Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

I Am Alive [PSN/XBLA]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vinnie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vinnie

KonsoliFIN Alumni
I Am Alive on Ubisoftin julkaisema Dark Worksin kehittämä selviytymis/toiminta peli.
Pelaaja ohjailee Adamia, jolla ratkotaan puzzleja maanjäristyksen tuhoamassa Chicagossa, jossa ympäristötekijät muuttuvat jatkuvasti.

Peli esitellään virallisesti E3-messuilla.

[MEDIA]572[/MEDIA]

Jos toteutus on laadukasta, niin varmasti on peli ostettava, idea sinällään on jo niin kiinnostava.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: I Am Alive [PS3 Hype]

Ainakin juoni vaikuttaa mielenkiintoiselta. Katsoo sitten miten on toteutettu. Innolla kyllä odotan lisäinfoa!

Vaikuttaa aika mielenkiintoiselta peliltä. Odotetaan innolla lisää infoa. Video oli aika hieno :)

Luin periaatteessa koko juonen yhdessä lauseessa ja vakuutuin. Tästähän luultavasti tulee jotain... hienoa. Odotan erittäin suurella kiinnostuksella.

Yleensä en ole perustanut juurikaan puzzle/selviytymis peleistä mutta Unchartedin jälkeen on nekin kiinnostaneet. Menee kyllä ainakin tässä vaiheessa ostettaviin peleihin mutta jospa ne nyt eivät mene pilalle vetämään (mitään kuu-ukkoja muuta tuonne Chicagoon sen järistyken jälkeen) :D

Se elää sittenkin! I Am Alive julkaistaan ensi talven aikana PSN/XBLA-pelinä.

Ubisoft’s reannounced survival thriller I Am Alive as a digital-only affair, releasing the first new screen and trailer in its new release format.

It’ll be out this winter for Xbox Live Arcade and PlayStation Network.

Alla vielä uunituore traileri.

[video=youtube;CMtEa-UvqBI]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=CMtEa-UvqBI[/video]

Lähde: VG247

Ilmestyy PSN storeen ladattavaksi 4. huhtikuuta. Ai että tätä on odotettu.

Ittell kans noin 5h menny ja aivan loppumetreillä. Kustansi sen 1200msp ja nopea googlaus sanoi hinnaksi 15$ psn:ssä. Mukavaa tunnelmointia hieman kankealla ohjauksella.

Vastaus: I Am Alive [PSN/XBLA]

Ok, kiitos. Itse yritin vähän pidempäänkin googlailla, mutta en löytänyt hintaa mistään. Noin halpana, menee ostoon välittömästi, kun ilmestyy storeen. Vaikuttaa sen verran hyvälle tekeleelle.

Vaikuttaa sen verran hyvälle tekeleelle.

IGN antoi 4.5/10.

Itse olen pohtinut myös pelin hankintaa kunhan Pleikalle tulisi mutta tuo arvostelu saa kyllä minut miettimään ostoa todella tarkasti. En usko arvosteluja sokeasti mutta jos pelille annetaan oikeasti HUONO arvosana niin ei se voi olla mikään huippu-hyväkään.

IGN antoi 4.5/10.

Itse olen pohtinut myös pelin hankintaa kunhan Pleikalle tulisi mutta tuo arvostelu saa kyllä minut miettimään ostoa todella tarkasti. En usko arvosteluja sokeasti mutta jos pelille annetaan oikeasti HUONO arvosana niin ei se voi olla mikään huippu-hyväkään.

Itekkin vähän sokerruin aluksi tosta IGN:än arvostelusta mutta muita arvosteluita lukeneena on herättänyt monenlaisia ajatuksia. (parhaimillaan saannut 10/10) I Am Alive for Xbox 360 Reviews, Ratings, Credits, and More at Metacritic muutenkin tuolla metacritikissä noin 50% kriitikoiden arvosteluista on ollut yli 70/100. Ignnän arvostelu oli mielestäni pelkkää valittamista siitä mikä arvostelijasta tuntui pelissä tyhmältä. Itse ainakin ostan kun tulee pleikalle :I

Itekkin vähän sokerruin aluksi tosta IGN:än arvostelusta mutta muita arvosteluita lukeneena on herättänyt monenlaisia ajatuksia. (parhaimillaan saannut 10/10) I Am Alive for Xbox 360 Reviews, Ratings, Credits, and More at Metacritic muutenkin tuolla metacritikissä noin 50% kriitikoiden arvosteluista on ollut yli 70/100. Ignnän arvostelu oli mielestäni pelkkää valittamista siitä mikä arvostelijasta tuntui pelissä tyhmältä. Itse ainakin ostan kun tulee pleikalle :I

Kyllähän noita positiivisiakin arvosteluja löytyy vaikka millä mitoin mutta ainakin itse luin tuon Guardianin arvostelun todella kriittisesti. Sen mukaan pelissä ei ole mitään vikaa. Itse olen pelien suhteen aika kriittinen ja, kun katsoin tuon IGN:n videoarvostelun niin monet heikkoudet näytettiin ihan pelikuvana ja sitä on aika vaikea mennä kiistämään. Pari esimerkkiä:

Viholliset ovat hyökkäämässä sinun kimppuusi. Vedät ammuksettoman aseen esiin ja tähtäät heitä ja he perääntyvät. Lasket aseen niin he hyökkäävät ja, kun nostat taas aseen niin perääntyvät. Lasket niin hyökkäävät. Eli ovatko viholliset niin dementoituneita, että unohtavat sekunnissa, että sinulla on ase. Periaatteessa hieno idea mutta näinkin surkea tekoäly tekee siitä vitsin.

Toinen on pelin graaffinen ilme. Peli näyttää joltain tämän sukupolven alkupuolen peliltä ellei jopa edellisen sukupolven. Myöskin pelimekaniikat tuntuvat vanhentuneilta kuten myös fysiikkamallinnus. Peli olisi ollut varmaan todella mainio jos se olisi tullut ulos silloin vuonna 2008 jolloin sitä ensimmäisen kerran esiteltiin nyt se on vaan vanhentunut.

Ja nämä olivat vasta osa pelin selvistä heikkouksista ja jo näiden takia jätän pelin hyvin mielin ostamatta ja käytän rahani johonkin parempaan, siis omasta mielestäni.

Viesti Xbox live arcade-viestiketjusta:

I Am Alive - Keskinkertaisen pakottavan hirviömäistä ja kaikin puolin väkinäisen tuntuista kiipeilyä, liian nopeasti kuluvaa staminaa, äkkikuolemia, liian vähän luoteja, liikaa kerättäviä energia- ja staminapakkauksia, tökkivät kontrollit ja paljon bugeja, jotka katkaisevat pelin ja pakottavat käyttämään retryn (mm. laatikon päältä hyppääminen saa päähahmon uppoamaan maahan sen verran, ettei pääse enää eteenpäin).

Ei tästä nyt oikein ole muuta hyvää sanottavaa kuin se, että paperilla tämä kuulosti vuoden parhaalta peliltä, mutta toisin kuitenkin kävi. kaduttaa, että maksoin tästä 1200 pistettä; 800 pistettäkin olisi ollut liikaa tälläisestä tekeleestä. Ei voi muuta sanoa, kuin että hyvä jos kerran jaksaa hampaat irvessä pelata läpi. Nautintoa peli ei ainakaan tule tuottamaan.

Taistelut ovat kyllä suurin kompastuskivi, mitä peleissä on hetkeen tullut. Koskaan ei varmasti tiedä, miten pitäisi edetä, että saat kaikki viholliset hoidettua ja selviät hengissä. Aivan liian sekavaa menoa ja retryt kuluvat äkkiä loppuun kun kuolet ja kuolet samaa taistelua tahkotessasi.

Eli en kyllä oikein voi sanoa pitäneeni pelistä

Ja nämä olivat vasta osa pelin selvistä heikkouksista ja jo näiden takia jätän pelin hyvin mielin ostamatta ja käytän rahani johonkin parempaan, siis omasta mielestäni.

Tuo ase ratkaisu on omastamielestäni hieman kaksijakoinen juttu: tyhmäähän se on että viholliset juoksevat päälle mutta eikö pelin taisteluosuudet olisi muuten liian helppoja selvittää ase taskussa pelkästään kävelemällä ohi vaikka aseessa ei olisi ammuksia tai napsimalla tyypit helposti yksitellen melellä? Grafiikka on latauspeliksi mielestäni sellaista pelattavaa ihan ok tasoa.

Lähden ostelemaan tätä melko avoimin mielin. Sanokoot arvostelijat huonoksi tai hyväksi, vaikuttaa peli mielestäni ainakin sellaiselta 7/10 tasoiselta. Muutenkin itselläni ollut tälläinen arvosteluavoin kausi menossa: SH Downpour ja Armored Core V kuumottaa mukavasti mutta ne tulee fyysisinä kopioina hommattua sitten kun hinta laskee siihe 30-40 euron paikalle. Siihen ei kauan ainakaan SH kanssa luulisi menevän :cool:

Itse tykkään pelistä. Nyt noin 80% pelattuna.

Odotukset eivät näiden ladattavien pelien osalta ole itselläni suuret joten en odota mitään fallout3 kestoista seikkailua/grafiikkaa/tekoälyä ymsyms. Pidän ohjauksesta ja tappelumekaniikasta, joka on melko pelkistetty (taistelut ei ole pääasia)
Tunnelma on hieno ja idea siitä ettei käytössä ole kuin muutama hassu panos ja vihollisia puolet enemmän. Maantasalla oleva sumu tuo oman haasteensa ja kiipeilyssä nopea staminan kuluminen laittaa ennakkoon miettimään kiipeilyreittinsä.

Sellainen tunne on jäännyt että tämä peli toimii jonkinlaisena demona tuleivaisuudessa (todennäköisesti) tulevalle täysimittaiselle pelille. En kadu ostosta, on sitä tullut paljon huononpaankin rahojaan laitettua.

8/10
Odotuksiin nähden 9/10

Mites tuo nyt menee että ladataanko se trial versio siihen pohjalle ja sitten se full game upgrade.

Ylös Bottom