Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]
Tuli katseltua nuo pressipelit (linkitettynä ylempänä) läpi. Muutamia huomion arvoisia seikkoja nousi esiin: PS3:n ryysikartta Grand Bazaar näytti todella upealta, sade-efekti kruunasi komeuden. Tuo dynaaminen valaistus saa hienosti myös taktisia elementtejä, kun videon Bachin tapaan voit sammutella valoja pelikentältä suojaa antamaan. Ainakin saadaan parempia kämppipaikkoja
Bach esitteli ympäristön dynamiikkaa tuhoamalla puuesteitä, mutta ei vahingossakaan ampunut seiniin singolla, joka kyllä oli kyydissä. Ilmeisesti ohuemmat seinät tuhoutuvat, mutta paksut pysyvät pystyssä. Monet ovat foorumeilla ihmetelleet sitä, kun kaikkia siltoja ei pysty tuhoamaan. Ei pystynyt BC2:ssakaan, johon tämän pelin tuhoutuvuutta luonnollisesti verrataan. Ilmeisesti kyseessä on sekä strateginen, että pelitekninen ratkaisu. Kaikkia kulkuteita ei haluta tuhottavaksi, sillä silloin etenemismahdollisuudet rajoittuvat liikaa. Tässä kun ei ole samantyyppistä laskuvarjoratkaisua kuin BC2:ssa. Toisaalta rauta ei mitä ilmeisimmin riitä siihen, että kaikki pannaan matalaksi.
Video antoi lisätietoa squadsysteemistä. Itseäni BETAssa häiritsi (sen lisäksi, ettei päässyt tovereiden kanssa pelaamaan) se, ettei tiennyt, mitä SQD-Speccejä muut olivat valinneet. Tässä ne näkyvät sekä valikossa, että HUDissa. Tosin kävi mielessä, että onko tämä vain squad leaderin valittavissa? Videossahan kaikilla näytti olevan Sprint valittuna. Video ei myöskään valitettavasti näyttänyt, josko squadin sisäinen kommunikaatio on kunnossa. Tämä saattoi johtua myös haastattelutilanteesta.
PC:n konkka näytti varsin perinteiseltä menolta, ilman suuria yllätyksiä. Tankkien itseparantuminen kieltämättä hieman häiritsi. Parantuuko tankki lamaantumisen (vehicle disabled) jälkeenkin? Toivottavasti ei. Tulee väkisinkin mieleen tilanne Aricassa, jossa ensimmäisten laatikoiden kohdalla A-lodju on ammuttu tankilla alas ja B:tä pommittaa sama kaveri opticilla. Silloin tällöin saat AT:lla osumia kaveriin, mutta vasemman reunan röllit poistavat sinut kehistä säännöllisesti. Tällöin kyseinen tankkimulkero saa rauhassa nuolla haavojaan, jopa ilman kavereita. Oliko niin, että BF3:ssa laatikot piti laittaa tulille käsin? Myöskään tankin ammuksessa ei näytä olevan läheskään yhtä paljon bullet droppia kuin BC2:ssa.
Uskon, että tästä pelattava peli saadaan. Oli kyllä kieltämättä mukava saada uskolleen vahvistusta kyseisistä videoista. Onko julkkarissa kaikki kunnossa? Ei varmasti, mutta toivottavasti pelaamaan päästään. Laastaria tulnee pikku hiljaa.
Tuli katseltua nuo pressipelit (linkitettynä ylempänä) läpi. Muutamia huomion arvoisia seikkoja nousi esiin: PS3:n ryysikartta Grand Bazaar näytti todella upealta, sade-efekti kruunasi komeuden. Tuo dynaaminen valaistus saa hienosti myös taktisia elementtejä, kun videon Bachin tapaan voit sammutella valoja pelikentältä suojaa antamaan. Ainakin saadaan parempia kämppipaikkoja

Bach esitteli ympäristön dynamiikkaa tuhoamalla puuesteitä, mutta ei vahingossakaan ampunut seiniin singolla, joka kyllä oli kyydissä. Ilmeisesti ohuemmat seinät tuhoutuvat, mutta paksut pysyvät pystyssä. Monet ovat foorumeilla ihmetelleet sitä, kun kaikkia siltoja ei pysty tuhoamaan. Ei pystynyt BC2:ssakaan, johon tämän pelin tuhoutuvuutta luonnollisesti verrataan. Ilmeisesti kyseessä on sekä strateginen, että pelitekninen ratkaisu. Kaikkia kulkuteita ei haluta tuhottavaksi, sillä silloin etenemismahdollisuudet rajoittuvat liikaa. Tässä kun ei ole samantyyppistä laskuvarjoratkaisua kuin BC2:ssa. Toisaalta rauta ei mitä ilmeisimmin riitä siihen, että kaikki pannaan matalaksi.
Video antoi lisätietoa squadsysteemistä. Itseäni BETAssa häiritsi (sen lisäksi, ettei päässyt tovereiden kanssa pelaamaan) se, ettei tiennyt, mitä SQD-Speccejä muut olivat valinneet. Tässä ne näkyvät sekä valikossa, että HUDissa. Tosin kävi mielessä, että onko tämä vain squad leaderin valittavissa? Videossahan kaikilla näytti olevan Sprint valittuna. Video ei myöskään valitettavasti näyttänyt, josko squadin sisäinen kommunikaatio on kunnossa. Tämä saattoi johtua myös haastattelutilanteesta.
PC:n konkka näytti varsin perinteiseltä menolta, ilman suuria yllätyksiä. Tankkien itseparantuminen kieltämättä hieman häiritsi. Parantuuko tankki lamaantumisen (vehicle disabled) jälkeenkin? Toivottavasti ei. Tulee väkisinkin mieleen tilanne Aricassa, jossa ensimmäisten laatikoiden kohdalla A-lodju on ammuttu tankilla alas ja B:tä pommittaa sama kaveri opticilla. Silloin tällöin saat AT:lla osumia kaveriin, mutta vasemman reunan röllit poistavat sinut kehistä säännöllisesti. Tällöin kyseinen tankkimulkero saa rauhassa nuolla haavojaan, jopa ilman kavereita. Oliko niin, että BF3:ssa laatikot piti laittaa tulille käsin? Myöskään tankin ammuksessa ei näytä olevan läheskään yhtä paljon bullet droppia kuin BC2:ssa.
Uskon, että tästä pelattava peli saadaan. Oli kyllä kieltämättä mukava saada uskolleen vahvistusta kyseisistä videoista. Onko julkkarissa kaikki kunnossa? Ei varmasti, mutta toivottavasti pelaamaan päästään. Laastaria tulnee pikku hiljaa.