Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Vuoropohjaiset pelit

Jaaha, nyt kyllä hävettää ja jopa harmittaa että tämä mennyt vuosi sitten autuaasti ohi tutkan. Ja kun katson tätä ketjua niin voi olla että en ollut ainoa? Vai onko joku pelaillu? Omalla 250+ henkilön frendilistalla oli nolla pelannut tätä...

Eilen vasta Xboxin dashillä olevan alennuksien mainoksen ansiosta huomasin koko pelin, nopee youtuben selaus ja aika nopeasti oli selvää että pitää tarkastaa. Pelasin tutorialin ja pari tehtävää: Nyt voi jo kertoa että kyllä kolisee! Paremmin kuin (uudet) X-Comit jotka ei jostain syystä oikein lähtenyt, ja niissä on moninpeli myös on ihan vitsi. Välillä tapana ottaa kaverin kanssa matsia näissä joten reilua ja hyvää moninpeliä arvostan.

Youtubessa on paljon matskua, peli on saatavilla PC, PS4 ja Xbox Onelle. Viimeksi mainitulle tämän viikon ajan hinta todella sopivasti 10 €. (Norm. 40 €) Vuoropohja strategian ystävät huomio, kannattaa tarkastaa tämä!

Jeepjeep! Tähän on nyt jonkin verran hakattu aikaa. Olen nyt valmis julkistamaan että tässä on paras vuoropohja-strategia jota olen koskaan pelannut. Kuvakulmasta erityisesti pidän: "siellä olemisen fiilis" paremmin läsnä kuin X-Comeissa ja muissa jotka on isometric viewistä. Tehtävällä käyttöliittymä ja asioiden indikaatiot on vimosen päälle mietitty. Ainoastaan valikoissa jossa hallitaan Warbandia ja jäseniä olin aluksi vähän hukassa, mutta nyt alkaa sekin puoli jo sujumaan. Erittäin iso suositus strategiafaneille varsinkin tuo kympin hinta boksille tällä hetkellä älyttömän hyvä kauppa.
 
Pleikkarilla on tällä hetkellä 19.95 tai 2 peliä 30€ kampanjassa. Mietin että oisin ostanut mutta mulla on vieläkin Divinity original sin kesken.
 
Itsellä ylivoimasti eniten tunteina pelattu peli on Civilization Revolution (PS3). Peli julkaistiin jo vuonna 2008. Tuohon aikaan laitekanta oli niin pieni, että myynti lienee jäänyt vähäiseksi. Peliä ei koskaan ollut saatavilla storessa. Ehkä siksi että Trophy tuesta tuli pakollinen ja peliin ei koskaan tullut Trophy päivitystä. Käsittääkseni XBOXlle achievementsit oli kuitenkin tuettuna.

Itse peli on kevyempi versio Civilizationista. Peliin menee aikaa tyypillisesti "vain" 1-3 tuntia. Jos PS3 edelleen pelaatte ja löydätte pelin käytettynä halvalla, niin kannattaa ostaa pois!

https://www.civilization.com/civilization-revolution

Civilization Revolution 2 on julkaistu Android ja IOS käyttöjärjestelmille. Nykyisellä laitekannalla on ihme, etteivät ole julkaisseet pelistä päivitystä PS4/XBOX360 alustoille. Potentiaalia pelillä olisi myydä hyvin.
 
Pleikkarilla on tällä hetkellä 19.95 tai 2 peliä 30€ kampanjassa. Mietin että oisin ostanut mutta mulla on vieläkin Divinity original sin kesken.

Kannattaa kotiuttaa varastoon, aivan huippu peli. Hyvä kauppa parikin kymppiä. Nyt kun nähnyt ja oppinut voisin ilolla maksaa vaikka ihan täydenkin pelin hinnan 60 €. DLCt ostin varastoon ihan vaan tukemisen kannalta ja koska olen iloinen että joku vielä jaksaa tehdä tämän tyyppistä HC-strategiaa myös konsoleille.

Skavenilla lähdin liikkeelle ja aika paljon sivutehtävillä ottanut tuntumaa. Tänään hyppäsin sitten ensimmäisen varsinaisen kampanja-tehtävän kimppuun ja tuli vähän kymää kyytiä aluksi, mutta menihän se viimeinkin läpi ja kyllä on palkitsevaa!
https://mixer.com/GimbleFIN?vod=12445262

Itsellä ylivoimasti eniten tunteina pelattu peli on Civilization Revolution (PS3). Peli julkaistiin jo vuonna 2008.

Tämä on ihan hyvä peli myös, siitä on kyllä jo aikaa kun pelasin ja ihan ok fiilikset jäi. Ystävällisesti jakoivat tämän veloituksetta jossain vaiheessa Games with Goldin kautta Live tilaajille joten löytyy kyllä "Ready to Install" valikosta Xbox Onella. Kuten monet muutkin 360 pelit saattaa näyttää ja toimia aavistuksen paremmin Onella pelattuna. Parilla napin painalluksella pääsisi pelille, mutta Modheim perskeles vie nyt peliaikaa enemmän kuin lääkäri määrää!
 
Onko kukaan ehtinyt tuota Battle Chasers: Nightwaria kokeilemaan?
Umm, ei se kyllä ole Frozenbyten, vaan teksasilaisen Airship Syndicaten peli. Frozenbyte ei ole edes julkaisija, vaan sen tontin hoitaa THQ Nordic.
 
Umm, ei se kyllä ole Frozenbyten, vaan teksasilaisen Airship Syndicaten peli. Frozenbyte ei ole edes julkaisija, vaan sen tontin hoitaa THQ Nordic.

Kuten näkyy, korjasin viestini heti kirjoittamisen jälkeen. En tiedä miksi olin mielessäni sekoittanut tämän Frozenbyteen.
 
Onko kukaan ehtinyt tuota Battle Chasers: Nightwaria kokeilemaan?
Kyllä, kokeiltua on. Peliaika näyttää vähän yli seitsemää tuntia ja on hyvä. Jos tämän seitsemän tunnin perusteella pitäisi sanoa, niin yksi parhaista viime aikoina julkaistuista vuoropohjaisista roolipeleistä, joita olen pelannut. Taistelussa on ihan fiksuja juttuja, kuten Overcharge, jota saa perushyökkäyksillä lisää ja voi sitten käyttää maksuna parempiin abiliteihin säästäen näin kallisarvoista manaa. Tuo oman mukavan lisänsä vuorojen suunnitteluun.

Tein pelille jokunen päivä sitten ihan oman ketjunkin: https://forum.konsolifin.net/threads/battle-chasers-nightwar.89144/
 
Viimeksi muokattu:
Realms of arkania olisi nyt storessa alessa. Pc:llä saanut varsin jäätävät arvostelut, Onko kukaan pelannut PS4-versiota?
 
Kyllä, kokeiltua on. Peliaika näyttää vähän yli seitsemää tuntia ja on hyvä. Jos tämän seitsemän tunnin perusteella pitäisi sanoa, niin yksi parhaista viime aikoina julkaistuista vuoropohjaisista roolipeleistä, joita olen pelannut. Taistelussa on ihan fiksuja juttuja, kuten Overcharge, jota saa perushyökkäyksillä lisää ja voi sitten käyttää maksuna parempiin abiliteihin säästäen näin kallisarvoista manaa. Tuo oman mukavan lisänsä vuorojen suunnitteluun.

Tein pelille jokunen päivä sitten ihan oman ketjunkin: https://forum.konsolifin.net/threads/battle-chasers-nightwar.89144/

Täältä myös vahva suositus Battle Chaserille. Todella laadukas ja kaikinpuolin hieno peli. Ja nyt vielä tarjouksessa Storessa.
 
Otin viikonloppuna testaukseen tässä kuussa PS+ jäsenille jaetun ilmaispelin nimeltä Grand Kingdom, joka osoittautui varsin toimivaksi vuoropohjaiseksi peliksi. Peli on tuollaista perinteistä JRPG tyylistä vuoropohjaista taistelua, ilman muuta JRPG:tä. Ehdin jokusen tunnin tuota viikonloppuna pelaamaan, ja olen kyllä tykännyt. Kannattaa testailla ainakin jos omistaa PS+ jäsenyyden kun ei maksa testaaminen mitään.
 
Odotan tosi kovaa venäläistä ATOM RPG -peliä, jossa on siis vuoropohjaiset taistelut. Kyseessä on Venäjälle sijoittuva Fallout 1&2 -henkinen peli. Peliin tuli tässä kuussa taas uusi päivitys ja nyt mennään kai versiossa 0.8. Peli tuli viime vuoden puolella Early Accessiin Steamissa.

Eräs vuoropohjainen peli, jolta odotin paljon oli viikinkiaiheinen Wartile. Harmi vain, että tekijät unohtivat kampanjan, mutta yrittävät nyt tehdä sen jälkikäteen, joten pitää seurata miten homma kehittyy.

Odottamani Phantom Doctrine julkaistiin juuri, mutta se ei ole saanut yksiselitteisen hyviä arvosteluja. Tämä on muistaakseni konsoleillekin.

Warhammer-pelejä tulee nyt paljon. Vuoropohjainen Warhammer 40,000: Mechanicus on seurannassa. En tosin odota tuolta paljon, koska Warhammer-peleissä on lähes aina jotain vialla.

Deep Sky Derelicts on Darkest Dungeon avaruudessa. Luulenpa, että Darkest Dungeon riittää minulle tuota lajia.

Mutant Year Zero: Road to Eden vaikuttaa erittäin kiinnostavalta ja on tulossa muistaakseni konsoleillekin.

Ensi vuoden kovin vuoropohjainen pelitapaus lienee Julian Gollopin Snapshot Gamesin Phoenix Point. Peli tulee PC:n lisäksi ilmeisesti Xboxillekin kesäkuussa 2019.
 
Oh my! :eek: Nyt muuten vaikuttaa lupaavalta.

Onko tosiaan niin että Steamissä on niin typerä juttu että kun ennakkotilaa ja peruu ei saa masseja takaisin kortille vaan Steam wallettiin only? Koska tuon jos tilaisi tietsikalle pääsisi koittamaan multiplayer Beta joka semisti kiinnostaa. Mutta ei varmaan tarvi sitten, Xboxille tämä jo ennakkotilattu.
 
Onko tosiaan niin että Steamissä on niin typerä juttu että kun ennakkotilaa ja peruu ei saa masseja takaisin kortille vaan Steam wallettiin only? Koska tuon jos tilaisi tietsikalle pääsisi koittamaan multiplayer Beta joka semisti kiinnostaa. Mutta ei varmaan tarvi sitten, Xboxille tämä jo ennakkotilattu.
Ainakin PayPalia käytettäessä olen aina saanut hyvityksen/rahat takaisin omalle PP tilille enkä koskaan Steam kukkaroon.
 
Ylös Bottom