Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua tekoälystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ferraro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
eikun miksi mua kiinnostaisi kun ei kiinnosta ketään muutakaan

tässä on hyvä juttu, et näin se vaan toimii, ite teen huvikseen juttuja mutta esim tässä tapauksessa tämä kaveri odottaa et GTA 6 julkaistaan että voi tehdä sillä mahdollsimman paljon rahaa, kertoo myös että miten hän aikaa tehdä sillä rahaa, se että jos joku haluaa tehdä rahaa GTA 6:lla niin ei se minulta ole pois, hän on vapaa tekemään niin. tää ei liity AI:n mutta vähä sama periaate et miten moni käyttäytyy tuon AI Parissa et haluaa tehdä rahaa nopeasti. sen on huomannut tuolla discordissakin

et pointti oli että sitä voi elättää itsensä monella tapaa jotkut elättää itsensä Somella, jotkut käy päivätöissä, jotkut streamaa, jotkut sijoittaa yms ja esim tuo kaveri odottaa että voi tehdä GTA6:lla, jokainen on vapaa tekemäänkin niin kun haluaa et sen kun lopettaa päivätyöt ja alkaa tekemään sitten contenttia AI:lla, elämä on valintoja täynnä. jos joku haluaa elättää itsensä Only Fansilla niin ei se minulta ole pois siinähän sitten tekee niin. en minä ainakaan rupea moralisoimaan hänen valintoja.

näissä jossain viesteissä paistaa aika pahasti se Because i can and because you can't ja se armittaa ihmisiä, mut meitsin yksi elämän motoista on aina ollut Because I can, et pidän rasvaprosentin alle 10% ympäri vuoden, en käytä sokeria ollenkaan ja muistutan ruumiin rakenteelta fitness urheilijaa ja elän muutenkin terveellisesti, tiedän että kaikki ei tuohon pysty vaikka yrittäisi, mutta se ei tarkoita sitä muuttaisin mitään sen takia kun muut ei pysty. eli nuorempana vedin mun koko viikon treeniohjelman joka päivä koska pystyin siihen.

eli varsinkin tolla treenaus puolella oon ottanu aika hyvän neuvon siitä et mitä eräs artisti sanoo "et teet tarpeeks kauan mitä muut ei jaksa niin pian teet asioita mitä muut ei voi" et toi tarkoittaa sitä et vedän crossfit tyylisen vatsalihastreeniin 5 kertaa viikossa ja viikko niin mulla ei ikinä kipeydä enää vatsalihakset vaikka tekisin mitä. ja mä oon tosiaan nyt nouduttanut tuota jo 3-4 vuotta.

Luulen että tekee rahaa gta6 avulla esim. lets play yms. eikä niin että imitoisi gta6 omana tuotoksenaan? En tie en kattonu kuka hän on tai mitä meinaa. Oha tuolla vaikka kuinka tubettajia jotka ovat luoneet uransa millo milläki pelillä.

Susta paistaa muuten ihan mieletön ylimielisyys.

Viimeksi muokattu:
Luulen että tekee rahaa gta6 avulla esim. lets play yms. eikä niin että imitoisi gta6 omana tuotoksenaan? En tie en kattonu kuka hän on tai mitä meinaa. Oha tuolla vaikka kuinka tubettajia jotka ovat luoneet uransa millo milläki pelillä.

Susta paistaa muuten ihan mieletön ylimielisyys.

juu sitä juuri meinasinkin että on miettinyt et miten peliä pelatessaan voi tehdä sillä mahdollisimman paljon rahaa. et jokaisella on se oma polku, oma polku taas on ollu vähä sellainen et joutunu kokeilee vähä kaikenlaista. ku on ollut noita vastoinkäymisiä. se mikä se lopullinen polku sitten on niin en vielä tiedä. et on paljon muuttujia et teen vaan asioita nyt omaksi iloksi ja huvin vuoksi ja testaan et mihin kaikkeen se AI taipuu.

en mä oo ylimielinen vaan turtunut siihen kun ihmiset alkaa neuvomaan et miten pitäisi elää, se ei ole siis täällä palstalla vaan se on ihan tuolla ympäri kyliäkin. otetaan nyt esimerkkinä se että kun mulla on tuo ihosairaus niin jos ulkona on vaikka 20-25 astetta lämmintä niin mä tosiaan käyn lenkillä ilman paitaa, mut mä käyn myös sen takia lenkillä ilman paitaa koska se estää mun ihosairauden ja psorin leviämisen, joo se että satun olemaan hyvässä kunnossa, niin se on toinen juttu, mutta siinä on myös se toinen puoli eli estää sen ihottuman leviämisen. et jos joku paheksuu sitä niin siinähän paheksuu. et oon vähän niin kun kyllästynyt siihen että, ihmiset alkaa neuvomaan kun ei tiedä taustoja kunnolla. et oon kasvattanu aika kovan ulkokuoren tommosiin asioihin. eli tässä tapauksessa generoin AI:lla asioita koska se ei tunnu mun nivelissä. et oon kohdannu elämässä aika paljon kateutta millon mistäkin, koska tykkään vähä kulkea omia polkuja, ja tykkään huolehtia itsestäni yms. ja tosiaan kun satun olemaan vielä semmoinen "ns" nättipoika, baby face lookiltani joka näyttää itseään 10-15 vuotta nuoremmalta niin paljon tullut kaikenlaista vastaan.

Viimeksi muokattu:
juu sitä juuri meinasinkin että on miettinyt et miten peliä pelatessaan voi tehdä sillä mahdollisimman paljon rahaa. et jokaisella on se oma polku, oma polku taas on ollu vähä sellainen et joutunu kokeilee vähä kaikenlaista. ku on ollut noita vastoinkäymisiä. se mikä se lopullinen polku sitten on niin en vielä tiedä. et on paljon muuttujia et teen vaan asioita nyt omaksi iloksi ja huvin vuoksi ja testaan et mihin kaikkeen se AI taipuu.

en mä oo ylimielinen vaan turtunut siihen kun ihmiset alkaa neuvomaan et miten pitäisi elää, se ei ole siis täällä palstalla vaan se on ihan tuolla ympäri kyliäkin. otetaan nyt esimerkkinä se että kun mulla on tuo ihosairaus niin jos ulkona on vaikka 20-25 astetta lämmintä niin mä tosiaan käyn lenkillä ilman paitaa, mut mä käyn myös sen takia lenkillä ilman paitaa koska se estää mun ihosairauden ja psorin leviämisen, joo se että satun olemaan hyvässä kunnossa, niin se on toinen juttu, mutta siinä on myös se toinen puoli eli estää sen ihottuman leviämisen. et jos joku paheksuu sitä niin siinähän paheksuu. et oon vähän niin kun kyllästynyt siihen että, ihmiset alkaa neuvomaan kun ei tiedä taustoja kunnolla. et oon kasvattanu aika kovan ulkokuoren tommosiin asioihin. eli tässä tapauksessa generoin AI:lla asioita koska se ei tunnu mun nivelissä. et oon kohdannu elämässä aika paljon kateutta millon mistäkin, koska tykkään vähä kulkea omia polkuja, ja tykkään huolehtia itsestäni yms. ja tosiaan kun satun olemaan vielä semmoinen "ns" nättipoika, baby face lookiltani joka näyttää itseään 10-15 vuotta nuoremmalta niin paljon tullut kaikenlaista vastaan.
Harmi että teillä päin on väkea jotka paheksuu paidatta lenkkeilyä, normaaliaha se on. Sinänsä tän ketjun suhteen ei ole väliä onko mikä tausta.

Ei täällä kukaan sinulle sano miten elää vaan koitetaa antaa palautetta. Oikeissa omissa projekteissa on myös se hyöty että siinä näkee lopulta haluaako mitä vaa tehdä työkseen joskus.

Ite olen esim. kehittynyt devaajana huimasti kun olen alkanut miettimään "oikeita" projekteja ja vienyt niitä alusta loppuun. Siinä tulee aina eteen uusia haasteita jotka pitää taklata ja niistä oppii aivan helvetisti. Toki töidenki ohella mutta siellä on firman valitseman teknologian vanki eikä pääse uutta kokeilemaan aina.

Viimeksi muokattu:
Harmi että teillä päin on väkea jotka paheksuu paidatta lenkkeilyä, normaaliaha se on. Sinänsä tän ketjun suhteen ei ole väliä onko mikä tausta.

Ei täällä kukaan sinulle sano miten elää vaan koitetaa antaa palautetta. Oikeissa omissa projekteissa on myös se hyöty että siinä näkee lopulta haluaako mitä vaa tehdä työkseen joskus.

Ite olen esim. kehittynyt devaajana huimasti kun olen alkanut miettimään "oikeita" projekteja ja vienyt niitä alusta loppuun. Siinä tulee aina eteen uusia haasteita jotka pitää taklata ja niistä oppii aivan helvetisti. Toki töidenki ohella mutta siellä on firman valitseman teknologian vanki eikä pääse uutta kokeilemaan aina.

mut joo lähinnä on myös turtunu tuohon tekijänoikeus aiheeseen yleisesti eli vaikka se mua kiinnostaskin niin en jaksa silti jauhaa aiheesta enää koska siitä on jauhettu ihan tarpeeksi. joten helpompi vaan sanoa ettei kiinnosta. kun en halua keskustella aiheesta joka lähinnä pelkkää spekulaatiota. en oo tosiaan yhtäkään clippiä vielä julkisesti julkaissut. oon mä tosin muutaman shortin jättänyt julkaisematta koska niissä on tullut se copyright claim vastaan siinä julkaisuvaiheessa, että kyllä ne mua kiinnostaa mutta se etten jaksa vaan aiheesta jauhaa.

Can you?

Sillä kuten muutkin ovat jo huomauttaneet, ethän sinä itse tee mitään. Mallit ovat toisten tekemiä, taide on muila pöllittyä, animaatiotkin ovat laitteen automatisoimia. Eli ainoa asia, mitä sinä itse tuot mukaan on se, että painat nappia. Jokainen video on vaan toisinto muista jutuista vailla edes vähäisintäkään omaperäistä kosketusta.

AI:lle on myös näillä näkymin tulossa hyvää vauhtia loppu, kun Disney ja muut yritykset vievät midjourney ja muut firmat oikeuteen: https://www.bbc.com/news/articles/cg5vjqdm1ypo

jos se on niin helppoa niin näytä mulle et miten helppoa se sitten on, joo sitä voi ostaa jonkun midjourney jäsenyyden ja tuhlata creditsit siihen kun laitat väärät promtit et ota kuvakulmia huomioon ja muuta. et sun pitää osata aika paljon asioita jos sä haluat tekstin perusteella generoida samanlaiset clipit mitä tein tuon FF7 combat clipin ja sen Pacific Rim anime pätkän kanssa, eli ne on ihan puhtaasti promt based generaatio ilman kuvallisia ja videollisia referenssejä. mitä tulee sitten noihin referenssi videoihin niin sellaisia videoita sä et voi edes tehdä jos et omista 5090:stä. et kyseiset softat vaatii 30 gigaa vramia. hurjimmilla tyypeillä tuolla discordin puolella on jo tuo ada 6000 RTX pro jossa onkin 96vramia, jonka hinta on tosin suomessa 9,990 euroa.

mitä tulee tuohon toiseen juttuun niin en usko että AI generointi on lähössä mihinkään, päin vastoin ne vaan lisääntyy ku kokoajan tulee uusia yrittäjiä ja modeleita. Meta ei ole vielä edes julkaissut sitä omaa videogenerointi ohjelmaa jossa käyttää ihmisten kuvia ja videoita facebookista ja instagramissa, kiina julkaisi juuri oman vastineensa Veo 3:nsa yms, et juu ei ne tuu häviämään yhtään mihinkään ja vaikka häviäisi niin local puolen ai generointi johon itse olen erikoistunut ei ainakaan häviä mihinkään. koska sitä ei pysty hävittämään koska se on local ihan syystä.

ite oon tosiaan sijoittanut jopa pariin AI generointi firmaan koska uskon niihin, tainno Tencenttiin oon sijoittanut myöskin path of exile takia, mutta heillä on myös oma generatiivinen ai softa, et uskon ne breikkaa aika isosti tässä tulevaisuudessa, tottakai löytyy myös nvidian osakkeita. Nvidia on lähdössä kohta esittelemään omaa järjettömän isoa AI projektiaan yms. nvidia osakkeet onkin mukavasti 9% plussalla tässä kuussa. et sekin kertoo aika paljon että aika moni uskoo siihen AI:n kehitykseen.

Viimeksi muokattu:
eikun miksi mua kiinnostaisi kun ei kiinnosta ketään muutakaan
Ei tarvitsekaan kiinnostaa mutta sitten ei tarvitse ihmetellä jos palaute on kriittistä jos ne "omat" työt on vain muilta varastettua ja/tai pohjautuu pelkkään seksiin. Ei se ole kummoinen saavutus eikä vaadi mitään ihmeitä. Samat hommat voi tehdä halvemmallakin eikä ketään kiinnosta onko se prompti ollut täydellinen ja paljonko on vehkeet maksaneet.

tässä on hyvä juttu, et näin se vaan toimii, ite teen huvikseen juttuja mutta esim tässä tapauksessa tämä kaveri odottaa et GTA 6 julkaistaan että voi tehdä sillä mahdollsimman paljon rahaa, kertoo myös että miten hän aikaa tehdä sillä rahaa, se että jos joku haluaa tehdä rahaa GTA 6:lla niin ei se minulta ole pois, hän on vapaa tekemään niin. tää ei liity AI:n mutta vähä sama periaate et miten moni käyttäytyy tuon AI Parissa et haluaa tehdä rahaa nopeasti. sen on huomannut tuolla discordissakin
En jaksa katsoa videota, joten voitko tiivistää mitä hän käytännössä tekee? Varastaako assetteja pelistä vai? Jos vain ratsastaa pelin maineella vaikka tekemällä pelivideoita tai muuta, niin se ei ole kiellettyä tai moraalisesti mitenkään arveluttavaa.

et pointti oli että sitä voi elättää itsensä monella tapaa jotkut elättää itsensä Somella, jotkut käy päivätöissä, jotkut streamaa, jotkut sijoittaa yms ja esim tuo kaveri odottaa että voi tehdä GTA6:lla, jokainen on vapaa tekemäänkin niin kun haluaa et sen kun lopettaa päivätyöt ja alkaa tekemään sitten contenttia AI:lla, elämä on valintoja täynnä. jos joku haluaa elättää itsensä Only Fansilla niin ei se minulta ole pois siinähän sitten tekee niin. en minä ainakaan rupea moralisoimaan hänen valintoja.
Ei täällä keneltäkään ole pois se, mitä sinä teet, mutta älä ihmettele jos palaute on negatiivista jos/kun se pohjautuu vain muiden töihin ja halpoihin keinoihin (kuten paljas pinta).

näissä jossain viesteissä paistaa aika pahasti se Because i can and because you can't ja se armittaa ihmisiä,
Älä nyt viitsi. Tuskin täällä suurinta osaa kiinnostaa vastaava mitä teet monestakin syystä. Saati että ihmisiä kiinnostaisi alkaa samaa tekemään.

Minua ainakin harmittaa eniten tämä sinun ylimielinen asenne, jonka luulin/toivoin jo aiempien keskusteluiden kautta muuttuneen. Mutta ei. Toivoin vieläpä sinulle hyvää tällä AI-uralla mutta vaikea enää sitä toivoa kun asenteesi on korkeintaan huonontunut.

Tuntuu että olisit katkera asioista ja kokisit kaikkien olevan sinua vastaan vaikka tässä ollaan nimenomaan kritisoitu pääasiassa (ellei yksinomaan) sellaisia asioita, joissa on oikeasti kritisoitavaa. Kertauksen vuoksi: varastaminen, kopiointi, ylimielisyys, lain ja/tai moraalin venytys/rikkominen.

eli varsinkin tolla treenaus puolella oon ottanu aika hyvän neuvon siitä et mitä eräs artisti sanoo "et teet tarpeeks kauan mitä muut ei jaksa niin pian teet asioita mitä muut ei voi" et toi tarkoittaa sitä et vedän crossfit tyylisen vatsalihastreeniin 5 kertaa viikossa ja viikko niin mulla ei ikinä kipeydä enää vatsalihakset vaikka tekisin mitä. ja mä oon tosiaan nyt nouduttanut tuota jo 3-4 vuotta.
Ei kuulosta terveeltä. En ole ikinä treenannut tavoitteellisesti mutta luulisin ja olettaisin että viikon treeni on syystä viikon treeni eikä sen suorittaminen päivässä ole välttämättä pidemmän päälle terveellistä. Vai oletko vetänyt sen treeni viikossa ja pitänyt kuusi päivää lepoa koska viikon treenit on vedetty? Ei sekään välttämättä kauhean hyvä juttu.

Sanoisin tässä kohtaa että kannattaa ehkä ottaa vähän rennommin ja pyrkiä vähentämään suorittamista. Terveellistä voi elää vähemmälläkin kuin vetämällä kaiken överiksi. Mutta tee toki kuten haluat, tämä vain oma näkemykseni. Itsekin unohdan pitää välipäiviä omista kotitreeneistä, joilla en siis tavoittele kuin lähinnä sitä että kunhan vähän pitää lihaskunnosta huolta. Ei mitään tavoitteellista tai merkittävää.

Nämä sinun juttusi ovat kyllä niin erikoisia. Teet iloksi ja huvin vuoksi mutta silti haluat olla (ja olet?) paras ja muut on vain kateellisia jne. Siis ääripäästä toiseen. Kumpaa se nyt sitten oikeasti on?

en mä oo ylimielinen vaan turtunut siihen kun ihmiset alkaa neuvomaan et miten pitäisi elää, se ei ole siis täällä palstalla vaan se on ihan tuolla ympäri kyliäkin.
Ei. Kyllä sinä olet todella ylimielinen näissä jutuissasi eikä siihen ole perustelu se että joku on sinua kenties "alkanut neuvomaan". Ei kannattaisi katkeroitua niin paljon että on sitten ikävä niitäkin kohtaan jotka eivät ole mitään pahaa sinulle sanoneet. Täällä on aika asiallisesti juttuihisi vastattu ja myös paljon tsempattu sinua ja silti heittelet jotain kateus-kommentteja.

Älä vihaa koko maailmaa, niin maailmankin on helpompi vastata samalla tapaa.

otetaan nyt esimerkkinä se että kun mulla on tuo ihosairaus niin jos ulkona on vaikka 20-25 astetta lämmintä niin mä tosiaan käyn lenkillä ilman paitaa, mut mä käyn myös sen takia lenkillä ilman paitaa koska se estää mun ihosairauden ja psorin leviämisen, joo se että satun olemaan hyvässä kunnossa, niin se on toinen juttu, mutta siinä on myös se toinen puoli eli estää sen ihottuman leviämisen. et jos joku paheksuu sitä niin siinähän paheksuu. et oon vähän niin kun kyllästynyt siihen että, ihmiset alkaa neuvomaan kun ei tiedä taustoja kunnolla. et oon kasvattanu aika kovan ulkokuoren tommosiin asioihin. eli tässä tapauksessa generoin AI:lla asioita koska se ei tunnu mun nivelissä. et oon kohdannu elämässä aika paljon kateutta millon mistäkin, koska tykkään vähä kulkea omia polkuja, ja tykkään huolehtia itsestäni yms. ja tosiaan kun satun olemaan vielä semmoinen "ns" nättipoika, baby face lookiltani joka näyttää itseään 10-15 vuotta nuoremmalta niin paljon tullut kaikenlaista vastaan.
Ja näiden kokemusten kautta oikeutat ylimielisyyden täällä ja teoissasi?

mut joo lähinnä on turtunu tuohon tekijänoikeus aiheeseen yleisesti eli vaikka se mua kiinnostaskin niin en jaksa silti jauhaa aiheesta enää koska siitä on jauhettu ihan tarpeeksi. joten helpompi vaan sanoa ettei kiinnosta. kun en halua keskustella aiheesta joka lähinnä pelkkää spekulaatiota. en oo tosiaan yhtäkään clippiä vielä julkisesti julkaissut. oon mä tosin muutaman shortin jättänyt julkaisematta koska niissä on tullut se copyright claim vastaan siinä julkaisuvaiheessa, että kyllä ne mua kiinnostaa mutta se etten jaksa vaan aiheesta jauhaa.
Tähän tullaan lähinnä siksi koska työsi eivät vieläkään ole olleet mitään muuta kuin samaa AI-massaa kuin kaikki muukin vastaava: tuttuja, muualta pöllittyjä hahmoja ja paljasta pintaa. Sillä sinä lesoat ja kehut, miten olet Suomen paras. Siinä kohtaa kun teet oikeasti asioita itse, on varmasti vastaanottoakin erilaista kuin "Tifa inspired" hahmo tissivako paljaana tanssimassa koreografiaa, jota et ole itse tehnyt.

jos se on niin helppoa niin näytä mulle et miten helppoa se sitten on, joo sitä voi ostaa jonkun midjourney jäsenyyden ja tuhlata creditsit siihen kun laitat väärät promtit et ota kuvakulmia huomioon ja muuta. et sun pitää osata aika paljon asioita jos sä haluat tekstin perusteella generoida samanlaiset clipit mitä tein tuon FF7 combat clipin ja sen Pacific Rim anime pätkän kanssa, eli ne on ihan puhtaasti promt based generaatio ilman kuvallisia ja videollisia referenssejä. mitä tulee sitten noihin referenssi videoihin niin sellaisia videoita sä et voi edes tehdä jos et omista 5090:stä. et kyseiset softat vaatii 30 gigaa vramia. hurjimmilla tyypeillä tuolla discordin puolella on jo tuo ada 6000 RTX pro jossa onkin 96vramia, jonka hinta on tosin suomessa 9,990 euroa.
Väitän että jos oikeasti haluaa, niin voi tehdä noilla tilauspalveluilla kamaa, joka kerää tykkäyksiä. Siinä ei tarvitse kuin löytää se juttu, mikä "myy". Jos pitäisi, niin lähtisin tekemään tietysti sitä paljasta pintaa eli samaa kuin sinäkin. En kuitenkaan koe tuossa mitään tekemisen arvoista vaikka sillä ehkä jotain hiluja voisi tienatakin. Tympäisisi ainakin itseä aika pian. Plus tuntuu että tuolla on niin paljon kilpailua ja sitä massaa, ettei siellä noin vain aleta merkittäviä masseja tienaamaan.

Sanoisin jopa että niillä softilla ja raudoilla ei ole läheskään niin paljon merkitystä kuin sisällöllä, ajoituksella ja tuurilla. Kun sattuu löytämään hyvän aiheen (sisältö/tuuri), joka saa tuulta alleen (tuuri/ajoitus) eikä ole vastaavia liikaa tarjolla (tuuri/ajoitus), niin voi ainakin hetken ratsastaa sillä aallolla. En silti näe tuollaisessa mitään pitkäaikaista elämän mittaista uraa kovin monelle, joten senkään vuoksi en usko että tuota jaksaa moni lähteä yrittämään.

mitä tulee tuohon toiseen juttuun niin en usko että AI generointi on lähössä mihinkään, päin vastoin ne vaan lisääntyy ku kokoajan tulee uusia yrittäjiä ja modeleita. Meta ei ole vielä edes julkaissut sitä omaa videogenerointi ohjelmaa jossa käyttää ihmisten kuvia ja videoita facebookista ja instagramissa, kiina julkaisi juuri oman vastineensa Veo 3:nsa yms, et juu ei ne tuu häviämään yhtään mihinkään ja vaikka häviäisi niin local puolen ai generointi johon itse olen erikoistunut ei ainakaan häviä mihinkään. koska sitä ei pysty hävittämään koska se on local ihan syystä.
Ei kukaan ole sanonut että AI-generointi lähtisi mihinkään. Vedät taas tuon väitteen ihan omasta hatustasi. Kyse on siitä että tekijänoikeuksia aletaan varmasti valvomaan entistä tarkemmin. Silloin sinun "Tifa inspired" tanssivideosi voi olla vaarassa ja joudut ehkä oikeasti keksimään jotain omaakin. Tosin monella siinä kohtaa on varmaan ratkaisu vetää hahmo hatusta ja toivoa parasta. Ei kauhean omaperäistä sekään.

ite oon tosiaan sijoittanut jopa pariin AI generointi firmaan koska uskon niihin, et ne breikkaa aika isosti tässä tulevaisuudessa. tottakai löytyy myös nvidian osakkeita. Nvidia on lähdössä kohta esittelemään omaa järjettömän isoa AI projektiaan yms. nvidia osakkeet onkin mukavasti 9% plussalla tässä kuussa. et sekin kertoo aika paljon että aika moni uskoo siihen AI:n vaikka ei siihen itse uskoisikaan.
Näissä voi voittaa tai sitten hävitä. Vähän kuin kaikessa hypeteknologiassa kun kyse on osakkeista.

hohhoijaa, mä käytän ai generointiin keskimäärin 8-10 tuntia päivässä generoidakseni asioita eli se menee työtunteina työstä ja joku sitten väittää että se on helppoa. se ei todellakaan ole helppoa, tai riippuu generoinnista, mä saan kuulostaa asiat helpolta mutta ei todellakaan ole niin helppoa mitä väitän, se on itselle helppoa kun olen toistanut saman prosessin jo varmaan tuhansia kertoja kohta. sitä voi vaikka ihan kirjoittaa youtubeen että AI anime, ja katsoa minkälaista pätkää porukka on sinne tehnyt. ei ole tuollaisia Pacific rim tyylisiä toiminta pätkiä hirveästi saatika sitten FF7 tyylisiä fight scenejä jotka on melkeinpä kun suoraan itse pelistä.

ja joku ihmettelee et minkä takia mulla menee hermo :D, eli jos ei ole esittää mitään kongreettista esimerkkiä niin älä sillon väitä että se olisi jotenkin helppoa, koska on toistanut kyseinen prosessin kohta 1000 kertoja ja testaillut eri modeleita, kuvakulmia ja muuta koska voin tehdä niin koska käytän local AI:ta. se että mä sanon että se on mulla se on nykyään helppoa mutta ei tarkoita sitä että se olisi sitä kaikille, ja sitä ei todellakaan ole, esim mulle on helppoa myös tehdä sunoon biisi joka clickkaa heti ensi kuuntelemalla koska tunnen sunon jo läpi kotaisin. koska olen käyttänyt palvelua ja monta vuotta.

Ai Creatorin suurin vahvuus on se että sä osaat käsikirjoittaa päässäsi asioita, ite teen sitä jatkuvasti, eli jos mä kuulen biisin mä osaan käsikirjoittaa sille musavideon päässäni, osaan myös käydä vaikka koko taru sormusten herran scene sceneltä läpi päässäni, tämä asioiden käsikirjoittaminen päässä on tosiaan ADHD oire tai sanotaan näin että se on ominaisuus ja varsinkin tässä AI generaatioissa se on aika must osata tehdä se. se ilmenee myös siinä että jos katot jotain leffaa tai sarjaa niin sä tiedät tasan tarkkaan mitä joku on sanomassa seuraavaksi. ja sitäkin teen jatkuvasti.

tossa on myös kaks ihmistä jotka tekee tuota samaa, eli käsikirjoittaa asioita mielessä jatkuvasti. heillä on tosiaan molemilla ADHD ja Daniel on koko suomen yksi menestyneimpiä videoeditoijia.

Viimeksi muokattu:
...FF7 tyylisiä fight scenejä jotka on melkeinpä kun suoraan itse pelistä.
Saatat olla vähän sokeutunut omia tuotoksiasi kohtaan olettaen että viittaat omaan videoosi.

Voisiks muuten mielenkiinnosta kertoa mikä siitä tekee haastavan?

Viimeksi muokattu:
Saatat olla vähän sokeutunut omia tuotoksiasi kohtaan

juu tiedän että siinä vaihtuu aseet josta mainitsinkin mutta muute hyvin FF7 tyylinen scene, hahmot, hahmojen hiukset, hahmojen liikehdintä, hahmojen yksityiskohdat ja muut.

mut joo tosta käsikirjoittaminen päässä vielä että minkä takia käytän niitä disney ja hahmoja ja muita niin johtuu siitä että myös, että koska käsikirjoitan päässäni asioita niin yksi mitä teen on, että recastaan päässäni hahmoja kokoajan erillaisiin rooleihin, mä oon tehny sit jo monta vuotta ennen AI:ta. et jos FF7 live action movie tulisi niin mulla ois roolihahmot miettiny kuhunkin rooliin ja nyt AI mahdollistaa sen että mä voin kokeilla niitä niihin rooleihin suoraan että pystyn toteuttamaan sen mitä päässä liikkuu, ja sen takia se näkyy myös omassa sisällössä.

juu tiedän että siinä vaihtuu aseet josta mainitsinkin mutta muute hyvin FF7 tyylinen scene, hahmot, hahmojen hiukset, hahmojen liikehdintä, hahmojen yksityiskohdat ja muut.

mut joo tosta käsikirjoittaminen päässä vielä että minkä takia käytän niitä disney ja hahmoja ja muita niin johtuu siitä että myös, että koska käsikirjoitan päässäni asioita niin yksi mitä teen on, että recastaan päässäni hahmoja kokoajan erillaisiin rooleihin, mä oon tehny sit jo monta vuotta ennen AI:ta. et jos FF7 live action movie tulisi niin mulla ois roolihahmot miettiny kuhunkin rooliin ja nyt AI mahdollistaa sen että mä voin kokeilla niitä niihin rooleihin suoraan että pystyn toteuttamaan sen mitä päässä liikkuu, ja sen takia se näkyy myös omassa sisällössä.
Mut eikö tuo ole ihan mielikuvitusta, tuo "recastaaminen" ja mielessä käsikirjoittaminen? Kaikkiha sitä tekee erinäisissä yhteyksissä elämänsä aikana. Ei siinä ole mitää erikoista. Kuka tahansa voi kuvitella musiikkiin sopivaa tapahtumaa, sehän musiikin tarkoitus onkin, herättää kuuntelijassa mielikuvia ja tunteita.

Toki nyt voi AI:lla toteuttaa sitte sen fantasian. Ja kyllä, kuka vaan voi tehdä sen, jotkut lokaalisti, toiset pilvifarmilla, all the same :)

tosiaan jos sä et tiedä mitä sä teet ja syötät suoraan promtin chat gpt ja luotat siihen sokeasti niin sit sun scenellä käy näin, ja väitän et suurimalle osalla kävisi näin jos ne alkaisi generoimaan, jos ei ole kokemusta asiasta, et pitää tosiaan tietää mitä tekee, se ei auta että promt näyttää hyvältä vaan siihen pitää lisätä kaikenlaista, kuten movementsit ja muut, kuvakulmat yms. jos ei niin tee polttaa vaan creditsit ja koko homma muuttuu uhkapeliksi.

Viimeksi muokattu:
tosiaan jos sä et tiedä mitä sä teet ja syötät suoraan promtin chat gpt ja luotat siihen sokeasti niin sit sun scenellä käy näin, et pitää tosiaan tietää mitä tekee, se auta että promt näyttää hyvältä vaan siihen pitää lisätä kaikenlaista, kuten movementsit ja muut, kuvakulmat yms.

En siltikään ymmärrä mikä siinä on vaikeeta? Lopputuloksesta tietty näkee että ei iha nappiin mennyt ja sitte täydentää promptia? Tai jos haluaa niin ottaa jostain jonkun eeppisen kohtauksen ja pyytää tekoälyä analysoimaan sen ja generoimaan promptin sen perusteella ja ottaa sieltä testiin hyviä parametreja?

Kato, hitto yhtäkää tommosta tehny ja tajusin mite noita rakennetaa. Taidan olla yks Suomen kovimmista eikä tarvinnu monen tonnin vehkeitä, yks Weihenstephaner riitti :D

En siltikään ymmärrä mikä siinä on vaikeeta? Lopputuloksesta tietty näkee että ei iha nappiin mennyt ja sitte täydentää promptia? Tai jos haluaa niin ottaa jostain jonkun eeppisen kohtauksen ja pyytää tekoälyä analysoimaan sen ja generoimaan promptin sen perusteella ja ottaa sieltä testiin hyviä parametreja?

Kato, hitto yhtäkää tommosta tehny ja tajusin mite noita rakennetaa. Taidan olla yks Suomen kovimmista eikä tarvinnu monen tonnin vehkeitä, yks Weihenstephaner riitti :D

niinku sanoin poltat ne sun creditsit, niillä sun kokeiluilla. eli tuo yks pilalle mennyt scene maksoi sinulle noin 1,5 eurosta 0,80 senttiin riippuen softasta mitä käytät. kannattaa joskus tosiaan kokeilla niin ymmärtää paremmin. ei se ole niin yksinkertaista. et joo kyllä sä varmaan saat cleanin scenen ulos mutta millä hinnalla on toinen asia. et onko se 5 vai 10 euroa vai vielä enemmän. voin sanoa että nuo aloittelevat Veo 3 tyypit polttaa kaikki creditsinsä siihen yhteen videoon.

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom