestä viestistä...
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Vähän sama fiilis täälläkin. Vaikuttaa sinänsä hienolta ja hauskalta, mutta jokin sellainen :eek: tosiaan uupuu. Esim. se Gamecuben julkaisussakin ollut Star Wars -lentely sisälsi wau-fiilistä enemmän, vaikkei sekään miksikään pelialan klassikoksi sinänsä päätynyt.
Mutta katsotaan, odotan arvosteluja, kyllähän tämä vieläkin on potentiaalisten ostettavien listalla vahvasti.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Et ole ainoa. Omat ajatukseni aiheesta löytyvätkin sopivasti juuri tämän sivun ensimmäisestä viestistä...

Mielestäni viestistäsi paistaa lähinnä läpi se, ettet ole aikaisempia Battlefrontteja pelannut? Odotat tästä jotain ihan toista peliä, joka taas ei olisi enää Battlefront. Kysymys on simppelistä ja hauskasta nettiräimeestä ilman sen syvällisempiä pohdintoja.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Et ole ainoa. Omat ajatukseni aiheesta löytyvätkin sopivasti juuri tämän sivun ensimmäisestä viestistä...

Peli on Star Wars -peli. Jos et Star Warsseista tykkää, tuskin tykkäät tästäkään. Peli ei yritä keksiä pyörää uudestaan, vaan tekee jo olemassa olevasta pelistä Star Wars -pelin.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Mielestäni viestistäsi paistaa lähinnä läpi se, ettet ole aikaisempia Battlefrontteja pelannut?

Et voisi olla enempää väärässä. Klassista Battlefront II:ta tuli aikanaan pelattua enemmän kuin kehtaa tässä alkaa laskemaan ja myöntämään. Vaikka tämä EA/DICE-kombon tekele onkin jonkinlainen sarjan rebootti, niin siitä huolimatta sitä tulee mielessään verrattua tuohon aikaisempaan tekeleeseen, joka oli ja on edelleen piireissä erittäin pidetty peli. Väkisin tulee mieleen asioita...Kuten se, kuinka paljon kaikenlaista pelattavaa ja sisältöä Battlefront II aikanaan tarjosi verrattuna nyt tähän uudempaan tuotokseen. Se on itselle iso asia, kun puhutaan kuitenkin Star Wars-miljööstä. Kuten aikaisemmin olen jo sanonutkin, niin tässä uudessa näyttäisi nyt olevan vain sellainen perustilanne, että alkuperäisestä leffatrilogiasta on lainattu muutamat ikonisimmat tapahtumapaikat ja pistetty ne DICE:n Battlefield-pelimoottorin päälle...Joillekin se varmasti riittää peli-ilon tuomiseksi, mutta omalla kohdalla se ei riitä.

Miksikö se ei riitä? No siitä päästään hyvin tuohon Leben esittämään näkemykseen, etten muka pitäisi Star Warsista. Sekin näkemys kun ei voisi enempää pielessä olla! Olen kovakin hc SW-fani ja sitä taustaa vasten tällainen tuleva rahastus ei minun kohdalleni tule sopimaan. Star Warsissa olisi galaksia ja planeettoja vaikka millä mitalla luoda pelialueiksi tällaiseen peliin ja erilaisia paikkoja jonkunlaisen tarinavetoisen yksinpelin luomiseksi, mutta EA/DICE rahastaa parilla "helpolla kopioidulla ympäristöllä" jättäen nuo liki rajattomat mahdollisuudet käyttämättä, joko laiskuuttaan tai mielikuvituksen puutteen takia...
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Olen kovakin hc SW-fani ja sitä taustaa vasten tällainen tuleva rahastus ei minun kohdalleni tule sopimaan. Star Warsissa olisi galaksia ja planeettoja vaikka millä mitalla luoda pelialueiksi tällaiseen peliin ja erilaisia paikkoja jonkunlaisen tarinavetoisen yksinpelin luomiseksi, mutta EA/DICE rahastaa parilla "helpolla kopioidulla ympäristöllä" jättäen nuo liki rajattomat mahdollisuudet käyttämättä, joko laiskuuttaan tai mielikuvituksen puutteen takia...

Kuvailemasi peli jo löytyykin: Destiny.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

No siitä päästään hyvin tuohon Leben esittämään näkemykseen, etten muka pitäisi Star Warsista..
Anteeksi että käytin "sä"-passiivia ja yleistin asiaa liiaksi. Mitä siis oikeasti tarkoitin:

Battlefield Star Wars -teemalla. En siis tarkoita, että kaikki pelaajat jotka pitävät Star Warssista, ostaisivat tämän pelin automaattisesti. Sanon sen vielä kerran.


Peli on siis hyvin karrikoiden vain ja ainoastaan Battlefield Star Wars -teemalla.

edit:
Ja onko Battlefield huono peli? Ei ole, se on menestynyt varsin hyvin.

Onko Battlefield Star Wars -teemalla huono idea? Ei ole. Star Wars peli tulee myymään erittäin hyvin johtuen a) leffan julkaisuajasta ja b) star warsin universumin (jalkamiehet + ajoneuvot) toimimisesta hyvin tämän tyylisessä pelissä.
 
Ylös Bottom