Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Sen verran on pelejä alkanut kertyä, että olisi hyvä saada ne jonnekin yhden sivuston alle. Eli onko netissä saittia, jonne voi listata omia pelejään (tietokanta/luettelo)? Siis vähän samaan tapaan kuin DVD/Blu-ray-saitit DVD Aficionado ja muut vastaavat...
IGN:ää olen ite käyttänyt. Siellä kokoelmani näyttää tältä. On tuossakin toki omat puutteensa, mutta menettelee kun ei muutakaan järkevää systeemiä tunnu olevan.
Yksi vaihtoehto on pitää kokoelmaa omalla koneella, josta sen voi exportata helposti nettiin. Ohjelma tekee valmiin sivuston ja alisivut jokaiselle kokoelman tuotteelle. Laittaa listan johonkin ilmaiseen kotisivupalveluun.
Ilmainen Griffith. Toimii Windows, Mac ja Linux koneilla.
Griffith - Home
Kaupallinen Collectorz. Toimii Windows ja Mac koneissa.
Collection Database Software for Windows and Mac OS X: catalog your inventory of CDs, DVDs, books, games, etc..
Itse olen jonkin aikaa käyttänyt PlayFirea ja se on osoittautunut oikein sujuvaksi, kokoelman lisääminen sekä hallinnointi on helppoa ja ulkoasukin on tyylikäs
Mahtaako mikään näistä palveluista tarjota suosituksia tai "kokeile myös näitä"-listoja oman kokoelman ja pidettyjen pelien perusteella?
Raptr.comista löytyy "Games recommended for you" -lista : )