Vastaus: Ei-niin-realistiset ajopelit
Nyt maltoin minäkin ostaa Trackmania Turbon, kun sen sai Storesta 16 eurolla. Siitä huolimatta tämä oli ensimmäinen kerta, kun Ubisoft tuntui huijanneen minulta rahat. Tykkäsin kyllä kovasti betasta, mutta sen radat olivatkin aivan toista maata kuin suuri osa kampanjan radoista. Valkoisen sarjan ja varsinkin Canyon Grand Drift -radat ovat leveitä, ja niissä tuntui mahtavalta driftata kaasu pohjassa ajolinjoja hioen. Muut radat taas ovat niin kapeita, ettei mistään ajolinjoista voi edes puhua: ajo mutkaan on joko täydellinen suoritus tai törmäys, joka yleensä pilaa suorituksen. Ärsyttävin piirre on kuitenkin se, että hyppyreissä on pakko osua sentilleen keskelle, tai auto lentää kymmenen voltin kautta jorpakkoon. Toisinaan ajaminen tuntuu enemmän tarkkuusammunnalta kuin ratin kääntelyltä.
Kullakin ympäristöllä on luultavasti omat kannattajansa, mutta minä tykkään ehdottomasti perinteisistä asvalttiradoista. Valley Down & Dirty -ratoja vihaan yli kaiken, koska rantakirppu kääntyy liian herkästi ja reagoi eri maalajeihin kuinka sattuu. Jarruttaminen hietikossa on toivotonta touhua. Olen nyt hankkinut hopemitalit kaikista valkoisen ja vihreän sarjan radoista, enkä usko, että meno muuttuu ainakaan vähemmän turhauttavaksi. Ehkä kannattaisi suosiolla keskittyä hyviin ratoihin ja tyytyä maastoradoilla pronssiin? Trials Fusion on joka tapauksessa kovin ajopeli, jossa kilpaillaan kelloa vastaan.