Oliko arvostelun aikaan super citizen versio pelailussa? Jos ei niin sen takia se stratagem peli ei toiminu.Ja tässäpä olisi uunituore Helldivers 2:n revikka. Olkaapa hyvät.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Oliko arvostelun aikaan super citizen versio pelailussa? Jos ei niin sen takia se stratagem peli ei toiminu.Ja tässäpä olisi uunituore Helldivers 2:n revikka. Olkaapa hyvät.
Tässä kyllä näitä legendaarisia tilanteita tuntuu riittävän... Vimpan päälle hyvin suoritettu kukkulan kuningas -tehtävä ja exctractionia odottaessa dropshippiä ilmassa solkenaan ja tankkia tippuu taivaskuljetuksesta niin perkeleesti, että kattelin niitä niin keskittyneenä / tilailin 110 mm eaglea jne., että liiskauduin extractionaluksen takajalan alle sen laskeutuessa vaikka sen varominen muka opittiin jo alussaTässä tuli taas hieno tilanne pelatessa koettua. Terminaattori oli tulossa leikkaamaan oman hahmoni partaa, joten ei auttanut kuin heittäytyä suojaan ja ampua mäxpeinemäisesti samalla mokomaa naamaan. Heittäytyminen kannatti, koska samalla sekunnilla noin sentin päästä ohimosta rysähti maahan alas ammuttu miehistönkuljetusalus. Jos en olisi heittäytynyt aivan toisesta syystä, niin olisin ottanut tuon samaisen aluksen vastaan takaraivollani.
Liityin tohon discordiin. Ei millään pahalla mutta ei vaikuta järin fiksulta porukalta tähän peliin ainakaan keskustelujen perusteella Tai sit mä vaan oon liian vanha (39).Siinä on hienosti kiteytetty peukku olut. Tuu tohon discordiin jos on tylsää níin pelaa.
Kahtellaan nyt jos tulisi jotain rotia tuohon meininkiin kun kuuppa selkenee...Liityin tohon discordiin. Ei millään pahalla mutta ei vaikuta järin fiksulta porukalta tähän peliin ainakaan keskustelujen perusteella Tai sit mä vaan oon liian vanha (39).
Alusta asti ollut super citizen -versio tulilla. Tämä ilmeisesti selittää mainitun bugin, kiitos siitä. Vaan enpä ole tuota oikeastaan enää kaivannut, sillä olen opetellut näppäilemään oikealla kädellä juostessa stratagemit jos on liian kiire juosta karkuun. Vasemman käden sormet ovat hieman tiellä, mutta eivät liikaa.Oliko arvostelun aikaan super citizen versio pelailussa? Jos ei niin sen takia se stratagem peli ei toiminu.
Itsekkin liityin siihen, mutta lähdin heti pois kun huomasin viestit siellä. En vaan ymmärrä tollaista käytöstä.Liityin tohon discordiin. Ei millään pahalla mutta ei vaikuta järin fiksulta porukalta tähän peliin ainakaan keskustelujen perusteella Tai sit mä vaan oon liian vanha (39).
Itse vetelen kohta 50v lukemia, enkä itsekään ymmärrä että tuo lähti noin laukalle heti kättelyssä. Perusta serveri, paista makkaraa pari päivää. Mene katsomaan meininki ja...Itsekkin liityin siihen, mutta lähdin heti pois kun huomasin viestit siellä. En vaan ymmärrä tollaista käytöstä.
Mäkin oon varmaan liian vanha siihen kun kohta 36v plakkarissa.
Täh?!?Olinkin unohtanut vallan, että aikoinaan muuten hyvään peliin, eli Helldivers ykköseen, kuoli kiinnostukseni aika pian siihen rasittavaan ja ärsyttävään ristiohjaimella näpyteltävien stratagem-koodien mekaniikkaan, jolla tilailtiin tulitukea, varusteita ja muuta sälää itse actionin lomassa. Niin törkeän typerä ja huono pelimekaniikka, että en kauaa nyt sitten tätäkään versiota jaksanut pelata, kun peli tuli kuitenkin melkein heti julkaisussa ostettua.
Tuollainen pelimekaniikka on aivan karmea ratkaisu pelattavuuden kannalta, muuten erinomaiset ainekset sisältävässä pelissä. Suunnilleen yhtä ärsyttävä pelimekaniikka kuin uusimpien Zelda-pelien muutamista iskuista lopullisesti hajoavat aseet. Juuri tämän kaltaista työläyttä ja turhaa säätämistä aiheuttavia aineksia en peleihin kaipaa - en sitten yhtään. Harmittaa nyt tämä homma aika lujaa, kun en usko, että tuon yli pääsen mitenkään, ja muuten hyvä peli jääkin sitten varmaankin pelaamatta.
No, henkilökohtaisesti ei kiinnosta toimintapelissä mitään koodeja kiireessä näpytellä, ja ylipäätään yrittää muistella mikä nyt oli mikäkin. Joku hiton minimuistipeli toimintapelin hektisen toiminnan keskelle? Juu ei kiitos.Täh?!?
Tuohan on juuri pelin yksi tärkeimpiä juttuja. Juurikin, että kiireessä ja paniikissa joutuu keskittymään tuohon tulituen tilaukseen ja se voi mennä pahassa paikassa pieleen. Eikä pahimmissa paikoissa pääse kuin koira veräjästä, kun on pakko keskittyä muuhun. Pitäisikö nuo sitten olla vain valikosta pikana valittavia pullamössöjä, jotka helpottaisi aivan liikaa peliä?
Tässä onkin asia, mitä en huomioinut arvostelussani, joten kiitos sen nostamisesta esille.Olinkin unohtanut vallan, että aikoinaan muuten hyvään peliin, eli Helldivers ykköseen, kuoli kiinnostukseni aika pian siihen rasittavaan ja ärsyttävään ristiohjaimella näpyteltävien stratagem-koodien mekaniikkaan, jolla tilailtiin tulitukea, varusteita ja muuta sälää itse actionin lomassa. Niin törkeän typerä ja huono pelimekaniikka, että en kauaa nyt sitten tätäkään versiota jaksanut pelata, kun peli tuli kuitenkin melkein heti julkaisussa ostettua.
Tuollainen pelimekaniikka on aivan karmea ratkaisu pelattavuuden kannalta, muuten erinomaiset ainekset sisältävässä pelissä. Suunnilleen yhtä ärsyttävä pelimekaniikka kuin uusimpien Zelda-pelien muutamista iskuista lopullisesti hajoavat aseet. Juuri tämän kaltaista työläyttä ja turhaa säätämistä aiheuttavia aineksia en peleihin kaipaa - en sitten yhtään. Harmittaa nyt tämä homma aika lujaa, kun en usko, että tuon yli pääsen mitenkään, ja muuten hyvä peli jääkin sitten varmaankin pelaamatta.
Ei siinä mitään, tuntuu peli hienosti monille maistuvan. Ihmettelen silti, ettei tuota pelimekaniikkaa ole kritisoitu enempää. Toki netistä hakiessani löysin jotain samankaltaista kritiikkiäkin. Tai nimenomaan kritiikkiä siitä, että menee arpapeliksi mitä tilaamalla saa, kun joutuu tukitilaukset tuolla systeemillä tekemään toimintapelin kiireen keskellä. Joillakin kuulemma suuria vaikeuksia saada sitten tilaamalla sitä mitä on oikeasti halunnut, ja se on sitten enemmänkin ärsyttänyt, minkä toki itse hyvin ymmärrän. Yllättävän vähän tuollaista kritiikkiä sitten kuitenkin löytyi.Tässä onkin asia, mitä en huomioinut arvostelussani, joten kiitos sen nostamisesta esille.
Helpommilla tasoilla stratagemien käyttö on yleisesti ottaen paljon helpompaa, kun näppäilyt voi hoitaa kaikessa rauhassa. Arvioisin, että ainakin challenge-tasosta eteenpäin pelissä tulee toisinaan tilanteita, jolloin päällä on pieni paniikki tukea tilatessa. Henkilökohtaisesti olen opetellut juoksemaan ja pitäen samalla L1-näppäintä pohjassa, jolloin oikea käsi on vapaa näppäilemään koodit. Rauhallisena hetkenä en kyseistä kikkailua harrasta, vaan hoidan paikallani tilaukset vasemmalla kädellä.
Monesti tulee esimerkiksi vihollisen pesäkettä lähestyessä näppäiltyä koodijono jo etukäteen, koska ilmaisku tai turretti on se optimaalisin tapa aloittaa tappelu ja ammuskella seuraavaksi asemistaan poukkoilevat viholliset kauempaa ennen varsinaisen kohteen kimppuun käymistä.
Itse kuitenkin näen, että stratagemien käyttö on Helldiversi(e)n ns. oma juttu, joka toimii parhaimmillaan tehokeinona. Paineen alla sen kohdalleen saaminen aiheuttaa näkökulmasta riippuen esim. stressiä ja ehkä jopa pelkoa, kun viholliset hönkivät kannoilla ja apu olisi tarpeen. Vaikka tietyt sarjat on tullut näppäiltyä lukuisat kerrat, niin ei se aina mene nappiin, näkyvästä ohjeesta huolimatta.
Ymmärrän kuitenkin näkökantasi, koska lähtökohtaisesti kyse on toimintapelistä, eikä "Guitar Herosta", jossa näppäillään comboja nopealla tempolla, vaikka vertaukseni kehnohko onkin.
Mielenkiintoista kuulla tällainenkin mielipide, sillä en ole aiemmin kenenkään kuullut kritisoivan stratagemien tilaamisen vaikeudesta.
Edit. Siitä olen nimimerkki Spineshankin kanssa täysin samaa mieltä, että peli menisi aivan liian helpoksi jos stratagemit voisi tilata "instana", ilman koodisarjan tuomaa viivettä.
Introvideolle muuten täältäkin iso peukku! Yksi parhaita koskaan näkemiäni. On kyllä jotenkin niin kutkuttavasti tehty läppä. Toki tuossa oli aika paljon apinoitu Starship Troopersin kuvioita, mutta toki niin on itse pelissäkin ötökkäjahteineen kaikkineen.Minunkin mielestäni juuri stratagemien näppäily on se juttu, joka tämän pelin erottaa kaikista vastaavista twin stick shootereista. Tai siis joka erotti sen ensimmäisen ja erottaa nyt tämän toisen niistä kaikista, öö, third person coop shootereista, vai mikä tämä nyt sitten onkaan
Juuri se epätoivo, kaaos ja sähläys on se juttu ja just sen takia ne stratagemit on pelin ydintä.
Ymmärrän jos joku haluaa pelata tällaista coop-räiskintää rennompana mutta ei se enää olisi Helldivers.
Niin ja tuli siis haettua tämä tänään kaupasta kun ei jaksanut enää lukea hehkutusta vaan piti päästä itsekin pelaamaan. Parasta on ollut tähän asti se tutoriaali ja introvideo. Varsinainen pelaaminen on vähän "tönkköä" mutta ymmärrän että se on sellaista tarkoituksella.
Tämän päälle kun pistäisi Alien-kuosit niin tunnelma olisi ihan täyttä Alienia. Epätoivoista räiskintää ylivoimaista ja loputonta vihollislaumaa vastaan.