Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelien remasterit/remaket hyvä vai huono asia?

Pelien remasterit/remaket hyvä vai huono asia?

  • Hyvä

    Äänet: 74 50,0%
  • Huono

    Äänet: 14 9,5%
  • Ei niitä ole pakko ostaa, niin ihan sama jos tulee

    Äänet: 60 40,5%

  • Äänestäjiä yhteensä
    148
Kymppi on niin mitätön summa siitä, että saa jonkun Sonyn laatupelin paranneltuna PS5:lle. Itse en asiaa sen enempää jaksa miettiä. Ei tule ainakaan ryöstetty olo itselle kun Unchartedia tässä pelaa 120fps. :)
No ei kyllä ole paha, pari tuntia Uc4 nyt alla ja näyttää todella hienolta, 1440p?/60 modella mennään, tosi sulava. 120hz testasin myös, mutta ei vaa haluu pelaa nykyää enään 1080p resolla, vaikka sekin näyttää tässä pelissä ihan hyvältä.
 
Kymppi on niin mitätön summa siitä, että saa jonkun Sonyn laatupelin paranneltuna PS5:lle. Itse en asiaa sen enempää jaksa miettiä. Ei tule ainakaan ryöstetty olo itselle kun Unchartedia tässä pelaa 120fps. :)
Kyse tuskin on summan suuruudesta, vaan periaatteesta. Niinkuin @Quantum tuossa seminaljailevasti heitti, niin maksaako useamman vuoden vanhan pelin resoluution ja ruudunpäivityksen nostosta kymppi, kun osa julkaisijoista tekee saman ilmaiseksi vai pelata sillä samalla kympillä uusia parempia arvosteluja saaneita (koska ilmeisesti tällä makuasialla oli nyt joku merkitys) pelejä Game Passista.

Maksamalla näitä kymppejä pelien upgradeista lähetetään signaali julkaisijalle, että näinhän me voidaan tehdä jatkossakin. Toisin sanoen, lisää kympin maksavia upgradeja ja pahimmassa tapauksessa nekin julkaisijat liittyvät tähän mukaan, jotka eivät ole vielä tällaisista veloittaneet.

Minusta tässä ei myöskään ole mitään konsolisotaa tai muutakaan sellaista. Se on ihan yhtä ärsyttävää kun Sony sen tekee kuin että 505 Games sen tekee Controllin tapauksessa tai Activision Call of Dutyllä.
 
Viimeksi muokattu:
Kymppi on niin mitätön summa siitä, että saa jonkun Sonyn laatupelin paranneltuna PS5:lle. Itse en asiaa sen enempää jaksa miettiä. Ei tule ainakaan ryöstetty olo itselle kun Unchartedia tässä pelaa 120fps. :)
Jos puhutaan vain kymmenestä eurosta niin joo, pieni summa. Ainakin verrattuna isompiin. Mutta jos verrataan pienempiin niin ei ole. Ja tässä kohtaa voidaan verrata nollaan euroon koska osan upgradeista saa ilmaiseksi. Ei siis ole halpa vaan ylihintainen ja/tai liikaa ja/tai ylimääräistä.

Olisihan sen kympin voinut käyttää tilaamalla kuukaudeksi Microsoftin kehuttua vuokrapelipalvelua ja pelaamalla sen parhaimmistosta nipun Unchartedia huonompia pelejä. Valintoja.
Siellä on nytkin Death's Door, joka on paljon virkistävämpi tapaus kuin Uncharted numero 4 & 5. Ja minä pidän todella paljon Unchartedeista, ostin PS3:n vain niiden takia ja kaapissa on kaikki ne + spessuversio nelosesta. Mutta fakta nyt vain on että toisessa maksaa sellaisesta mistä ei joudu joka pelin kohdalla maksamaan ja naljailuna laittamasi kettuilu taas tarjoaa todella laajan kattauksen pelattavaa, josta varmasti löytyy jotain millä saa nuo pari vuotta vanhat Unchartedit edes hetkeksi mielestä.

Ja outo vertailu muutenkin. Minä ostin Unchartedit heti kun ne sai koska ne kiinnosti. Samoin pelaan GP:stä kaiken mikä kiinnostaa heti kun siellä sellaista on (ja usein on liikaakin enkä ehdi edes pelata kaikkea).

Siitä huolimatta on ennakkotilauksessa Forbidden West + Elden Ring juuri PS5:lle, koska se on nyt alusta, jolle pelini ostan. Näitä asioita ei ole pakko aina vetää joksikin leiritaisteluksi ettei tarvitse aina kirjoitella miljoonaa kappaletta selityksiä kuinka ei todellakaan missään leirissä ole ja jos on, niin se on tällä hetkellä PS5. Lopetin Series X:lle pelien ostot siinä vaiheessa kun tajusin että siellä levyllä ei välttämättä ole pelistä senkään vertaa mitä yleensä nykyaikana on. Samoin Sonyn videokaappaus on huomattavasti parempi. Mutta siitä ei pääse mihinkään että Series X on pakko omistaa jo pelkästään Game Passin vuoksi. Ja koska se tuntuu olevan aina pakko mainita, niin se ei todellakaan ole kaikkien juttu. Ainakaan niiden, joille ei kelpaa kuin pelit, joiden kannessa lukee Sony ja hintalappu on 80 euroa ;D

Kyse tuskin on summan suuruudesta, vaan periaatteesta. Niinkuin @Quantum tuossa seminaljailevasti heitti, niin maksaako useamman vuoden vanhan pelin resoluution ja ruudunpäivityksen nostosta kymppi, kun osa julkaisijoista tekee saman ilmaiseksi vai pelata sillä samalla kympillä uusia parempia arvosteluja saaneita (koska ilmeisesti tällä makuasialla oli nyt joku merkitys) pelejä Game Passista.
Juuri näin. Typerä vertailu ylipäänsä ja turhaa "leireilyä" taas siinä että oletetaan kritiikin johtuvan siitä että täällä olisi jotain pelkän Xboxin omistavia ihmisiä. Ja vaikka olisikin, niin voisi ottaa sen asian asiana eikä miettiä mikä on kirjoittajan motiivi. Onhan tuo päivityksistä maksaminen niin kauan perseestä kun muut antavat samaa ilmaiseksi. Enkä siis puhu edes MS:stä vaan muista julkaisijoista, jotka tekevät sitä myös Sonyn alustalla. Ei tarvitse siis mitään Xboxeja edes vetää mukaan tähän. Sekään ei ole mikään argumentti että kyseessä on huipputeokset, eli Unchartedit. Tässä kritisoidaan sitä käytäntöä eikä sillä ole väliä missä pelissä sitä toteutetaan.

Maksamalla näitä kymppejä pelien upgradeista lähetetään signaali julkaisijalle, että näinhän me voidaan tehdä jatkossakin. Toisin sanoen, lisää kympin maksavia upgradeja ja pahimmassa tapauksessa nekin julkaisijat liittyvät tähän mukaan, jotka eivät ole vielä tällaisista veloittaneet.
Täysin tämä! Nyt kun porukka ajattelee että "eihän se ole kuin kymppi" niin kohta on taas lisämaksuja ties mistä uudest asiasta. Nykyäänhän me saadaan jo maksaa lisäkartoista ja ryysyistä kun joskus nekin oli ilmaisia tai sitten ne tulivat isomman lisärin mukana. Expansion packit oli ennen ihan eri kokoluokkaa kuin nykyään vaikka mukavasti sellaisia vielä joskus on nykyäänkin: Witcher 3:n lisärit olivat helposti peruspelin (ei Witcher 3:n) mittaisia ja sitten on Sonyn "Expansion Packit", kuten Infamous First Light jne. ja vaikka ne standalone-peleinä myydäänkin, niin koen niiden olevan juuri sitä mitä Expansion Packit oli ennen.

Minusta tässä ei myöskään ole mitään konsolisotaa tai muutakaan sellaista. Se on ihan yhtä ärsyttävää kun Sony sen tekee kuin että 505 Games sen tekee Controllin tapauksessa tai Activision Call of Dutyllä.
Konsolisotaa ei ole mutta kovasti sitä aina yritetään tuoda mukaan kun ei ilmeisesti olla samaa mieltä. Siitäkin huolimatta että seuraava kommenttini on samaa osastoa, niin pakko todeta tämä: onko tuo puolustelu osaksi sitäkin että ollaan niin kovia Sony-faneja että siinä ei kymppi tunnu missään ja kritiikki kuitataan "Xbox-osaston" kateellisena panetteluna? Olisiko mielipide sama jos MS pyytäisi vastaavaa vaikkapa Halojen remastereista mutta Sony ei?
 
Eihän kaikenlaiset lisämaksut ole mukavia ja parempihan olisi jos esimerkiksi tuon Unchartedin saisi ilman lisäkustannuksia päivitettyä. Molemmat pelit jo valmiiksi omistaneethan tässä "kärsijöitä" ovat, kun kahden pelihankinnan jälkeen lisähintaa on vielä kympin verran. Yhden tai nolla peliä noista kahdesta omistaneet sen sijaan hyötyvät tästä diilistä, kun yhden "vanhan" pelin hinnalla plus kympillä saa kaksi uutta. Niinhän se menee monellakin kaupan alalla, että jo asiakkaiksi ryhtyneille tarjotaan vähemmän etuja kuin uusille asiakkaille.

Mutta toisaalta, tämä maksuttomien alustapäivitysten saatavuus on kuitenkin suhteellisen uusi juttu. Esimerkiksi PS3:lta PS4:lle siirryttäessä päivityksiin sai edes alennuksia hyvin rajoitetusti, eikä esimerkiksi The Last of Us Remasterediin taidettu tarjota edes alennusta PS3-pelin omistaneille. Siitä jos mennään taaksepäin, niin ymmärrettävistä syistä PS2-pelien omistajat maksoivat mukisematta ovh-hinnan PS3-peleistään. Sikäli jos Microsoft ei tarjoaisi lähes kaikkia cross-platform-pelejään kahden alustan ostoksina, niin kympin lisämaksuista per kaksi peliä tuskin hirveästi napistaisiin. Toki myönnettävä on, että Microsoft hoitaa tämän asian kuluttajaystävällisemmin, joten pieni napina Sonya kohtaan on ihan aiheellista. :)
 
Viimeksi muokattu:
Kyse tuskin on summan suuruudesta, vaan periaatteesta. Niinkuin @Quantum tuossa seminaljailevasti heitti, niin maksaako useamman vuoden vanhan pelin resoluution ja ruudunpäivityksen nostosta kymppi, kun osa julkaisijoista tekee saman ilmaiseksi vai pelata sillä samalla kympillä uusia parempia arvosteluja saaneita (koska ilmeisesti tällä makuasialla oli nyt joku merkitys) pelejä Game Passista.

Maksamalla näitä kymppejä pelien upgradeista lähetetään signaali julkaisijalle, että näinhän me voidaan tehdä jatkossakin. Toisin sanoen, lisää kympin maksavia upgradeja ja pahimmassa tapauksessa nekin julkaisijat liittyvät tähän mukaan, jotka eivät ole vielä tällaisista veloittaneet.

Minusta tässä ei myöskään ole mitään konsolisotaa tai muutakaan sellaista. Se on ihan yhtä ärsyttävää kun Sony sen tekee kuin että 505 Games sen tekee Controllin tapauksessa tai Activision Call of Dutyllä.
Se että Sony ja Microsoft on tarjonnut muista peleistä ilmaisen päivityksen ei saa minua ainakaan sen enempää taistelemaan jonkun aatteen puolesta ja protestoimaan maksullisia päivityksiä muille peleille sen enempää. Tunnustan toki jos joku studio tarjoaa ilmaisen päivityksen ja nostan heille peukun, mutta siihen se sitten jääkin. Maksan kympin ja pelaan pelit jotka haluan pelata uusiksi uusilla ominaisuuksilla sen sijaan, että niitä sen enempää jään boikotoimaan.

Eiköhän tähänkin porttiin nyt jokunen määrä työtunteja mennyt kumminkin studiolta, niin en tiedä onko nyt hirveän iso uhraus meikäläisen kaltaiselta pelisarjan fanilta heittää muutama almu studiolle jotta ylipäätään saatiin kuusi vuotta vanha peli päivitetty uudelle sukupolvelle.

Ei tämä nyt kumminkaan mikään keskiverto Sonyn tai Microsoftin FPS/reso nosto-päivitys ollut vaan itse latausajatkin ajettiin nolliin, DualSense ja 3D-audio tuki tuotiin myös. Enemmän hommaa on siis tuon perusteella nähty tässä päivityksessä toisin kuin jossain perinteisemmässä ilmaisessa päivityksessä. Esimerkiksi saman studion TLOU2:n 60fps unlock tarjottiin ilmaiseksi kumminkin.

Suotta myös hirveästi huolehdit pleikkapelien kanssa tästä maksullisesta päivittämisestä. Siellä on tarjoiltu jo ihan tarpeeksi ilmaisia 60fps päivityksiä PS4-peleille kuin myös sitten tietyille peleille maksullisia päivityksiä jonka perusteella voidaan mielestäni päätellä, että Sony katsoo tapauskohtaisesti pelit joidenka päivityksestä se veloittaa. Voisi kuvitella, että urakan monimutkaisuudella ja työtuntien määrällä on jotain tekemistä sen kanssa mikä peli päätyy maksulliseksi päivityksi ja mikä ei.
 
Se että Sony ja Microsoft on tarjonnut muista peleistä ilmaisen päivityksen ei saa minua ainakaan sen enempää taistelemaan jonkun aatteen puolesta ja protestoimaan maksullisia päivityksiä muille peleille sen enempää. Tunnustan toki jos joku studio tarjoaa ilmaisen päivityksen ja nostan heille peukun, mutta siihen se sitten jääkin. Maksan kympin ja pelaan pelit jotka haluan pelata uusiksi uusilla ominaisuuksilla sen sijaan, että niitä sen enempää jään boikotoimaan.

Eiköhän tähänkin porttiin nyt jokunen määrä työtunteja mennyt kumminkin studiolta, niin en tiedä onko nyt hirveän iso uhraus meikäläisen kaltaiselta pelisarjan fanilta heittää muutama almu studiolle jotta ylipäätään saatiin kuusi vuotta vanha peli päivitetty uudelle sukupolvelle.

Ei tämä nyt kumminkaan mikään keskiverto Sonyn tai Microsoftin FPS/reso nosto-päivitys ollut vaan itse latausajatkin ajettiin nolliin, DualSense ja 3D-audio tuki tuotiin myös. Enemmän hommaa on siis tuon perusteella nähty tässä päivityksessä toisin kuin jossain perinteisemmässä ilmaisessa päivityksessä. Esimerkiksi saman studion TLOU2:n 60fps unlock tarjottiin ilmaiseksi kumminkin.

Suotta myös hirveästi huolehdit pleikkapelien kanssa tästä maksullisesta päivittämisestä. Siellä on tarjoiltu jo ihan tarpeeksi ilmaisia 60fps päivityksiä PS4-peleille kuin myös sitten tietyille peleille maksullisia päivityksiä jonka perusteella voidaan mielestäni päätellä, että Sony katsoo tapauskohtaisesti pelit joidenka päivityksestä se veloittaa. Voisi kuvitella, että urakan monimutkaisuudella ja työtuntien määrällä on jotain tekemistä sen kanssa mikä peli päätyy maksulliseksi päivityksi ja mikä ei.
Sama kävi mulla mielessä. Eihän kukaan ilmaiseksi töissä käy. Niinkuin sanoit jonkun fps lukon avaaminen on kuitenkin eri asia kuin uusien ominaisuuksien tuominen. Kymppi ei todellakaan paha hinta. Mun mielestä täällä pitäisi enemminkin keskustella siitä onko kyseisen kokoelman myyntihinta ok. Mikä on ylipäänsä remastered pelille ok hinta? Yleensähän noita paria kymppiä halvemmalla myydään
 
Se että Sony ja Microsoft on tarjonnut muista peleistä ilmaisen päivityksen ei saa minua ainakaan sen enempää taistelemaan jonkun aatteen puolesta ja protestoimaan maksullisia päivityksiä muille peleille sen enempää. Tunnustan toki jos joku studio tarjoaa ilmaisen päivityksen ja nostan heille peukun, mutta siihen se sitten jääkin. Maksan kympin ja pelaan pelit jotka haluan pelata uusiksi uusilla ominaisuuksilla sen sijaan, että niitä sen enempää jään boikotoimaan.

Eiköhän tähänkin porttiin nyt jokunen määrä työtunteja mennyt kumminkin studiolta, niin en tiedä onko nyt hirveän iso uhraus meikäläisen kaltaiselta pelisarjan fanilta heittää muutama almu studiolle jotta ylipäätään saatiin kuusi vuotta vanha peli päivitetty uudelle sukupolvelle.

Ei tämä nyt kumminkaan mikään keskiverto Sonyn tai Microsoftin FPS/reso nosto-päivitys ollut vaan itse latausajatkin ajettiin nolliin, DualSense ja 3D-audio tuki tuotiin myös. Enemmän hommaa on siis tuon perusteella nähty tässä päivityksessä toisin kuin jossain perinteisemmässä ilmaisessa päivityksessä. Esimerkiksi saman studion TLOU2:n 60fps unlock tarjottiin ilmaiseksi kumminkin.

Suotta myös hirveästi huolehdit pleikkapelien kanssa tästä maksullisesta päivittämisestä. Siellä on tarjoiltu jo ihan tarpeeksi ilmaisia 60fps päivityksiä PS4-peleille kuin myös sitten tietyille peleille maksullisia päivityksiä jonka perusteella voidaan mielestäni päätellä, että Sony katsoo tapauskohtaisesti pelit joidenka päivityksestä se veloittaa. Voisi kuvitella, että urakan monimutkaisuudella ja työtuntien määrällä on jotain tekemistä sen kanssa mikä peli päätyy maksulliseksi päivityksi ja mikä ei.
Pääosin samoilla linjoilla.

Mielestäni on hyvää asiakaspalvelua, että vanhoihin, itseasiassa yllättävänkin vanhoihin peleihin on tuotu 60 fps päivitys ilmaiseksi, siinä peli maksaa jo itseään toistamiseen takaisin, on tuo 30 vs 60fps niin erilainen pelikokemus. Sen ansiosta on noussut useampi jo läpäisty peli pelihyllyn pimeydestä takaisin uudelleenpeluu listalle hyllyn päälle.

Sitten taas kun tulee grafiikkapäivityksiä niin omassa päässäni lasken sen sitten enemmän 'uudeksi peliksi'. Jos näkee lisäarvoa sille, että on terävämmät ja yksityiskohtaisemmat tekstuurit niin mielestäni silloin pieni lisäraha on ihan kohtuullinen pyyntö, ja jos et näe sitä lisämaksun väärtinä niin silti sulla on mahdollisuus kokea peli samalla pelattavuudella kun grafiikkaupdateitattu versio.

Mielummin tämä linjaus kuin, että 60fps pitäisi maksaa


Edit: lisätään vielä, että en koe vanhojen pelien omistajana että mua sorsitaan siinä, että joku joka ostaa pelin nyt ja upgreidaa sen kympillä saaden kaksi peliä yhden hinnalla. Omasta mielestä tämä on ihan sama tilanne kuin jos ostat julkkarissa pelin, jolloin maksat DLC paketeista erikseen tai ostat jonkun ultimate boksin tyyriimmällä hinnalla, mutta jos maltat odottaa ja hommaat pelin 1-2v päästä julkaisusta niin aika useasti olen saanut OVH hintaan sellaisen version, jossa tulee DLCt jo mukana samaan hintaan
 
Viimeksi muokattu:
Jos mietitään että esim. Last of us2 sai ps5 ilmaisen päivitykse jolla peli pyöri 4k/@60hz, nyt maksoit unchartedista 10e jolla sait pelin pyörimään 4k/60hz ja siihen päälle vielä uuden ohjaimen herkut. Itsellä peli jäi ps4:llä kesken, mutta nyt ensimmäisten tuntien jälkeen on tunne että pakko painaa molemmat läpi, sen verran hyvää pelattavaa ja ”nextgen” fiilistä. Sama fiilis tuli viimeksi kesällä pelatessa uutta Ratchet and Clankiä.

2016(?) Ratchetissä/god of warissa/last of us2 oli päivityksenä pelkkä 4k/60hz päivitys. Mielummin maksan 10e siitä että saan myös ohjaimesta ”kaikki irti” kuin pelaan paremmalla ruudunpäivityksellä, 10e ei todellakaan ole paljoa siitä.
 
Unchartedin tapauksessa kun kyse ei ole pelkästä resoluution nostosta vaan siellä on paljon uudistuksia. Äärettömän nopea pelin lataus, 3D äänet, paremmat assetit kuten piirtoetäisyys, DualSensen hyödyntäminen jne. Kymppi tällaisesta mestariteoksen remasterista on suorastaan pilkkahinta. Enkä pidä järin kalliina ostosta niille jotka eivät ole koskaan omistaneet peli kaksikkoa vaan suoraan hyppäävät tähän ja maksavat täyden hinnan.
Nyt onkin jännittävää nähdä miten korkealle myynnit yltävät kun PS5 on saatu mukaan ja pc paketti tulee myöhemmin. U4 möi paljon jo PS4:llä.
 
Voisin lainata tähän omaa viestiäni, että kyse ei edelleenkään ole summan suuruudesta vaan periaatteesta. 10 euroa ei tosiaan iso summa, mutta en minä silti haluaisi, että muut julkaisijat seuraisivat niiden esimerkkiä, jotka nyt näin tekevät.

Enkä ole huolissani mistään. Jokainen tietysti maksaa mistä haluaa, kunhan keskustelen aiheesta. Jos kerran pointti onkin siinä, että sitten voi maksaa jos tehdään jotain muutakin kuin nostetaan ruudunpäivitystä ja resoluutiota, niin vastakkaisena esimerkkinä voisi mainita vaikka Hellbladen.

Peli sai next gen -päivityksen, jossa lisättiin Ray Tracing, nostettiin assettien resoluutiota, tuotiin valittavaksi useampi grafiikka/ruudunpäivitys -vaihtoehto, partikkelien laatua parannettiin, piirtoetäisyyttä nostettiin, lisättiin Chapter Selection, LODia nostettiin ja latausajat lyhenivät. Tämä päivitys maksaa pelin jo omistaville nolla euroa.
 
Voisin lainata tähän omaa viestiäni, että kyse ei edelleenkään ole summan suuruudesta vaan periaatteesta. 10 euroa ei tosiaan iso summa, mutta en minä silti haluaisi, että muut julkaisijat seuraisivat niiden esimerkkiä, jotka nyt näin tekevät.

Enkä ole huolissani mistään. Jokainen tietysti maksaa mistä haluaa, kunhan keskustelen aiheesta. Jos kerran pointti onkin siinä, että sitten voi maksaa jos tehdään jotain muutakin kuin nostetaan ruudunpäivitystä ja resoluutiota, niin vastakkaisena esimerkkinä voisi mainita vaikka Hellbladen.

Peli sai next gen -päivityksen, jossa lisättiin Ray Tracing, nostettiin assettien resoluutiota, tuotiin valittavaksi useampi grafiikka/ruudunpäivitys -vaihtoehto, partikkelien laatua parannettiin, piirtoetäisyyttä nostettiin, lisättiin Chapter Selection, LODia nostettiin ja latausajat lyhenivät. Tämä päivitys maksaa pelin jo omistaville nolla euroa.

Nämä remasterithan eivät sinänsä ole kovin uusi asia, kun jo pari sukupolvea sitten kaupattiin erilaisia HD remasteroituja kokoelmia. Jo näissä toteutuksen laatu vaihteli valtavasti, mutta silti pyydettiin pahimmillaan jopa täyden pelin hintaa. Esimerkiksi MGS-kokoelma oli erinomainen, mutta samaa ei voida sanoa Comic Sans-päivitetystä Silent Hill-kokoelmasta. Molemmat taisi saada kaupasta kuitenkin samaan hintaan.

Tämän Unchartedin kohdalla en maksa kymppiä päivityksestä, vaikka ymmärrän hyvin miksi joku sen maksaisikin. Missään nimessä en itse pelkästä 60fps-päivityksestä maksaisi (yleisesti ottaen, tämä kokoelma päivittää muutakin). Toisaalta en myöskään oleta, että kaikki tahot päivittävät pelinsä ilmaiseksi paremmilla ominaisuuksilla. Siitä nyt tuskin tarvitsee kenenkään kanssa vääntää, että mieluummin saa ilmaista kuin maksullista (":D"), mutta ei se nyt käsittääkseni mikään vakiintunut standardikäytäntö ole. Jokainen äänestäköön lompakollaan kuten tähänkin saakka, eikä puolin ja toisin luulisi mielipahaa aiheutuvan.
 
Voisin lainata tähän omaa viestiäni, että kyse ei edelleenkään ole summan suuruudesta vaan periaatteesta. 10 euroa ei tosiaan iso summa, mutta en minä silti haluaisi, että muut julkaisijat seuraisivat niiden esimerkkiä, jotka nyt näin tekevät.

Enkä ole huolissani mistään. Jokainen tietysti maksaa mistä haluaa, kunhan keskustelen aiheesta. Jos kerran pointti onkin siinä, että sitten voi maksaa jos tehdään jotain muutakin kuin nostetaan ruudunpäivitystä ja resoluutiota, niin vastakkaisena esimerkkinä voisi mainita vaikka Hellbladen.

Peli sai next gen -päivityksen, jossa lisättiin Ray Tracing, nostettiin assettien resoluutiota, tuotiin valittavaksi useampi grafiikka/ruudunpäivitys -vaihtoehto, partikkelien laatua parannettiin, piirtoetäisyyttä nostettiin, lisättiin Chapter Selection, LODia nostettiin ja latausajat lyhenivät. Tämä päivitys maksaa pelin jo omistaville nolla euroa.


Pidän lähes väistämättömänä että julkaisijat tulevat tätä seuramaan, pelien budjetit nousevat ja kansa huutaa että nannaa ois saada tämäkin peli 120fps päivityksellä ja muilla herkuilla ja maksoi mitä maksoi. Sukupolven startissa Capcom meinasi että he eivät toistaiseksi nosta pelien hintoja esimerkiksi mutta huhuttua Resident Evil 3 Playstation 5 ja Xbox Series version kohdalla taitaa ääni muuttua kellossa ja tuskin on ilmaisia päivityksiä enään luvassa:



Veikkaan tämän version julkistusta samaan nurkkaan kuin Resident Evil 4 remaken.
 
Pidän lähes väistämättömänä että julkaisijat tulevat tätä seuramaan, pelien budjetit nousevat ja kansa huutaa että nannaa ois saada tämäkin peli 120fps päivityksellä ja muilla herkuilla ja maksoi mitä maksoi. Sukupolven startissa Capcom meinasi että he eivät toistaiseksi nosta pelien hintoja esimerkiksi mutta huhuttua Resident Evil 3 Playstation 5 ja Xbox Series version kohdalla taitaa ääni muuttua kellossa ja tuskin on ilmaisia päivityksiä enään luvassa:



Veikkaan tämän version julkistusta samaan nurkkaan kuin Resident Evil 4 remaken.


Aika paljon saa tulla lisää sisältöä kyseiseen Ressaan noilla hinnoilla. Alkuperäisen remaken (huoh mikä ilmaus) ostin muistaakseni alle 30e:lla ja hinta tuntui sisältöön nähden sopivalta.
 
Mikä oli ensimmäinen remake? Itselleni ei tule Super Nintendon vuoden 1993 Super Mario All-Starsia vanhempaa mieleen.

Wikipedian mukaan ainakin yksi varhaisimpia oli Gun Fight (1975) konversio. Herkästi menee näissä vielä sekaisin remake ja remaster, jopa itse tekijät taitavat näitä termejä käyttää ristiin ajoittain. Tarkkaa rajaa noiden termien välille onkin aika hankala asettaa.

 
Pidän lähes väistämättömänä että julkaisijat tulevat tätä seuramaan, pelien budjetit nousevat ja kansa huutaa että nannaa ois saada tämäkin peli 120fps päivityksellä ja muilla herkuilla ja maksoi mitä maksoi. Sukupolven startissa Capcom meinasi että he eivät toistaiseksi nosta pelien hintoja esimerkiksi mutta huhuttua Resident Evil 3 Playstation 5 ja Xbox Series version kohdalla taitaa ääni muuttua kellossa ja tuskin on ilmaisia päivityksiä enään luvassa:



Veikkaan tämän version julkistusta samaan nurkkaan kuin Resident Evil 4 remaken.

Saa luvan olla ilmainen tai edes joku halvalla päivitettävä, niille jotka ostivat sen surkean version mistä oli poistettu suuri osa pelistä.

Eikös tämä Nemesis Edition ole juuri se, mistä on huhuttu, että sisältäisi aikaisemmasta RE3 remakesta leikattuja kohtauksia?
 
Saa luvan olla ilmainen tai edes joku halvalla päivitettävä, niille jotka ostivat sen surkean version mistä oli poistettu suuri osa pelistä.

Eikös tämä Nemesis Edition ole juuri se, mistä on huhuttu, että sisältäisi aikaisemmasta RE3 remakesta leikattuja kohtauksia?

On juurikin se. Huhujen mukaan kellotorni ja vastaavat paikat olisi 4k/60fps RT:n lisäksi, varmaan myös matonen on mukana.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Ei niitä ole pakko ostaa, niin ihan sama jos tulee​

Tolle annoin ääneni aikoinaan ja pitänee ehkä vähän avata asiaa.
Se on ihan kiva jos tulee remaster/remake ja sen saa ilmasena päivityksenä siihen vanhaan rupuseen peliin. Niin kyseinen pelifirma saa multa sen ylä peukun kun noin tekevät.

Mutta sitten kun siitä pitäisi maksaa, sitten se onkin alapeukun paikka. Nään jotenkin noi remaket/remasterit vaan pelkkänä rahastuksena silloin kun niistä huudellaan sitä rahaa, vaikka edes se 10e. Ymmärrän kyllä että niiden tekemiseen menee aikaa ja resurrseja, mutta silti se on rahastusta.

Saa niitä muut ostella niin paljon kun haluavat, sehän ei ole multa pois jos joku niihin haluaa rahaa laittaa. Kerran olen ittekin laittanut rahaa kiini sellaiseen. Nimittäin Boulder Dash, se oli helkutin kova peli aikanaan C64:lla ja siitä tuli remake X360. No sehän olikin sitten aivan jäätävää kuraa se remake. Niin silloin tuli tunne että antaa ajan kullata muistot ja näihin maksullisiin remake/remaster tekeleisiin ei kosketa enään edes pitkällä tikulla.
 
Tuo Boulder Dash oli kyllä melko turha tuotos. Toisaalta ei se alkuperäinenkään ollut kovin hyvä näin jälkikäteen tarkasteltuna. Siinä oli kuitenkin tosi outo ja jännittävä tunnelma, jonka vuoksi sitä jaksoi aikoinaan pelata, vaikka se oli tosi turhauttavaa ja hahmo kuoli loputtomasti osin kontrollien epätarkkuuden ja osin pelin vaatimien äärimmäisten reaktionopeuksien vuoksi. Uudessa versiossa ei ollut mitään tunnelmaa jäljellä.
 
Tuo Boulder Dash oli kyllä melko turha tuotos. Toisaalta ei se alkuperäinenkään ollut kovin hyvä näin jälkikäteen tarkasteltuna. Siinä oli kuitenkin tosi outo ja jännittävä tunnelma, jonka vuoksi sitä jaksoi aikoinaan pelata, vaikka se oli tosi turhauttavaa ja hahmo kuoli loputtomasti osin kontrollien epätarkkuuden ja osin pelin vaatimien äärimmäisten reaktionopeuksien vuoksi. Uudessa versiossa ei ollut mitään tunnelmaa jäljellä.
Se alkuperänen oli timanttia, kun vertasi tuohon uusio versioon. :D Siinä uudessa ei ollut mitään muuta Boulder Dash:ia, kun nimi.
 
Ylös Bottom