Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelien tietokanta & luettelointi - minne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cobretti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Cobretti

New Member
Sen verran on pelejä alkanut kertyä, että olisi hyvä saada ne jonnekin yhden sivuston alle. Eli onko netissä saittia, jonne voi listata omia pelejään (tietokanta/luettelo)? Siis vähän samaan tapaan kuin DVD/Blu-ray-saitit DVD Aficionado ja muut vastaavat...

Vastaus: Pelien tietokanta & luettelointi - minne?

Sen verran on pelejä alkanut kertyä, että olisi hyvä saada ne jonnekin yhden sivuston alle. Eli onko netissä saittia, jonne voi listata omia pelejään (tietokanta/luettelo)? Siis vähän samaan tapaan kuin DVD/Blu-ray-saitit DVD Aficionado ja muut vastaavat...

Kyllähän niitä löytyy, vissiin IGN on ainakin.

Tännekin tulisi, kun vaan löytyisi aikaa omaava koodari :o

http://www.konsolifin.net/bbs/konso...kset/67807-osaavaa-koodaria-toimettomana.html

IGN:ää olen ite käyttänyt. Siellä kokoelmani näyttää tältä. On tuossakin toki omat puutteensa, mutta menettelee kun ei muutakaan järkevää systeemiä tunnu olevan.

IGN:ää olen ite käyttänyt. Siellä kokoelmani näyttää tältä. On tuossakin toki omat puutteensa, mutta menettelee kun ei muutakaan järkevää systeemiä tunnu olevan.

Niinpä. Tuollainen olisi tännekkin hyvä juttu. Itse sivuille vaikka rakentaa, jossa mukana oli noi Gamerankingin Toimituksen ja lukijan pisteiden keskiarvot. Sekä kokoelman omistajan antamat tähdet erikseen. Mahdollisesti saman pelin omistajien määrä jne. Ja voisihan tuon listan tuoda sitten tänne Foorumiin, jokaisen omaan profiiliin omalle välilehdelle kuten nuo tuo Xbox Live Games -välilehti nykyisin.

IGN on ollu munki valinta, sieltä kun toistaiseksi vielä löytyy Dr.Mario (GBA) julkaisua lukuunottamatta kaikki omat pelit. En tiiä miten sitten obscurempien pelien kanssa, voi joutua laittaan jonnekkin muualle kun lista kasvaa.

IGN listojen huono puoli on se, ettei sinne voi laittaa samasta pelistä eri versioita, eli jos vaikka omistaa pal ja jap versiot, joka on huono varianttikeräilijöille. Ainakaan toistaiseksi en oo itte onnistunu tuossa, eiköhän muut pelaajat sitten tuolla listalla pärjää.

User Pages tuolta löytyy mun lista jos ketään kiinnostaa, pelit lisäilen aina siinä vaiheessa sinne kun hyllystä löytyvät. Kaikki pelit cib, useimmat erikoisversioita, joista suurinta osaa ei voi merkkailla edes tuonne niitten puutteen takia.

Yksi vaihtoehto on pitää kokoelmaa omalla koneella, josta sen voi exportata helposti nettiin. Ohjelma tekee valmiin sivuston ja alisivut jokaiselle kokoelman tuotteelle. Laittaa listan johonkin ilmaiseen kotisivupalveluun.

Ilmainen Griffith. Toimii Windows, Mac ja Linux koneilla.
Griffith - Home

Kaupallinen Collectorz. Toimii Windows ja Mac koneissa.
Collection Database Software for Windows and Mac OS X: catalog your inventory of CDs, DVDs, books, games, etc..

Yksi vaihtoehto on pitää kokoelmaa omalla koneella, josta sen voi exportata helposti nettiin. Ohjelma tekee valmiin sivuston ja alisivut jokaiselle kokoelman tuotteelle. Laittaa listan johonkin ilmaiseen kotisivupalveluun.

Ilmainen Griffith. Toimii Windows, Mac ja Linux koneilla.
Griffith - Home

Kaupallinen Collectorz. Toimii Windows ja Mac koneissa.
Collection Database Software for Windows and Mac OS X: catalog your inventory of CDs, DVDs, books, games, etc..

Onkohan kenellekkään tullut tuollaista online -versiota (Käytetään netin yli serveriltä) monelle käyttäjälle vastaan? Ilmaista tai maksullista.

Itse olen jonkin aikaa käyttänyt PlayFirea ja se on osoittautunut oikein sujuvaksi, kokoelman lisääminen sekä hallinnointi on helppoa ja ulkoasukin on tyylikäs

Kiitokset. IGN tai PlayFire siis ainakin kaksi hyvää valintaa, oletan... Täytyy tutustua. Itse en hae mitään softaa sinänsä, vaan tosiaan jo olemassa olevaa - ja luotettavaa, nettisivua.

Itse en oikeastaan myy niitä pelejä jotka hankin (oli "huono" tai ei), joten onhan noita nurkkiin kertynyt. Jospa sitten oma mahd. muksu joskus kaivaa "isin" pelit laatikosta ja muistelee kuinka "kova pelaaja isi oli". ;)

Uskon tavallaan siihen, että usein sitä vuosien jälkeen sitten harmittelee että tuli "sitä ja tätä" myytyä pois, ainakin pelimaailmassa. Aikoinaan hävisi osa sarjakuvista jonnekin (sarjassa "mysteeri") ja myin kaikki Hämikset, joten nyt sitten tullut hankittua mm. EC-kauhusarjakuvia uudestaan takaisin hyllyyn ( http://en.wikipedia.org/wiki/EC_Archives ). Sarjassa "Visalla lapsuus takaisin". ;)

Itse olen jonkin aikaa käyttänyt PlayFirea ja se on osoittautunut oikein sujuvaksi, kokoelman lisääminen sekä hallinnointi on helppoa ja ulkoasukin on tyylikäs

Ton Playfiren löysin vasta ja vaikuttaa tosi "jännältä" :p Kun siellä on ne pisteet ja tsydeemit. Olin juuri tulossa hehkuttamaan, mutta se onkin täällä jo tuttu :)

Akiman - Playfire

Samalla tavalla etsin tuossa aiemmin syksyllä itsekin paikkaa, missä tehdä peleille samanlainen listausoperaatio, kuin levyille on tullut tehtyä RateYourMusicissa (Sielläkin samalla nickilla) ja tämän etsinnän seurauksena tulin siihen tulokseen, että PlayFire vaikutti kattavimmalta. Onhan tuossa omat kömpelyytensä ja raskautensa, mutta itselleni oli jollain tasolla tärkeää, että tietokannasta löytyy pitkälle taaksepäin kaikenlaista, pelit voi pisteyttää, listoissa on kansikuvat ja niin edelleen.

PlayFire on ilmeisesti edelleen aika aikaisessa vaiheessa kehityksen suhteen, mutta jo nyt tuo on tietyiltä ominaisuuksiltaan sen verran hieno sivusto, että uskon tulevaisuuden johtavan ainoastaan vieläkin parempaan.

Live-pelaajille raptr.com on ihan ehdoton palvelu. Saitti listaa kaikki pelisi suoraan Live-tiedoista automaattisesti ja vieläpä pitää listaa peliajasta ja vertailee acheja kavereihin jne. Palvelun saa myös integroitua esim. Twitteriin, jossa voit määrittää sen automaattisesti ilmoittavan vaikkapa saavutuksistasi tai kun aloitat pelaamaan jotain peliä.

Mahtaako mikään näistä palveluista tarjota suosituksia tai "kokeile myös näitä"-listoja oman kokoelman ja pidettyjen pelien perusteella?

Raptr.comista löytyy "Games recommended for you" -lista : )

Löytyy myös IGN:stä.

Pahus kun hokasin tuon IGN-listausmahdollisuuden vasta nyt. Listasin kaikki dvd:t ja blu-rayt dvdaf.com-sivulle kuukausi sitten, kun ajattelin ettei pelejä ja leffoja saa samaan paikkaan missään listattua.

Edit: tjaah, sen verran kömpelö tuo leffalistaus tuolla on, että eipä sillä mitään olisi tehnytkään.

Rupesi vituttamaan tuo IGN listan päivittely jo aikaa sitten joten siirryin Nesretron puolelle. Tuolta keräily osiosta löytyy pelitietokanta, joka on loppujenlopuksi harvinaisen hyvä keino pitää kirjaa.

Ylös Bottom