Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

CoD4 vastaan SOCOM: Confrontation

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JukkaPoika79
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vannoutuneena CoDien ystävänä haluaisin tietää seuraavaa:

Laitoin tuon uuden SOCOMin tilaukseen ja se on tulossa Play.comin kautta vasta n kk päästä mutta nyt haluisin tietää miten nuo pelit poikkeavat toisistaan / muistuttavat toisiaan niin hyvässä kuin pahassakin?

Eli mitä hyviä / huonoja puolia SOCOMissa on verrattuna esim juuri tuohon CoD4:ään joka on itselle jo tuttu peli. Esim kontrollit, aseistus, realistisuus, bugit, pelimuodot jne..

Kiitos mielipiteistä jo etukäteen. Niiden pohjalta voi vähän luoda kuvaa siitä mitä odottaa itse peliltä... :)
 
Vastaus: CoD4 vastaan SOCOM: Confrontation

En ole socomia pelannut mutta molemmat pelit muistuttaa toisiaan ja satoja muita nykyajan pelejä siinä että niissä ohjataan jotain ukkelii joka ammuskelee vihollisia pyssyllä kuvavakulmat voi vaihdella mutta loppuen lopuksi aina saamaa huttua ovat. Peliala vaatii tuuletusta uusia ideoita ja vähemmän vuosittaisia joulun alla ilmestyviä jatko osia.
Tarvitaan vähemmän ja isompia pelejä on liian monta pikku pelistudiota jotka väsää äkkiä jonkun lyhyen yleensä räiskinnän jota kukaan ei muista saati jaksa pelata enää kuukauden parin kuluttua.
 
Vastaus: CoD4 vastaan SOCOM: Confrontation

Erittäin valaiseva vastaus kiteytettynä kolmeen lauseeseen... ;)

Oliskohan myös SOCOMia pelanneilla näkemystä asiasta? :D
 
Vastaus: CoD4 vastaan SOCOM: Confrontation

Socomissa ei oo autoaimia ja kuvakulmana ots ja 3 persoona (joten kulmilla voi kämppiä). Lisäksi suurin osa peleistä muistutta codin search and destroyta (eli katot kuolleena tiimikavereita). Siinäpä niitä jotai äkkiä tuli mielee.
 
Vastaus: CoD4 vastaan SOCOM: Confrontation

Wulzi olennaisen jo mainitsi, siihen päälle vielä SOCOMin servulistat.
 
Vastaus: CoD4 vastaan SOCOM: Confrontation

Jahas jahas.... No eipä kovin mairittelevalta kuulosta näin alkuun.. Mikähän piru siinä sit on että ilmeisesti tätä peliä tahkoaa enemmänkin jengiä?? Vai onkohan se taas vaan mun omaa mielikuvitusta..? :confused:
 
Vastaus: CoD4 vastaan SOCOM: Confrontation

Socomissa on tarkemmat aseet ja äänestys systeemi pelissä, jonka avulla voi äänestää esim team killerit ulos.
 
Vastaus: CoD4 vastaan SOCOM: Confrontation

Uus SOCOM lagaa 3 kertaa pahemmin ku COD:WaW

SOCOM on kolmannesta persoonasta
SOCOMis telttaillaa enemnä

SOCOMis saa customoida hahmoa ja varustusta paljon moni puolisemmin
 
Vastaus: CoD4 vastaan SOCOM: Confrontation

Joo,Socom on paljon hidastemposempaa ku CoD4.Samalla myös taktisempaa.
 
Vastaus: CoD4 vastaan SOCOM: Confrontation

Nisu varmaan tarkotti sitä kun Socomissa on aluekohtaiset serverit.Ja varmaan myös sitä että saat ite päättää mihin serveriin haluat mennä.CoD4 esim se ettii sulle automaattisesti serverin.
 
Vastaus: CoD4 vastaan SOCOM: Confrontation

Uus SOCOM lagaa 3 kertaa pahemmin ku COD:WaW

SOCOM on kolmannesta persoonasta
SOCOMis telttaillaa enemnä

SOCOMis saa customoida hahmoa ja varustusta paljon moni puolisemmin

Tuo on muuten p*sk*puhetta, ei pidä ainakaan nykyään paikkaansa. Lisäksi Socomissa mahdolllinen lagi tulee paremmin esille, kun taas WAW:ssa voit ensin kuolla 5 kertaa vaikka mielestäsi ammuit vastustajat aina täyteen lyijyä, vasta killcam paljastaa karun totuuden. Mielestäni tällainen "piilolagi" on pahempi vaihtoehto. Muutenkin Socomissa servut paljon vakaammalla pohjalla, enkä muista koska olisi viimeksi lentänyt pois pelistä.

Mutta mahdoton sanoa kumpi sopii paremmin kenellekin, itse vanhana xboxaajana olen "Socom nyyppä", mutta hauskaa Confrontationin pelaaminen silti on ollut (vaikka pataan tuleekin melko raakasti). Graafisesti vaatimaton, mutta rautainen pelattavuus imee pikkuhiljaa mukaansa. Hitaampi ja hieman taktisempi pelitempo on mukavaa vaihtelua Codeille.

edit: lisäksi Socomin aseääänet ja tilavaikutelma vievät WAWia 100-0.
 
Vastaus: CoD4 vastaan SOCOM: Confrontation

SOCOMissa:
- voit modata asetta enemmän, vaikka acog ja silu yhtäaikaa.
- kuulet vihollisen pitämän metelin (lue meluaminen mikkiin)
- EI ole tankkihuoria eikä mitään ajoneuvoja.
- kukaan ei käytä GL:ää vaikka se on tarjolla.
- ei ole juggernautteja eikä martyrdomeja :rolleyes:

Ja tosiaan servusysteemi on sellainen mistä kaikki voisivat ottaa mallia. CoDissa hostaa joku pelaajista omalla PS3:llaan, SOCOMissa on perustettu servut pelejä varten jonne kaikki ottavat yhteyden.
Voit vaikka perustaa oman Hauki on?? huoneen salasanalla, joka on vastaus tuohon kysymykseen. Silloin servuun pääsevät vain Suomenkielen taitoiset.
 
Vastaus: CoD4 vastaan SOCOM: Confrontation

Voit vaikka perustaa oman Hauki on?? huoneen salasanalla, joka on vastaus tuohon kysymykseen. Silloin servuun pääsevät vain Suomenkielen taitoiset.

Paitsi että omalla sanasanalla et saa huonetta. Toivottavasti jossakin vaiheessa päivityksellä tämän tuovat takasin. On kuitenkin aina socomeissa ollut ja nyt sitten poistettu ominaisuus. Tilalla, että voit tehdä prvivan ja kutsua porukkaa sinne.
 
Vastaus: CoD4 vastaan SOCOM: Confrontation

Jep, ilman omia servuja tuskin SOCOM olisi synnyttänyt sellaista kiinteää yhteisöä, joka sen ympärille mennä vuosina pääsi kehittymään. Illasta toiseen suomalaiset pelasivat omilla servereillään, jonne pääsyä ei rajoittanut nimet kaverilistalla. Satunnainen suomalainen löydettyään Hauki on ???? -servun, arvasi kyllä salasanan. Tässä ehkä se paras esimerkki mihin selkeä servulistaus antaa mahdollisuuden. Matchmaking on monelle kirosana, se heittää peliin random-tyyppien kanssa ja pelaamisen laatu on aina lottoarvontaa.

Nyt ei salasanaa ole tarjolla, aivan kuten Xshava tuossa jo mainitsi. Silti SUOMI Finland servuja on löytynyt vaihtelevasti jo betasta alkaen. Koska kaikki servut ovat universaaleja kautta pallon, voi servuvalinnalla vaikuttaa suoraan peliseuraan. Saksalaiset ovat yleensä aika hiljaisia jurottajia ja suorittajia, kun taas ranskalaiset puhua pälpättävät. Jenkit nyt osaavat vain yhden sanan, sen f:llä alkavan :D
 
Vastaus: CoD4 vastaan SOCOM: Confrontation

Hienoa, nyt on ropissut mielipiteitä jo puolesta ja vastaan. Kyllä tuo SOCOM taitraa siis olla ihan kokeilemisen arvoinen tekele! :) Nuo suomi servutkin kuulostaaa hyvältä jos niitä löytyy..

Vielä vaan mielipiteitä kehiin jos jotain on jäänyt hampaankoloon! :)
 
Vastaus: CoD4 vastaan SOCOM: Confrontation

En muista enään miten se codissa meni, mutta SOCOMissa päällä kannettava varustus vaikuttaa suoraan etenemisvauhtiin. Tähän päälle vielä se klassinen kuvakulma kolmannesta persoonasta, defaulttina olevan olan takaa-kuvan sijasta ja meno alkaa jo maistumaan.
 
Vastaus: CoD4 vastaan SOCOM: Confrontation

Kenttien koko vaihtelee ja isoimmat kentät ainakin tuntuvat isommilta, kuin COD4:ssä. Lisäksi kentissä on mielestäni käytetty korkeus eroja ja muita rakenteellisia eroavaisuuksia paremmin, kuin CODissa. Tosin, Socomissa on vain tiettyjä kohtia, missä voi ampua materiaalien läpi.

Ja vaikka peli meneekin ihan perus respassakin usein kämppimiseksi, on kämppiminen huomattavasti paljon hauskempaa Socomissa, kuin CODissa.
 
Vastaus: CoD4 vastaan SOCOM: Confrontation

on kämppiminen huomattavasti paljon hauskempaa Socomissa, kuin CODissa.
ööö... Mitäs eroa kämppimisellä on? kämppimistähän se on, eikä mielestäni riipu hauskuus pelistä... tylsää puuhaa sanon ma :p
 
Vastaus: CoD4 vastaan SOCOM: Confrontation

ööö... Mitäs eroa kämppimisellä on? kämppimistähän se on, eikä mielestäni riipu hauskuus pelistä... tylsää puuhaa sanon ma :p

Onhan se vähä erillaista tollasessa hidastemposemmassa pelissä.Ja kuvakulmakin vaikuttaa asiaan kun voi istua esim. nurkan takana niin että kuitenkin näkee ite sinne kulman taakse, CODissa et voi ellet mee ite näkyviin.
 
Ylös Bottom