Tuo nälkä on sellainen asia, että aluksi se on vahvasti esillä ja samoin väsymys. Sitten, kun pääsee pelissä pidemmälle niin se menee oikeastaan toiseen suuntaan ja ei saa oikein syödä mitään sekä nukkuakin pitää vähän väkisin, jos ei nyt välttämättä halua omalla hahmolla tehdä joitakin asioita öisin.
En ainakaan suosittele ottamaan mitään niitä nälkä perkkejä ja muutenkaan ihan pakko ei ole niitä perkkejä aina heti käyttää, vaan niitä voi jättää odottamaan parempaa hetkeä. Osassa perkeissä mitä alkupelissä aukeaa, voi olla sellaisia asioita mitä ei halua omalle hahmolle tai joissain niissä on myös ikäviä miinuspuolia mukana.
Omasta mielestäni se isoin ongelma pelissä oli tasapaino eri systeemeissä. Mm. Syöminen, nukkuminen, taistelu, tiirikointi ja hiipiminen. Aluksi ne on törkeä vaikeita ja sitten tietyn pisteen jälkeen ne on jo aivan liian helppoa.
Esim. tiirikointi mahdotonta aluksi, mutta jo lvl4 ja aukeaa vaikeat lukotkin yhtäkkiä. Samaten taistelu, kun sai ase kykyjä sinne noin 8 levelille niin Henry olikin jo sitten supersotilas. Ainoastaan Cumanit tarjosi enää taistelua, kaikki muut juoksee jo Henryn varjoakin karkuun.
Toivottavasti jatko-osa on parantunut pelin systeemien tasapainoa. Mutta vain oikeasti hienosäätänyt niitä, koska ei niissä muuta vikaa ollut. Olisi kuitenkin hyvä säilyttää sitä haastetta pelin keskivaiheella myös ja miksei myös pelin lopussa.
Huikea peli kyllä KCD1, täytyisi koittaa vielä hoittaa seikkailut loppuun asti. Syksyllä tuli 100h hetkessä ja peli koukutti pirusti, mutta nyt se on ollut tauolla. Witcher 3 uudelleenpeluu vähän varastanut huomiota viime aikoina.