Vastaus: PS3-emulaattorikeskustelu
Itse olen jonkun verran säätänyt linuxin kanssa juurikin tavoitteena pelailla emulaattoripelejä. Snes emulointiin paras lienee snes9x-gtk. Suurin ongelma emuja pelatessa on, että ps3:n linuxilta on evätty pääsy näytönohjaimeen. Kaikenlainen kiihdytys pitää siis unohtaa, ja tämä yhdistettynä pleikkarin pieneen muistimäärään ja siihen tosiasiaan, että linux ei osaa hyödyntää oletuksena spe yksiköitä, niin fullscreen moodia ei yleensä voi käyttää, ainkaan 1080p tilassa.
Tähän on onneksi keksitty osittainen ratkaisu, jossa hyödynnetään scaler nimistä ohjelmaa, joka suurentaa osan ruudusta, mutta käyttää sen laskemiseen spe:tä, jolloin pääprossu ei kuormitu. Näin ollen päästään melkein fullscreen tilaan fps:n pysyessä tasaisena. Kamalaa säätämistä siis koko touhu
Tässä linkki omiin kokemuksiini aiheesta, jos kiinnostaa. Jorinat ovat kylläkin englanniksi:
a Display of Patience: linux. Kannattanee lukea vanhimmasta uusimpaan, kun tuossa on selvä jatkumo. Mitään yksityiskohtaisia ohjeita ei siellä ole, mutta linkkejä foorumeihin postauksiin, joiden avulla olen itse saanut hommat sujumaan. Väsäsin myös viikonlopun aikana
gui:n tuolle scaler ohjelmalle. Sen hyödyntämiseksi pitää kuitenkin emulaattorit ja scalerit ja muut olla valmiiksi asennettuna ja toimivana, tuo on tosiaan vain frontend sille yhdelle pikku ohjelmalle.