Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Lost Planet 2 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Lost Planet 2 [PS3 Hype]

..anteeksi tietämättömyyteni, mutta siis mikä "yksäri" on? Siis Lost Planet 1? Mielestäni netti-slangi taipuu kohtuu hyvin, mutta "yksäristä" en ole kuullut.. ;)

Taisi tarkoittaa yksinpeliä tässä.

Vaihteeksi sitten taas ilmeisesti peli, jossa moninpelillä korvaillaan lyhyttä/heikkoa yksinpeliä. Ei jatkoon.
 
Vastaus: Lost Planet 2 [PS3 Hype]

Itse odotan tältä suht samaa hupia mitä esim army of two antoi. Peli ei ehkä ole maailmanparas, mutta silti ihan hauskaa cooppina pelattuna oikeassa seurassa :)
Toki jos tätä yksin mättää ilman nettiyhteyttä niin silloin kokemus voi jäädä aika latteaksi....
 
Vastaus: Lost Planet 2 [PS3 Hype]

Huomenna sitten tärähtää, tässä vielä uunituore julkaisutraileri. Itekin tein joutesani eilen vielä yhden gameplay videon demosta. Seuraava video sitten kokoversiosta :)
 
Vastaus: Lost Planet 2 [PS3 Hype]

Heti kärkeen tulee n. 4,6gb asennus, joten luppoajalla voi tutustua vaikka manuaaliin. Lisäilkääs cooppaajat minut frendilistalle, enköhän sitäkin ehdi jossain välissä pelata kun kiireiltä ehdin.
 
Vastaus: Lost Planet 2 [PS3]

Taas kerran lienee syytä muistuttaa parista asiasta:

1) Pelkät "meen kohta ostaan pelin" / "kävin just ostaan, meen kohta pelaamaan" -viestit deletoidaan.
2) Peliseuraa varten kannattaa perustaa oma ketju peliseura-alueelle.
 
Vastaus: Lost Planet 2 [PS3]

valastakaa minut. englannin taito kyllä riittää, mutta en oikein ymmärtänyt ketä ovat noi piraatit?
 
Vastaus: Lost Planet 2 [PS3]

Hyviä ja huonoja uutisia, mutta onneksi aikalailla plussapainotteista!

Eli kuten uhkailin, niin hyppäsin suoraan multiplayer kelkkaan sen jälken kun olin surffaillut valikot läpi ja koittanut yhtä training tehtävää.

Tässä muutamia havaintoja:

+ On se vaan tyylikkään näköinen ja pyörii hyvin. Viidakkomapissa hahmot uskotavasti sulautuu maastoon
+ Toisin kuin demossa, niin nyt ammutaan yläliipasimilla
+ Training missionit ihan jees harjoittelun kannalta ja niissä voi vaikka kaverien kanssa vissiin nokitella tulosten suhteen jos on kilpailuhenkinen
+ Ei autoaimia moninpelissä
+ Pelihahmoaan saa vustomoida ihan juurta jaksaen
+ Mapit on upeita ja niissä on paljon vaihtelua (mappeja 10 + 2 Gamestop exclusiveä jotka muut voi
+ Tappojen eteen joutuu painaan kunnolla duunia
+ VS-robotit ja muut sälät hienosti toteutettu ja helpot kontrollit
+ Rappelilla pääsee kulkeen vaikka mistä -> ei oikein voi tietää mistä vihu milloinkin tulee ja sama toisinpäin, fiksulla reitillä voi päästä yllättään
+ Player matsissa todella monipuoliset säätömahdollisuudet (saa halutessaan myös respat pois)
+ Sään muutokset
+ Pienemmässä mapissa jopa 2 v 2 toimii
+ Faction ottelut = 5 factinonia, josta valitaan puoli. Yksi "matsi" kestää viikon, viikon ajan pelaat valitsemalla factionilla ja sen jälkeen valitaan taas uudestaan puoli. Ponnisteluistaan saa kai jotain palkintoja
+ Paljon unlokattavaa sälää (tämä on ehkä myös miinus, koska nyt on kai "pakko" pelata rankedia ainakin aluksi)
+ Monipuoliset statsit
+ Pelimuodot
+ Ei paljon lagiefektit käy vaivaamaan

- Ainakaan toistaiseksi aika nihkeesti löytyy faction matseja (kai tämä ajan mittaan muuttuu)
- Vähän sekavat valikot, paljon sälää ja optioita eli vähän tiedontulvaa pukkaa
- Ei pysty valitseen puolta edes player matsissa (Tai sitten pystyy kun määrittää priva slotteja ja sen jälkeen se heittäs kutsusut kaverit samalle pulelle -> tarvii testata)
- Ranked matsi puolella vain 3 pelimuotoa kierroksessa (Elimination, Team Elimination, Post Grab)
- Ranked matsit tulee nopeesti täyteen ja se on sitten 8 v 8 -> Välillä menee häsläämiseksi, saattaa myös lagata. Mielummin pelaisin max 6 v 6

Ei tässä pirumpia, jos vielä pari kävis ottamassa, mutta huomenna sitten täytyy perehtyä uutukaiseen tarkemmin. Täytyy nyt kuitenkin sanoa, että vähintään yhtä suuri kestohitti tästä tulee kuin ykkönen oli ja on.

PS. Pitäs varmaan se PSN-tunnus/peliseuraketju tosiaan täräyttää tuonne peliseurapuolelle jossain kohtaa. Harmi vaan, että rankediin ei voi inviä. Mutta jos ottaa saman factionin ja samaan aikaan hakee matsia niin suurela todennäköisyydellä pääsee samaan peliin? Ainakin vois olettaa, itse valitsin tähän alkuun "Snow Pirates Elites" koska niitä oli aika vähän -> löytyy helpommin vastusta ehkä?

Edit: Tein sen peliseuraketjun tuonne sitten, PSN tunnuksen ilmoittelut ja pelisessioiden sopminen siis täällä. Pysyy sitten tämä pelikeskustelu paremmin luettavana.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Lost Planet 2 [PS3]

Semmosta kyselisin yksinpelin puolelta, että olisiko kenttä 1-2 (?) kun lahdenpoukamassa ison rautaportin vieressä lätäkössä riehuu semmonen lentotukialuksen kokoinen myrmyläinen, joka räkii jotain "jäädyttäviä" kökkelöitä.

Mihinkäs kohtaan tätä pitäisi lasketella? Raajat saa nakuteltua irti, mutta ne kasvaa samantien takaisin eikä henki lähde millään (paitsi itseltä).
 
Vastaus: Lost Planet 2 [PS3]

Semmosta kyselisin yksinpelin puolelta, että olisiko kenttä 1-2 (?) kun lahdenpoukamassa ison rautaportin vieressä lätäkössä riehuu semmonen lentotukialuksen kokoinen myrmyläinen, joka räkii jotain "jäädyttäviä" kökkelöitä.

Mihinkäs kohtaan tätä pitäisi lasketella? Raajat saa nakuteltua irti, mutta ne kasvaa samantien takaisin eikä henki lähde millään (paitsi itseltä).

Eli kun ammut niitä raajoja irti, se laskee päänsä aina välillä. Sen päässä on sitten yksi iso silmä, ammut vaan siihen. Jos pelaat yksin bottien kanssa, se saattaa kestää jonkun verran, tämän takia suosittelen, että pelaat ton läpi muiden pelaajien kanssa, se on haukempaa ja nopeampaa, jos on hyvä pelaaja.
 
Vastaus: Lost Planet 2 [PS3]

Moninpelistä taas, ensin nyt ainakin oikaisua aiempaan...

+ Paljon unlokattavaa sälää (tämä on ehkä myös miinus, koska nyt on kai "pakko" pelata

Ilmeisesti ei sitten olekaan pakko jauhaa rankedia, pojoja ja leveliä tuntuu ropisevan myös player matseista normaalisti. Eli tässä tapauksessa "Ranked" ilmeisesti tarkoittaa vain sitä, että

a) Siellä ei pääse kaveriporukat ownaan satanolla kimpassa, koska invitet ei toimi. Näinollen reilu peli yksittäisille sotureille.
b) Pelimuoto on peruskauraa, eli joko Elimination, Team Elimination tai Post Grab.
c) Säännöt on vakiot, joskin säännöistä voi lobbyssä äänestää perusasetuksista. Eli mm. mapin koko, aloitusase, mapin layout.
d) Kukaan ei saa automaattisesti hosteja, vaan ensin etsitään peliä. Jos tapahtuu ihme ja peliä ei löydy, niin sitten vasta susta tulee host. (tosin host-etu näyttää pelistä puuttuvan tyystin, joten ei paljon heilauta mihinkään suuntaan)

Player matseista saa aika persoonalliset, asetuksia riittää. Tuli tuossa kokeiltua sinkohippaakin jo ja toimi oikeestaan yllättävän hyvin. Hyvää reeniä singon käytölle joka normi peleissä on aika harvinainen näky. (ja hyvä niin).

+ Ei paljon lagiefektit käy vaivaamaan

Nettikoodi on aivan uskomaton. Tällä hetkellä käytössä oleva nettiyhteys ei ole aivan nopeimmasta päästä, vain 512/512 kbps. Eilen hain ranked peliä ja ei heti sitten löytynytkään. Se lykkäskin sitten mulle hostit ja jäin odotteleen pelaajia. Pelonsekaisin tuntein seurasin kun lobby täyttyi ja elättelin toiveita, että kumpa lähtisi vajaalla käyntiin tai tulee agfestit. Noh, se maksimi 16 sinne sitten änki samantein ja peli lähti käyntiin. Sattui sitten vielä oleen se yksi isoin mappi kaikkine lentohärveleineen ja VS robotteineen, monttu auki seurasin kuinka peli vietiinkin läpi normaalisti :O

New host migraatiota ei ole, josta tulee miinusta. Mutta tuosta nettikoodista noin yleisesti tulee ISO plussa. Lisäksi peli ilmottaa lobbyssä, että kuinka usein prosentteina hosilta jäänyt peli kesten. Toimii todella hyvin ennaltaehkäisevänä tekijänä. Vissiin jotain 20 peliä jauhanut ja hosti ei ole lähtenyt kesken pelin vielä kertaakaan.

Tosi hyvät fiilikset tullut tuosta moninpelistä, opittavaa riittää. Mapeissa on ihan turistina ja amuminen joka aseella tarvii opetella. Default asetusilla en oikin osunut kehenkään, mutta kun muutin aiming speedin ykköseen ja senssin vitoseen, niin nyt jopa tulee tappoja välillä. Se "aiming speed" on mun mielestä vähän hölmö termi, koska mun mielestä se käyttäytyy kuten kiihtyvyys ja accelerationina tuo säätö yleensä on peleissä kai tunnettu.

Aseiden, ampumisen ja mappien lisäksi ison määrän haastetta tarjoaa VS-robotit joita todellakin löytyy moneen lähtöön. Niissä on jokaisessa aina jotain pieniä mausteita ja menee kyllä pitkään, ennen kun hahmottaa robottien spesiaalijutut ja että osaa niitä sitten hyödentää. Valikoista löytyy kyllä "VS-manual" mutta näytti olevan vain kontrollit siellä ja spesiaalitoiminnot jne, ei kuvia lainkaan joten vähän vaikea mielessään yhdistää manuaalia niihin härveleihin joita on siis toistakymmentä. :confused: Japanin logiikka on tuossa asiassa mennyt hieman pieleen!

Mutta todella asiallinen paketti vaihtelua ja en muista Shadowrunin jälkeen pelanneeni näin "persoonallista" online mättöä. Kertaakaan ei ole tilennyt, tms. Peli suorastaan huokuu laatua. Sellanen pieni kauneusvirhe, että lentohärvelit liikkuu hieman tökerön näköisesti tökkimällä välillä. (lagin takia?) mutta eipä tuokaan ole tunnelmaa päässyt nakertamaan. Ihan arcade-shooterien kärkikastiin menee omilla asteikolla. Mapit, ei-autoaimia, VS-Robotit, aseiden tasapaino, pelimuodot ja uusien asioiden/ampumisen opettelu on kovia juttuja. Ei tarvikaan ostaa Xboxia Halon takia. :)
 
Vastaus: Lost Planet 2 [PS3]

Tätä siis voi pelata kaverin kanssa co-oppina netin yli private-muodossa? Mutta ilmeisesti toinen pelaaja ei voi tulla kesken kentän peliin tms?
 
Vastaus: Lost Planet 2 [PS3]

Eikös tää Lost Planet oo semmonen nopeatemponen ? Ajattelin, että tois vähän vaihtelua MW2...
 
Vastaus: Lost Planet 2 [PS3]

On se. Varsinkin, jos tykkää ramboilusta, niin sekin on aina välillä mahdollista. Tää peli on todella kaukana todellisuudesta, mutta eihän se yrittäkään olla sitä
 
Vastaus: Lost Planet 2 [PS3]

On se. Varsinkin, jos tykkää ramboilusta, niin sekin on aina välillä mahdollista. Tää peli on todella kaukana todellisuudesta, mutta eihän se yrittäkään olla sitä

Kiitos, tämä varmisti oston. Pääsee pitkästäaikaa vähän ramboilemaan :D
 
Vastaus: Lost Planet 2 [PS3]

Alkaa pikkusen keittämään. Jos tulee mission failed niin joutuu alottamaan koko chapterin alusta. Ei pääse jatkamaan siitä kohdasta mihin viimeksi jäi vaan joutuu aina uudestaan taistelemaan samat vihut. Ärsyttää kun siellä lopussa on joku isompi bossi ja useimmiten vaikea taltutettavaksi ensimmäisellä kerralla. Muistaakseni pelisarjan ykkösosassa ei ollut tätä taaksepäin kelausta ollenkaan. Muuten niin mainio peli pilattu tällasella hermoja raastavalla ominaisuudella.

Esim. Bioshockeissa Big Daddya vastaan taisteltaessa sen energiat jää siihen mitä edellisellä kerralla olit saanu siltä pois. Sama toimisi tässäkin pelissä.
 
Vastaus: Lost Planet 2 [PS3]

Nyt on tullut tuota moninpeliä jauhettua about 400 tapon verran, niin voisin laittaa vähän päiviteltyjä kuulumisia. Mappejahan oli siis sen 10 ja tarvii sanoa, että kaikki on hyviä ja osa loistavia. Ainoa joka hieman tässä vaiheessa tökkii on sniputtelu valtavassa "avaruusasema härdellissä" mutta ei sitäkään kyllä pysty huonoksi sanomaan ja sehän tuo sitä kaivattua vaihtelua. Mapit on todellakin ihan eri puista veistetty joten pelin luonne vaihtelee rankasti jokaisen matsin välillä. Kaksi Gamestop exclusive mappia löytyy storesta femmalla, mutta ei taida olla mennyt kovin hyvin kaupaksi koska aina kun sitä koitetaan pelata niin tulee ilmotus, että mappi vaihdetaan koska kaikilla ei ole tätä mappia :( Tietenkin player matseissa sitten aikanaan pääsee pakottamaan tuon mapin tulille (kai?)

Todella hyväksi jutuksi leipiintymistä ennaltaehkäisevä asia mappien suhteen on myös viisi erilaista layouttia jokaiselle mapille. Aseita ja VS-Robotiti on eri paikoissa ja niitä taitaa olla erilaisia määriä. Tämä hyvin pitkälti poistaa ärsyttävän ja tylsän asehuorausongelman joka on mm. Haloissa ollut tavaramerkki. Joka matsin alussa sama munaravi sinne samaan sinkopaikkaan tai snipa hakemaan, sitten sen jälkeen samaan paikkaan raiskaan tappoja.

Ranked matseissa layout lisäksi vaihtelee automaattisesti muutkin asiat ja näistä voi halutessaan myös äänestää.

Eli mm:

- Default weapons (short range/long range/heavy weapons/handguns)
- Mapin koko (smal/medium/large) tai esim.
- Elimination pelimuodossa pisteidenlasku tapa. Kolme erilaista laskentatapaa ja arvostakin sitäkin. En nyt jaksa alkaa selittään tässä miten ne menee, mutta tuo seikka virkistää normaalisti niin tylsiä tappomatseja.

Tarvii vaan sanoa, että en edes muista millon viimeksi olisin jaksanut pelata enemmän kuin nopeen kokeilun verran mitään pelimuotoa missään pelissä ilman selvää päämäärää. (DM/TDM/Elimination jne tylsäkkeet) Joku lippu pitäisi hakea tai pommi pitäisi päästä laittaan, tai muuten tylsyys hiipii puseroon ja menee pelifiilikset. Ja varskinkin sillon jos on respat päällä, niin ei sitä jaksa! Tämä peli on siinä mielessä ensimmäinen poikkeus vuosiin, että kyllä tuota jaksaa koska ne matsit muuttuu niin radikaalisti erilaiseksi joka matsiin. :cool:

Eli syvyyttä kyllä riittää siis jo pelkästään tuossa perusasetelmassa tosi paljon. Siellä on sitten paljon enemmän vielä customoitavaa player matsi puolella ja mm. siihen tappomatsiin saa vielä neljännetkin säännöt jossa molemmilla tiimeillä on VS robotit ja sitä on suojeltava keinolla millä hyvänsä. Ja samaan aikaan koittaa tuhota vihun vastaava. Paras juttu on se, että kokemuspisteitä ropisee myös player matseista eli ei tarvi sen takia sitten kenenkään niitä vältellä jos ja kun niitä saadaan järkkäiltyä. Mutta kyllä tuntuu niinkuin olisi pintaa vasta raapaissut ja mitään ei ole nähnyt vaikka pelannut jo aika paljon. Se on aika yllättävää, koska alunperin näytti tosi suoraviivaiselta ja simppeliltä arcade shooterilta. Mutta opittavaa kyllä tuntuu riittävän ihan eri lailla kun alunperin oletti.

Kyllä tämän monaria uskaltaa suositella melkein kenelle vaan jos haluaa "ihan jotain muuta" välillä pelata vaihteluksi. Itse hommasin vähän niinkus Bäfälle kaveriksi kun siinä pääsee yllättään se "ai taas tämä mappi" -feeling aika usein nykyään. Ongelmaa pystyy helpottamaan pelaamalla välillä jotain muuta. Tarvii vaan vähän olla avointa mieltä tässä, koska peli vetää niin överiksi rappeleineen ja ei ole fall-damagea lainkaan jne. Ennakkoluulot pitää vetää vessanpönttöön tai muuten ei onnistu. Itseasiassa noiden ennakkoluulojen takia omalta kohdalta jäi ykkösen moninpeli aikoinaan kokeilematta, mutta onneksi nyt tuli kuitenkin huolellisemmin katsottua demoa tällä kertaa.

Onneksi demon perusteelta jokainen voi itse testata ennen ostopäätöstä, että onko sinut sen haastavan tähtäämisen kanssa. Demon ja kokoversion suurin ero on se, että liipaisimet on siirretty "oikein päin" eli ylemmillä onneksi ammutaan nyt sitten.

Vaikuttaa, että pelaajia on tosin paljon, matsit tulee minuutissa aina heti täyteen. Ja Japskitkin hyppää kai kelkkaan vasta ensiviikolla. Harmi, että suomenlippuja näkyy vain harvoin. Mutta positiivista, että varsinkin EU pelaajien kanssa mitään lägiefektejä ei tunneta, useimmiten jenkkihostillakin pystyy pelaamaan suht normaalisti ja välillä jopa niissäkin matseissa saattaa löytää itsensä listan kärkipäästä. En ole hirveesti mitään hostietua tähän mennessä huomannut.

PS. Empä ole ehtinyt vielä yksäriin koskeen tai cooppiin, enkä varmaan koskekkaan ennen kun saa pari ihmispelaajaa siihen kaveriksi. Voi olla vähän liian haastavaa jos niiden pässien AI-pelaajien kanssa koittaa pärjätä niille kerrostalon kokoisille örvelöille?

PS2. Tuotteen laatu on kyllä vakuuttavaa, vielä(kään) ei yhtään tilttaamista moninpelissä tai mitään muutakaan bugia havainnut. Ja normaalisti löydän melkolailla pelistä kun pelistä aina ensimmäisen tunnin aikana "jotain pientä" Täytyy tietty sanoa, että tuota bugien löytämistä on jonkinverran tullut töiden puolesta harjoiteltua. Tosin valitettavasti usein ne bugit on niin selkeitä, ettei niiden havaitsemiseksi tarvi hirveesti edes pinnistää. Mutta joo, siinä mielessä on poikkeus tämä peli. "Made in Japan" on edelleen aika kova juttu, luki se sitten missä tahansa.
 
Vastaus: Lost Planet 2 [PS3]

Niin paljon kuullu kauhutarinoita tuostä pelin kampanjasta joten sen takia tätä en ole ostamassa, ellei capcom lisää päivityksen kautta jotain checkpoint systeemiä koska meikäläisen hermot ei kestä kentän aloittamista alusta aina kun kuolee. Mut tuota multiplayer demoa on vähän tullut kokeiltua ja se tuntuu kyllä todella hyvältä, nuo tulevat killzone skinit vaan parantais fiilistä entisestään :D Ongelma vaan on se että pelkästä Multiplayeristä en aio maksaa 30e enempää, et jos joku tietää mistä sen sais alle sen vai pitääkö odotella et hinnat laskis, PLAY:stä sais 38e mutta siinäkin on vähän liikaa hintaa.
 
Vastaus: Lost Planet 2 [PS3]

Niin paljon kuullu kauhutarinoita tuostä pelin kampanjasta joten sen takia tätä en ole ostamassa, ellei capcom lisää päivityksen kautta jotain checkpoint systeemiä koska meikäläisen hermot ei kestä kentän aloittamista alusta aina kun kuolee. Mut tuota multiplayer demoa on vähän tullut kokeiltua ja se tuntuu kyllä todella hyvältä, nuo tulevat killzone skinit vaan parantais fiilistä entisestään :D Ongelma vaan on se että pelkästä Multiplayeristä en aio maksaa 30e enempää, et jos joku tietää mistä sen sais alle sen vai pitääkö odotella et hinnat laskis, PLAY:stä sais 38e mutta siinäkin on vähän liikaa hintaa.

TheHut:sta irtoaa noin 32€:lla posteineen.
 
Vastaus: Lost Planet 2 [PS3]

Eikä? Onko nyt sitten pakko alkaa pelaileen sitä yksäriä/cooppia, että saa noita Abilityjä auki vai? Tuolla lukee, että hedelmäpelistä saa Abilityjä ja niitä kolikoita ei kai muualta irtoa kun yksinpelistä? Sitten on "Boxes" mainittu, onkohan noi niitä samoja laatikoita kun moninpelissä jotka aukee Thermal Energyllä. Jos on, niin voiskohan moninpelistäkin saada Abilityn laatikosta? Aina välillä olen availlut niitä lodjuja moninpelissä kun ei ole ollut parempaakaan tekemistä, usemmiten sieltä löytyy joku aika pätevä ase. En ole vielä havainnut, että onko laatikoissa aina samat tavarat vai randomi tavara.

Whoops! Browser Settings Incompatible
 
Ylös Bottom