Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ei-niin-realistiset ajopelit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rutabaga
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vaikka tälleen sonic fanina mun mielipide saattaa olla hieman puolueellinen niin kyllä racing crossworlds vaan näyttää niin paljon paremmalta mitä mario kart world.
Visuaalisesti hienompi, sonic universumin hahmot nyt vaan on siistimpiä mitä marion vastaavat ja mikä tärkeintä, tässä ajetaan kilpaa radoilla.
Jos joku ei vielä siis ole tietoinen niin mario kartissa ne siirtymät ei ole vaan siirtymiä vaan jos ajat kolmen kierroksen kisan niin kaks ekaa "kierrosta" on sitä perus maantietä pitkin ajamista sinne radalle ja sitten sitä varsinaista rataa ajetaan se yks kierros.

Tässä keskitytään niihin ratoihin ja tuo crossworld mekaniikka on myös siististi tehty sillä ekana oleva valitsee ekan kierroksen lopussa kahdesta portaalista joista toinen näyttää suoraan mihin se vie ja toinen on random paikka ja koko siirtyminen toiseen maailmaan on täysin saumatonta.
Ja jos ei tykkää autoilla ajaa niin kaikki voi käyttää myös extreme gearia eli sonic ridersin leijulautaa.
Myöskään pelkkiin sonic maailman hahmoihin ei tartte tyytyä sillä vissiin heti julkaisussa mukana on myös persona 5:n Joker, yakuzan Ichiban sekä Hatsune Miku.
Mä en edes tartte muita hahmoja kuin Amyn ja Mikun.

Aika varmasti tilaan tän ennakkoon vaikka tiedän ettei tämä sen täyden 60e arvoinen tule olemaan, mutta mä haluan pelata netissä heti julkkarissa kun kaikki on vielä samalla viivalla.
Jos odotan vaikka 6kk hinnan tiputusta niin online puoli on aika varmasti kuollut tai sitten siellä on enää ne jotka osaa kaikki radat ulkoa.
Julkaisu on 25.9.

Kolme faktaa Fast Fusionista! 1) Kyseessä on upea peli 2) se on halpa kuin saippua 3) siinä ajetaan lujaaaaaahhhhggghhgeaaa

Tahtoo sanoa sitä, että Fast Fusion on (omasta mielestä) Switch 2:n parempia pelejä, etenkin tuolla hintaa.

Formula Legendsin demo ilmestyi eilen. Syyskuussa ilmestyy kokoversio.

Kiva idea pelissä, löytyy kolmen eri aikakauden autot ja radat pelistä. Systeemit ja visuaallinen puoli hyvät. UE5 on vaan niin raskas ja sen takia 30 fps konsoleilla. Suosittelen kokeilemaan PC:llä, jos mahdollista. Ajotuntuma ajo apujen kanssa ihan jees, mutta tuo matala fps häiritsee ajamista itsellä. Löytyy useita eri kuvakulmia, joten voi ajaa ohjaamosta, auton takaa tai ylhäältä päin. Näin saa aika erilaiset kokemukset pelistä.

Sanoisin, että Formula Legends on sieltä laadukkaamasta päästä näistä indieajopeleistä, joita on viime aikoina tullut aika paljon. Sääli tuo 30 fps.

Tänään tuli ladattua sonic racing crossworldsin demo ja olin positiivisesti yllättynyt.
Videoissa driftaus näytti välillä oudolta ja vaikka se ei ihan samalta tunnu mitä crashissa ja mario kartissa niin kyllä siihen tottui parin ekan mutkan jälkeen.
Sitten on ne hahmojen jatkuvasti toistuvat puheet kun teet temppuja ja mua ne alkoi tympimään jo parin minuutin videoissakin kun sonic hokee jatkuvasti "good, great, awesome" etc ja tuota kuulee joka hypyssä kuten tuosta alla olevasta videostakin huomaa.
No minähän pelaan vaan Amylla ellei sen hitaampi huippunopeus koidu ongelmaksi ja sen kanssa mulla ei ole mitään ongelmaa sillä se vaan sanoo "one and a two and a three and a four" kun teet neljä temppua putkeen.
Tuossa demossa on koko eka gp ja sen kolme rataa myös time trial moodissa enkä kyllästynyt tuohon ainakaan vielä joka on jo iso parannus.

Musiikit on myös ihan helvetin hyvät kuten sonic peleissä aina, ruudunpäivitys sulavat 60fps jatkuvasti ja peli myös näyttää hyvältä.
Myöskään kisaaminen ei ollut sitä jatkuvaa tekoälyn power up pommitusta mitä yleensä, mutta tuskin se noin mietona pysyy kun gp etenee.
Tässähän on myös kaikkien alustojen välinen crossplay.
Julkaisuhan on tulevana torstaina ja toivottavasti pkp laittaa paketin tulemaan viimeistään keskiviikkona niin sen pitäs aika varmasti ehtiä perjantaiksi.

Tuoretta pelikuvaa super sonic speed nopeudella.

Sonic racing crossworlds pelattu.

Eilen pelasin 9 tuntia ja vedin gp moodin läpi high speed, sonic speed ja super sonic speed tasolla sekä aloitin time trialissa A-rank arvosanojen keräämisen super sonic tasolla.
Tänään pelasin toisen 9 tuntia ja se kaikki oli noiden time trialien hinkkaamista joka varmaan kertoo jo jotain.
Osa niistä on sellaisia, että saat A-rankin ekalla yrityksellä, sitten osa vaatii muutaman yrityksen ja sitten on ne jotka vaati kirjaimellisesti kymmeniä yrityksiä ja eri varusteiden testaamista ja koska peli on vasta julkaistu niin edes youtube ei tarjonnut apua.
No sain kaikki kuitenkin kiljun voimalla vedettyä joten huomenna viimeinkin menen testaamaan online puolta eikä ole mitään väliä voitanko vai en.

GP moodi on aika perus settiä eli olikos siinä kuus vai seitsemän mestaruutta joissa jokaisessa on kolme rataa ja sitten finaali jossa ajetaan joka kierroksella yks noista radoista ja tietenkin joka radan kakkoskierros sijoittuu jollekin toiselle radalle.
Mä olen tästä katsonut useamman arvostelun ja kaikki tuntuu pitävän tän rivals systeemiä positiivisena asiana ja mä en ymmärrä miks.

Eli joka gp:n alussa peli antaa sulle vastustajan (jonka voi itse vaihtaa ja sen vaikeustasoa voi säätää, mutta vakiona se on kolmos tasolla) joka varsin usein tulee aina toiseksi jos sä voitat ja jos et voita niin se voittaa.
Mulla on kaksi kysymystä.
A) Miten tuo on hyvä asia?
B) Missä tynnyrissä kyseiset arvostelijat on kasvaneet sillä tuota samaa paskaa on ollut about jokaisessa codemastersin pelissä ekasta colin mcrae rallysta lähtien ja se on aina helvetin ärsyttävää.

Asiaa ei todellakaan paranna se kuinka finaalissa voittaja saa 15 pisteen sijasta 18 pistettä.
Tuon takia mä jouduin yrittämään yhden gp:n finaalia viidesti, koska mä olin tullut ekassa kisassa toiseksi ja kaks seuraavaa voitin, mutta noiden systeemien takia se mun pahin vastustaja voitti finaalin uudestaan ja uudestaan ja tuon piste bonuksen takia mä hävisin sille yhdellä pisteellä vaikka tulin toiseksi.
Tekijät on varmasti itsekin tajunneet kuinka paska tuo systeemi on sillä sä voit käyttää 20 lipuketta ja aloittaa nykyisen kisan uudestaan.
Jos koko gp olisi pakko aloittaa uudestaan niin super sonic taso olisi jäänyt kesken.

Lipukkeet on siis pelin valuutta joita saa kisoista ja eri haasteista palkinnoksi ja niillä voi ostaa uusia auton osia jotka aika minimaalisesti vaikuttaa statseihin tai sitten lahjoittaa muille hahmoilla joka nostaa niiden ystävyys tasoa ja niiltä saa sitten uusia tarroja ja muuta vastaavaa.
Joku tosin on luullut vissiin suunnitelevansa mobiili peliä sillä jos haluaa kaiken niin sitten saa grindata nyt ja ikuisesti.
Esimerkkinä kaiken tän pelaamisen jälkeen mulla on hiukan päälle 3000 lipuketta.
Jos annat jollekin hahmolle 100 lipuketta niin saat sen hahmon nimen pelikorttiin. Tuon jälkeen kun annat 400 niin saat hahmon tarran ja tuon jälkeen saa uuden hienomman tarran kun lahjoittaa 1000 lipuketta eikä se oli edes viimeinen asia jonka niiltä saa.
Onneksi mä en noista välitä joten mua ei haittaa, mutta varmasti löytyy paljon ihmisiä jotka haluais kerätä kaiken.

Onneksi ne kaikista tärkeimmät asiat ei maksa mitään eli "gadgetit" joilla voi boostata omaa ajamista.
Aluksi sulla on kortissa vain pari paikkaa noille, mutta kun ajat lisää kisoja (myös time trial ajot lasketaan) niin paikkoja avautuu lisää ja noiden jälkeen avautuu vielä useampi gadget lisää.
Noilla voi esim nopeuttaa drift boostin kertymistä, nopeuttaa temppujen tekemistä, saat sormuksia tempuista, lisäät reippaasti huippunopeutta jne.
Paljon kaikkea kivaa on tarjolla, mutta sulla on maksimissaan kuusi paikkaa noille ja parhaat gadgetit vie kolme paikkaa kerralla.
Ja just näiden kanssa mä kokeilin eri yhdistelmiä time trial moodissa.

Kaiken tämän lisäksi on vielä racepark moodi jossa on kolme eri kisatyyppiä jossa pelataan tiimeissä sekä tietenkin se perus kaikki vastaan kaikkia online puolikin jota viimeinkin pääsen huomenna testaamaan. Siis olettaen, että olen ajokunnossa, mutta sillä se lähtee millä on tullutkin :D
En minä nyt sentään tän lajityypin pelejä nettiin mene selvänä pelaamaan kun power uppeja varmaan lentää niskaan jatkuvasti, mutta nyt ainakin radat on tuttuja.
Yksinpelin puolella tuo pommitus ei sentään koskan mennyt mario kart 8:n tasolle jossa ekan osuman jälkeen et ehdi tekemään mitään kun jo seuraava isku tulee.

Radoista puheenollen en osaa sanoa onko tän supersonic nopeus nopeampi mitä mario kart 8:n 200cc, koska tän radat on alunperinkin suunniteltu tuota nopeutta silmällä pitäen, mutta kyllä tässäkin saa driftin aikana jo näpytellä jarrua ettei mene liian leveäksi ja vasta ihan itse pelatessa se nopeus tulee selväksi.

Viimeksi muokattu:
Tulipa itselläkin korkattua pojan kanssa tuo Sonic racing crossworlds. Maistui kyllä molemmille.

Näyttää hyvältä ja on vauhdin tuntua huomattavasti enemmän kuin Mario karteissa.

Hahmoja on alkuun jo ihan riittävästi ja ilmeisesti ajan myötä on tulossa vielä huomattavasti enemmän. Plussaa siitä, että valittavaksi on tulossa muitakin kuin Sonic universumin hahmoja.

Miinusta tulee pienestä graafisesta bugisuudesta ajoittain sekä täysin turhasta rival jutusta jokaisessa Grand Prix:ssa.

Ei tätä yksin pelaisi mutta kuus vuotiaan muksun kanssa erittäin viihdyttävää ajanvietettä. 8/10 peli.

Tänään tuli viitisen tuntia pelattua netissä ja ekat pari tuntia oli kivaa, mutta koska tässä on ranking systeemi joka alkaa E- tasosta ja nousee siitä aina A+ saakka niin siinä vaiheessa kun olin C tasolla niin kisat muuttui sellaiseksi kaaokseksi mitä en muista mario kart 8:n aikana edes nähneeni.
Tässä kun on muutama paha power up kuten monster truck joka nimensä mukaisesti muuttaa sun auton ja voit vaan ajaa kaikkien yli ja sitten on se pora wisp joka on kuin mario kartin bullet bill.
Porukat sitten säästelee noita just ennen maalia ja voit olla vaikka kolmas vikassa mutkassa ja sitten sun yli tulee kolme monsteria ja yks pora ja olet kymmenes.

Noita näkyi ennen C rankia ehkä kaks joka kisassa eikä nekään olleet just ennen maalia.
Tuo rank systeemi on vielä tehty niin, että saat joka kisan jälkeen pisteitä sijoituksesta riippumatta joten se nousee väkisinkin.
Lisäksi vikat pari tuntia oli varmaan jostain lagista johtuvia ongelmia sillä normaalisti kun joku tulee kylkeen niin sun auto vaan hieman heilahtaa, mutta monessa kisassa auto meni oikein voimalla sivulle vaikka joku tuli vaan sillä leijulaudalla kylkeen ja muutenkin pelaajat teki äkkipikaisia liikkeitä.
Ei ne siis warppailleet pitkin rataa, mutta ei se normaalilta näyttänyt joten aika varmasti lagista kyse.

Tuli myös huomattua kuinka se crossplay oli oikea päätös sillä nytkin oli välillä matseja joissa oli 3 pleikkari pelaajaa ja loput oli pc pelaajia.
Ainakin oletan sen monitoria muistuttavan ikonin tarkoittavan pc pelaajaa ja pleikka pelaajilla on ps symboli. Sitten on vaan joku perus ohjain joka kai tarkoittaa joko xbox tai switch pelaajia tai molempia.

Nyt olis crossworldsia 40 tuntia pelattu joista online kisoissa kymmenisen tuntia.
Trophy listauskin on enimmäkseen hyvä sillä yhtäkään online trophya ei ole ja jos noita keräilee niin kaikki pelin eri moodit tulee käytyä läpi.
Mutta tietenkin, tietenkin tähän on laitettu ihan naurettava grindaus trophy myös joka edellyttää kaikkien osien, rata tarrojen ja tööttien ostoa.

Hyvä uutinen on se, että jos voit heittää tallennuksen pilveen niin säästät paljon aikaa sillä voit vaan farmata minimi määrän lipukkeita ja heittää saven pilveen ja sitten ostat yhden kategorian kamat jotta saat trophyn ja sitten lataat pilvesta saven taas takaisin.
Huono uutinen on se, että tuo minimi lipukemäärä platinaa varten on 13 000, koska kaikki töötit maksaa noin paljon.
Ilman pilvitallennuksen hyödyntämistä pitää kerätä 24 000.

Vielä kaiken tän pelaamisen jälkeen mulla on vain hiukan päälle 8000 lipuketta.
Esim online kisan voitosta saa huikeat 20 lipuketta ja jos olet kerännyt vaikka eniten item boxeja kisan aikana niin saat vielä 5 lipuketta lisää.
Tehokkain tapa saada noita on ajaa racepark moodissa lyhintä rataa ties kuinka monta kertaa joten joko mulla jää platina saamatta tai sitten vaan alan ajamaan iltaisin sängyssä remote playn kautta pari gp rundia super sonicilla sillä se on täysin immuuni kaikille hyökkäyksille joten sillä voi vaan rennosti ajaa.
On tuossa ainakin reippaasti enemmän vaihtelua.

Tän viikon torstaina (tai ehkä perjantaina meidän aikaa) alkaa miku fest jossa ilmeisesti voi saada paremmin lipukkeita kunhan on ensin kaikki muut palkinnot kerännyt, mutta tuo korvaa perus nettipelin eli oletan, että tuo olis sitten pelkkää online grindausta joka ei sekään houkuta just nyt.
Ehkä on parempi odotella jos ne vaikka tajuaisi kuinka naurettavia nuo palkkiot on ja reippaasti nostais niitä jossain vaiheessa.

Sitten on pakko mainita vielä pelin jukebox ominaisuus joka on taas pettymys.
Tässä on paljon hyviä biisejä ja yhteensä niitä on yli 100 ja sulla on myös mahdollisuus merkata halutut biisit suosikeiksi jolloin ne löytyy kaikki samasta paikasta, mutta tietenkään tämä ei osaa vaihtaa automaattisesti seuraavaan biisiin vaan soittaa sitä nykyistä loopilla kunnes vaihdat itse.
Nytkin tätä viestiä kirjoittaessa olisi kiva olla ne suosikit taustalla soimassa, mutta en mä viitsi ohjainta viereen ottaa ja aina miettiä koska se nykyinen biisi on oikeasti soinut kerran loppuun ja sitten vaihtaa biisiä.
Extra typerää tuosta tekee se kuinka jotkut biisit on kuunneltavissa juurikin vain jukeboxin kautta ja myös niiden time trial moodin A-rankien saamisella avataan iso määrä lisää biisejä joten niistä olis kaiken vaivan jälkeen ihan kiva nauttiakin.

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom