Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Street Fighter IV [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Zuor
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Mitä muuten kannattaa ylipäätään tehdä, jos ei halua sovittaa kokoa eli ottaa Tatsumakista?

Menet kyykkyyn ja törppäset ohilentävää karatekaa cr.MP:lla tai vastaavalla (hahmostasi riippuen) kyykkyliikkeellä joka osuu tarpeeksi ylös. Kunhan pidät pään alhaalla kaikki on hyvin.

Kenin uusi ultra 2 ei muuten sitten osu lainkaan kyykkyyn. kun liekehtivä helikopteri lähtee niin pidät taka-alakulmaan pohjassa, Ken vieläpä työntää sinua edellään mutta ei tee edes chipdamagea. Vedät sitten oman ultran tai vastaavan combon lopuksi leukaperiin.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Kenin uusi ultra 2 ei muuten sitten osu lainkaan kyykkyyn. kun liekehtivä helikopteri lähtee niin pidät taka-alakulmaan pohjassa, Ken vieläpä työntää sinua edellään mutta ei tee edes chipdamagea. Vedät sitten oman ultran tai vastaavan combon lopuksi leukaperiin.

Ensimmäinen hitti osuu ja tekee chippiä, mutta loput ei osu kyykyssä.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Tuossa kuukausi sitten pelasin jotain hollantilaista/turkkilaista pro-street fughter pelaajaa vastaan. Rypistelin sitten juuri ja juuri voittoon. Hän liittyi heti sen jälkeen takaisin ranked lobbyyni, mutta itseä ei huvittanut nyt ottaa rematchia heti putkeen, joten potkin äijän pois. Tämän jälkeen alkoi satelemaan vihaisia viestejä.

(Viestit videon lopussa.)

(Kannattaa myös käydä lukemassa videon kommentteja :D)

No viikon päästä tuosta videosta tuli viestiä LowLandLionsilta (joku eurooppalainen ammattipeliliiga), että voisinko poistaa videon. Tyyppi oli tuon liigan SF4 tiimin jäsen ja kuulemma pilasi yhteisön mainetta. Lahjuksista huolimatta, en halunnut poistaa videota. Nyt pari päivää sitten tuo dude potkittiin pois LLL:stä. Tarinan opetus on siis, ettei ragemailia kannata aina lähetellä, vaikka joskus sattuukin häviämään.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Aika kehittävää keskustelua ainakin tuo video+Gulerin avautumiset saanut aikaan :D
PS.Hyvän määrän ja korkealaatuista tuo roskaposti...
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Drat, drat ja tupla-drat, että tekisi mieli piestä itseäni keskiajan munkkien tapaan mahdollisimman epäinhimillisillä laitoksilla.

Pelasin tässä Ibukilla yhtä monen tuhannen PP:n omaavaa Guy-pelaajaa vastaan, ja lopussa sain mielestäni erinomaisella (minun standardeillani erinomaisella, älkää pliis vaivautuko) pelaamisellani vietyä muuten täysin ylivoimaiselta näyttävän matsin tilanteeseen, jossa viiden erän pelissä kummallakin pelaajalla oli kaksi voittoa alla ja enää hyvin vähän energiaa jäljellä. Tässä vaiheessa alkoi sitten jo jonkin verran hermo kiristymään. Vihollinen aloitti samaan aikaan hyppyni kanssa iskun, jolloin yritin säkertää Kazumi Suzakua, mutta nopeassa tilanteessa sitten peukalo vain vatkasi tattia epämääräisesti edestakaisin (jonka tietysti voisin sysätä pienen hutikankin syyksi), eikä Ibuki tehnyt yhtään mitään. Hävisin.

Homma harmittaa juurikin sen takia, että pärjäsin mainiosti järisyttävää ylivoimaa vastaan, ja tällaisesta käpästä johtuva häviö kuohautti ikävästi, kun voitto jo siinsi edessä. Onneksi oli sentään Endless, Rankedissa olisin varmaan tutustuttanut ohjaimen tai sopivammin pään seinälle.
---

Tätä ennen tuli kuitenkin pelattua melko hyväkin peli, ei missään tapauksessa paras, mutta erityisen mukavasti soljuva ja luonnollinen. Tässä ei tullut käytettyä mitään muita keinoja, kuin täysin tarkoituksellisia ja hallittuja, ja tulos oli oikein miellyttävä (paitsi nuo ylimääräiset c.- ja s.- lp:t tulivat elbow dropin hätäisestä yrittämisestä). Pahoittelut pikselipuurosta, kyllähän nuo kaappausvehkeetkin löytyvät, mutta en niitä tähän hätään kaivellut.

[MEDIA]2315[/MEDIA]

Jos joku osaa kommentoida (rakentavasti) peliäni, niin aina kotiin päin.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Niin. Eipä tuossa nyt ihmeitä.

Ton heiton ois voinu korvata bushin chainillä tai sit mp,hp lktatsulla.


Noita bp:tä on muuten periaatteessa aivan turha tuijottaa. Ei se pistemäärä kumminkaan kerro pelaajan taidoista välttämättä yhtään mitään.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Vastustaja oli tosiaan melko nyrkkeilysäkki, eli hyvinkin samaa tasoa itseni kanssa. Tuntuu silti aika mainiolta, kun tuollainen ei-rämpytyksellä pelattu peli toimii, oli iskujen kohde mikä tahansa. Pientähän tämä, mutta tällaisena pellehermannina otan ilon irti kaikesta, mistä saan. :)

BP ei tosiaan kerro ihan yhtä paljoa kuin PP, mutta kyllähän tuossa on kuitenkin tiettyä merkitystä. Itse ainakin pelästyn, kun vastaan tulee lähemmäs kymmenen tuhannen pojon Ibuki.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Yhden erän sankareita (olettaen ettet ollut hosti). Eipä tuosta videosta voi sano muuta kuin, että Guyn peruskombot puuttuu täysin ja liikkuminen tahmeeta. Helpoiten oppii, kun katsoo turnausmatseja tai ns. pro pelaajien matseja youtubesta. Ja tuohan taktiikka pätee pelissä kuin pelissä. Jo pelkästää kopoimalla toisten pelityylejä (hyvien pelaajien) jo oppii paljon, ei tartte kysellä foorumeilta, vaan kopsaa raa'asti ja kehittää omaan suuntaan. Loppu onkin sitten mind-pelissä ja executionissa.

Mutta joo opettele Guyn tehokombot ja rankase niillä aina, kun vihu tekee virheen tai paikka aukee. Plus niiden lisäksi Guyn anti-airit, wake up -vaihtoehdot, crossupit ja mahd. mixupit.

Edit: Ja lisää focus attack myös Guyn arsenaaliin, älä tee heittoa vaan kunnon damagin kombo sisää. :)
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Tältä 30v LLL kaverilta tulee aikamoista tekstiä. Yön naurut saatu. Hyvillä mielin voi nyt mennä nukkumaan :)
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Noista jewtubekommenteista ja miksei myös hieman tästä keskustelulangastakin löytyy syy siihen miksi en koskaan tule pelaamaan tappelupelejä turnauksissa.

Joku käsittämätön syy täytyy olla sille että näiden pelien pro-pelaajien sukuelimissä on eniten soraa.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Noista jewtubekommenteista ja miksei myös hieman tästä keskustelulangastakin löytyy syy siihen miksi en koskaan tule pelaamaan tappelupelejä turnauksissa.

Joku käsittämätön syy täytyy olla sille että näiden pelien pro-pelaajien sukuelimissä on eniten soraa.

Juuri kyseisestä syystä itse näen aina mustanpunaista, kun vastaan tulee näitä sankareita. Kyllä sitä hyvä saa ja pitääkin olla, mutta pään aukominen ja kuvottava aloittelijoiden väheksyminen on yksi raivostuttavimmista asioista, joita voi ylipäätään näissä skeneissä nähdä.

Tästäpä tulikin mieleen se yksi mainio South Parkin jakso, missä Stan & kumppanit ovat Aspenissa, jossa tapaavat tuon järkyttävän egoistisen laskettelijan.
---

Niin, ja kiitos kaikille kommenteista, saihan siitä lyhyestä pätkästä paskalla vastustajalla irti vaikka mitä. ;)
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Joku käsittämätön syy täytyy olla sille että näiden pelien pro-pelaajien sukuelimissä on eniten soraa.

Jostain oudosta syystä olen havainnut saman nimenomaan 2D-taistelupelien kohdalla. Online on tosin aina online, itse olen ottanut osaa N:ään offlineturnaukseen Suomessa ja ulkomailla(tosin en jenkeissä) mutta offlinessa homma pysyy kyllä ammattimaisena ja kielet kurissa. Ihmeellinen tuo onlinen vaikutus, joka näkyi tuossa Rockyn postaamassa videossakin. Se että XBL-profiilissa lukee 'pro' ei nyt tarkoita tosin vielä mitään.

Itse en saa yleensä hirveästi hatemailia koska pyrin välttämään asioiden toistoa (ehkä?) vaan voitan vähän vaihtelevammin mutta esimerkkinä siitä kuinka ihmiset haluavat avautua online-anonymiteetin suojissa tässä esimerkki shakista. Tämä kaveri hermostui siitä että mietin vähän pidempään. Tykkään pelata sellaisia vartin puolen tunnin pelejä joissa saa miettiä, mutta tämä heppu unohti luodessaan matsia laittaa aikarajoituksen.

kuva 1
kuva 2
kuva 3
kuva 4

Eli eipä sitä vikaa ole pelkästään taistelupelaajilla.. Lopuksi sitten tämä taistelu päättyi siihen kumpi sulkee selaimen myöhemmin (huom. hänen vuoroonsa se jäi).. Lähdin pelaamaan Shintan luo taistelupelejä ja jätin koneen päälle.. Kotiin tultuani ja nukuttuani yön yli olin voittanut. Huokaus että pitää olla tällaisia ihmisiä.

/offtopic

ps. Itse en lainkaan diggaa 'yhden erän sankareista' jotka ovat vain pisteiden (ja todennäköisesti achievementtien) perässä
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Noista jewtubekommenteista ja miksei myös hieman tästä keskustelulangastakin löytyy syy siihen miksi en koskaan tule pelaamaan tappelupelejä turnauksissa.

Joku käsittämätön syy täytyy olla sille että näiden pelien pro-pelaajien sukuelimissä on eniten soraa.

Kyllä nuo niin sanotut ammattipelaajat yleensä osaavat käyttäytyä, myös onlinessa. Tietty jotain elitismiä saattaa olla ilmassa, mutta tämän Ferdin tyyppiseen hatemailiin ei yleensä kukaan ala. Tämä Ferdi on selvästi joku ihmetapaus - muka-pro pelaaja. Hyvä Abel sillä on, mutta ei tuolla asenteella ainakaan voi pitkälle päästä.

Turnauksissahan on paljon parempi ilmapiiri yleensä. Jenkeissä kai puhutaan paljon paskaa, mutta suurin osa siitäkin on vitsillä.

Hatemailia ei itselle yleensä tule kuin Ranked-matseissa, missä porukka ottaa pelin liian vakavasti pisteiden takia.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

No Rocky, itsekin yritit kyllä kovasti provosoida minua kerran haastamalla minut VF5 onlineen silloin kun en tiennyt gamertagiasi. Ja tulit tänne kirjoittelemaan jotain nasevaa koska voitit minulta sen ekan matsin.. Mikäköhän oli sitten kuningas-ajatuksena..

Ja tässä offline rage quit tyyliin pro-pelaajat :) :
YouTube - Super NorCal Regionals Qualifiers 2010 - Epic Rage Quit

Itsetunto ja itsehillintä on kyllä tarpeen näissä peleissä.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

No Rocky, itsekin yritit kyllä kovasti provosoida minua kerran haastamalla minut VF5 onlineen silloin kun en tiennyt gamertagiasi. Ja tulit tänne kirjoittelemaan jotain nasevaa koska voitit minulta sen ekan matsin.. Mikäköhän oli sitten kuningas-ajatuksena..

Niin no sehän oli nyt ihan vitsillä. Kyllähän mä tiesin, että ihan tuurilla voitin sen matsin, kun en ollut VF:ia viikkoa enempää vielä pelaillut. Kai siinä oli se pääidea kuitenkin siinä, että joku Neonomide (tsjp.) niin hirveästi hehkutti kuinka VF on niin maaginen peli, että siinä ei rämpyttämällä edes voi voittaa veteraanipelaajaa.

Muistaakseni kuitenkin kirjoitin siitä pelaajalaudalle, mutta en nyt ihan varma ole enää. Pääjuttu oli kuitenkin se, että se oli provosoiva vitsi ;)
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Kiitos että kerroit. :)
Joo olisin saattanut suhtautua random online player matchiin random vastustajaa vastaan vähän eri asenteella jos olisin tietänyt takana olevan jotain tuollaista :D Tapanani ei ole murskata potentiaalisia uusia pelaajia heti alkuunsa (niitä kun on VF:ssä ihan tarpeeksi vähän) joten otan yleensä vähän kevyemmin ekat matsit. Varsinkin jos näen että he ovat suomalaisia.

ps. sanottakoon vielä että tuossa linkkaamassani linkissä nuo selostajat eivät olleet kyllä täysin puolueettomia.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Jaahas, ja tämä aamu onkin ollut pelkkää Ruy, Ken, Ryu, Ken -meininkiä. Pistää jo vähän enemmänkin vituttamaan. Uusi tuttavuus onkin tuo hadouken-spammi, jota ei voi välttää tulipalloihin kykenemättömällä hahmolla sitten millään muuten kuin hyppäämällä tai alittavalla hyökkäyksellä - tämän tehdessä luonnollisesti tullessa turpaan.

Pientä taukoa on nyt kyllä saatana sentään pakko pitää.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Jaahas, ja tämä aamu onkin ollut pelkkää Ruy, Ken, Ryu, Ken -meininkiä. Pistää jo vähän enemmänkin vituttamaan. Uusi tuttavuus onkin tuo hadouken-spammi, jota ei voi välttää tulipalloihin kykenemättömällä hahmolla sitten millään muuten kuin hyppäämällä tai alittavalla hyökkäyksellä - tämän tehdessä luonnollisesti tullessa turpaan.

Vihollisen hadouken spämmihän nyt on aikalailla auto win itelle. Eri asia sitten sellaiset jotka osaa zounata oikeesti eikä vaan visko päättömästi tulipalloa tulipallon perään(kärjistetysti).

Focusatack dash cancelillä (imee sen tulipallon siihen focus atackiin ja sit forward dash) saa hyvin kurottua välimatkaa pienemmäksi tulipallon viskelijöitä vastaan. Huolimaton tulipallo väärältä etäisyydeltä syökin sitten j.hk ultran (esim just Guylla).

Kannattaa muistaa että nämä nelos sarjan Street Fighterit on ainakin sen verta hyvin balanssoituja tapauksia, että kaikkiin vastaan tuleviin tilanteisiin löytyy vastaus. Joillain hahmoilla helpompi, joillain vaikeampi. Jokatapauksessa se on kumminkin aina siitä pelaajasta itsestään kiinni häviääkö vaiko voittaako.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Jaahas, ja tämä aamu onkin ollut pelkkää Ruy, Ken, Ryu, Ken -meininkiä. Pistää jo vähän enemmänkin vituttamaan. Uusi tuttavuus onkin tuo hadouken-spammi, jota ei voi välttää tulipalloihin kykenemättömällä hahmolla sitten millään muuten kuin hyppäämällä tai alittavalla hyökkäyksellä - tämän tehdessä luonnollisesti tullessa turpaan.

Pientä taukoa on nyt kyllä saatana sentään pakko pitää.

Ihan oikeasti jos pelaaminen ei miellytä, vaihda peliä. Just tämän takia SF-piirit on niin "hostile" aloittelijoita kohtaan, kun joka ***** asiasta pitää avautua. Tulipallot on yksi SF-sarjan pilari, perusta, ***** perustuslaki ja pään aukominen tulipalloista vastaa samaa kun menisin CoD foorumeille vittuilemaan esim. kranaateista. Parin päivän päästä palaisin takaisin ja huutelisin että miksi pelissä pystyy juoksemaan, imba imba imba imba, lol...Tai NHL:ssä suoraan syötöstä on epäreilu(eli käytännössä WTF-tason avautumista). Kunnollinen Hadouken-spämmi (oikeesti zonetus) on todella vaikeaa ja saattaa näyttää helpolta, mutta on kaikkea muuta. Ajoitus ja tuntuma pitää olla kohdallaan eikä sitä kuka tahansa random tyyppi pysty tekemään.

Neutral Jump on kätevä, blokkaaminen myös ja tietysti eteenpäin hyppääminen. Voit myös FADC ne tulipallot, mutta ei kannata alkaa apinoimaan ja absorboida kentän toisessa päässä kovin montaa putkeen. Usein näkee että jotkut tekee tätä vaan tekemisen vuoksi tai pätemisen, kuitenkin noin 2-3 perättäisen tulipallon jälkeen kannattaa palauttaa energiat. Jos näitä tulipalloja vaan "imuttaa" loputtomiin niin vastustajan kannattaa käydä kimppuun silmittömästi ja joudut puolustuskannalle koska risk/reward on niin suotuisa vastustajallesi. Muutenkin jos tätä tekee niin kannattaa opetella tekemään niin ettei palloile siinä Focus Attackissa puolta sekuntia vaan ns. "Instant".
 
Ylös Bottom