Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Street Fighter IV [X360]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Zuor
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Joohanh,
Footsies Handbook
Lues tuo ajatuksen kanssa läpi, niin saat hieman ideaa miten peliä kannattaa pelata. Tietenkin tuon guiden hyödyntäminen itse pelissä vaatii opettelua, mutta ehkä tuo ohjaisi vähän sinne oikeaan suuntaan.

Kannattaa kyllä muutenkin lukaista läpi, jos SF kiinnostaa.

Vihollisen hadouken spämmihän nyt on aikalailla auto win itelle. Eri asia sitten sellaiset jotka osaa zounata oikeesti eikä vaan visko päättömästi tulipalloa tulipallon perään(kärjistetysti).
Juu, tähän asti meikullekin tulipallospämmi on ollut melko nakki, mutta kun vastaan tuli tosiaan 7 kertaa putkeen ominaisuutta todella hyvin hyödyntäviä pelaajia, niin olin hätää kärsimässä.

Kannattaa muistaa että nämä nelos sarjan Street Fighterit on ainakin sen verta hyvin balanssoituja tapauksia, että kaikkiin vastaan tuleviin tilanteisiin löytyy vastaus. Joillain hahmoilla helpompi, joillain vaikeampi. Jokatapauksessa se on kumminkin aina siitä pelaajasta itsestään kiinni häviääkö vaiko voittaako.
Kyllähän ehdottomasti uskon, että peli on rakennettu ammattitaidolla ja asiat joista otan dunkkuun ovat helposti kierrettävissä, mutta kyllähän tuo turhauttaa, kun ei vaan osaa.

Ihan oikeasti jos pelaaminen ei miellytä, vaihda peliä. Just tämän takia SF-piirit on niin "hostile" aloittelijoita kohtaan, kun joka ***** asiasta pitää avautua. Tulipallot on yksi SF-sarjan pilari, perusta, ***** perustuslaki ja pään aukominen tulipalloista vastaa samaa kun menisin CoD foorumeille vittuilemaan esim. kranaateista. Parin päivän päästä palaisin takaisin ja huutelisin että miksi pelissä pystyy juoksemaan, imba imba imba imba, lol...Tai NHL:ssä suoraan syötöstä on epäreilu(eli käytännössä WTF-tason avautumista). Kunnollinen Hadouken-spämmi (oikeesti zonetus) on todella vaikeaa ja saattaa näyttää helpolta, mutta on kaikkea muuta. Ajoitus ja tuntuma pitää olla kohdallaan eikä sitä kuka tahansa random tyyppi pysty tekemään.
Ymmärrän, että into on kova, mutta lukaisehan tekstini uudestaan. En valittanut mistään ominaisuudesta, valitin yksinkertaisesti siitä, etten osaa pelata hadouken-spämmiä vastaan.

Nyt kun kerran ollaan jälleen aiheessa eikä tekstisi ole tällä kertaa tungettu täyteen raivosta vaahtoavia loukkauksia: Street Fighter on toki ilmeisesti eri eläin muiden pelien kanssa, mutta oletatko todellakin, ettei kenelläkään ole mitään oikeutta kritisoida tätä, ennen kuin on pelannut vähintään sen 10 000 matsia? Mietihän nyt ystäväni uudelleen.

Neutral Jump on kätevä, blokkaaminen myös ja tietysti eteenpäin hyppääminen. Voit myös FADC ne tulipallot, mutta ei kannata alkaa apinoimaan ja absorboida kentän toisessa päässä kovin montaa putkeen. Usein näkee että jotkut tekee tätä vaan tekemisen vuoksi tai pätemisen, kuitenkin noin 2-3 perättäisen tulipallon jälkeen kannattaa palauttaa energiat. Jos näitä tulipalloja vaan "imuttaa" loputtomiin niin vastustajan kannattaa käydä kimppuun silmittömästi ja joudut puolustuskannalle koska risk/reward on niin suotuisa vastustajallesi. Muutenkin jos tätä tekee niin kannattaa opetella tekemään niin ettei palloile siinä Focus Attackissa puolta sekuntia vaan ns. "Instant".
Kiitos näistä FA-vinkeistä sekä Tumzille että sinulle, tässä onkin jotain, mihin voin tarttua.

Joohanh,
Footsies Handbook
Lues tuo ajatuksen kanssa läpi, niin saat hieman ideaa miten peliä kannattaa pelata. Tietenkin tuon guiden hyödyntäminen itse pelissä vaatii opettelua, mutta ehkä tuo ohjaisi vähän sinne oikeaan suuntaan.

Kannattaa kyllä muutenkin lukaista läpi, jos SF kiinnostaa.
Kiitos. Olen katsellut näitä nettioppaita jonkin verran, mutta varsinaisesti tappelussa alkaa opit aina hämärtymään. Nyt tuulettelen jonkin aikaa, ja palaan taas sen jälkeen asiaan.

Ja ihan vain disclaimerina: totta pirussa mä tästä pelistä pidän kuin hullu puurosta, enhän muuten vaivautuisi tänne asti siitä puhumaan, vaan heittäisin sen vain mäkeen. Tämä tosin olisikin ilmeisesti se, mitä eräs tietty käyttäjä ajaa takaa.

Nyt tulee varmasti ihan nyyppä kysymys mutta älkää prot suuttuko. Sai pelin siis tänään ja tässä nyt vaihtelevalla menestyksellä Ryu trialia yrittänyt tahkota eteenpäin. Täytyis tehdä nyt jHP + HK + shinku hadoken. Sarjan olen monesti onnistunut mielestäni tekemään ilman monen sekunnin taukoja, mutta kone ehtii aina torjumaan hadokenin. Mitä teen väärin?

Nyt tulee varmasti ihan nyyppä kysymys mutta älkää prot suuttuko. Sai pelin siis tänään ja tässä nyt vaihtelevalla menestyksellä Ryu trialia yrittänyt tahkota eteenpäin. Täytyis tehdä nyt jHP + HK + shinku hadoken. Sarjan olen monesti onnistunut mielestäni tekemään ilman monen sekunnin taukoja, mutta kone ehtii aina torjumaan hadokenin. Mitä teen väärin?

Pelissähän on tämä super-hc-linkityssysteemi, joka on aivan abysmaalisen vaikea. Todennäköisesti rämpytit näppäimiä, jolloin hadoken lähtee liian myöhässä. Kokeile ajoittaa hadoken juuri sopivaan kohtaan, jolloin se rekisteröityy, mutta ei tule liian myöhässä. Kyseessä on ehkäpä yhden tai kahden framen ikkuna. Tämä on kyllä ihan törkeän hankalaa, enkä edes teeskentele osaavani.

Miten ihmeessä muuten nuo ammattilaiset sitten hyödyntävät näitä kesken matsin?

Tuli hommattua sitten tikku. Huomenna pääsee aloittamaan pelin suurinpiirtein alusta, kun ei pahemmin ole noista tikuista kokemusta :). No toivottavasti ei tarvitse enää ainakaan turhautua padista tuttuun epätarkkuuteen.

Parhaimmat "onnistumiset" juuri tuli vähän rämpyttäen. Pari kertaa ilmankin, mutta ilmeisesti tein silloin sen juuri nanosekunnin myöhässä jolloin meni vituiks. Kattoo jos illal kokeilee sitten uudestaan.

Olet inputissa liian hidas, eipä siinä todennäköisesti ole muuta vikaa. (jos super ylipäätänsä lähtee niin vika ei voi olla inputissa)
HK:sta ei tarvitse osua molempia potkuja vaan voit canceloida sen superpalloon ennenkuin toka potku osuu. Tämän vuoksi siinä on aikaa superpallon pyörittelyyn itse asiassa mielestäni enemmän kuin monessa muussa combossa. Älä myöskään jää silmilläsi katselemaan osuuko potku vai ei, vaan syötä koko sarja menemään vain. Ja teethän sitten varmaan superin etkä ultraa?

Back to the training stage!

ps. kiitokset Rockylle hyvästä linkistä

Viimeksi muokannut moderaattori:

Joo-o, tikku tuli ja nyt ei tule pelaamisesta enää sitäkä vähää. Epätarkkuus vaivaa edelleen, mutta nyt ei tunnu edes napit löytyvän sitten millään. Sama kuin pelais Guitar Heroa ensimmäistä kertaa :D. Masentavaa..

Joo-o, tikku tuli ja nyt ei tule pelaamisesta enää sitäkä vähää. Epätarkkuus vaivaa edelleen, mutta nyt ei tunnu edes napit löytyvän sitten millään. Sama kuin pelais Guitar Heroa ensimmäistä kertaa :D. Masentavaa..

Kyllä se siitä.

Ps. tossa vähän korkean tason opetusta tikun pitelemisestä:
Daigo kertoo
Englanninkielisessä käännöksessä on vähän kirjoitusvirheitä mutta eiköhän siitä selvän saa.

pps. Kannattaa kuitenkin pidellä tikkua niinkuin itsestä tuntuu helpoimmalta.

Hienoja tyyppejä nämä häviöllä olevat kaverit jotka kiskovat nettipiuhan kesken pelin ettei vain tule tappioo. Pitäisi olla silleen, että se joka on siinä tilanteessa tappiolla myös häviää pelin kun yhteys katkeaa.

Hienoja tyyppejä nämä häviöllä olevat kaverit jotka kiskovat nettipiuhan kesken pelin ettei vain tule tappioo. Pitäisi olla silleen, että se joka on siinä tilanteessa tappiolla myös häviää pelin kun yhteys katkeaa.

Sitten ne kiskois sen piuhan irti, heti kun pääsevät voitolle. :)

Multa katkesi kerran sähköt kesken matsin, ja tuon metakan jälkeen olin 200PP:tä köyhempi. Eli kyllähän tuo ilmeisesti rankaisee sitä, kumpi jänistää.

Joohanh näyttäisi olevan oikessa, sillä tein asian tiimoilta pientä empiiristä tutkimusta ja tosiaan PP:t laski suurinpiirtein 200. Ennen ragequitteja oli 1100~ ja nyt 900~.

Nyt, kun on tuo ilmainen viikonloppu, niin voisi ottaa matsia Superissa, jos kinostaa niin lisätkää.

Olen nyt n. viikon pelaillut PS3:n versiota ja kyllähän noissa peleissä pientä eroa on.

PS3:n versiossa on huomattavasti paremmat äänet. Ainakin omilla kotiteatterisysteemeillä huomasin heti, että on enemmän potkua äänissä. Grafiikassa en ole huomannut oikein mitään eroa, tai ehkä PS3:n versio näyttää ihan hitusen sumeammalta, mutta se voi nyt johtua monesta eri jutusta.

Suurimmat erot ovat nettipelissä ja tallennus- sekä PS3:n systeemissä. PS3:lla kestää kauemmin datan tallentamisessa ja peliin liittymisessä. Myös pelin oman asteikon mukaan, yhteydet eivät ole niin hyvät. X360:lla tulee koko ajan vihreän palkin pelejä, mutta PSN:ssä on yleensä aina keltaisen palkin pelejä. Nämä palkit ei kuitenkaan välttämättä kerro koko totuutta. Itse peleissä näkyvää lagia on ollut hieman vaikea arvioida, kun ohjaimen adapteri lagittaa jo valmiiksi.

Vielä yksi ärsyttävä piirre (ei kylläkään johdu pelistä) on PS3:n uusi ominaisuus, joka synkkaa trophyja aina kuin käynnistää pelin.

Siinäpä ne.

Itse taas oon huomannut PS3 versiossa lagia. Tuntuisi, että siinä on about 1 framen viive. Samalla setillä oon testannut (näyttö, TE-tikku jne.) ja eron huomaa helposti. Siitä syystä jäänyt vähän PS3 version pelailut vähemmälle. Onneksi sentään löytyy nykyään porukkaa toisin kuin vanillassa.

Tournament moodi on julkaistu ja ai että on kiihkeetä mättöö. Matseihin tulee heti paljon enemmän jännitystä kun on jotain voitettavaa :). Sydän hakkasi jo ensimmäisessä matsissa enemmän kuin aikaisemmissa normipeleissä yhteensä. Paras pelimoodi ehdottomasti.

Tournament moodi on julkaistu ja ai että on kiihkeetä mättöö. Matseihin tulee heti paljon enemmän jännitystä kun on jotain voitettavaa :). Sydän hakkasi jo ensimmäisessä matsissa enemmän kuin aikaisemmissa normipeleissä yhteensä. Paras pelimoodi ehdottomasti.

Varmaan ihan jees, jos on järkevä hosti. Juuri pelaan jotain tournamenttia missä on vähän vaikka mistä porukkaa ja hirveä lagi päällä.

Championship mode sais tulla takas.

Dodiin. Tulin ostaneeksi tämän nyt myös PS3:lle (samalla tuli balzblue, molemmathan jo boxillekkin omistin ;) ) ja toivoisi löytävän jotain porukkaa jonka kanssa pelailla kun ei kiinnostanut pelkät random britit...

Ja yritinpäs tänään hetken pelata Joohanh:n kanssa mutta huomasi sitten että aika kankeaa pelata kun ei ole sitä player-tilaa. No Endlessinä sitten tykiteltiin n.10 kierrosta ja huomas että olen aivan ruosteessa kun pelannut enää käytännössä Jurilla jos ja kun olen edes tätä pelannut. Täytynee hankkiutua kohta reenivapaille kun intistäkin TJ18, että aikaa olisi pari kuukautta ennen kuin syyslukukausi alkaa...

Ylös Bottom