Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelien ja laitteiden hankintaketju

Tänään on juhlapäivä! Hyväkuntoinen GameCube löysi uuden kodin, ja sen myötä tuli täydennettyä olohuoneeni laitekatalogia niin, että nyt siinä on niin Sonyn, Microsoftin, Nintendon kuin Segankin kaikki kotikonsolit neljältä viime laitesukupolvelta edustettuna, joko alkuperäisillä laitteilla tai parissa tapauksessa täyden taaksepäin yhteensopivuuden (Wii/WiiU, XOne/XSX) kautta.

20240208_172409.jpg
20240208_172920.jpg
Itse konsoli alkuperäispakkauksen, ohjaimen, virtalähteen, SCART-kaapelin sekä NFS Hot Pursuit 2:n kera Huuto.netistä hintaan 119€. Analogiliitännän korvasin HDMI-adapterilla ja -kaapelilla, jotka ostin VPD:stä yhdessä 256-megatavuisen muistikortin kanssa yhteensä tasan sadalla eurolla.

Huuto.netistä poimin muutaman pelin GC-pelikatalogin avaukseksi, tässä tulokset:
20240208_173144.jpg
Catwoman - 12€
Mario Kart: Double Dash - 60€
NFS Hot Pursuit 2 (konsolin mukana tullut peli)
Shrek 2 - 14,50€
Universal Studios Theme Park Adventure - 15€

Ensitestin perusteella homma toimii kuin unelma. Kuva on HDMI:llä kristallinkirkas, äänessä ei häiriöitä, pelit ja muistikortti toimivat moitteetta ja laitekin suorastaan kehrää tyytyväisenä päästessään oletettavasti pitkästä aikaa tositoimiin. Tajusin myös, etten ollut mahdollisesti koskaan ennen pitänyt GC-ohjainta kädessäni, tai jos olinkin, niin olin ainakin unohtanut kuinka erinomaisen ergonomian se omaa. Täytyy ihmetellä, miten olenkaan onnistunut sivuuttamaan tämän konsolin lähes koko olemassaolon tähän mennessä. Onneksi tämä virhe on edelleen mahdollista korjata. Aivan loistava ostos. :)

Toki olohuoneeni muutkin konsolivalmistajat on otettava huomioon, ettei kateellisuus uudelle tulokkaalle saa liikaa sijaa Sonyn ja Microsoftin leireissä. Siispä uusia hankintoja lisätty myös PlayStation- ja Xbox-puolelle.

20240208_173642.jpg
Forspoken - 19,99€ (Coolshop)
Gamedec - 23,99€ (VPD)
Far Cry: New Dawn - 14€ (kirppis)
Zathura - 9,99€ (VPD)

VPD:n ostoksiin käytetty vitosen alekoodi, mainitut hinnat ennen koodin käyttöä. Far Cry:n olisi kyllä saanut varmasti halvemmallakin, mutta kun nyt kirppiksellä tuli käytyä, niin ei sieltä tyhjinkään käsin viitsinyt poistua. Joka tapauksessa varsin menestyksekästä pelien ja laitteiden hankintaviikkoa on tullut vietettyä. :)
 
Meinasin ostaa tuon zathuran pois kun viimeksi tein vpd tilauksen, mutta parin videon katsomisen jälkeen päätin, että parempi antaa olla :D
On siinä ainakin hieno kansi joka ei näyttäs yhtään paskemmalta julisteena.
Plussaa hintojen kertomisesta.

Mua jaksaa aina ärsyttää kun joku sanoo ostaneensa jotain kun sai hyvään hintaan tai "oli se hieman hintava", mutta sitten ei kuitenkaan kerro mitä maksoi. Mulle tuo kertoo aina siitä, että hinta oli niin korkea ettei sitä vaan kehtaa sanoa.
Se hinta kun kuitenkin antaa jotain osviittaa tavaran arvosta niille jotka saattaa olla myös kiinnostuneita.
 
Meinasin ostaa tuon zathuran pois kun viimeksi tein vpd tilauksen, mutta parin videon katsomisen jälkeen päätin, että parempi antaa olla :D
On siinä ainakin hieno kansi joka ei näyttäs yhtään paskemmalta julisteena.
Plussaa hintojen kertomisesta.

Mua jaksaa aina ärsyttää kun joku sanoo ostaneensa jotain kun sai hyvään hintaan tai "oli se hieman hintava", mutta sitten ei kuitenkaan kerro mitä maksoi. Mulle tuo kertoo aina siitä, että hinta oli niin korkea ettei sitä vaan kehtaa sanoa.
Se hinta kun kuitenkin antaa jotain osviittaa tavaran arvosta niille jotka saattaa olla myös kiinnostuneita.

Tunnustan, että itse jätän usein hinnat pois, mutta lähinnä siksi että shoppailen täällä brittimarkkinoilla, niin ei niistä hinnoista teille ole kuin nippelitiedoksi. Mutta esim PS2/PS3 aikojen pelien hinnat on täällä huomattavasti alhaisemmat kuin mitä Suomessa, uutuuspelit taas samaa luokkaa tai kalliimpia.
 
Mua jaksaa aina ärsyttää kun joku sanoo ostaneensa jotain kun sai hyvään hintaan tai "oli se hieman hintava", mutta sitten ei kuitenkaan kerro mitä maksoi. Mulle tuo kertoo aina siitä, että hinta oli niin korkea ettei sitä vaan kehtaa sanoa.
Se hinta kun kuitenkin antaa jotain osviittaa tavaran arvosta niille jotka saattaa olla myös kiinnostuneita.
Tämän ketjun yksi alkuperäisistä pointeista oli se, että kerrotaan mistä pelit tai laitteet osti ja paljonko ne maksoi. Pyrin myös näin tekemään parhaani mukaan, kun ketjuun postaan.

Ei se toki niin haittaa vaikka välillä joku tästä lipsuu, mutta täysin samaa mieltä siitä, että kyllä ostopaikka- ja hintainformaatiolla selkeää arvoa on. Kiva tietää, mistä näitä kaikkia pelejä saa hommattu. Esim. tuo Zathura alkoi aika paljon kiinnostamaan. :)
 
Tänään on juhlapäivä! Hyväkuntoinen GameCube löysi uuden kodin, ja sen myötä tuli täydennettyä olohuoneeni laitekatalogia niin, että nyt siinä on niin Sonyn, Microsoftin, Nintendon kuin Segankin kaikki kotikonsolit neljältä viime laitesukupolvelta edustettuna, joko alkuperäisillä laitteilla tai parissa tapauksessa täyden taaksepäin yhteensopivuuden (Wii/WiiU, XOne/XSX) kautta.

Näytä liitetiedosto 13526
Näytä liitetiedosto 13527
Itse konsoli alkuperäispakkauksen, ohjaimen, virtalähteen, SCART-kaapelin sekä NFS Hot Pursuit 2:n kera Huuto.netistä hintaan 119€. Analogiliitännän korvasin HDMI-adapterilla ja -kaapelilla, jotka ostin VPD:stä yhdessä 256-megatavuisen muistikortin kanssa yhteensä tasan sadalla eurolla.
Onnea hienosta löydöstä! Minulta löytyy sama bundle-versio konsolista. Muistan elävästi ostaneeni tämän uutena kesällä 2005. Tuolloinhan Nintendon aggressiivisen hinnanpudotuksen ansiosta paketti vaihtoi omistajaa huokeaan 59 euron hintaan. Good times.
 
Viikko sitten puoliso halusi kaivaa vanhan PS3-konsolin kaapin perukoilta ja viritellä SingStarit. Ensin ajattelin, että vieläkö se PS3-muinaismuisto on tallessa. Ei kai sitä enää kukaan kaipaa, kun on PS5.

Itse tällä hetkellä olen innostunut Mortal Kombat -peleistä. Uusin tietysti peluussa, mutta sitten on aina kiehtonut nuoruuden ajan MK-pelit, MK, MK2 ja MK3. Kun tuo PS3 nyt viriteltiin taas pelauskuntoon, hoksasin, että Mortal Kombat Arcade Kollection täytyy saada. Se siis PS3-Storesta kympillä!

Nyt pitkästä aikaa lueskelin tätä ketjua ja ilokseni huomasin muidenkin ostelevan edelleen vanhoille konsoleille pelejä ja jopa konsoleita.

En olekaan aivan kummajainen, jos edelleen vanhat pelit innostaa. Samoin Switchillä parhaat pelit ovat vanhat Super Mariot, 1, 2 ja 3, Super Mario World jne. Eli kunnon pilipalipikselipelit, joita tuli lapsuudessa pelattua. Super Marioa en kuitenkaan havittele pelaavani NES:llä tai SNES:llä. Switch riittää hyvin. Edelleen jaksan ihmetellä esimerkiksi kuinka hieno, hyvän tuulen tunnelma on Super Mario Bros 3:ssa.

Jotenkin tuo markkinakoneisto saa mielen välillä kääntämään päätä siihen suuntaan, että heitä vanhat pelit ja konsolit jo menemään ja osta tämä upouusi. Toki se tehtävä sillä onkin.
 
Muutama peli on tullut taas viime aikoina hommattua:

Nimipäivälahja:
The Last of Us Part II Remastered (PS5)

Prisma Hyvinkää:
Lego The Incredibles (PS4) 17,95€. Hinta -10% alekoodin jälkeen

Prisma Hämeenlinna:
Marvel´s Midnight Suns Enhanced Edition (PS5) 20€
Payday 3 Day One Edition (PS5) 20€
Sniper Elite (PS4) 5 20€
Star Wars: Tales From the Galaxy's Edge Enhanced Edition (PS5) 20€

Prisma Riihimäki:
Like a Dragon: Ishin! (PS5) 34,95€
Shadow of the Tomb Raider Definitive Edition (PS4) 14,95€

Verkkokauppa.com Pirkkala:
The Lego Ninjago Movie Videogame (PS4) 17,99€

VPD:
Tilaus 1:
Yakuza Kiwami 2 Steelbook (käytetty) (PS4) 24,99€

Tilaus 2:
Lego The Hobbit (PS4) 14,99€
Lego Jurassic World (PS4)15,99€
Lost Judgment (PS4) 28,99€
Lost Judgment (PS5) 14,99€
Yakuza: Like A Dragon (PS5) 28,99€
+ loppusummasta -5€ alennus

Pelit 10.2.2024.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Muutama peli on tullut taas viime aikoina hommattua:

Nimipäivälahja:
The Last of Us Part II Remastered (PS5)

Prisma Hyvinkää:
Lego The Incredibles (PS4) 17,95€. Hinta -10% alekoodin jälkeen

Prisma Hämeenlinna:
Marvel´s Midnight Suns Enhanced Edition (PS5) 20€
Payday 3 Day One Edition (PS5) 20€
Sniper Elite (PS4) 5 20€
Star Wars: Tales From the Galaxy's Edge Enhanced Edition (PS5) 20€

Prisma Riihimäki:
Like a Dragon: Ishin! (PS5) 34,95€
Shadow of the Tomb Raider Definitive Edition (PS4) 14,95€

Verkkokauppa.com Pirkkala:
The Lego Ninjago Movie Videogame (PS4) 17,99€

VPD:
Tilaus 1:
Yakuza Kiwami 2 Steelbook (käytetty) (PS4) 24,99€

Tilaus 2:
Lego The Hobbit (PS4) 14,99€
Lego Jurassic World (PS4)15,99€
Lost Judgment (PS4) 28,99€
Lost Judgment (PS5) 14,99€
Yakuza: Like A Dragon (PS5) 28,99€
+ loppusummasta -5€ alennus

Näytä liitetiedosto 13721
Täytyy käydä Marvel´s Midnight Suns kyttäilee Hamptonin rismasta jos lähtee noin halvalla.

Mä en ihan saa kiinni minkä vuoksi sama peli hommata monelle eri konsolille?
 
Muutama hankinta tuli taas tehtyä.

Broken Sword: The Sleeping Dragon ( ostopaikka CeX -> brittiläinen käytettyjen pelien ja elektroniikan ketjuliike, hintaa £1.50)

Dark Pictures: Man of Medan (CeX, £6)

Super Mario Bros. Wonder (Argos -> brittien Gigantti, £39.99)


20240214_092521.jpg
 
Lisää pelejä huuto.netistä. Tämä setti kustansi 37€.

Liput, laput ja ohjekirjat tallella, kuten Alien Isolation Ripley Editionin lisärit, jotka kyllä toki oletettavasti käytetty tai eivät toimi enää. Levyt myös kaikissa hyvässä kunnossa ja Zone of the Endersin mukana tuleva Metal Gear Risingin demolevy myös mukana.

IMG_20240216_141043.jpg
 
Osa mulla näistä on itse asiassa fyysiessä muodossa ja muutama on jo entuudestaan Steamin puolella.. mutta tuetaan nyt GOGia kans…

Undisputed €40 (Steam)
Xenonauts 2 €30 (GOG)
Beyond Two Souls €10 (GOG)
XenoCrisis €4.50 (GOG)
Overload €6.29 (GOG)
GRIP : Combat Racing €3.58 (GOG)
Ignition €9.19 (GOG)
40 Winks £3.79 (GOG)
Gex €5.99 (GOG)
Lollypop €3.89 (GOG) (Rainbow Artsin peli :) )
The First Samurai + The Second Samurai Bundle €1.99 (GOG)
Shock Troopers €2.79 (GOG)
Red Faction Guerrilla Remastered £3.99 (GOG)
The Gadget Twins €1.99 (GOG)
Panzer Dragoon Remake €2.09 (GOG)
Harvester €1.69 (GOG)
Call of Cthultu : Prisoner of Ice €3.29 (GOG)
1nsane €9.19 (GOG)
Blacksad : Under the Skin €4.99 (GOG)
Tomb Raider Anniversary €0.99 (GOG)
Tomb Raider Legend €1.59 (GOG)
Tomb Raider Underworld €0.99 (GOG)
Tomb Raider The Angel of Darkness €0.99 (GOG)
Tomb Raider The Last Revelation + Chronicles €1.39 (GOG)

edit.. nämä viel kans..
Blood Omen : Legacy of Kain €1.59 (GOG)
Ultimate Ski Jumping 2020 €2.09 (GOG)
Trail Out Complete Edition € €18.89 (GOG)
 
Viimeksi muokattu:
Statistiikan mukaan olen pelannut Switchillä yli 95% ajasta käsikonsolimoodissa, ja tähän on osin vaikuttanut se, ettei minulla ole ollut erillistä ohjainta, ja Joy-Conit on melko rimpulat jos ne laittaa siihen palikkaan kiinni.

Amazonista lähti 8BitDon halpisohjain hintaan £24.99, niin ajattelin napata testiin, jospa tulisi Switchiä käytettyä enemmän telakoitunakin.


20240218_141334.jpg
 
Statistiikan mukaan olen pelannut Switchillä yli 95% ajasta käsikonsolimoodissa, ja tähän on osin vaikuttanut se, ettei minulla ole ollut erillistä ohjainta, ja Joy-Conit on melko rimpulat jos ne laittaa siihen palikkaan kiinni.

Amazonista lähti 8BitDon halpisohjain hintaan £24.99, niin ajattelin napata testiin, jospa tulisi Switchiä käytettyä enemmän telakoitunakin.


Näytä liitetiedosto 14434

Itsellä ollut tämmöinen käytössä nyt n. puolisen vuotta ja mielestäni on hintaisekseen hyvä.
Verkkiksestäkin saa ihan hyvään hintaan: https://www.verkkokauppa.com/fi/pro...-C-Bluetooth-Controller-langaton-ohjain-orans

Tulee käytettyä niin Switchin, PC:n kuin Steamdeckinkin kanssa vähän vaihdellen.
 
Statistiikan mukaan olen pelannut Switchillä yli 95% ajasta käsikonsolimoodissa, ja tähän on osin vaikuttanut se, ettei minulla ole ollut erillistä ohjainta, ja Joy-Conit on melko rimpulat jos ne laittaa siihen palikkaan kiinni.

Amazonista lähti 8BitDon halpisohjain hintaan £24.99, niin ajattelin napata testiin, jospa tulisi Switchiä käytettyä enemmän telakoitunakin.


Näytä liitetiedosto 14434
Mietin että miten tuo voi olla noin kallis (ei kun siis tietenkin) HALPA kun omasta maksoin about 60 euroa mutta tuo onkin näköjään takanäppäimetön ja profiiliton versio eli siis jonkinlainen riisuttu malli siitä Ultimatesta, mikä itselläni on. Ilmeisesti tuo kirjain C on ainakin nimessä eroa. Taitaa myös ne "hall effect"-tatit puuttua, jotka itse halusin kun olin niin kettuuntunut Joy-Conien driftaamiseen että halusin ohjaimen, jossa driftauksen mahdollisuus on minimoitu.

Mutta hyvä tietää tällainenkin jos vaikka ostaa jälkikasvun pelailuun ohjaimen. Tosin vähän täytyy sitten vielä tutkia että mitä muuta tuosta on riisuttu.
 
Viimeksi muokattu:
Mietin että miten tuo voi olla noin kallis kun omasta maksoin about 60 euroa mutta tuo onkin näköjään takanäppäimetön ja profiiliton versio eli siis jonkinlainen riisuttu malli siitä Ultimatesta, mikä itselläni on. Ilmeisesti tuo kirjain C on ainakin nimessä eroa. Taitaa myös ne "hall effect"-tatit puuttua, jotka itse halusin kun olin niin kettuuntunut Joy-Conien driftaamiseen että halusin ohjaimen, jossa driftauksen mahdollisuus on minimoitu.

Mutta hyvä tietää tällainenkin jos vaikka ostaa jälkikasvun pelailuun ohjaimen. Tosin vähän täytyy sitten vielä tutkia että mitä muuta tuosta on riisuttu.

Joo näitä vertailin silloin ostaessani itse niin puuttuu tosiaan ainakin nuo hall effect tatit, takanapit, Bluetooth, profiilit ja tuo mukana tuleva telakka.
Budjettiohjaimeksi oikein mainio silti.
 
VPD tilaus

Kotor ja kotor 2 15e/kpl
Jade empire 19e
DOA3 11e
Downhill domination 6e

Downhill domination, kotor 2 ja jade empire on sellaisia mitä ei ole tullut ennestään pelattua ja kaks jälkimmäistä oli tarkoitus pelata series x:lla kun kummallakin taitaa olla 4k/60fps ehostukset, mutta mä aloitankin just nyt jade empiren ihan orkkis lootalla.

2024-02-20-3263.jpg
 
Ylös Bottom