Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2k10 [PS3]

Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Huh, huh - aika kovaa tekstiä on tullut muutamilta 2k10:iä pelanneilta tuolla 2khockey.netissä. Positiivisimmat ovat sellaisia, että pitää pelata enemmän ennen kuin osaa sanoa ja että AI on hyvä. Noh - Waz (sivuston ylläpitäjä) on kehunut. Joka tapauksessa pelin ostan ja teen itse tuomioni. Täytyy muistaa, että mm. 2k8 sai alussa myrskypalautetta ja ainakin mulle jokainen 2k:n peli on ollut sellainen, että ei se ole heti sytyttänyt. Joka tapauksessa - poikkeuksellisen paljon negatiivisia ensitunnelmia...
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Huh, huh - aika kovaa tekstiä on tullut muutamilta 2k10:iä pelanneilta tuolla 2khockey.netissä. Positiivisimmat ovat sellaisia, että pitää pelata enemmän ennen kuin osaa sanoa ja että AI on hyvä. Noh - Waz (sivuston ylläpitäjä) on kehunut. Joka tapauksessa pelin ostan ja teen itse tuomioni. Täytyy muistaa, että mm. 2k8 sai alussa myrskypalautetta ja ainakin mulle jokainen 2k:n peli on ollut sellainen, että ei se ole heti sytyttänyt. Joka tapauksessa - poikkeuksellisen paljon negatiivisia ensitunnelmia...

Ja ilmeisesti peli kärsii myös erittäin pahasta bugista. Peli jää jumiin alotuksiin ja konsolin buuttauksella vasta pääsee eteenpäin..
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

IGN arvosteli pelin:
IGN Advertisement


"Despite the annoying magnetic puck effect, my main complaint with the gameplay is the speed and lack of flow that is presented because of the feeling of skating in sand. Yes, there's still a turbo button (defaulted to the right trigger) but having to mash it to get any sense of speed is annoying on the ice. Real hockey players go all out for the few minutes that they're on the ice yet the ones you'll see in NHL 2K10 move at a snail's pace unless you mash on the right trigger."
-mm. tässä kohtaa esitän väitteen perustuen vaikkapa youtube-lähteisiin, että NHL ottelussa täydessä vaudissa kymmenestä pelaajasta on yleensä kaksi, ja joskus harvoin ehkä viisikin kappaletta. Kaikki eivät anna koko ajan kaikkeaan, vaan spurtit ajoitetaan vain tarpeen mukaan, muuten säästellään voimia. Samoin esitän väitteen että slidereitä säätämällä luistelijat saa luistelemaan eri tavoin, jos aihetta siihen on. Mutta eihän peliarvostelijaparalla rajoitetulla yhden pelin kokeilulla ollut siihen aikaa...

Oma näkemykseni arviosta on, että poissa olollaan loistaa maininnat vaikkapa tekoälystä ja muutenkaan en ihan kaikkea tuosta sulata. Varsinkin se, että kaatuileville pelaajille liimautuu kiekko mailaan kiinni ei ole uskottava pelivideoiden vertailun perusteella. Samoin kuin monen muunkin asian kiistän pelivideoiden vertailun perusteella. Videot löydät tuolta yhteiset-osiosta.

Minä en ole huolissani arvioista. Suurin osa on parin tyypin kirjoittamaa ja koskee kuitenkin lähinnä kontrolleja, joka on tottumis- ja sliderikysymys. Esimerkiksi luistelusta on tullut kahdenlaista palautetta. Osa kokee sen raskaaksi, ja osa mainioksi. Ice-frictionilla sen saa tarkemmaksi ja helpommin ohjattavaksi, jos oletusasetukset tökkivät. Syöttöapu pois päältä niin syötöt voi suunnata vapaammin. Jne..

Moni kokenut ei ole antanut vielä arviotaan, joka onkin järkevää. Ja ne jotka kokeneista ja luotettavimmista ovat antaneet ovat kuitenkin pelistä pitäneet.

Suurin osa tuolla kirjoittavista ei ole oikeasti pelannut vielä sen vertaa että kontrollit ovat takaraivossa. Ne vaativat sen viikon aktiivisen pelaamisen, niin sitten voidaan niistä ehkä keskustella. Uskon, että niissä on ongelmia tyypeillä sen takia, että ajoittavat nappien painallukset ja tikun vemputukset vielä selkärangasta EA:n pelien kanssa tahkottuaan lähinnä niitä. Yhdessä päivässä ei umpimetsästä opita erituntuisia kontrolleja, varsinkin kun kyseessä on peli, jossa niiden ajoittaminen oikein on avainasemassa.

Itse uskon omiin tuntemuksiini. Pidän pelistä jos pidän. Ei siihen muiden arvostelut vaikuta mitenkään.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Gameplay 6.5, pitkäikäisyys 6.5...Overall 6.7 :eek:

No ehkäpä alennuskopasta sitten...

(EA:n vastaavat 9.0, 8.5 ja overall 8.7.)
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Katso huviksesi vertailu pätkät tuolta yhteiset osiosta. Uskoa voi joko tuntematonta (jääkiekosta tietämätöntä) ihmistä tai omia silmiään.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Niinhän tuo 2K9 lytättiin arvostelijoiden toimesta, mutta itse olin täysin päinvastaista mieltä, joten tuskin tässäkään tulen pettymään.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Katso huviksesi vertailu pätkät tuolta yhteiset osiosta. Uskoa voi joko tuntematonta (jääkiekosta tietämätöntä) ihmistä tai omia silmiään.

Itse odottelen pari päivää ja pelailen sitten viikolopun yli ennen kuin sanon juuta tai jaata. IGN on IGN ja en paljoa anna painoarvoa heidän arvosteluilleen muutenkaan. Tämä on vain henkilökohtainen mielipide.

Össipa on aktiivinen 2Khockey.netin foorumilla. Hyvin sanottu pariinkin otteeseen. ;)
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Katso huviksesi vertailu pätkät tuolta yhteiset osiosta. Uskoa voi joko tuntematonta (jääkiekosta tietämätöntä) ihmistä tai omia silmiään.
Kyllähän olen noita katsellutkin, ja videot näyttää ihan hyviltä silmään. 2K presentaatiot ottaisin EA:lle koska vain. Mutta itselläni itse pelikokemus ratkaisee, ja jo 2K9 oli pidemmän päälle aika ankea ja tylsä (pitkäikäisyys) kun boxilla pelailin. Ei noilla alkuvideoilla yms. tylsää pelikokemusta pelasteta, ei niitä kuitenkaan jaksa ihastella peli toisensa jälkeen.

Vähän samaan suuntaan tuo 2K10 arvostelu vihjaa. Ei ole kyse nyt edes desimaaleista, ei peli pelatessa näemmä vakuuttanut laisinkaan, kun meni tuonne alle 7 arvosanoihin...

Enemmän noihin arvosteluihin on luottoa kuin "fanipoikafoorumien", sattuneesta syystä.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Tänään aamulla pääsin peliä pelaamaan (Vain 4h, mutta kuitenkin). Peli on todella hyvä, jääkiekon tuntua, presentaatio on huippuluokkaa, sliderit toimivat, syötöt saa oikeasti manuaalisiksi(manuaali syötöillä omasta mielestä kuitenkin helppo syötellä, menee sinne minne painaa. Välillä tosin tulee itselle virheitä myös). Random törmäilyt ja stumbleshot ovat todella hienoja.

Right stickillä en kyllä manuaali harhautuksista vielä tajua mitään. Toimii aivan eri tuntuisesti kuin EA vastaava.

pros:
- Presentaatio
- Rannelaukaukset tuntuvat oikeasti teräviltä ja kovilta
- taklaukset ja törmäykset hienoja
- Sliderit toimivat hienosti
- Valikot ovat hyvät
- Kiekosta joutuu taistelemaan
- Kiekon voi jättää taakaa tulevalle pelaajalle
- PiP ominaisuudella tiedät ketkä ovat menossa vaihtoon( ei tule syötetettyä olemattomille puolustajille jos ei pelaa sivukulmasta)

cons:
- Joutuu säätämään ettei luistelu näytä hiekassa menemiseltä.
- Alussa kun pelaajat luistelevat kentälle edelleen tökkivät animaatiot.
- Ei hienoista torjunnoista jne. uusintoja automaattisesti.


Ehkä keksin lisää puutteita, kun pelaan enemmän. Nyt ei tullut muuta mieleen.

Ensivaikutelmaltaan todella hyvä jääkiekkopeli!


JuV
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Enemmän noihin arvosteluihin on luottoa kuin "fanipoikafoorumien", sattuneesta syystä.

Ja mistä ettei tuo arvostelija ole enemmän tai vähemmän NHL10-fani. :rolleyes:

Samahan se on melkein minkä tahansa pelisarjan kanssa millä on jonkin sortin kilpailija, että pidempään toista sarjaa pelanneen on vaikea kokeilla avoimin mielin kilpailevan sarjan peliä. Samaa vänkäystä näkee esim. FIFA vs. PES -keskusteluissa.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Näyttää siltä että tuo luistelu ja töksähtelevät animaatiot tauoilla ovat monelle suuri haitta. Eihän tuo luistelu ole niin kaunista kuin ea:lla ja animaatiot töksähtelee, mutta silti nämä reaaliaikaiset tapahtumat tauoilla ja maalituuletukset ovat paljon hienompia kuin valmiit, jotka toistaa itseään.

Videoista jo näkee että se tärkein asia, joka on pelaajien ja kiekon fysiikka on loistavassa kunnossa. Kannattaa myös muistaa tuo huikea muokattavuus slidereilla!

Ei voi antaa paljon arvoa tuolle arvostelulle, kannattaa katsoa videoita ja miettiä kumpi muistuttaa enemmän jääkiekkoa ja se on 2k. Kiinnittäkää huomiota tekoälyyn, fysiikkaan, kiekon liikkeeseen älkää siihen kuka vatkaa parhaiten skillstickiä. Noissa arvosteluissa tuskin paljoa on säädelty ja pelattu, eikä kontrollitkaan tutut. 2k:n uusissa videoissa on iso ero niissä mitkä videot on default asetuksilla ja mitä säädetty!

Tuo väite että 2k9 on ankea ja tylsä on täyttä paskaa, pelissä tapahtuu paljon yllätyksellisiä asioita ja siinä on moni tärkeä juttu kunnossa, siinä on myös paljon fiilistä ja painimista kiekosta. Onhan siinä myös huonoa ja onhan se aika rumakin kun vertaa tähän uuteen, mutta ei se tylsä ole.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Enemmän noihin arvosteluihin on luottoa kuin "fanipoikafoorumien", sattuneesta syystä.

Kaikki arvostelusaitithan eivät missään nimessä ole myöskään täysin puolueettomia. Lähes jokaiselle saitille tippuu pientä/isoa sponsorirahaa tai muuta vastaavaa vastineeksi hyvästä arvostelusta heidän peliinsä. Joskus se vaatii myös kilpailevan brandin lyttäämistä arvostelussa.
Saattaa kuulostaa vaikealta uskoa, mutta se on nykyisin raha joka puhuu. Tätähän tapahtuu aika paljon muissakin bisneksissä... (TM :()

IGN ei ole koskaan mielestäni ollut arvosteluissaan ns. kaikki jyvät pussissa. Mistä sitten johtuu, en tiedä. :rolleyes: Voihan se olla, että arvostelijat ovat oikeasti aika tumpeloita ja eivät testaa peliä, kuin yhden päivän. Tämä pätee sillä saitilla valitettavan moneen peliin.

Niin siis kyllähän tuosta arvostelusta huomaa, että slidereihin ei ole koskettu pitkällä tikullakaan. Ja viimeinen kommentti: "there really isn’t a reason to pick this one up unless you’re looking for a simpler, less realistic brand of the sport." sai minut ymmärtämään, että kaveri on kohtuullisen kujalla. Eikös tämä 2K ole aina ollut kuitenkin se hieman aidompi näistä kahdesta?

Itse uskon tietysti viime kädessä omaan arvioon pelistä, mutta jos joku haluaa kriitikoiden arvosanojen perusteella pelin ostaa, niin kannattaa odottaa vähän suurempaa otosta.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Itsekään en ole kyllä videoissa havainnut puoliakaan noista vioista joita tuo IGN:nnän arvostelija luettelee. Luettuani tuon arvostelun tuli ensimmäisenä vain mieleeni, että onkohan arvostelija edes peliä pelannut:rolleyes:. Tai vastaavasti arvostelija on pelannut pari peliä koskematta asetuksiin ja opettelematta kontrolleja ja tämän jälkeen todennut että onpa huono peli. Siinä muutaman pelin aikanahan siitä pelistä saakin oikean kuvan. Tietenkin nuokin sponsorirahat ovat saattaneet vaikuttaa tulokseen!:D
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Kaikki arvostelusaitithan eivät missään nimessä ole myöskään täysin puolueettomia.
...
Itse uskon tietysti viime kädessä omaan arvioon pelistä, mutta jos joku haluaa kriitikoiden arvosanojen perusteella pelin ostaa, niin kannattaa odottaa vähän suurempaa otosta.
Captain Obvious. :rolleyes:

Tottakai odotellaan sankempia joukkoja arvosteluita, kyllä sieltä ne selvästi biasoituneet ja joukosta erottuvat varmaankin voi kukin itse filtteröidä pois. Samaan tapaan tulee toimia muidenkin pelien kanssa. Joku saitti oli EA:nkin tuotokselle antanut täyden kympin, mikä nyt haiskahtaa jo kauas, ei se nyt täydellinen peli sentään voi olla kun EA:sta kyse. :D

Gameinformer on myös arvostellut pelin, arvosana 5.5 (Game Informer Online). Sama jätkä antanut NHL 10:lle 9.25. Ehkä EA fanipoika, ehkä ei, kukapa tietää.. ;)
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Captain Obvious. :rolleyes:

Tottakai odotellaan sankempia joukkoja arvosteluita, kyllä sieltä ne selvästi biasoituneet ja joukosta erottuvat varmaankin voi kukin itse filtteröidä pois. Samaan tapaan tulee toimia muidenkin pelien kanssa. Joku saitti oli EA:nkin tuotokselle antanut täyden kympin, mikä nyt haiskahtaa jo kauas, ei se nyt täydellinen peli sentään voi olla kun EA:sta kyse. :D

Gameinformer on myös arvostellut pelin, arvosana 5.5 (Game Informer Online). Sama jätkä antanut NHL 10:lle 9.25. Ehkä EA fanipoika, ehkä ei, kukapa tietää.. ;)

IGN:n wii osasto oli kyllä sitä mieltä että wii-versio on "surprisingly good", enkä usko että hd-versiot sen huonompia on. Tosin siinä poppoossa on oikeesti jääkiekkkoihmisiäkin, joten odotettavissa lienee oikeasti varsin asiantunteva arvostelu. En ymmärrä tuota pitkäikäisyyden numeroa 6.7.... Jo online franchise moodi antaa aihetta odottaa pitkäikäistä peliä. Plus tietty kaikki herkut päälle.

Noh, katsellaan sitten ajan kanssa miltä peli tuntuu. Onko JuVilla peli jo hallussa?
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Ainakin mitä oon 2K:n foorumia lukenut niin siellä ainakin jotkut käyttäjät tykänneet 2K:sta erittäin paljon, kuten myös NHL 10:stä.Mielestäni nuo NHL 10:n jotkut arvostelut joitten mukaan peli hipoo täydellisyyttä ovat hiukan yliampuvia. Varmasti kumpikin lätkäpeli on todella hyvä ja itse luultavasti hankin molemmat, mutta tämän vuoden pääpeli on itselleni kyllä tuo 2k10.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Kyllähän jokainen arvostelee pelin itse niin kuin tahtoo, onhan tuo arvostelut aina jonkun toisen yksilön mielipiteitä eikä edusta mitään massaa/yhteisöä. Tietenkin on helppo kehua tunnetumpaa tuotetta kuin hieman tuntemattomampaa. Itse uskon, että EA:n peli saa reilusti paremmat arvostelut kuin 2k, mutta toinen asia on sitten että kumpi on omasta mielestäni parempi peli.

Miettikää myös seuraavia seikkoja:

Montako kertaa olette huomanneet...

* Pitävän jostakin elokuvasta/levystä/kirjasta minkä lehtikriitikot ovat haukkuneet aivan surkeaksi?
* Todenneet, että jokin urheilusarja on teistä mielenkiintoinen ja jännittävä kun muut haukkuvat sen. (Hyvänä esimerkkinä se, että moni suomalainen pitää Valioliigaa maailman parhaana jalkapallosarjana, omasta mielestänihän La Ligalle kuuluu moinen titteli).
* Että omat ennakkoluulot osoittautuivatkin aivan vääriksi?


Niin, nämä ovat mielipidekysymyksiä ja jokainen meistä tekee ratkaisunsa itse. Itse ainakin tilasin pelin ja arvostelen tekeleen itse itselleni. Jos 2k10 on surkea (se on hyvinkin mahdollista), niin osaan ensi vuonna ottaa kyseisen seikan huomioon. Jokainen voi myös kysyä itseltään, onko EA:n NHL10:ssä uutta niin paljon, että se ansaitsee arvosanaksi 9-10 ? Toki NHL 09 oli tuon arvoinen peli, mutta omasta mielestäni 10 ei tarjoa niin paljon mitään uutta ja mullistavaa, että ansaitsisi arvosanaksi kiitettävän. Toki tämä taas oli minun mielipiteeni.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Niin, sehän nyt on selvää, että me kiekkofanaatikot olemme kaikki yhteisesti kädet ristissä, ja toivomme että 2K10 lunastaa sille videoiden perusteella annetut odotukset. Alku ei vain näytä kovin hyvältä. Ehkäpä se tahti siitä paranee, ja tottakai pelin toimivuus on loppuviimein aina pelaajan päätettävissä. Toisen paska on toisen kultaa. Itselleni arvosanat, kun niitä on riittävästi, muodostavat vain karkean kuvan, jonka perusteella voi miettiä kannattaako peliin koskea laisinkaan. Valitettavasti en muista koska alle 70 arvosanoja saanut peli olisi minua erityisemmin miellyttänyt.

Mitä näihin NHL10 arvosanoihin tulee, mielestäni ei joka vuosi tarvitse keksiä pyörää uudelleen, jos se on jo ennestään tarpeeksi pyöreä. Esim PC:n puolella Championship Manager/Football Manager on dominoinut jo vuodesta '92 vai '93, ja saanut parhaat arvostelut, muutokset ovat pääasiassa olleet varsin pieniä. Olisiko koko konsepti pitänyt muuttaa, vain että oltaisiin saatu tarpeeksi uudistuksia, varsinkin jos suurin osa pelaajista on jo ollut tyytyväisiä aiempaan versioon...Mielestäni ei.

Sama pätee näihin CoD-sarjan peleihin, samaa tavaraa eri paketissa, mutta kummasti ne vain keräävät pelaajia vuodesta toiseen, kun on löydetty toimiva toteutus.

Disclaimer: Mielipiteet edustavat vain omaa näkemystäni asiaan, kuten aina :)
 
Ylös Bottom