Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ei-niin-realistiset ajopelit

Vastaus: Ei-niin-realistiset ajopelit

Enkä minä ole nähnyt yhtään ihmistä jolle VR saisi aikaan huonon olon. Jos juuri sinun vattasi ei jotain kestä, ei tarkoita että se olisi normi.
 
Vastaus: Ei-niin-realistiset ajopelit

Enkä minä ole nähnyt yhtään ihmistä jolle VR saisi aikaan huonon olon. Jos juuri sinun vattasi ei jotain kestä, ei tarkoita että se olisi normi.

No esim tietyt tahot jättivät DriveClub VR:n arvostelematta, kun ei löytynyt pelaajaa joka olisi pystynyt pelaamaan tarpeeksi pitkään ilman huonoa oloa, tämä näyttää moninverroin pahemmalta.

Tietynlainen liike saa huonon olon suurimmalle osalle käyttäjistä ja se ei ole mikään vähemmistö, vaan taitaa olla jopa enemmistö tai ainakin fifty fifty... Sen vuoksi haluaisin nähdä niiltä henkilöiltä myös kommentointia asian suhteen.

Rigs on myös hyvä esimerkki jossa pari striimiä on jouduttu lopettamaan kesken isommilta pelisivustoilta, kosla huono olo on niin rajua.
 
Vastaus: Ei-niin-realistiset ajopelit

Nyt maltoin minäkin ostaa Trackmania Turbon, kun sen sai Storesta 16 eurolla. Siitä huolimatta tämä oli ensimmäinen kerta, kun Ubisoft tuntui huijanneen minulta rahat. Tykkäsin kyllä kovasti betasta, mutta sen radat olivatkin aivan toista maata kuin suuri osa kampanjan radoista. Valkoisen sarjan ja varsinkin Canyon Grand Drift -radat ovat leveitä, ja niissä tuntui mahtavalta driftata kaasu pohjassa ajolinjoja hioen. Muut radat taas ovat niin kapeita, ettei mistään ajolinjoista voi edes puhua: ajo mutkaan on joko täydellinen suoritus tai törmäys, joka yleensä pilaa suorituksen. Ärsyttävin piirre on kuitenkin se, että hyppyreissä on pakko osua sentilleen keskelle, tai auto lentää kymmenen voltin kautta jorpakkoon. Toisinaan ajaminen tuntuu enemmän tarkkuusammunnalta kuin ratin kääntelyltä.

Kullakin ympäristöllä on luultavasti omat kannattajansa, mutta minä tykkään ehdottomasti perinteisistä asvalttiradoista. Valley Down & Dirty -ratoja vihaan yli kaiken, koska rantakirppu kääntyy liian herkästi ja reagoi eri maalajeihin kuinka sattuu. Jarruttaminen hietikossa on toivotonta touhua. Olen nyt hankkinut hopemitalit kaikista valkoisen ja vihreän sarjan radoista, enkä usko, että meno muuttuu ainakaan vähemmän turhauttavaksi. Ehkä kannattaisi suosiolla keskittyä hyviin ratoihin ja tyytyä maastoradoilla pronssiin? Trials Fusion on joka tapauksessa kovin ajopeli, jossa kilpaillaan kelloa vastaan.
 
Vastaus: Ei-niin-realistiset ajopelit

Olen samaa mieltä. Ne kampanjan alkupään radat on hauskoja ja haastavia, joissa voi hinkata omia ajolinjoja vaikka kuinka kauan. Aikanopeasti radat menee liian vaikeaksi ja vaatii monta resettiä vain selviätäkseen niistä läpi. Teet pienenkin virheen 1min 30 sek ajon aikana ja se yritys meni siinä, sen jälkeen vaan turhauttaa ja on vihainen pelille.

Trials Fusion on kieltämättä erinomaimen peli tässä genressä. Vaikka en siinä päässyt niitä kaikkein vaikeimpia kenttiä läpi niin silti niitäkin oli hauska yrittää, aina tuli vain se 30 min aikaraja kentässä vastaan.

Trackmania Turbon beta ja kokoversion ensimmäiset 20h offlinessa ja onlinessa olivat hauskaa, sen jälkeen peliin ei oikeastaan ole edes halunnut koskea. Ja pelasin kuitenkin Trackmania Valleyta PC:llä sen 60h ilomielin, joten pelisarja oli vähän jo ennestään tuttu.

E. Trackmania Turbossa pidän eniten Canyonista, se driftaaminen on aika hauskaa.
 
Vastaus: Ei-niin-realistiset ajopelit

[video=youtube;VzY6YboYWIM]https://www.youtube.com/watch?v=VzY6YboYWIM[/video]

No tällainenkin sattui vahingossa eteen Plegen Storen tulevissa peleissä.
Ei varmaankaan tarvitse hengitystä pidätellä tämän kanssa, laatu on valahtanut kuin haljenneesta öljypohjasta Bugbearin lähdön jälkeen. Pahus vain, kun tämä olisi juuri sellainen peli mikä sopisi tähän hätään.
 
Vastaus: Ei-niin-realistiset ajopelit

Yllättävän hyvältähän toi kyllä näyttää, kun vertaa siihen mitkä odotukset oli tästä kuullessa joku aika takaperin.
 
Vastaus: Ei-niin-realistiset ajopelit

No tällainenkin sattui vahingossa eteen Plegen Storen tulevissa peleissä.
Ei varmaankaan tarvitse hengitystä pidätellä tämän kanssa, laatu on valahtanut kuin haljenneesta öljypohjasta Bugbearin lähdön jälkeen. Pahus vain, kun tämä olisi juuri sellainen peli mikä sopisi tähän hätään.

Juu saman huomasin joku aika sitten. Bugbearin Wreckfestiä on rahoitettu pariin otteeseen ja odotus PS4-versiosta on kova. Mutta koska se projekti kestää, niin raapasinpas sitten tämän ostoskorin kautta ennakkotilaukseen. Hinta oli ennakko-ostossa kerrankin selkeästi halvempi kuin normihinta, niin se vahvisti ostopäätöksen ennen arvosteluja. Ja eihän tämä nyt mitään huippuarvosteluja luultavasti tule saamaan, mutta samapa tuo, romuralli on aina kivaa :)
 
Namcon MotoGP-sarja ei ollu niin realistinen..sitä oli helppo ohjata ja huippusäädöillä tuli joka luokassa maailmanmestaruus!

Mutta hauska se oli,varsinkin se 4-versio..
 
Grid sarja tekee paluun ja en nyt tiedä onko tämä Grid 3 vai sarjan reebootti vai mitä mutta onpahan tulossa 10.9. ultimate versio ja 13.9 normi versio.

Key Features

  • Over 70 of the Most Iconic Cars Ever Raced– Race the greats, both current and classic, across a huge array of vehicle classes. Modern greats such as the Porsche 911 RSR and Ferrari 488 GTE in the GT class to classics including the Ford GT40 and Pontiac Firebird Modified are all available to race to their limits.
    • Classes:
      • Touring Cars (TC-1, Super Tourers, TC-2, Classic Touring)
      • Stock Cars (Muscle, Pro Trucks, Oval Stocks)
      • Tuner Cars (Modified, Super Modified, World Time Attack)
      • GT Cars (Classic GT, GT Group 1, GT Group 2, Historic)
      • Formula J o Prototype
      • Group 7 Specials
  • 12 Incredible Racing Locations– Compete in intense wheel-to-wheel races on iconic city streets, world-famous circuits, and beautiful point-topoints, featuring Havana, Shanghai, Brands Hatch, Indianapolis, and many more, with multiple routes at each location and varied time of day and weather conditions:
    • China – Zhejiang Circuit, Shanghai, Circuit, Street Track
    • Malaysia – Sepang International, Circuit, Circuit
    • Japan – Okutama, Circuit
    • United Kingdom – Brands Hatch, Silverstone Circuit, Circuit, Circuit
    • Spain – Barcelona, Street Track
    • United States – San Francisco, Indianapolis, Crescent Valley (fictional), Street Track, Circuit, Circuit
    • Cuba – Havana, Street Track
    • Australia – Sydney Motorsport Park, Circuit
  • Create Your Story, Define Your Legacy – Choose from six main career paths all leading to the GRIDWorld Series, plus additional Showdown events.
    • Touring
    • Stock
    • Tuner
    • GT
    • Invitational
    • The Fernando Alonso Challenge
  • The Fernando Alonso Challenge – One of the most successful racing drivers of the modern era across F1, Endurance, and Stock racing, Fernando Alonso joins GRID as Race Consultant and his Renault R26 car features in-game. Complete his challenges and earn the right to race Alonso himself.
  • Six Exciting Race Types– Challenge yourself across various modes in-game, as well as an event / race creator:
    • Racing – Traditional race mode with grid starts and chequered flag finish.
    • Oval Racing – Rolling start, with set number of laps.
    • Time Trial – Single car on track / circuit against the clock.
    • Time Attack – Multiple cars on track / circuit, staggered start against the clock.
    • Skirmish – Players can test drive their cars, or have fun racing with friends whilst waiting for multiplayer sessions.
    • Hot Lap – Improve your grid position ahead of a race by posting the fastest lap time.
  • Racecraft – An innovative moment-to-moment scoring system that rewards players for technical, skillful, or brave racing. Players can earn points from teammates, rivals and nemesis drivers to improve their score both offline and online.
  • Impactful Damage Systems – Affecting both players and AI racers, GRID’s damage builds on Codemasters’ class-leading damage system to visually and mechanically change your race. Damage will affect visuals as well as handling, with potential for terminal damage.
  • Player Progression – Earn experience through racing and Racecraft to level up and receive rewards. Players get rewarded with Prestige, Player Cards, new team-mates and achievements throughout.
  • Get Competitive Online – Race in either Quick Match or use the online event creator and take your racing to the next level, either in a public game or with friends in private races.

Ultimate Edition

  • Main Game
  • Season 1 (Hypercar Track Day Pack)
  • Season 2 (Racing Hatch Track Day Pack)
  • Season 3 (GT Track Day Pack)
  • Porsche 911 RSR
  • Grid Edition Aston Martin Vantage GT4
  • Grid Edition Pontiac Firebird Modified
  • Grid Edition Chevrolet Corvette C7.R
  • Grid Edition Mitsubishi Lancer Evolution VI Time Attack
  • Grid Edition Renault R26
  • Player Cards
  • Player Banners
  • Unique Liveries
  • VIP Status



EDIT: Pelikuvaa.

 
Viimeksi muokattu:
Grid onkin sellainen peli, jota odotan tosi kovasti. Avoimen maailman kaahailut ovat hauskoja, mutta radoilla kisailun jännitykseen ja uramoodin tiiviiseen tunnelmaan ei niissä ole päästy. Gridit olivat sieltä simcaden haastavammasta päästä ja tuo uusi vaikuttaa suoralta jatko-osalta. Luvassa on siis varmaankin haastavaa ja näyttävää kisailua. Codemasters osaa tehdä fysiikat ja ajomallit siihen kuntoon, että tuskin mitään suurta pettymystä tulee ajettavuudesta. Ainoa pelko on, riittääkö resurssit tekemään nykymittapuun tasoista haastajaa Forza-sarjalle. Todennäköisesti ostan joka tapauksessa.
 
Hotshot racing julkaistiin tänään ja normalilla tuli vedettyä kaikki neljä mestaruutta.
Oikeasti tuo normal on easy ja voitin jokaisen kisan ekalla yrityksellä.
Hardilla pelasin ekan cupin myös enkä huomannut muuta eroa kuin kovemman vauhdin sillä tekoäly tuntuu olevan vaikeustasosta riippumatta aina perseessä kiinni.
Jos se on maaliin tullessa edes sekunnin perässä niin se on jo pieni ihme joten kannattaa pari boostia säästää ihan kisan loppuun tai se tulee varmasti just ennen maalia ohi.

Ajaminen kyllä toimii kivasti. Jokaisella hahmolla on neljä eri autoa joissa eri statsit.
Tekoälyn takia sillä ei taida olla mitään väliä kuinka paljon maksimi nopeus on, mutta driftauksessa kyllä on eroavaisuuksia.
Itse ajoin neljällä eri autolla ja jokainen tuntui hieman erilaiselta ja ainakin toistaiseksi oma suosikki on Alexan thunder jonka perä lähtee alta aina kun jarrua hiemankin napauttaa.
Jos ajoin Xingin ekalla autolla samalla tyylillä niin joskus se lähti sladiin ja joskus vaan vilkautti jarruvaloja.

Visuaalisesti peli näyttää komealta jos vaan tuollainen virtua racing tyyli iskee ja switch versiossa ainakin on sahalaitaa nähtävillä, mutta ei se onneksi radan näkemiseen vaikuta mitään ja peli rullaa silläkin 90% ajasta 60fps.
Hintaa normaaisti 20e ja julkaisu tarjouksena 16e.

 
Arvostelussa valitettiin ratojen helppoudesta ja verrattiin esim virtua racingiin.
En tiedä kuinka hyvässä muistissa tuo arvostelijalla on, mutta ei siinäkään vaikeita ratoja ollut sillä koko pelissä on tasan yksi mutka johon täytyy jarruttaa eli expert radan hiusneula.
Sen vaikeus tulee helvetin kovista vastustajista joiden voittaminen intermediate ja expert radoilla vaatii melkein täydellistä suoritusta.
Mitään tekoälyähän koko pelissä ei edes ole vaan ne ajaa aina täysin identtisesti joten kisan voittaminen perustuu ulkoaopetteluun.

Itse olen virtua racingia tahkonnut switchilla yli neljä tuntia ja intermediate radan voitin kymmenien yritysten jälkeen etuspoilerin mitalla ja sitä expert rataa en ole voittanut kertaakaan vaikka rata itsessään on helppo.

En kyllä voittanut hotshot racingissakaan edes ekaa kisaa kun expert tasolla koitin. Hyppy hardilta expertille on varsin iso.
En kyllä aio uudestaan edes kokeilla ennen kuin tekoäly korjataan sillä jo hardilla pääsi muutama kirosana kun se tulee kisan lopussa perseeseen ja auto menee sen takia seinään ja jäät viimeiseksi.
Tuo ei haittaisi ollenkaan niin paljon jos voisi aloittaa nykyisen kisan uudestaan, mutta retry namiskan painaminen aloittaa koko cupin uudestaan joten ei ole hermojen menettämisen arvoista.
 
Katselin tässä striimiä tuosta pelistä ja näyttää kyllä todella hauskalta, harmi vaan että arvioiden perusteella kontentti loppuu äkkiä kesken. Tuli sellainen fiilis että nyt tarvitaan uusi Ridge Racer ja pian, edellinen sellainen tuli PS3 julkaisussa 2007. Nyt olisi kova paikka heittä sellainen PS5 julkaisuun mutta tuskin taitaa tulla.
 
Otin Hotshot Racingin niin ikään testiin, kiitos pellen viestin - ja tietysti sen ettei testaaminen Game Passin kautta maksa mitään ekstraa.

Sisältöä on vähän. 16 lyhyttä rataa, joita voi toki ajaa vastakkaiseen suuntaan, mutta aika nopeasti nuo on nähty. Autoihin saa avattua kaikenlaista kosmeettista lisäpalikkaa, mutta ei sekään pitkälle kanna. Toisaalta ajaminen on hauskaa ja pelissä on tuki neljän pelaajan jaetun ruudun moninpelille. Sieltä se hauskuus tulee jos on tullakseen. Harmi vaan että pandemian aikana on peli-illat jääneet vähiin.
 
Ylös Bottom