Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Helldivers 2

Ainahan voi vaihtaa tähtäämisen first personiin jos liikaa häiritsee. Tuo "tappaaminen" vissiin bugittaa joillakin, tosin itsellä se toimi heti niinkö pitääkin. Level 47 ja pari päivitystä puuttuu aluksesta ja edelleen maistuu tosi hyvin :)
Nii siis juu ja lol! Nimenomaa se vaihtuu firstpersonii...mun aivoilla se on thirdpersonis niinq lonkkatähtäys ...ajatellu aina vaa et siinä saa tähtäimen pois ja päälle....haha....
 
Tuli nyt sitten ratkettua ja ostettua tää. Illalla jakamaan demokratiaa :D

Ykkönen oli aika hyvää viihdettä parin kaverin kera, niin eiköhän tästäkin jotain tule irtoamaan. Kaverit vaan taitaa olla vähän reilummilla leveleillä jo, niin saa nähä mitä siitä sitten seuraa..
 
Ainahan voi vaihtaa tähtäämisen first personiin jos liikaa häiritsee. Tuo "tappaaminen" vissiin bugittaa joillakin, tosin itsellä se toimi heti niinkö pitääkin. Level 47 ja pari päivitystä puuttuu aluksesta ja edelleen maistuu tosi hyvin :)
Sitä olenkin tehnyt mutta sitten ei näe ympärille enää niin paljoa että mitä tapahtuu. En siis yhä tajua mikä tuon idea on kun tosiaan fps-kuvakulmassa saa normaalisti tähdätty ja eka Helldivers ei myöskään sisältänyt tuollaista. En siis koe että tuo olisi mitenkään oleellinen vaikka jonkun tunnelman tai muun vuoksi. Puhtaasti vain ärsyttää.

Gears of Warissa on esimerkiksi epätarkka ampuminen ilman tähtäystä ja tarkempi tähtäyksen kera. Ja aika monessa muussakin 3rd person räiskinnässä sama. Miksei tässä voi olla vaan on joku heiluva pallero mukana yhtälössä.
 
Nyt on jellydiverssiä pelattu reilu viis tuntia ja voi prkle että se on hauskaa tuttujen kesken. :D
En muista koska olis ollu noin hulvatonta pelailla coop peliä. Joten jos coop pelit nappa ja sulla on pari kaveriä sinne, niin osta. Se on vaan hupia, mutta se tarttee ne kaverit.

yksin jos pelaat, niin se on lievää survival horroria. suosittelen tovereita mukaan.
 
yksin jos pelaat, niin se on lievää survival horroria.
Tuossa kyllä pääsee nykyään hyvin muiden peleihin ja ollut todella hauskaa niinkin. Ei ole onneksi vielä omalle kohdalle sattunut mitään perseilijöitä. Julkaisun aikoihin ei löytynyt muiden pelejä kartalta, mutta jossain vaiheessa laitoin crossplayn pois päältä nii rupes olemaan kartta täynnä liityttäviä pelejä. En tosin tiedä vaikuttiko tuo crossplayn poistaminen vai saivatko pätsättyä kuntoon, en ole vielä kokeillut laittaa takaisin päälle. Toki tuo on kavereiden kanssa vielä paljon hauskempaa, mutta harvoin osuu aikataulut yksiin. On muuten äärimmäisen toimiva peli myös portaalilla pelatessa, vapaa-ajan ollessa rajallinen sillä on helppo käydä pelaamassa pikainen puolen tunnin peli koska vaan, kun tuo tv on suurimman osan ajasta varattuna.
 
No niin, perkele, kuka siellä oli "kännissä ja läpällä" lauantai-illan Gamemasterina?

Illan viimeinen peli oli aivan täyttä pelleilyä alusta asti. Stratagemien tilaaminen oli sotkettu pahemman kerran. Muutama esimerkki: tilaat kolmannen aseen, niskaan rysähtää 500 kilon pommi. Tiimikaveri tilaa resupplyn, taivaalta laskeutuu orbital laser, vaikka sellaista ei ollut edes mukana. Nakkaan ammusrepun, taivaalta putoaa eagle air strike. Alussa ihmeteltiin, mitä hittoa porukka tekee ennen kuin asia selvisi, ja myöhemmin maalailtiin, että joku Helldivers-tiimin heppu viihdyttää itseään Ruotsin puolella yksin studiossa ja trollaa sotkemalla stratagem-kuviot täysin.

Voitte vain kuvitella sitä kiroilun määrää, kun ikinä ei voinut tietää, mitä taivaalta tipahtaa. Kerran hyökkäsin vihollisen tukikohtaan ammusrepulla ja lopussa meinasin teurastaa koko tiimin sukkulaa odotellessa, kun laskeutumisalustalle laskeutuu 500 kilon pommi.

Eipä ole moista aiemmin osunut kohdalle. Parin tiimikaverin mielestä moinen oli silkkaa hupia, itse olin kiukkuinen kuin ampiainen.
 
No niin, perkele, kuka siellä oli "kännissä ja läpällä" lauantai-illan Gamemasterina?

Illan viimeinen peli oli aivan täyttä pelleilyä alusta asti. Stratagemien tilaaminen oli sotkettu pahemman kerran. Muutama esimerkki: tilaat kolmannen aseen, niskaan rysähtää 500 kilon pommi. Tiimikaveri tilaa resupplyn, taivaalta laskeutuu orbital laser. Nakkaan ammusrepun, taivaalta rysähtää eagle air strike. Alussa ihmeteltiin, mitä hittoa porukka tekee ennen kuin asia selvisi, ja myöhemmin maalailtiin, että joku Helldivers-tiimin heppu viihdyttää itseään Ruotsin puolella yksin studiossa ja trollaa sotkemalla stratagem-kuviot täysin.

Voitte vain kuvitella sitä kiroilun määrää, kun ikinä ei voinut tietää, mitä taivaalta tipahtaa. Kerran hyökkäsin vihollisen tukikohtaan ammusrepulla ja lopussa meinasin teurastaa koko tiimin kopteria odotellessa, kun laskeutumisalustalle rysähtää 500 kilon pommi.

Eipä ole moista aiemmin osunut kohdalle. Parin tiimikaverin mielestä moinen oli silkkaa hupia, itse olin kiukkuinen kuin ampiainen.
Siellä ollut Joel sotkemassa teidän pelit :D

"We have an actual person with the job title of Game Master," Pilestedt told PC Gamer in an interview today. His name is Joel, and he takes his job very seriously.

 
No niin, perkele, kuka siellä oli "kännissä ja läpällä" lauantai-illan Gamemasterina?

Illan viimeinen peli oli aivan täyttä pelleilyä alusta asti. Stratagemien tilaaminen oli sotkettu pahemman kerran. Muutama esimerkki: tilaat kolmannen aseen, niskaan rysähtää 500 kilon pommi. Tiimikaveri tilaa resupplyn, taivaalta laskeutuu orbital laser. Nakkaan ammusrepun, taivaalta rysähtää eagle air strike. Alussa ihmeteltiin, mitä hittoa porukka tekee ennen kuin asia selvisi, ja myöhemmin maalailtiin, että joku Helldivers-tiimin heppu viihdyttää itseään Ruotsin puolella yksin studiossa ja trollaa sotkemalla stratagem-kuviot täysin.

Voitte vain kuvitella sitä kiroilun määrää, kun ikinä ei voinut tietää, mitä taivaalta tipahtaa. Kerran hyökkäsin vihollisen tukikohtaan ammusrepulla ja lopussa meinasin teurastaa koko tiimin kopteria odotellessa, kun laskeutumisalustalle rysähtää 500 kilon pommi.

Eipä ole moista aiemmin osunut kohdalle. Parin tiimikaverin mielestä moinen oli silkkaa hupia, itse olin kiukkuinen kuin ampiainen.

Olisi ollut hauskaa kokea tällainen. Toivottavasti saadaan siitä uusi pelimuoto.
 
No niin, perkele, kuka siellä oli "kännissä ja läpällä" lauantai-illan Gamemasterina?

Illan viimeinen peli oli aivan täyttä pelleilyä alusta asti. Stratagemien tilaaminen oli sotkettu pahemman kerran. Muutama esimerkki: tilaat kolmannen aseen, niskaan rysähtää 500 kilon pommi. Tiimikaveri tilaa resupplyn, taivaalta laskeutuu orbital laser, vaikka sellaista ei ollut edes mukana. Nakkaan ammusrepun, taivaalta putoaa eagle air strike. Alussa ihmeteltiin, mitä hittoa porukka tekee ennen kuin asia selvisi, ja myöhemmin maalailtiin, että joku Helldivers-tiimin heppu viihdyttää itseään Ruotsin puolella yksin studiossa ja trollaa sotkemalla stratagem-kuviot täysin.

Voitte vain kuvitella sitä kiroilun määrää, kun ikinä ei voinut tietää, mitä taivaalta tipahtaa. Kerran hyökkäsin vihollisen tukikohtaan ammusrepulla ja lopussa meinasin teurastaa koko tiimin sukkulaa odotellessa, kun laskeutumisalustalle laskeutuu 500 kilon pommi.

Eipä ole moista aiemmin osunut kohdalle. Parin tiimikaverin mielestä moinen oli silkkaa hupia, itse olin kiukkuinen kuin ampiainen.
Eikös jollain planeetalla ollut juurikin juttuna, että robottien laitteet sotkivat strategemien tilaukset ja riippumatta mitä naputtelit, niin se saattoi antaan mitä tahansa. Näki kyllä mikä tuli, mutta haluamaansa saattoi joutua hetken naputtelemaan uudestaan ja uudestaan. Itse kohtasin tällaisen matsin juuri.
 
Eikös jollain planeetalla ollut juurikin juttuna, että robottien laitteet sotkivat strategemien tilaukset ja riippumatta mitä naputtelit, niin se saattoi antaa mitä tahansa. Näki kyllä mikä tuli, mutta haluamaansa saattoi joutua hetken naputtelemaan uudestaan ja uudestaan. Itse kohtasin tällaisen matsin juuri.
Tämä selittäisi paljon, kiitos. Oltiin nimenomaan automatonien mestoilla, vaikeustasona hard (5). Alueella oli myös jammereita ja näiden vaikutusalueella stratagem-valikko sekoilee omiaan tekstien osalta tai sitten tilattavan asian kohdalla vain lukee "jammed".
 
Uusi patchi PC:llä, pian myös pleikalla.


PATCH 01.000.100
Major Updates

Planetary Hazards active
  • Many planets now have additional environmental challenges that will appear at random while you are deployed, from fire tornadoes to meteor showers and many more.
Balancing

Eradicate Missions
  • Eradicate missions now require more kills and enemies spawn more often. The time to complete the mission was previously shorter than intended and should now usually take twice as long to complete.
Primary, Secondary, & Support WeaponsBalancing adjustments made to the following:
  • SG-225 Breaker
  • SG-8 Punisher
  • SG-225SP Breaker Spray & Pray
  • RS-422 Railgun
  • FLAM-40 Flamethrower
  • LAS-98 Laser Cannon
Stratagems
Balancing adjustments have been made to
  • Shield Generator Pack
  • Orbital 120MM HE Barrage
  • Orbital 380MM HE Barrage
Fixes
  • Fixed armor rating values not reducing damage as intended.
  • Fixed certain Bug Holes (including Stalker Nests) that were unnecessarily hard to destroy.
  • Fixed anti-aliasing toggle not working on PS5.
  • Balanced lighting across all planets to solve cases where the game was too dark.
  • Improved flashlight efficacy.
  • Increased visibility during “sand rain” weather on Erata Prime.
  • Updated tutorial materials and lighting.
  • Improved cases where some materials could look blurry if "Lighting" graphic setting was set to "Low".
  • Fixed timing issues that could occur in the “Extract E-710” primary objective.
  • Changed button interaction behavior for buttons in bunker POIs. Helldivers will now let go of the button after holding it for a few seconds.
  • Fixed some cases of large assets floating if the ground beneath them was blown up.
  • Helldivers standing next to ICBMs during launch will get properly toasty with a chance of not-so-spontaneous combustion.
  • Fixed unthrowable snowballs after ragdolling.
  • Fixed being able to use grenades after drowning.
  • Camera no longer locked on the player's own corpse and blocking spectator mode.
  • Helldivers now take damage from fire, gas etc. generated by other players.
  • Armor no longer stretches when dismembered.
Known Issues

These are issues that were either introduced by this patch and are being worked on, or are from a previous version and have not yet been fixed.
  • Picking up items from caches may cause characters to freeze in place for an extended period of time.
  • Picking up items from bunkers and caches in quick succession may render one of the items unpickable.
  • Players cannot unfriend other players befriended via friend code.
  • Players may be unable to select loadout or return to ship when joining a multiplayer game session via PS5 Activity Card.
  • Occasionally mission reward multiplier may not be applied.
  • Mission objective HUD displays different numbers for client and host during some missions.
  • Default armor is always shown while viewing the warbond, regardless of the armor that player has equipped.
  • Text chat box display is obstructed by the cinematic letterboxing during extraction.
  • Some text in the HUD/UI is missing or not displaying correctly.
  • Players may experience issues when many players attempt to login and/or play at the same time:
Login rate limiting
Players may become disconnected during play
Various UI issues may appear when the game interacts with servers
Some games may not be joinable by others for a short period of time

We have issued a patch for PC players (PS5 patch is coming soon - we will let you know when it's ready) that introduces planetary hazards, balancing updates, and more!Regarding some of the changes, designer Alex K. has written a few words on how we approach balancing in Helldivers 2:

This is the first round in a never-ending series of balance changes. And we believe it's important to be completely transparent about our approach to game balance, especially when it comes to weapons and stratagems that you have strong opinions about.Our goal is to give you a wide range of weapon choices, where each gun has its purpose and none is strictly better than another. Sure, you will have your own favorite, but it should come from your personal preference, not from the universally agreed knowledge of which gun is the strongest. Generally, we balance each item according to its quirks, so if a weapon is very effective at what it does, it should come with significant disadvantages to balance its power.The AC-8 Autocannon is a good example of a well-balanced weapon: it packs a powerful punch, has a very good range, but requires you to carry an ammo backpack or have a friend assist you. The GL-21 Grenade Launcher is the opposite example. It's a good general purpose weapon that gives you so much flexibility, it obviously can't deal too much damage without becoming overpowered.But weapons that are both powerful and versatile become a no-brainer choiсe during the weapon selection phase. It robs you of your own agency, as stale "meta" builds force you to make an unfair choice between a fun weapon and an effective one. In short: Powerful weapons can't be too versatile, versatile weapons can't be too powerful.Having said all that, after analyzing player feedback and the data we've collected over the past month, we found three biggest offenders of that principle:SG-225 BreakerRS-422 RailgunSH-32 Shield Generator BackpackAll three of those were quite strong with too little downsides, overshadowing all other options on higher difficulty levels. So with this patch, they're getting significant downsides to balance their power. However, we strongly believe that the changes won't ruin this build, but rather help the affected items find their place among the other options and stay effective in capable hands.On a more personal note, I know that having your favorite toy nerfed absolutely sucks. Investing countless hours into mastering a weapon is an incredible dedication from you. which is the main reason we're making this game in the first place. And then having that weapon weakened feels like a punishment for being too good at the game.But I implore you not to compare a changed item with its older version, but to evaluate the existing one as it is and see if it still has a place in your heart.We thank you for your dedication and commitment to spreading Democracy in the most optimal way possible! Now it's up to us to make it as fun and entertaining as we canOh and we also buffed a bunch of weapons as well!

  • Breaker: Decreased magazine capacity from 16 to 13, increased recoil from 30 to 55
  • Railgun: Decreased armor penetration, decreased damage against durable enemy parts
  • Flamethrower: Increased damage per second by 50%
  • Laser Cannon: Increased damage against durable enemy parts, increased armor penetration, improved ergonomics
  • Punisher: Increased total ammo capacity from 40 to 60, increased stagger force, increased damage from 40 per bullet to 45 per bullet
  • Breaker Spray & Pray: Increased armor penetration, increased fire rate from 300 to 330, increased number of pellets from 12 to 16 per shot, decreased magazine size from to 32 to 26
  • Energy Shield Backpack: Increased delay before recharging
  • 380mm and 120mm Orbital Barrages: Increased duration of the bombardment, decreased spread
 
Viimeksi muokattu:
Avaavat syitä aseiden nerffauksille. Ajatuksena vaikuttaa olevan että gemit on se millä hommat hoidetaan.
Nyt kun itse on jossain 13 tasolla ja päässyt enemmän peliin sisään niin juuri noinhan asia on. Alussa yritin ihan liikaa tykitellä aseilla ja säästellä stratagemejä mutta nyt on jo pitkään ollut meininki se että ensin bongataan kohteet, heitetään pommitukset ja sitten vasta ammuskellaan jäljelle jääneet pois haittaamasta.

Missään vaiheessa en ole pelissä ramboillut mutta jossain kohtaa tajusi miten tärkeässä roolissa se tulituki muualta on.
 
Eilen tuli kokeiltua erilaisia taktiikoita, kun "metabuildi" ei ollut välttämättä enää se paras vaihtoehto. Aiemmin mukana oli juuri Spineshankin yllä mainitsema setti parin ilmaiskun kaverina.

Omassa tiimissä kävi eilen kääntymässä yksi 50-levelinen tuttu, joka käytti liekinheitintä. Sen damagea on nostettu 50 %, ja ase vaikutti pätevältä heavy-tason ötököistä ainakin Chargeria liekitettäessä. Railgun on toki edelleen pätevä keskitason panssaroituja vihuja vastaan, mutta nyt sillä ei saa Chargerin suojia niin helposti tuhottua ja Biletitania saa ampua enemmän. Käsittääkseni railgunin nerffaus koskee kuitenkin vain unsafe-moodia.

Nykyisin omassa arsenaalissa on aina yksi turret (machine gun tai gatling), jota pidän todella tärkeänä varsinkin siirtymävaiheissa. Se harventaa massoja sopivasti, antaa enemmän liikkumarauhaa ja suojaa yhdeltä suunnalta tehokkaasti, kunhan sijoituspaikka on oikea. Tarvittaessa voi laittaa ilmaiskun antamaan lisäsuojaa jos vihollismassoja on liikaa. Suojakaan ei ole välttämätön, kunhan uskaltaa käyttää gemejä useammin, ja sen valitsematta jättäminen taas antaa vastaavasti lisää tulivoimaa. Vaikeammilla tasoilla pitää kuitenkin jo olla gemien cooldown-vähennykset avattuna ja ainakin turrettien isompi hela sekä nopeampi kääntyvyys.

Kiva tosiaan kokeilla muitakin varusteyhdistelmiä, se pitää pelin edelleen tuoreena ja raikkaana. Sekin on hieno juttu, että nyt voi luottaa armoreiden suoja-arvoihin.

On itse asiassa ollut aika huvittavaa lukea, miten jotkut ovat valittaneet metabuildin rikkomisesta ja pelin pilaamisesta. Helldivers 2:ta on kutsuttu mm. juoksusimulaattoriksi ja konemaiseksi tehtävien suorituspeliksi, kun mitään ei muka saa hengiltä. Samaan syssyyn kyseiset valittajat ovat haukkuneet tulossa olevat Mechat etukäteen ja kaikki on paskaa. Ei voi kuin nauraa.
 
Ylös Bottom