Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua tekoälystä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ferraro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä voin koska vain pastettaa tänne 100 sivua kirjottamaani koodia ja todistaa sillä, että oon Suomen paras koodaamaan niitä juttuja, mitä oon tehny ja varmaan kukaan tässä maassa ei oo yhtä paljo tehny monotonista spagettikoodia kopsaamalla jonku toisen mallista. Käytän tekoälyäkin.
 
Mä voin koska vain pastettaa tänne 100 sivua kirjottamaani koodia ja todistaa sillä, että oon Suomen paras koodaamaan niitä juttuja, mitä oon tehny ja varmaan kukaan tässä maassa ei oo yhtä paljo tehny monotonista spagettikoodia kopsaamalla jonku toisen mallista. Käytän tekoälyäkin.
Kopsaamalla jonkun toisen mallista? Siis tämäkin on kopioimista muualta? Ja "käytän tekoälyäkin" eli käytätkö siis tekoälyä tekoälykomennoissa? No huh.

Toisaalta eipä siinä, itsekin tuli piirreltyä mallista Aku Ankkoja niin että lehti oli alla ja jäljensi kuvia. Toistoa ja toistoa ja kohta osasi piirtää itse samat. Tosin siinä se meni helposti siihen ettei osannut kuin piirtää sen yhden asennon eli ei oikeasti ymmärtänyt esim. Ankkojen anatomiaa, jotta olisi voinut itse piirtää Aku Ankkaa eri asennoissa. Pelkkä kopioiminen riittää johonkin asti mutta pitää saada myös käsitys siitä kokonaisuudesta ettei jää vain yhden asian osaamiseksi.

Samoin tuli piirrettyä samoja asioita ala-asteella kuin muutkin. Eli kopioitua. Mutta oma tyyli niihin silti tuli. Joskus olen kipuillutkin sitä miten omat piirrokset ei näytä samalta kuin muiden, kunnes jossain kohtaa tajusin että itsellä on tietty tyyli piirtää eikä sitä edes kannata hävittää matkimalla täysin identtisesti muita.

Ei meitä varmaan ketään kiinnosta katsella pitkiä koodilistauksia mutta jonkinlainen tiivistys siitä, miten vaikka joku noista hehkuttamistasi 9 sekunnin videoista on vaatinut, voisi olla ihan jees. Itse en niissä näe mitään erityistä, joten jos olet niihin laittanut kymmeniä tai satoja rivejä koodia, on se ainakin kohdallani mennyt täysin hukkaan. Niistä puuttuu mielestäni täysin oma näkemys ja ne on yhä (ainakin minulle) hyvin geneerisiä "hei, tässä on nämä tutut hahmot taistelemassa, eiks oo siistiä"-videoita ilman mitään omaa tai uutta.

Hyvä ehdotus tuolla tuli siis siitä, että hehkutuksen tai muiden aliarvioimisen sijaan kertoisit noista hommistasi enemmän. Tosin vähän pelkään että jos vaikka noihin esimerkkivideoihin meneekin pari päivää aikaa ja vaivaa, niin ei se niistä itselleni sen parempia tee. Se olisi sama kuin toinen keittäisi kahvit puolessa tunnissa ja toinen viidessä minuutissa: kahvia se olisi silti eikä se aika ja vaiva näy lopputuloksessa mitenkään.
 
tämmösen sen aikaan tää on vasta eka consepti, ja tää on muutenkin väärällä channelilla mut tän päivän kiintiö on täynnä tuolla renders channeilille niin uppasin sen nyt tuonne toiselle channelille, huomenna parantelen mutta täytyy sanoa että olen erittäin tyytyväinen muutamaan sceneen, varsinkin aloitus scene on sellainen mistä pidän erittäin paljon, seuraavan scene on tosiaan filleri et siihen keksin jotain muuta, tässä ei ainakaan kukaan voi sanoa että ois jotain copyrighttavaa tässä ei ole mitään sellaista, ykskään hahmo, monsteri tai mecha ei oo referenssi mistään. päätin et tehdään nyt kerrankin täysi puhdas referoimaton pätkä. openingikin on itse generoitu sunolla. tosiaan huomenna pitää ainakin lisätä myös fighting pätkä tuolle muijalle, todennäköisesti yritän generoida huomenna missä molemmat taistelee keskenään Kaijua vastaan, toinen punaisessa mechassa ja toinen sitten purplessa, se voi olla helpommin sanottu ku tehty. vähennnän varmaan myös kävely pätkiä ja lisään enemmän liikettä mechoilla et vaikka joku overdrive tyylinen high speed liikehdintä. suihkumoottoreilla tai jeckpackeilla.



 
Viimeksi muokattu:
tämmösen sen aikaan tää on vasta eka consepti, ja tää on muutenkin väärällä channelilla mut tän päivän kiintiö on täynnä tuolla renders channeilille niin uppasin sen nyt tuonne toiselle channelille, huomenna parantelen mutta täytyy sanoa että olen erittäin tyytyväinen muutamaan sceneen, varsinkin aloitus scene on sellainen mistä pidän erittäin paljon, seuraavan scene on tosiaan filleri et siihen keksin jotain muuta, tässä ei ainakaan kukaan voi sanoa että ois jotain copyrighttavaa tässä ei ole mitään sellaista, ykskään hahmo, monsteri tai mecha ei oo referenssi mistään. päätin et tehdään nyt kerrankin täysi puhdas referoimaton pätkä. openingikin on itse generoitu sunolla. tosiaan huomenna pitää ainakin lisätä myös fighting pätkä tuolle muijalle, todennäköisesti yritän generoida huomenna missä molemmat taistelee keskenään Kaijua vastaan, toinen punaisessa mechassa ja toinen sitten purplessa, se voi olla helpommin sanottu ku tehty.


Paitsi nuo tekoäly on selkeästi käynyt ottamassa mallit Neon Genesiksestä ja Macrossista näin nopeasti vilkaistuna.
 
tämmösen sen aikaan tää on vasta eka consepti, ja tää on muutenkin väärällä channelilla mut tän päivän kiintiö on täynnä tuolla renders channeilille niin uppasin sen nyt tuonne toiselle channelille, huomenna parantelen mutta täytyy sanoa että olen erittäin tyytyväinen muutamaan sceneen, varsinkin aloitus scene on sellainen mistä pidän erittäin paljon, seuraavan scene on tosiaan filleri et siihen keksin jotain muuta, tässä ei ainakaan kukaan voi sanoa että ois jotain copyrighttavaa tässä ei ole mitään sellaista, ykskään hahmo, monsteri tai mecha ei oo referenssi mistään. päätin et tehdään nyt kerrankin täysi puhdas referoimaton pätkä. openingikin on itse generoitu sunolla. tosiaan huomenna pitää ainakin lisätä myös fighting pätkä tuolle muijalle, todennäköisesti yritän generoida huomenna missä molemmat taistelee keskenään Kaijua vastaan, toinen punaisessa mechassa ja toinen sitten purplessa, se voi olla helpommin sanottu ku tehty. vähennnän varmaan myös kävely pätkiä ja lisään enemmän liikettä mechoilla et vaikka joku overdrive tyylinen high speed liikehdintä. suihkumoottoreilla tai jeckpackeilla.




Iha hieno. On tossa toki vielä kehitettävää paljon, noi hahmot on aika geneeriset animehahmot, tullut vaikka joissain Tales of -peleissä usein vastaan lähes identtisiä hahmoja. Ei nyt tietty copyright ongelma mut ehkä enemmänki se et se AI ei oikein osaa tehdä uniikkia tavaraa. Ja onhan noi kaikki referenssiä jostain, sehän on sen generatiivisen AI:n ongelma ylipäätään, jostainhan sen on pakko ottaa referenssiä että voi tehdä. Ei sinänsä ongelma mut virheellistä todeta ettei ole referenssiä mistää ja täysin referoimaton.

Otin itseasiassa tiedostoksi ton naisen kuvan ja laitoin kuvahakuun, tuli noin 100 lähes identtistä kuvaa kaikki johti jonnekin kiinalaiseen AI-sivustoon, 99,99% identtistä naamaa.

Itseä häiritsi tossa, että toi Kaiju usein muutti muotoaan. Okei sen voinee käsikirjoittaa niin että pystyy muuttamaan itseään merimakkarasta meridinoksi mut kävi vähän silmää kun yhdessä kohtaa se on selkeästi enemmän Godzillan oloinen ja sekunti myöhemmin iso jättikäärme ja siitä takas. Tääkin on ton AI:n ongelma, se ei pysty liikkeessä välttämättä pitämään hahmojen muotoja oikeina, esim nivelet saattaa vääntyä niin että paikat oikeasti murtuisi. Siksi varmaan suurin osa sisällöstä on vielä sitä että hahmot rauhassa kävelee kameraa kohti tai pysyy paikoillaan ja huulet liikkuu.

Se nainen tossa sen mechan kyydissä, se sivuprofiilista kuvattu skene, se taitaa pakittaa vai näkeekö silmäni väärin? Katon vaan taustalla olevan meren liikettä. Näyttää oudolta :D

Sitte pliiiiiiiis älä käytä noita kävely-skenejä, varsinki noita jossa kävelevät vierekkäin kameraa kohti. Ne on niin ylikäytettyjä ja niitä tulee vastaan youtubessa ja ties missä iha kokoajan kun esim jotkut on tehnyt että Marvel hahmo kävelee näyttelijänsä kanssa katsojaa kohti.
 
Viimeksi muokattu:
Iha hieno. On tossa toki vielä kehitettävää paljon, noi hahmot on aika geneeriset animehahmot, tullut vaikka joissain Tales of -peleissä usein vastaan lähes identtisiä hahmoja. Ei nyt tietty copyright ongelma mut ehkä enemmänki se et se AI ei oikein osaa tehdä uniikkia tavaraa. Ja onhan noi kaikki referenssiä jostain, sehän on sen generatiivisen AI:n ongelma ylipäätään, jostainhan sen on pakko ottaa referenssiä että voi tehdä. Ei sinänsä ongelma mut virheellistä todeta ettei ole referenssiä mistää ja täysin referoimaton.

Otin itseasiassa tiedostoksi ton naisen kuvan ja laitoin kuvahakuun, tuli noin 100 lähes identtistä kuvaa kaikki johti jonnekin kiinalaiseen AI-sivustoon, 99,99% identtistä naamaa.
Geneerinen on termi, joka minullekin tuli mieleen. Tosin itselle melkein joka anime näyttää samalta muutenkin. Ja oikeaa animea enemmän näissä häiritsi se että taustat oli usein liikkumattomia ja välillä taas liikkui. Välillä hahmon hiukset liikkui reaaliajassa mutta taustan aallot ei. Tiedän että animessa ei animoida kaikkea mutta jotenkin tässä ei ole myöskään mitään logiikkaa että mikä milloinkin on animoitua ja mikä ei.

Vähän kuin tietäisi että "animessa ei animoida kaikkea" mutta ei ymmärtäisi että se on tyyliseikka, jota pitää osata myös käyttää oikein. Sehän se tekoälyn ongelma on: se tunnistaa kaavoja muttei tajua miksi tai miten niitä lopulta pitäisi oikeasti käyttää. Matkija ongelma, jossa matkitaan vain muiden juttuja tajuamatta miksi niitä tehdään.

Itseä häiritsi tossa, että toi Kaiju usein muutti muotoaan. Okei sen voinee käsikirjoittaa niin että pystyy muuttamaan itseään merimakkarasta meridinoksi mut kävi vähän silmää kun yhdessä kohtaa se on selkeästi enemmän Godzillan oloinen ja sekunti myöhemmin iso jättikäärme ja siitä takas. Tääkin on ton AI:n ongelma, se ei pysty liikkeessä välttämättä pitämään hahmojen muotoja oikeina, esim nivelet saattaa vääntyä niin että paikat oikeasti murtuisi. Siksi varmaan suurin osa sisällöstä on vielä sitä että hahmot rauhassa kävelee kameraa kohti tai pysyy paikoillaan ja huulet liikkuu.
Siis tuossa se on hetken käärme, kunnes se menee sen godzillan suuhun. Tyypillistä AI-sontaa kun se tekoäly ei osaa pitää sitä hommaa yhtään kasassa vaan kuten sanot, siellä heiluu ties mitä raajoja ja jopa eri hahmoja sekaisin.

Se nainen tossa sen mechan kyydissä, se sivuprofiilista kuvattu skene, se taitaa pakittaa vai näkeekö silmäni väärin? Katon vaan taustalla olevan meren liikettä. Näyttää oudolta :D
Näytti olevan juu pakki päällä. Outoa että nämä on sitten päätetty näihin jättää. Mikäli on Suomen paras promptaaja ja on kalliit työkalut ja knowhow, niin miksei tuota tee kunnolla vaan tekee samaa kuin muutkin AI-tekijät: "good enough" riittää, koska tekoälyn tuotokset on aina vain vähän sinne päin, parhaista työkaluista ja kehoitteista huolimatta.

Ja jos tuossa on tarkoituksella pakki päällä, niin sitten on hyvin erikoinen ratkaisu.

Sitte pliiiiiiiis älä käytä noita kävely-skenejä, varsinki noita jossa kävelevät vierekkäin kameraa kohti. Ne on niin ylikäytettyjä ja niitä tulee vastaan youtubessa ja ties missä iha kokoajan kun esim jotkut on tehnyt että Marvel hahmo kävelee näyttelijänsä kanssa katsojaa kohti.
Tämä on sitä "luovuutta" kun tekoälyn rajoitteita pitää kiertää tekemällä tarpeeksi yksinkertaista kamaa. :D
 
Siis tuossa se on hetken käärme, kunnes se menee sen godzillan suuhun. Tyypillistä AI-sontaa kun se tekoäly ei osaa pitää sitä hommaa yhtään kasassa vaan kuten sanot, siellä heiluu ties mitä raajoja ja jopa eri hahmoja sekaisin.
Kappas niin se taitaa mennäki nyt kun katoin uudelleen mutta piti oikein tarkkaan katsoa kun tapahtuu niin nopeasti. Luulin että se on muotoa muuttava möllikäinen.
 
Iha hieno. On tossa toki vielä kehitettävää paljon, noi hahmot on aika geneeriset animehahmot, tullut vaikka joissain Tales of -peleissä usein vastaan lähes identtisiä hahmoja. Ei nyt tietty copyright ongelma mut ehkä enemmänki se et se AI ei oikein osaa tehdä uniikkia tavaraa. Ja onhan noi kaikki referenssiä jostain, sehän on sen generatiivisen AI:n ongelma ylipäätään, jostainhan sen on pakko ottaa referenssiä että voi tehdä. Ei sinänsä ongelma mut virheellistä todeta ettei ole referenssiä mistää ja täysin referoimaton.

Otin itseasiassa tiedostoksi ton naisen kuvan ja laitoin kuvahakuun, tuli noin 100 lähes identtistä kuvaa kaikki johti jonnekin kiinalaiseen AI-sivustoon, 99,99% identtistä naamaa.

Itseä häiritsi tossa, että toi Kaiju usein muutti muotoaan. Okei sen voinee käsikirjoittaa niin että pystyy muuttamaan itseään merimakkarasta meridinoksi mut kävi vähän silmää kun yhdessä kohtaa se on selkeästi enemmän Godzillan oloinen ja sekunti myöhemmin iso jättikäärme ja siitä takas. Tääkin on ton AI:n ongelma, se ei pysty liikkeessä välttämättä pitämään hahmojen muotoja oikeina, esim nivelet saattaa vääntyä niin että paikat oikeasti murtuisi. Siksi varmaan suurin osa sisällöstä on vielä sitä että hahmot rauhassa kävelee kameraa kohti tai pysyy paikoillaan ja huulet liikkuu.

Se nainen tossa sen mechan kyydissä, se sivuprofiilista kuvattu skene, se taitaa pakittaa vai näkeekö silmäni väärin? Katon vaan taustalla olevan meren liikettä. Näyttää oudolta :D

Sitte pliiiiiiiis älä käytä noita kävely-skenejä, varsinki noita jossa kävelevät vierekkäin kameraa kohti. Ne on niin ylikäytettyjä ja niitä tulee vastaan youtubessa ja ties missä iha kokoajan kun esim jotkut on tehnyt että Marvel hahmo kävelee näyttelijänsä kanssa katsojaa kohti.

juu niinhän se tosiaan menee jostain se ottaa ne referenssit, juu kyllä mäkin huomaan niissä on jotain referenssiä, sen verran paljon tulee katottua animea, sen takia tosiaan moni käyttää mielellään maskilla varustettua tuttua hahmoa kun se on iskostettu niin siihen tekoäly ohjelmaan, storm trooperit varmaan se paras esimerkki.

juu siinä on tosiaan tarkoituksella kaksi eri Kaijua toinen on just tuollainen godzilla tyylinen ja toinen on sitten tuommonen merikäärme tyylinen. et halusin tarkoituksella niitä kaksi, ajattelin nimittäin kokeilla sceneä missä nuo kaksi Kaijua taistelee keskenään. kävelykin on ihan jees mutta se pitää jotenkin vaikka lintuperspektiivistä, että, ja että kamera liikkuu siinä mukana ja leikkaa vaikka hahmojen yli, yleensä anime openingeissa jonkun näköinen hahmojen kävely scene on mukana, että varsinkin se vika kävely on just aika semmoinen youtube kävely, et se pitää tosiaan korvata etten siihen ole itsekkään tyytyväinen, ja tosiaan se in mecha girl scene kanssa meinasin korvata. et siinä on muutama filli mukana, halusin vaan luoda tuollaisen pätkän mitä sitten alkaa pikku hiljaa työstämään niin valmiiksi. mut joo noi jutut mistä tosiaan mainitsit niin aikalailla kaikki ne meinasin korvata.

tuossa shamaniacille esimerkki et millasia ne anime openingit yleensä on, et ei niissä kaikki osat liiku, et se on ihan tiedustettu tyyli ratkaisu, kun sen verran paljon tosiaan kattonu animea. et välillä liikkuu pelkkä kamera vain, tietenkin anime openingejäkin on erinlaisia. mut tää on se tyyli mikä itselle jääny päälimmäsinä mieleen anime openingeista

 
Viimeksi muokattu:
tuossa shamaniacille esimerkki et millasia ne anime openingit yleensä on, et ei niissä kaikki osat liiku, et se on ihan tiedustettu tyyli ratkaisu, kun sen verran paljon tosiaan kattonu animea. et välillä liikkuu pelkkä kamera vain, tietenkin anime openingejäkin on erinlaisia. mut tää on se tyyli mikä itselle jääny päälimmäsinä mieleen anime openingeista
Minähän kirjoitin jo että tiedän niissä olevan vastaavia asioita mutta jos niitä on, niin pitäisi olla joku yhteneväisyys ja tyyli, jossa pysytään. Sinun esimerkissä oli siis ymmärretty lähinnä se että välillä joku on animoitu ja välillä ei mutta niissä ei ollut mitään logiikkaa että mikä milloinkin on animoitua ja mikä ei. Tuo oikea "anime opening" taas oli hyvin selkeä siinä mitä se animoi ja mitä ei.

Eli kuten sanoin, on ihan eri asia ymmärtää jokin asia kuin osata soveltaa sitä käytännössä. Vähän sama asia kuin että ymmärtää eri kuvasuhteet elokuvassa on eri asia kuin osata käyttää niitä oikeissa tilanteissa ja/tai luovasti.
 
Olen ehkä pikkumainen mutta otin enemmänkin kuvakaappauksia tosta pacific rim animesta, halusin nähdä löytyykö enemmänkin lähdemateriaalia mitä tuolle naikkoselle löytyi. Joo löytyi, lähes kaikki mitä otin antoi google kuvahaulla läjäpäin identtisiä hakutuloksia ja toi anime poika löytyi yhesta sarjasta, Ayaka. Yhdelle pojan kuvista oli laitettu 23$ hintalappu joka näkyy myös alla olevassa hakutuloksessa.

Videosta:
anime_male.jpg

Google-haku:
haku.jpg


Mielenkiintoista oli että miltei kaikki löydöt ohjas kiinalaiseen (olettamus) SeaArt.ai sivustolle.

Ei tolla tyylillä voi ainakaan mitää koskaan omaa tehdä, se on 100% varma. Pitäisi varmaan ensin piirtää läjäpäin täysin omia luomuksia, ja sitten vasta generatiivisella AI:lla tuoda ne eloon. Ehkä sitten pääsee jonkinlaiseen lopputulemaan.
 
Olen ehkä pikkumainen mutta otin enemmänkin kuvakaappauksia tosta pacific rim animesta, halusin nähdä löytyykö enemmänkin lähdemateriaalia mitä tuolle naikkoselle löytyi. Joo löytyi, lähes kaikki mitä otin antoi google kuvahaulla läjäpäin identtisiä hakutuloksia ja toi anime poika löytyi yhesta sarjasta, Ayaka. Yhdelle pojan kuvista oli laitettu 23$ hintalappu joka näkyy myös alla olevassa hakutuloksessa.

Videosta:
Näytä liitetiedosto 19318

Google-haku:
Näytä liitetiedosto 19319


Mielenkiintoista oli että miltei kaikki löydöt ohjas kiinalaiseen (olettamus) SeaArt.ai sivustolle.

Ei tolla tyylillä voi ainakaan mitää koskaan omaa tehdä, se on 100% varma. Pitäisi varmaan ensin piirtää läjäpäin täysin omia luomuksia, ja sitten vasta generatiivisella AI:lla tuoda ne eloon. Ehkä sitten pääsee jonkinlaiseen lopputulemaan.

oho joo on kyllä aika ottanu sitten referenssit. tosin anime hahmot on muutenki vähä sellaisia et niitä on niin paljon et suurin osa muistuttaa toisiaan ainakin jollain tasolla. varsinkin saman firman anime studioilla on saman näköisiä hahmoja heidän eri animeissaan.
 
Tosiaan kun mainitsit tuon niin Ayakan googlasin sen itsekkin, niin huomasin että kato Reanihan se siinä, mistähän se Referenssi on otettu :), tätä mä just tarkoitan puhuin että anime hahmot muistutaa hyvin paljon toisiaan jo muutenkin, mutta kerta tuo on handcradted tehty niin on kyllä aivan täysin tiedostettu Referointi kyseiseltä hahmolta. enemmän se tosiaan muistutaa Reaniä kun omaa hahmoa. koska hahmo ei edes muistuta Reania, vaikka kyseessä onkin itselleni yksi lempi hahmoja. mitä taas tulee SeaArttiin niin siellähän siis ihmiset myy juuri Generoitua Arttia, että käyttänyt samoja ohjelmia kun minä, eihän se sillon ole kopiointia edes jos kyseiset on tehty AI:lla jo muutenkin.

eli voisi melkeinpä muotoilla tuon lauseen muotoon että kukaan ei voi tehdä enää anime hahmoa edes piirtämällä, ilman jonkunlaista referenssiä koska se muistutaa jollain tasolla ainakin jotain hahmoa, et aina löytyy se referenssi, koska niitä on niin paljon. et jos etsimällä lähtee etsimään niin aina löytyy se referenssi hahmo animen puolella oli kyseessä sitten AI tai handcrafted eli itse piirretty hahmo


Rean Scwacher

Screenshot 2025-06-23 193927.png

Ayaka

Screenshot 2025-06-23 193851.png
 
Viimeksi muokattu:
mitä taas tulee SeaArttiin niin siellähän siis ihmiset myy juuri Generoitua Arttia, että käyttänyt samoja ohjelmia kun minä, eihän se sillon ole kopiointia edes jos kyseiset on tehty AI:lla jo muutenkin.
Ei se nyt ihan näin todellakaan mene. Jos menisi, niin sittenhän joku voisi kopioida vaikka Tifan ja sitten kun siitä kopiosta kopioi sen itselleen niin se ei muka enää olisikaan kopiointia. Ihan älytön logiikka.

Samoin jos kopioi jotain, on se kopiointia. Ihan sama miten se kopioitava asia on tehty. Ja jos kopioitava asia on jo itsestään kopio, niin entistä enemmänhän se vain sitten on kopiointia. Kopion kopio.

eli voisi melkeinpä muotoilla tuon lauseen muotoon että kukaan ei voi tehdä enää anime hahmoa edes piirtämällä, ilman jonkunlaista referenssiä koska se muistutaa jollain tasolla ainakin jotain hahmoa, et aina löytyy se referenssi, koska niitä on niin paljon. et jos etsimällä lähtee etsimään niin aina löytyy se referenssi hahmo animen puolella oli kyseessä sitten AI tai handcrafted eli itse piirretty hahmo
Myönnän että omaan silmään anime-hahmot on aina "samanlaisia" mutta sanon silti ettei tämäkään ihan näin mene. Ei ainakaan niin, ettei muka tarvitsisi välittää kopioimisesta millään lailla koska "kuitenkin ne näyttää samalta".

AI:lla tehtyihin hahmoihin löytyy suurella todennäköisyydellä enemmän tai vähemmän vastaava originaali koska koko AI:n idea on pohjata teokset muiden töihin. Samaa ei yhtä varmasti tapahdu "handcrafted"-teoksissa koska ihmiset usein soveltavat inspiraationlähteitään jo luontaisesti eivätkä välttämättä edes osaisi tehdä täysin identtistä hahmoa ulkomuistista, joten joku Sonic voikin olla lähempänä Mikki Hiirtä, jolloin on parhaassa tapauksessa luotu oma hahmo.
 
Ei se nyt ihan näin todellakaan mene. Jos menisi, niin sittenhän joku voisi kopioida vaikka Tifan ja sitten kun siitä kopiosta kopioi sen itselleen niin se ei muka enää olisikaan kopiointia. Ihan älytön logiikka.

Samoin jos kopioi jotain, on se kopiointia. Ihan sama miten se kopioitava asia on tehty. Ja jos kopioitava asia on jo itsestään kopio, niin entistä enemmänhän se vain sitten on kopiointia. Kopion kopio.

onhan tää nyt ihan törkeen nättiä ja siistiä et pystyn jo tällä tasolla operoimaan kiitos eilisen uuden modelin. , täysin lokaalisti, tuossa tosiaan vastaus, en malta odottaa mihin asti ne modelit tästä vielä menee että voiko tässä kohta alkaa pitämään omia character podcasteja ja muita tarina tuokioita. ei tarvii kohta mitään Vrchatteja ja muita kun sä voit vetää videopuheluita haluamasi charactereiden kanssa.

miettii kun laitoin ensimmäiset lipsync pätkät joskus 1-2 kuukautta sitten niin se taso millä nyt ollaan localilla puolella on aivan käsimättömän, et ollaan menty hetkessä valovuosia eteenpäin kehityksessä. tää tämä modeli tosiaan reagoi myös tunteisiin. et jos vaikka pätkällä nauretaan niin samalla myöskin hahmo nauraa, tai jos joku suuttuu sillä pätkällä niin hahmo näyttää myös sen suuttumisen yms.

Täytyy alkaa tekemään niin sanotusti Varastoon Midgar News tyylistä reporter uutisohjelmaa. et sit ku hommat kehittyy vielä pidemmälle niin sit voi alkaa tekemään sitä. et joku FF charactereista toimii reportterina ja haastattelee pelin hahmoja, siitä asti ku Rebirhin opening scenessä nähtiin se uutispätkä ajattelin et tommosia mäkin haluan joskus tehdä FF universumista. tai sit semmonen jimmy fallon tyylinen show mutta pelihahmoilla.

 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom