Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 - keskustelu pelistä

Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Poistin pelin ale-laarista viikonloppuna ja mitä löysinkään, aivan helmi-pelin!

Ostin pelin vain kokeilu mielellä ja sillä asenteella että koitetaan mp:tä ja pelataan yksinpeli läpi jos vaikuttaa kiinnostavalta. Käytännössä piti paikata aukko sivistyksessä jotta voi alkaa muitten seurana odottelee KZ3:sta kun se vaikuttaa aika kiinnostavalta.

Peli myi ittensä ekan illan aikana mulle täysin. Ei ne yksinpelin kolme ekaa kenttää nyt mitään erikoista tarjonnut jotka kerkesin ennen mp:n kokeilua koittaa. En yleensäkkään paljon välitä fps peleissä noista yksinpeleistä, resurssien haaskausta...

MP taas on todella mielenkiintoinen ja monet asiat tehty hieman erillailla kuin muissa vastaavissa konsoli mätöissä. Yllätti todella positiivisesti!!!

Saa MAG:i ja Bäfä odotella hetken telakalla...
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Joo kyllä on peli vielä fps-pelien kuningas kun pitkästä aikaa otettiin taas porukalla (pienellä tosin) turnausmatsia pelin loistavalla klaanimatsisysteemillä.
Pelillisesti vähän ne botit siellä taas nakersi, mutta muuten kyllä lyömättömän taktista ja hauskaa peliä.

Muuten viikkohan tässä enää siihen Gamescomin Kz3 moninpeli-esittelyyn. ;)
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Mitä mitä... Itse ruinasin seuraa peliin vielä kun pelasin, mutta eihän kukaan tietenkään tullut kun piti pelaa CODia. Ja nytten lopettelun jälkeen alkaa taas porukalla mielenkiinto heräilemään. Ehkä vain lämmittelyä Killzone 3 varten?
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Hienoa, jos saadaan lisää kotimaista tulivoimaa!

Taitaa olla 750 tuntia mp:tä takana tällä hetkellä. Enpä aavistanut mihin ryhdyin kun yli vuosi sitten tän pelin ostin;)

Heppux 07, en jostain syystä ole koskaan samaan aikaan sun kanssa pelaamassa, vaikka näen sun käyneen taistelemassa. Se, että en enää vastaile mikkiin, johtuu siitä että mikki on rikki. Ei viitsis ostaa uusia Sharkoonin kuulokkeita sen takia. Täytynee ostaa semmoinen usb-klip-on halpis mikki.

/P
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Omaksi sivistykseksi pelasin kampanjan. Viimeinen loppurutistushärdelli oli sanalla sanoen ärsyttävä. Omalla asteikollani keikuttiin 4-5 tähden välissä, mutta loppuärsytys laski omaa arvosanaani lukemaan neljä tähteä.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Omaksi sivistykseksi pelasin kampanjan. Viimeinen loppurutistushärdelli oli sanalla sanoen ärsyttävä. Omalla asteikollani keikuttiin 4-5 tähden välissä, mutta loppuärsytys laski omaa arvosanaani lukemaan neljä tähteä.

Olihan se loppu haastava (ihan normal-tasollakin), mutta lopulta omalla tavallaan juuri siksi vaikuttava. Kauneusvirhe oli sen isomman kentän (ennen "loppukahinoita sisällä) loppumattomat vihut, mutta muuten oli messevä fiilis kun sieltä "yläkerrasta" selvisi lopulta hengissä ja sai checkpointin.. (Noh ok, toinen kauneusvirhe oli se, että tiimikaveri ei meinannnut siellä pysyä hengissä eli ei voinut aivan avoimesti juosta joka paikkaan).

KZ2 on kyllä mahtava räiskintä ja hyvistä arvosanoistaan huolimatta asteen aliarvostettu lajissaan. Raakaa sotaa p***ele, ei mitään eeppistä piipitystä. ;) <= huumoria
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

KZ2 on kyllä mahtava räiskintä ja hyvistä arvosanoistaan huolimatta asteen aliarvostettu lajissaan. Raakaa sotaa p***ele, ei mitään eeppistä piipitystä. ;) <= huumoria

Täysin samaa mieltä. Eilen viimeksi innostuin pelaamaan useamman tunnin putkeen ja kyllä oli hauskaa. On hienoa nähdä, kuinka monet kanssa-pelaajat yrittävät tehdä objectiveja loppuun asti. Vaikka häviö on jo varma tilanteessa 5-1, pelataan viimeinen tehtävä täysillä ja yritetään räjäyttää kohde, keinolla millä hyvänsä. Helvetinmoiset mähinät, naatti-sateet, haulikot, turretit ja ilmatuki. Porukkaa kuolee ympäriinsä, ja ei muuta kuin spawnista suoraa juoksua takaisin mähinän keskelle. Muistan elävästi, kun aikoinaan kaverin kanssa tätä pelattiin, niin kaveri kesken pahimman myllerryksen tokaisi mikkiinsä: "Eihän tässä mitään järkeä ole, mutta onhan tää nyt ***** siistii!". :D
 
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

Tässä halutaan hiukan tinkiä siitä omaleimaisuudesta massoja kosiskelevasti.

Input lag ei ole mikään suunnitteluratkaisu, ja "lisäkeveys" johtunee ihan siitä, että peli reagoi käskyihin pienemmällä vasteajalla.

En ole tietysti Killzone 3:a pelannut, mutta kakkosta kokeillessa huvitti suuresti kaikki silmät sinisinä sepustukset siitä, miten Guerrilla teki tarkoituksella valtavirrasta poikkeavat, raskaat kontrollit, vaikka kyse oli vain siitä, että pelillä kesti lähemmäs kaksisataa millisekuntia reagoida painalluksiin.
 
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

Input lag ei ole mikään suunnitteluratkaisu, ja "lisäkeveys" johtunee ihan siitä, että peli reagoi käskyihin pienemmällä vasteajalla.

Ei kyse ole ohjauksen viiveestä, vaan liikkeen raskaudesta ylipäätään, eli että hahmon liikkeissä on massan tuntua. KZ2:ssa ei 100 kiloinen köriläs pyöri keijukaisen ketteryydellä raskas ase käsissään, kuten joissain muissa peleisssä tekee.

Millisekunteja voi käydä tarkistelemassa vaikka täältä: Console Gaming: The Lag Factor - Page 1 | DigitalFoundry | Eurogamer.net . Samaan +100ms vasteaikasarjaan sijoittuu mm. Halo 3.
 
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

Ei kyse ole ohjauksen viiveestä, vaan liikkeen raskaudesta ylipäätään, eli että hahmon liikkeissä on massan tuntua. KZ2:ssa ei 100 kiloinen köriläs pyöri keijukaisen ketteryydellä raskas ase käsissään, kuten joissain muissa peleisssä tekee.
Toki varsinainen liike onkin eri asia, mutta tätä viivettähän ollaan yritetty selitellä tuolla liikkeen raskaudella.

Millisekunteja voi käydä tarkistelemassa vaikka täältä: Console Gaming: The Lag Factor - Page 1 | DigitalFoundry | Eurogamer.net . Samaan +100ms vasteaikasarjaan sijoittuu mm. Halo 3.
Paitsi että Killzone 2:n ohjauslagi on 150+, siinä missä Halo 3:n kaikki toiminnot hyppyä (150ms) lukuunottamatta reagoivat pyöreällä sadalla millisekunilla, joka on pienin mahdollinen vaste 30FPS-peleille.
 
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

KZ2:n ohjauksessa (puhun yksinpelistä lähinnä) ei mielestäni ollut mitään vikaa - se ei vain ollut samanlainen kuin mihin monet ovat varsinkin suosituimmissa online-peleissä tottuneet. Luojan kiitos kaikki ei ole "Codia ja Haloa" - niille kun on omat loppumattomat pelisarjansa.

Mutta KZ3:ssa ohjausta lienee viety askel "keskiverto fps" -suuntaan, mikä ei sinänsä ole huono juttu sekään. Uusi peli - uudet kujeet. Kunhan tietty "raskaus" on edelleen omalla tavallaan mukana. Ja synkkä meno.
 
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

Input lag ei ole mikään suunnitteluratkaisu, ja "lisäkeveys" johtunee ihan siitä, että peli reagoi käskyihin pienemmällä vasteajalla.

Ei todellakaan johdu. Havaittavissa oleva inputlag poistettiin jo Killzone 2:ssa patchilla, ja muutaman millisekunnin parannus siitä ei vaikuta käytännössä nimeksikään toisin kuin muut radikaalit muutokset pelattavuudessa, eli rekyylin huomattava laskeminen, codien tasolle nostettu autoaim, nopeampi liikkuminen ja lähes välitön ads (aim down sight). Nämä tekevät pelistä codkasuaaleille helpomman hallita ja samalla ah niin geneerisen.

Toki varsinainen liike onkin eri asia, mutta tätä viivettähän ollaan yritetty selitellä tuolla liikkeen raskaudella.

Ja toisinpäin. 1.20 päivitys laski viiveen muiden räiskintöjen tasolle ja oli huvittavaa huomata ettei sillä ollut mitään vaikutusta kasuaalien asenteeseen, vaan sama kontrolliruikutus jatkui mikä osaltaan kertoo aika selvää kieltä siitä mikä inputlagin osuus koko hälinässä lopulta oli.
 
Vastaus: Killzone 3 [Hype]

Ei todellakaan johdu. Havaittavissa oleva inputlag poistettiin jo Killzone 2:ssa patchilla, ja muutaman millisekunnin parannus siitä ei vaikuta käytännössä nimeksikään toisin kuin muut radikaalit muutokset pelattavuudessa, eli rekyylin huomattava laskeminen, codien tasolle nostettu autoaim, nopeampi liikkuminen ja lähes välitön ads (aim down sight). Nämä tekevät pelistä codkasuaaleille helpomman hallita ja samalla ah niin geneerisen.
Input lag on ihan tarkasti testattu ja todistettu muita fps-pelejä substantiaalisesti korkeammaksi patchien kanssa tai ilman (patchit korjailivat DF:n mukaan lähinnä dead zoneja), joten eipä siinä pitäisi mitään tulkinnanvaraa sinänsä olla.

Kyllä minä huomasin Killzone 2:n hitaan responssin heti, ja niin teki moni muukin, asian ollessa ihan yleisen keskustelun aiheena.

En edelleenkään siis kuitenkaan tiedä, mitä muutoksia Killzone 3:n ohjauksen suunnitteluratkaisuissa on, lähinnä tein johtopäätöksiä tuon jo linkatun DF:n artikkelin input lagin parannuksesta mukaan.

Ja toisinpäin. 1.20 päivitys laski viiveen muiden räiskintöjen tasolle ja oli huvittavaa huomata ettei sillä ollut mitään vaikutusta kasuaalien asenteeseen, vaan sama kontrolliruikutus jatkui mikä osaltaan kertoo aika selvää kieltä siitä mikä inputlagin osuus koko hälinässä lopulta oli.
Ei laskenut, kontrolliruikutuksen ollessa siis edelleen ihan validia.

EDIT:
Ei pidä enää paikkansa. NFS Hot Pursuitilla Criterion veti uuden ennätyksen, 83 millisekuntia.:)
Aivan joo, unohdinkin tuon. Melkoinen taikatemppu Criterionilta.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Tässä on osan nyt vain hyväksyttävä, etteivät kontrollit olleet ongelma monelle pelaajalle. Samoin on hyväksyttävä, että joillekin se saattoi olla ongelma.

Mitään tieteellistä faktaa tai konsensusta ei kuitenkaan ole, että KZ2:n ohjaus olisi yleisesti jotenkin muita huonompi. "Ruikutus" tarkoittaa nimenomaan sitä, että kontrolli-aiheesta tullaan tekemään jotain yleistyksiä forumeille. Ainahan sitä voi palata kiltisti uuden Codin ja Halon pariin, jos joku muu peli ei maistu.

Online-puolella KZ2 ei kai ollut mikään massojen jymymenestys (ihan vertailun vuoksi taisi myös Gears 2 jäädä sillä osastolla vähän paitsioon), mutta käsittääkseni sillä on pienempi - mutta aika lojaali pelaajakuntansa. Eli siellä voi tulla veteraaneilta aika hyvin turpaan - kannattaa mennä vaikka sieltä kysymään miltä ohjaus maistuu..
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Piti pelailla KZ2'ta, että saa sen hoidettua alta pois ennen KZ3'a, mutta oma peli tuntuu jäävän ekaan chapteriin.. Chapterin lopussa pitäisi alkaa vissii jonkin sortin videopätkä pyörimään, mutta peli bugaa ja jampat vaan jää odottelemaan, että jotain tapahtuisi.

Olen juossut paikat läpi ja kävin syynimässä vähän, että mitä seuraavaksi. Tyypit ovat vaan kertoneet, että tappaa ittensä ja yrittää uudestaa ja toiset puhuu, että jossain nurkassa lagaa joku Helgastin jätkä.. monta kertaa yritin, mutta aina vaan bugaa tuohon. :<

Onko kenelläkään muilla käynyt näin?
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Chapterin lopussa pitäisi alkaa vissii jonkin sortin videopätkä pyörimään, mutta peli bugaa ja jampat vaan jää odottelemaan, että jotain tapahtuisi.
Eikö edellisestä checkpointista lataaminenkaan auta? Ääritilanteessa poista koko save ja aloita alusta. Ei se ensimmäinen kenttä kovin pitkä edes ole.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Eikö edellisestä checkpointista lataaminenkaan auta? Ääritilanteessa poista koko save ja aloita alusta. Ei se ensimmäinen kenttä kovin pitkä edes ole.
Eipä auttanut, joka kerta sama juttu.

Joo, eipä tuossa kauaa mene, että sen alusta tekee. Ajattelin vain, että olenko ainoa jolle näin on käynyt. Kokeilen vielä ja sitten jos ei auta, niin tuolla saven poistolla. Kiitti :3
 
Ylös Bottom