Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cronos: The New Dawn

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nosferatu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Peli läpi! Olihan siitä alueesta vielä kyllä matkaa mistä tuossa äsken mainittiin. Lopussa oli hyvinkin tukalat tilanteet jos vertaa alun vastaaviin. Mutta kyllä pelaajakin oppi niksejä tässä matkan varrella ja kuolokin korjasi. Ehkä aavistuksen liian vaikea omaan makuun, muttei mahdoton, kun ei vaikeustasoa. Tiivis hyvä paketti tämä oli. En tiedä tämä vai Dead SpaceR, molemmat hyviä! Karvan alle 16h täyttä rautaa!

Such is Our Calling.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tuli aika painaa ostoliipaisinta kun käytetty yksilö käveli sopuhintaan vastaan. On kyllä riski ettei kolahda, tuo kuvaus turvatalon arkuilla ravaamisesta, lehtiöiden lukemisesta (mielestäni laiskaa tarinankerrontaa) ja vaikeustasosta saa kyllä karttamaan peliä, mutta näyttää vain niin tunnelmalliselta ja hyvältä että pakko antaa mahis ja Silent Hill F vasta tämän jälkeen, jospa sekin jo sitten käytettynä.

Loppuviikosta voi yllättävän nopeasti olla foorumillakin yksi Cronos myynnissä jos hermot menee, winkwink :D
 
Nyt tuli aika painaa ostoliipaisinta kun käytetty yksilö käveli sopuhintaan vastaan. On kyllä riski ettei kolahda, tuo kuvaus turvatalon arkuilla ravaamisesta, lehtiöiden lukemisesta (mielestäni laiskaa tarinankerrontaa) ja vaikeustasosta saa kyllä karttamaan peliä, mutta näyttää vain niin tunnelmalliselta ja hyvältä että pakko antaa mahis ja Silent Hill F vasta tämän jälkeen, jospa sekin jo sitten käytettynä.

Loppuviikosta voi yllättävän nopeasti olla foorumillakin yksi Cronos myynnissä jos hermot menee, winkwink :D
Peli jakaa coreja joilla voit päivittää mm. puvun kestävyyttä ja inventaariopaikkojen määrää. Itse tein pientä virhettä, kun lykkäsin noita coreja siihen puvun kestävyyteen ja pidin inventaariopaikkoja turhan pienenä. Peli on varmasti vähän mielekkäämpää, jos heti alusta alkaen käyttää coret inventaariopaikkojen laajentamiseen.

Pistoolin poweria kannattaa alkaa päivittelemään heti, kun energiaa kertyy tarpeeksi, niin se auttaa jo örmyjen kanssa mukavasti.

Silent Hill f näyttää myös hillittömän hyvältä. En malta odottaa, että raaskii laittaa sen ostoskoriin.
 
Joo, ehdottomasti ensin päivittelee inventaariota.Aseista olen itse päivittänyt pelkkää pistoolia ja hyvin tuntuu pärjäävän.
 
Jos vertaa vaikka dead spaceen tai callistoon normi vaikeustasolla niin onko tämä paljonkin vaikeampi?
En sanois paljoa vaikeempi, ja jotkut on toisille enemmän ja toisille vähemmän. Calliston esim loppu oli vaikee, mut meni, dead spacessa myös ne hetkensä, tässä lähinnä muistaa vaa kerää lootit alueilta ja päivittää sitä missä oma pelityyyli on, ite laitoin kaiken pukuun koska tiesin et tuun ottaa osumaa, myös siihen ekaan pistooliin upotin maximit, vaikka muitakin käytin mihin vaa sai panoksia.
 
Suht vaivattomasti meni pelin loppupuolelle, mutta nyt tuo vika bossi ei vaan mene ja siihen tais jäädä :D
 
Suht vaivattomasti meni pelin loppupuolelle, mutta nyt tuo vika bossi ei vaan mene ja siihen tais jäädä :D
Miun piti kattoa ihan Youtubesta, että mitä tuossa kuuluu räpeltää.

Tokassa vaiheessa kannattaa singota itsensä heti yläilmoihin pois maantasalta. Antaa örvelön blästätä sen ensimmäisen iskunsa joka rikkoo kaikki maassa olevat laatikot, niistä voi käydä nopeasti keräämässä tarvikkeita ja sitten taas palata hetkeksi yläilmoihin. Oli vähän arpapeliä että miten tämän lopulta sörvelöin läpi. Sieltä yläilmoista sohin pistoolilla ja välillä heti blästipamauksen jälkeen pudottauduin maahan ampumaan haulikolla ja sitten palasin ylös takaisin. Hirveän monta kertaa ei lopulta tarvinnut tätä toistaa.

Vikaan vaiheeseen olin säästänyt kolme Arbalasti bolttia vai mitä olivatkaan ja ne sain tuurilla osumaan kohteeseen. Sitten vaan koetti pitää etäisyyttä ja toivoa ettei örkki teleporttaa suoraan oman naaman eteen. Muutamilla haulikon pamauksilla sitten lopulta kaatui.

Pelin vähiten nautinnollisin osa kyllä. Ällöän tälläistä.
 
Miun piti kattoa ihan Youtubesta, että mitä tuossa kuuluu räpeltää.

Tokassa vaiheessa kannattaa singota itsensä heti yläilmoihin pois maantasalta. Antaa örvelön blästätä sen ensimmäisen iskunsa joka rikkoo kaikki maassa olevat laatikot, niistä voi käydä nopeasti keräämässä tarvikkeita ja sitten taas palata hetkeksi yläilmoihin. Oli vähän arpapeliä että miten tämän lopulta sörvelöin läpi. Sieltä yläilmoista sohin pistoolilla ja välillä heti blästipamauksen jälkeen pudottauduin maahan ampumaan haulikolla ja sitten palasin ylös takaisin. Hirveän monta kertaa ei lopulta tarvinnut tätä toistaa.

Vikaan vaiheeseen olin säästänyt kolme Arbalasti bolttia vai mitä olivatkaan ja ne sain tuurilla osumaan kohteeseen. Sitten vaan koetti pitää etäisyyttä ja toivoa ettei örkki teleporttaa suoraan oman naaman eteen. Muutamilla haulikon pamauksilla sitten lopulta kaatui.

Pelin vähiten nautinnollisin osa kyllä. Ällöän tälläistä.
No perkule nyt se paskiainen meni ilman kuolemia läpi. Oli kyllä ihan persiistä, mutta noi sun vinkit autto todella paljon joten kiitoksia :)
 
En millään loppupomosta selviä, sorminäppäryys ei vaan mulla riitä. Kokeillaan uudestaan viimeistään ens vuonna, jos jaksaa. :)
 
En millään loppupomosta selviä, sorminäppäryys ei vaan mulla riitä. Kokeillaan uudestaan viimeistään ens vuonna, jos jaksaa. :)
Laita sen kaksipiippuisen haulikon ja pistoolin damaget täysille, niin helpottaa todella paljon ja sitten kasa medkittejä inventoryyn.
 
Laita sen kaksipiippuisen haulikon ja pistoolin damaget täysille, niin helpottaa todella paljon ja sitten kasa medkittejä inventoryyn.
Kolusin peliä reilu parikymmentä tuntia ja silti tuon kaksipiippuisen haulikon onnistuin jättämään saamatta. Sain vasta läpiinpeluun jälkeen netistä tietää, että sellainenkin oli saatavilla :D. Yksi "puzzle" näköjään unohtui tehdä loppuun.

En mie tiijä, mutta joku tässä pelissä toimi. Tunnelma jäi mieleen pyörimään ja himottelee kovasti palata pelin pariin NG+ kanssa. Täytyy kuitenkin tuntuva tauko tässä välissä pitää. Vaikka nyt himottaa, niin se bäckträkkäily voi kuitenkin alkaa maistumaan puulta, jos heti lähtee uusiksi vääntämään.
 
Kolusin peliä reilu parikymmentä tuntia ja silti tuon kaksipiippuisen haulikon onnistuin jättämään saamatta. Sain vasta läpiinpeluun jälkeen netistä tietää, että sellainenkin oli saatavilla :D. Yksi "puzzle" näköjään unohtui tehdä loppuun.

En mie tiijä, mutta joku tässä pelissä toimi. Tunnelma jäi mieleen pyörimään ja himottelee kovasti palata pelin pariin NG+ kanssa. Täytyy kuitenkin tuntuva tauko tässä välissä pitää. Vaikka nyt himottaa, niin se bäckträkkäily voi kuitenkin alkaa maistumaan puulta, jos heti lähtee uusiksi vääntämään.
NG+ hardilla houkuttelisi myös ja jos tästä joskus tuon platina trophyn hommaisi. Ei kuitenkaa ihan heti, kun on backlogissa muutenkin hemmetisti pelejä.
 
Nyt 5 tuntia takana enkä oikein tiedä mitä mieltä olisi. Kyllä tätä ihan pelaa eikä ole ollut niin vaikea kuin pelkäsin, äänet ja grafiikat ovat hyvää tasoa ja tuo combatin “charget shot” on ihan hauska keksintö. En ole mitään muuta käyttänytkään kuin sitä, kun ilmeisesti peruslaukaukset eivät tee juuri yhtään hittiä ja jokainen kutihan pitää hyödyntää maksimaalisesti. Yleensäkin vastaavantyyppisissä peleissä nuohoan kaikki paikat ja säästelen ammuksia/healthpackeja niin sopii ihan hyvin omaan pelityyliin tuo että tässä se on käytännössä vaatimus.

Aika moni asia tässä silti ärsyttää: tarina on ollut itselleni ihan hälläväliä ja tuota ympäristöstä löytyvää luettavaa on PALJON. Alun jälkeen ei ole ollut motivaatiota niitä lukea, ehkä menee tarinasta osa nyt senkin takia ohi. Mielestäni tarinaa ja maailmaa pitäisi elävöittää vähän jollain toisella tavalla. Puzzleja ei ole ollut käytännössä minkäänlaisia tai ovat olleet täysin itsestäänselviä. Ympäristöistäkään oikein mikään ei ole jäänyt mieleen vaan ollut hyvin peruskauraa, pienehköjä ulkoalueita ja lonkeroilla/limalla täytettyjä seiniä. Tuo inventaarion koko on kyllä mielestäni vedetty jo naurettavan pieneksi, kun jatkuvasti saa olla jotain tiputtelemassa tai juoksemassa saferoomiin kätkölle ja takaisin kun ei etenemiseen tarvittava avainkaan muka minnekään vain mahdu. Tämä siitä huolimatta että olen kyllä päivitellyt sitä isommaksi. Bolt cuttersit olen pitänyt koko ajan mukana kun jo nyt joutuu backtrackaamaan jatkuvasti, mikä vähän syö miestä varsinkin kun minkäänlaista karttaa ei ilmeisesti ole tai en ole ainakaan hoksannut.

Loppuviikosta pitäisi tulla Huuto.netistä ostettu Silent Hill F, taidan ottaa sen tähän väliin ja jatkaa tämän loppuun vasta myöhemmin. Tuntunut monesti että tämä Cronos on pelattu jo useamman kerran aikaisemmin ja vähän paremmin tehtynä. Dead Space iski todella paljon kovempaa, ja melkein sanoisin että Callisto Protocolistakin tykkäsin vähän enemmän. Toki vielä on yli puolet pelaamatta että aikaa on parantaa.
 
Tuli nyt Silent hill F pelattua läpi ja aloitettua tämä. Siinä missä Silent hill oli vähän pettymys niin tämä kyllä on ensimmäisen parin tunnin perusteella ylittänyt odotukset. Taistelu on juuri sellaista mistä tykkään ja tässä todellakin on syyyä koluta nurkat mistä tykkään myös. Tarinasta en osaa sanoa vielä juuta enkä jaata, mutta kiinnlstaa kyllä mitä maailmassa on tapahtunut.
 
Nyt 5 tuntia takana enkä oikein tiedä mitä mieltä olisi. Kyllä tätä ihan pelaa eikä ole ollut niin vaikea kuin pelkäsin, äänet ja grafiikat ovat hyvää tasoa ja tuo combatin “charget shot” on ihan hauska keksintö. En ole mitään muuta käyttänytkään kuin sitä, kun ilmeisesti peruslaukaukset eivät tee juuri yhtään hittiä ja jokainen kutihan pitää hyödyntää maksimaalisesti. Yleensäkin vastaavantyyppisissä peleissä nuohoan kaikki paikat ja säästelen ammuksia/healthpackeja niin sopii ihan hyvin omaan pelityyliin tuo että tässä se on käytännössä vaatimus.

Aika moni asia tässä silti ärsyttää: tarina on ollut itselleni ihan hälläväliä ja tuota ympäristöstä löytyvää luettavaa on PALJON. Alun jälkeen ei ole ollut motivaatiota niitä lukea, ehkä menee tarinasta osa nyt senkin takia ohi. Mielestäni tarinaa ja maailmaa pitäisi elävöittää vähän jollain toisella tavalla. Puzzleja ei ole ollut käytännössä minkäänlaisia tai ovat olleet täysin itsestäänselviä. Ympäristöistäkään oikein mikään ei ole jäänyt mieleen vaan ollut hyvin peruskauraa, pienehköjä ulkoalueita ja lonkeroilla/limalla täytettyjä seiniä. Tuo inventaarion koko on kyllä mielestäni vedetty jo naurettavan pieneksi, kun jatkuvasti saa olla jotain tiputtelemassa tai juoksemassa saferoomiin kätkölle ja takaisin kun ei etenemiseen tarvittava avainkaan muka minnekään vain mahdu. Tämä siitä huolimatta että olen kyllä päivitellyt sitä isommaksi. Bolt cuttersit olen pitänyt koko ajan mukana kun jo nyt joutuu backtrackaamaan jatkuvasti, mikä vähän syö miestä varsinkin kun minkäänlaista karttaa ei ilmeisesti ole tai en ole ainakaan hoksannut.

Loppuviikosta pitäisi tulla Huuto.netistä ostettu Silent Hill F, taidan ottaa sen tähän väliin ja jatkaa tämän loppuun vasta myöhemmin. Tuntunut monesti että tämä Cronos on pelattu jo useamman kerran aikaisemmin ja vähän paremmin tehtynä. Dead Space iski todella paljon kovempaa, ja melkein sanoisin että Callisto Protocolistakin tykkäsin vähän enemmän. Toki vielä on yli puolet pelaamatta että aikaa on parantaa.
En välttämättä ihan niin pitkällä ole kuin sinä, mutta tykännyt tuosta inventaarion pienuudesta, että oikeasti pitää miettiä mitä kantaa mukana. Helaitemeitä ei hirveästi ole vielä tarvinnut niin niitä pidän käytännössä sen kaksi että vie vain yhden paikan inventaariosta. Nuo leikkurit tietenkin on mukana, mutta haulikon ja sen ammukset ovat itselläni ollut säilössä, kun vielä ei ole sille ollut mitään tarvetta, kun pistoolilla pärjää hyvin.
Semmoinen 3-4h itsellä takana nyt ja tykännyt edelleen kovasti ja pidän peliä vielä tässä vaiheessa paljon parempana kuin Silent Hill F.
 
Tämä voisikin olla hyvä paikka esittää tällainen kysely niille, jotka ovat pelanneet molempia: Kumpi on mielestäsi parempi, ja ennen kaikkea miksi? Aikaa olisi yhdelle pelille lokakuussa, ja alkuun pidinkin Silent Hilliä ihan ilmiselvänä valintana, mutta @Poro24 laittoi niin inspiroivan mehustelun Cronoksen puolesta, että puntit tuntuvat tasoittuneen.
 
Tämä voisikin olla hyvä paikka esittää tällainen kysely niille, jotka ovat pelanneet molempia: Kumpi on mielestäsi parempi, ja ennen kaikkea miksi? Aikaa olisi yhdelle pelille lokakuussa, ja alkuun pidinkin Silent Hilliä ihan ilmiselvänä valintana, mutta @Poro24 laittoi niin inspiroivan mehustelun Cronoksen puolesta, että puntit tuntuvat tasoittuneen.
Isoin ero pelattavuudessa on se, että jos tykkää räiskinnästä niin Cronos ja jos haluat vain lähitaistelua niin Silent Hill. Jos tuolla ei ole väliä niin molemmat on kyllä hyviä pelejä ja valinta on vaikeampi. Itsellä Silent hillissä tökki tuo taistelu kun taas Cronoksessa pidän siitä kovasti. Molemmiasa peleissä se taistelu kuitenkin on todella isossa osassa.
 
Ylös Bottom