Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo Infinite

Miten alkaa tuntua että saamme Destinyn?

Valtava määrä ominaisuuksia tulee myöhemmin. Useat arviot kertovat pelin keskeneräisyydestä. Tai oikeastaan saamme nyky AAA-pelin eli peli on julkaisussa vielä 75 % jos sitäkään siitä mitä se on 1-2 vuoden kuluttua.

Ilmeisesti jokin uusi strategia että pelit julkaistaan keskeneräisenä ja niitä parannellaan sitten hiljalleen?
 
Miten alkaa tuntua että saamme Destinyn?

Valtava määrä ominaisuuksia tulee myöhemmin. Useat arviot kertovat pelin keskeneräisyydestä. Tai oikeastaan saamme nyky AAA-pelin eli peli on julkaisussa vielä 75 % jos sitäkään siitä mitä se on 1-2 vuoden kuluttua.

Ilmeisesti jokin uusi strategia että pelit julkaistaan keskeneräisenä ja niitä parannellaan sitten hiljalleen?

En tiedä Destinysta, kun ei ole tullut pelattua kyseistä peliä kovinkaan paljon, mutta...

Ainakin minun mielestäni Halo Infinite näyttäisi sisältävän jo tarpeeksi sisältöä heti julkaisussa, vaikka harmillisesti julkaisuun ei saatu forgea tai co-opia. Pääasia, että campaing on kokonaisuudessaan jo pelattavissa eikä sitä ole laitettu palasiin, että pelaa nyt 50% yksinpelistä ja myöhemmin tulee loput pelattavaksi. Halo Infiniten arviot ovat jo sen verran kovat, että jos sieltä puuttuisi oikeasti paljon niin tuskin arviot olisi lähellä 90/100. Pisteiden perusteella Halo Infinite on jo lyönnyt vuoden kovimmat kilpailijansa: Codin ja Bäfän. Halo Infiniten moninpeli on taas toinen juttu, alussa vähemmän sisältöä mutta tulevaisuudessa varmasti enemmän, mutta moninpeli onkin ilmainen joten annan tämän anteeksi, koska muuten Halo infiniten moninpeli on ollut parasta räiskintää mitä olen aikoihin pelannut.

Tämä "uusi strategia" on jo nähty Sea of Thievesin kohdalla. Alussa pelissä ei ollut paljon sisältöä, mutta nykyään sisältöä näyttäisi olevan enemmän kuin jaksaisi pelata. Ehkä tätä mallia tullaan näkemään enemmänkin uusissa moninpeleissä.
 
No saimme ilmaisen moninpelin joka on paremmassa kunnossa pelattavuudeltaan kun useat täysihintaiset moninpelit. Siihen tehdään lisää sisältöä ja sitä päivitellään hyvinkin nopealla tahdilla kuunnellen pelaajia. Saimme yksinpelin joka on saanut hyviä arvosteluja. Se tulee saamaan coopin myöhemmin. Se miten paljon coopin puuttuminen yksinpelikampanjasta häiritsee (varsinkin kun sen vielä saa) niin riippuu tietenkin pelaajasta. Minulle ainakin tämä on tarjonnut moninpelin puolella mukavaa viihdettä ja tänään pelailen yksinpelin läpi mielellään.
 
No saimme ilmaisen moninpelin joka on paremmassa kunnossa pelattavuudeltaan kun useat täysihintaiset moninpelit. Siihen tehdään lisää sisältöä ja sitä päivitellään hyvinkin nopealla tahdilla kuunnellen pelaajia. Saimme yksinpelin joka on saanut hyviä arvosteluja. Se tulee saamaan coopin myöhemmin. Se miten paljon coopin puuttuminen yksinpelikampanjasta häiritsee (varsinkin kun sen vielä saa) niin riippuu tietenkin pelaajasta. Minulle ainakin tämä on tarjonnut moninpelin puolella mukavaa viihdettä ja tänään pelailen yksinpelin läpi mielellään.

Tämä.

Nyt vain jää "häiritsemään", että olisiko Halo Infiniten pisteet olleet jopa yli 90/100 jos kaikki yksinpelin ominaisuudet olisi saatu julkaisuun, kuten ray tracing, forge ja co-op. Nämä varmasti rokottivat hieman Halo Infiniten pisteitä. Ei, en ole pettynyt nykyiseen 86/100 pisteytykseen, koska harvat pelit pääsevät tällaisiin pisteihin muutenkaan, vaikka peli olisi kuinka valmis.

Hype on kova. Onneksi tänään pääsen yksinpelin kimppuun! :)
 
Tässä on muuten aikataulut koska peli aukeaa, suomen aika näyttää olevan klo 20:00 keskiviikko iltana.

No niinpä tietenkin.
Olen pitänyt itseni täysin pimennossa siitä lähtien kun ekat videot multiplayerista tuli pihalle enkä ole seurannut edes tätä aihetta ja oletin pääseväni heti aamusta halon hakkuuseen, mutta ilmeisesti huomenna uusi yritys.
Täytyy vaan muistaa illalla laittaa se kampanja latautumaan ja toivoa ettei serverit ole niin tukossa ettei se ehdi yön aikana valmistua.
 
No niinpä tietenkin.
Olen pitänyt itseni täysin pimennossa siitä lähtien kun ekat videot multiplayerista tuli pihalle enkä ole seurannut edes tätä aihetta ja oletin pääseväni heti aamusta halon hakkuuseen, mutta ilmeisesti huomenna uusi yritys.
Täytyy vaan muistaa illalla laittaa se kampanja latautumaan ja toivoa ettei serverit ole niin tukossa ettei se ehdi yön aikana valmistua.
Tuohan ladataan sitten päivityksenä tuohon moninpelipakettiin. Eli jos tuota moninpeliä ei ole vielä ladattu niin sehän kannattaa laittaa jo valumaan.
Tämä.

Nyt vain jää "häiritsemään", että olisiko Halo Infiniten pisteet olleet jopa yli 90/100 jos kaikki yksinpelin ominaisuudet olisi saatu julkaisuun, kuten ray tracing, forge ja co-op. Nämä varmasti rokottivat hieman Halo Infiniten pisteitä. Ei, en ole pettynyt nykyiseen 86/100 pisteytykseen, koska harvat pelit pääsevät tällaisiin pisteihin muutenkaan, vaikka peli olisi kuinka valmis.

Hype on kova. Onneksi tänään pääsen yksinpelin kimppuun! :)
Tuokin on tavallaan jännä asia, että porukka vain olettaa, että coop, forge ja RT ovat sellaisia asioita jotka tässä pitäisi olla, jotta tämä olisi "kokonainen" peli. Kuitenkin esim BF pidetään kokonaisena pelinä vaikka siitä puuttuu esim koko yksinpeli. Olisihan 343 voinut ilmoittaa alusta asti, että tähän ei muuten sitten olla tekemässä cooppia eikä forgea enään vaan keskitytään tekemään hyvä yksinpeli ja moninpeli. Mutta ehkäpä nuo asiat ovat vain niin vakiintuneita asioita Halo peleissä jo vuosien saatosta, että ilman niitä peli ei ikäänkuin olisi halo. Vähän sama, kun ottaisi Gearsista coopin pois. Henkilökohtaisesti ei aivan kauheasti häiritse noiden juttujen puuttuminen, kun ei nykyään enään ole niin hyvin aikaa, että ehtisi sopia kavereiden kanssa coop peleille sopivaa rakoa mutta ymmärrän toki, että tässä sarjassa se monelle on se THE juttu. Arvosteluihin ei mielestäni saisi kuitenkaan vaikuttaa se mitä jengi olettaa pelissä olevan vaan se millainen tuote lopulta on käsillä ja tässä ilmeisesti on kuitenkin erittäin laadukas ja bugiton tekele tarjolla. :)
 
Viimeksi muokattu:
Halo Infinite on jo lyönnyt vuoden kovimmat kilpailijansa: Codin ja Bäfän.

No se ei paljoa vaatinut...

Tämä.

Nyt vain jää "häiritsemään", että olisiko Halo Infiniten pisteet olleet jopa yli 90/100 jos kaikki yksinpelin ominaisuudet olisi saatu julkaisuun, kuten ray tracing, forge ja co-op. Nämä varmasti rokottivat hieman Halo Infiniten pisteitä.

Juu ja moni muu ominaisuus kuten se että tykkään pelata tehtäviä yhä uudestaan läpi. Välillä kalloja lisäillen, tietenkin Legendarylla.

Täytyy vaan muistaa illalla laittaa se kampanja latautumaan ja toivoa ettei serverit ole niin tukossa ettei se ehdi yön aikana valmistua.

Itse laitan heti 20:00- latautumaan mutta pelaamaan pääsen vasta huomenna aamulla, koska homma tulee olemaan todella hidasta.
 
No se ei paljoa vaatinut...

Eipä oikeastaan. Silti hienoa huomata, että Halo Infinite pystyi parempaan, vaikka ainekset huonompaan tulokseen olisi ollut, kun ottaa huomioon mahdollinen kehityshelvetti 364I:n joukoissa ja viivästykset. Hienosti 364I:n joukot saivat pelin kasaan ja toivottavasti tämä näkyy myös minullekin, kun pelin pariin pääsen. :)
 
Juu itse en koske pitkällä tikullakaan cod, bäfä, pubg, fortnite, apex roskaan... Halo moninpeli yllätti ja uskon että paranee vuoden 2022 aikana vielä merkittävästi. Toivon hartaasti että siitä tulisi johtava Esports peli.
 
Juu ja moni muu ominaisuus kuten se että tykkään pelata tehtäviä yhä uudestaan läpi. Välillä kalloja lisäillen, tietenkin Legendarylla.
Jos tällainen uusintamahdollisuus olisi peliin tulossa, niin sen pitäisi olla luultavasti oma erillinen pelitilansa. Avoimessa maailmassa muuttuvia parametreja pelaajien välillä on todennäköisesti ihan liikaa esim. varustuksen ja pelaajan ja vihollisten sijainnin suhteen, joten pelitilanne pitäisi jotenkin ensin yhtenäistää. Jos siis tarkoituksena on vertailukelpoisten suoritusten saaminen esim. saavutuksia tai leaderboardeja varten.
 
Jos tällainen uusintamahdollisuus olisi peliin tulossa, niin sen pitäisi olla luultavasti oma erillinen pelitilansa. Avoimessa maailmassa muuttuvia parametreja pelaajien välillä on todennäköisesti ihan liikaa esim. varustuksen ja pelaajan ja vihollisten sijainnin suhteen, joten pelitilanne pitäisi jotenkin ensin yhtenäistää. Jos siis tarkoituksena on vertailukelpoisten suoritusten saaminen esim. saavutuksia tai leaderboardeja varten.

Halo Infinite hämmentää - kampanjatehtäviä ei voi pelata uudelleen mutta pelinkehittäjä lupaa lisätä ominaisuuden myöhemmin​

 
Hypeä ei yhtään vähennä se, että monet arvostelijat ovat sanoneet Halo Infiniten yksinpeliä mestariteoksi. En usko, että tulen pettymään, koska 364I:n pelit ovat olleet omaan makuuni oikein hyviä Halo-pelejä, vaikka vitosessa ei menty täysin loren mukaan, esimerkiksi Master Chief vs Locke oli hieman hämmentävä, kun Master Chiefin olisi pitänyt tuhota Locken hetkessä. Halo 5 on silti yksi minun suosikkipeleistä viime sukupolvessa, kiitos erinomaisen moninpelin ja hyvän tarinan (joka lopulta jäi melko lyhyeksi).

Tässä fanin tekemä versio Masterchief vs Fireteam Osiriksen tappelusta:




Mielestäni se on ollut hyvä saavutus Halolta, että miten yli 20 vuotta Halo-tarina on pysynyt näin hyvin käsissä, vaikka väliin on sattunut pieniä "virheitä", jotka on helppo antaa anteeksi.

Hienoa, että 364I on uskaltanut luoda pelille jotain uutta, kuten hieman avoimemman maailman eikä peli ole pelkästään lineaarista liikkumista. Eniten innostuttaa, että "avoimesta maailmasta" huolimatta samankaltaisuuksia Far Cryn kanssa ei ole liikaa.

En usko, että Cortanasta tulee enää normaali, joten ei tule yllätyksenä jos Halo Infinitessa Cotana tuhotaan lopulliesti ja Master Chiefin AI-tekoäly Weaponista tulee Master Chiefin Cortanan korvaaja lopullisesti.
 
Viimeksi muokattu:
'Halo Infinite'

Tässä fanin tekemä versio Masterchief vs Fireteam Osiriksen tappelusta:




Mielestäni se on ollut hyvä saavutus Halolta, että miten yli 20 vuotta Halo-tarina on pysynyt näin hyvin käsissä, vaikka väliin on sattunut pieniä "virheitä", jotka on helppo antaa anteeksi.

Hienoa, että 364I on uskaltanut luoda pelille jotain uutta, kuten hieman avoimemman maailman eikä peli ole pelkästään lineaarista liikkumista. Eniten innostuttaa, että "avoimesta maailmasta" huolimatta samankaltaisuuksia Far Cryn kanssa ei ole liikaa.

'Halo Infinite'


Psst, se on 343i.
 
No itse olen kriittisempi. Bungie teki 3 loistavaa Halo peliä. Mielestäni 1 aivan omassa luokassaan. MUTTA 343 ei ole tähän pystynyt. Nyt toivon että Infinite olisi hyvin lähellä Bungien tasoa ja Halo nousisi vihdoin sille tasolle mille se kuuluu. Mielestäni moninpeli on jo siellä, mutta kampanja ei.

Odotan innolla mitä sieltä tulee.
 
Halo Infiniteä ei voi ennakkoladata johtuen ilmeisesti siitä, että peli on jo "ulkona" moninpelin osalta, joten ei voida julkaista päivitystä, niin että kampanjan voisi ladata ennakkoon.

Tässä kuitenkin Halo Supportin julkaisemat asennuskoot. Moninpeliosuus kannattaa siis ladata nyt jo ennakkoon, jos se ei vielä ole ladattuna.

Halo install sizes v2.PNG
 
Tuohan ladataan sitten päivityksenä tuohon moninpelipakettiin. Eli jos tuota moninpeliä ei ole vielä ladattu niin sehän kannattaa laittaa jo valumaan.

Tuo tuli ladattua jo eilen ja jätin koneenkin yöksi stanby tilaan ettei ole aamulla joku 10gt päivitys odottamassa.
Toki eilen vielä luulin, että se 25gt paketti oli se kampanja joka vaan aktivoituu keskiyöllä kuten peleillä yleensä on tapana.
 
Ei ole, eikä tulekaan.



No onpas pettymys, mikähän tässä nyt on ollut syynä? Pitää vaan toivoa että Microsoftin servut kestävät kuormituksen. kun jengi alkaa lataamaan peliä yhtäaikaa...
Tuohan ladataan sitten päivityksenä tuohon moninpelipakettiin. Eli jos tuota moninpeliä ei ole vielä ladattu niin sehän kannattaa laittaa jo valumaan.

Tuokin on tavallaan jännä asia, että porukka vain olettaa, että coop, forge ja RT ovat sellaisia asioita jotka tässä pitäisi olla, jotta tämä olisi "kokonainen" peli. Kuitenkin esim BF pidetään kokonaisena pelinä vaikka siitä puuttuu esim koko yksinpeli. Olisihan 343 voinut ilmoittaa alusta asti, että tähän ei muuten sitten olla tekemässä cooppia eikä forgea enään vaan keskitytään tekemään hyvä yksinpeli ja moninpeli. Mutta ehkäpä nuo asiat ovat vain niin vakiintuneita asioita Halo peleissä jo vuosien saatosta, että ilman niitä peli ei ikäänkuin olisi halo. Vähän sama, kun ottaisi Gearsista coopin pois. Henkilökohtaisesti ei aivan kauheasti häiritse noiden juttujen puuttuminen, kun ei nykyään enään ole niin hyvin aikaa, että ehtisi sopia kavereiden kanssa coop peleille sopivaa rakoa mutta ymmärrän toki, että tässä sarjassa se monelle on se THE juttu. Arvosteluihin ei mielestäni saisi kuitenkaan vaikuttaa se mitä jengi olettaa pelissä olevan vaan se millainen tuote lopulta on käsillä ja tässä ilmeisesti on kuitenkin erittäin laadukas ja bugiton tekele tarjolla. :)

Porukka odottaa näin ihan siitä syystä, että aiemmissa haloissa kyseiset featuret ovat olleet pl. RT. Näin ollen arvostelijat ovat tehneet täysin oikein, kun ovat rokottaneet peliä keskeneräisyydestä.

Bugiton open world? No toivoahan aina voi.
 
No onpas pettymys, mikähän tässä nyt on ollut syynä? Pitää vaan toivoa että Microsoftin servut kestävät kuormituksen. kun jengi alkaa lataamaan peliä yhtäaikaa...

Ei ongelmaa, tämä sama asia testattiin moninpelin yllärijulkaisussa kun ehkä sadat tuhannet alkoivat lataamaan samaan aikaan. Tuutin täydeltä tuli, eikä ongelmia raportoitu. Mikkiksen infrastruktuuri tämän suhteen parasta A-luokkaa, joten eiköhän se tälläkin kertaa rokkaa täydellisesti.
 
No onpas pettymys, mikähän tässä nyt on ollut syynä? Pitää vaan toivoa että Microsoftin servut kestävät kuormituksen. kun jengi alkaa lataamaan peliä yhtäaikaa...
Ilmeisesti se, että peli on jo ulkona, joten jos sinne iskettäisiin kampanjan avaava päivitys nyt linjoille, niin se olisi myöskin pelattavissa nyt heti. Tämä on se hinta mikä maksetaan kuukauden ajan ennakkoon pelattavissa olleesta moninpelistä. Mielestäni aika pieni hinta, siihen nähden kuinka paljon peliä on jo ehtinyt räiskiä.
 
Ylös Bottom