Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox kiinni toiseen Xboxiin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Boxraz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Boxraz

Member
Moi. Onko mahdollista kiinnitää toista xboxia toiseen xboxiin ilman nettiä. Minulla on 2 telkkaria mihin saisin. Onko jotain piuhaa siiihen, eli voisimme pelata kaverin kanssa vaikka Saints row 2 samassa huoneessa omilla telkkareilla. Wlaniksi taidettiin tämmöistä kutsua. Vai onko boxit pakko yhdistää netin kautta? Kiitos vastauksista etukäteen toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitin. kaverillani ei ole live tiliä ja minulla on ja minulla on Langaton verkko palikka ja sillä kiinni netissä,, koska modeemi ei ole minun huoneessa. Osaako kukaan auttaa tyhmää jälleen kerran :D.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox kiinni toiseen Xboxiin.

Moi. Onko mahdollista kiinnitää toista xboxia toiseen xboxiin ilman nettiä. Minulla on 2 telkkaria mihin saisin. Onko jotain piuhaa siiihen, eli voisimme pelata kaverin kanssa vaikka Saints row 2 samassa huoneessa omilla telkkareilla. Wlaniksi taidettiin tämmöistä kutsua. Vai onko boxit pakko yhdistää netin kautta? Kiitos vastauksista etukäteen toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitin. kaverillani ei ole live tiliä ja minulla on ja minulla on Langaton verkko palikka ja sillä kiinni netissä,, koska modeemi ei ole minun huoneessa. Osaako kukaan auttaa tyhmää jälleen kerran :D.

Hakemasi verkon nimi on LAN (Local Area Network). WLAN on muuten sama, mutta langaton. Helpoiten juttu menisi reitittimen/modeemin kanssa. Tällöin reitittimen/modeemin ei tarvitsisi olla netissä, vaan voisitte pelata suljetussa verkossa "netin kautta".

En osaa sanoa kun en ole kokeillut, että miten pelkän käännetyn verkkojohdon avulla kytkeminen onnistuu. Periaatteessa voisi toimia, tällöin määrität osoitteet samalta IP-alueelta, ja voisin kuvitella, että gatewayksi laitat aina "sen toisen" koneen IP:n.

Jees, ristiinkytketty RJ45-piuha vaan väliin. Eikä tartte määrittää gatewayta. Pelkän ip:n ja aliverkon peitteen määrittäminen riittää. Pääasia on, että kummatkin on samassa ip-avaruudessa.

Pelin pitää myös tukea tuota "System link" -muotoa, joten pelkkä pelilaitteiden yhdistäminen ei välttämättä riitä pelaamiseen.

Eli ymmärsinkö oikein. Minun pitää ostaa joku uusi piuha se ristikytkentä vai käykö pelkkä Boxin netti piuha mikä tuli mukaan. Vai tarviiko siihen väkisin modeemin tai reitittimen? Harmi jos ei onnistu pelkällä yhdellä piuhalla =). Katselin joltain sivulta miten wanha boxi oli kiinnitetty nettiin kaiken mailman piuhoilla, mutta kun nyt ei tarvitse nettiin vain Systemlinkin :D.

Eli ymmärsinkö oikein. Minun pitää ostaa joku uusi piuha se ristikytkentä vai käykö pelkkä Boxin netti piuha mikä tuli mukaan. Vai tarviiko siihen väkisin modeemin tai reitittimen? Harmi jos ei onnistu pelkällä yhdellä piuhalla =). Katselin joltain sivulta miten wanha boxi oli kiinnitetty nettiin kaiken mailman piuhoilla, mutta kun nyt ei tarvitse nettiin vain Systemlinkin :D.

Kyllä sen pitäisi sillä boksin mukana tulleella piuhalla onnistua.

Kyllä sen pitäisi sillä boksin mukana tulleella piuhalla onnistua.

En ole varma, osaako boksin verkkokortti "kääntää kytkennän" itse. Ristiin/kääntäen kytkettyä kaapelia tarvitaan silloin kun kaksi saman tason laitetta yhdistetään toisiinsa (esim modeemi-modeemi tai PC-PC). Normaalia (suoraan kytkettyä) käytetään kun liitetään erilaisia laitteita toisiinsa (paitsi jos laitteet omaavat saman "tason" kuten "oikeat reitittimet" ja PC:t).

Varmuuden vuoksi kannattaa hommata tuommonen kaapeli, kaupassa kulkevat nimellä Cross-over.

Cross-over vs standard fyysiset erot.

Ylös Bottom