Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Outer Worlds 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ai tämänkin julkaisu on ihan nurkan takana. Päässyt ihan unohtumaan.

Muttajoo, edelleen New Vegas itselle tärkeitä pelejä. Sitä tuli väännettyä paljon ja on edelleen eniten pelattuja yksinpelejä.

Eka Outer Worlds oli ihan hyvä. Ehkä vähän jätti kylmän maun. Tämä kakkonen on selvästi parannus ekaan ilmeisesti?

Toki en ole kuitenkaan ostamassa tätä heti. Aivan liian paljon asioita menossa elämässä samaan aikaan ja liuta pelejä edelleen kesken muutenkin :D
 
Pitäiskö sittenkin se ökyversio hommata, mietin vaan ku siihen tulee ne pari dlc:tä? Ku en ossoo päättää.

Edit. Tuli fyysinen premium tilattua. Nyt oon köyhä ja kipeä, mutten ole enää tavallinen kuolevainen.
 
Viimeksi muokattu:
Pitäiskö sittenkin se ökyversio hommata, mietin vaan ku siihen tulee ne pari dlc:tä? Ku en ossoo päättää.

Edit. Tuli fyysinen premium tilattua. Nyt oon köyhä ja kipeä, mutten ole enää tavallinen kuolevainen.
Veikkaan että et pety. Itsellä takana 18 tuntia ja heittämällä pienistä vioista huolimatta viihdyttävin peli tänä vuonna. Ghost of yotei jäi kesken tämän takia.
 
Onko tässä muuten se sama ärsyttävä juttu kun ekassa osassa et aina kun meet latausruudusta sun hahmo ottaa aseen käteen. Ainoita todella ärsyttäviä asioita.
 
Koskahan konsolifinin arvostelu olisi linjoilla?
Arvostelukoodi päätyi arvostelun tekevälle @Sensenoi :lle vasta päivää ennen arvosteluembargoa, eli viime viikon torstaina. Tässä vaiheessa ei ole antaa mitään sen tarkempaa aikataulua.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan alkuasetuksissa..Anteeksi maalaisuuteni mutta onko se nyt niin kauheaa että kun pelissä voi valita miehen tai naisen hahmokseen (2 vaihtoehtoa) niin voisiko valinnoissa olla "mies" ja "nainen" eikä kuten tässä "bodytype 1 tai 2".
Ällistyttävää, eikö normaaleja sanoja voi käyttää? Ei tämä pelaamista pahenna mutta montako sensitiivisyys koulutusta ja kokousta on varmaan tuonkin takia puljussa järjestetty. :rolleyes:

Edit: hmm, xsx, ihan kuin vrr optio ei toimisi kunnolla.. "off" asennossa pehmeä 60fps, "on" asennossa epätasainen.. jälkimmäisessäkin tv:n info näytti pelkkää 120fps lukemaa (yleensä epätasaisuus näkyy joko tuon pienenä vaihteluna tai sitten todellisena >60fps lukemana..
 
Viimeksi muokattu:
Ihan alkuasetuksissa..Anteeksi maalaisuuteni mutta onko se nyt niin kauheaa että kun pelissä voi valita miehen tai naisen hahmokseen (2 vaihtoehtoa) niin voisiko valinnoissa olla "mies" ja "nainen" eikä kuten tässä "bodytype 1 tai 2".
Ällistyttävää, eikö normaaleja sanoja voi käyttää? Ei tämä pelaamista pahenna mutta montako sensitiivisyys koulutusta ja kokousta on varmaan tuonkin takia puljussa järjestetty. :rolleyes:

Edit: hmm, xsx, ihan kuin vrr optio ei toimisi kunnolla.. "off" asennossa pehmeä 60fps, "on" asennossa epätasainen.. jälkimmäisessäkin tv:n info näytti pelkkää 120fps lukemaa (yleensä epätasaisuus näkyy joko tuon pienenä vaihteluna tai sitten todellisena >60fps lukemana..

Eihän sitä nyt voi suututtaa nykyajan sukupuoli vähemmistöjä.
 
Ihan alkuasetuksissa..Anteeksi maalaisuuteni mutta onko se nyt niin kauheaa että kun pelissä voi valita miehen tai naisen hahmokseen (2 vaihtoehtoa) niin voisiko valinnoissa olla "mies" ja "nainen" eikä kuten tässä "bodytype 1 tai 2".
Ällistyttävää, eikö normaaleja sanoja voi käyttää? Ei tämä pelaamista pahenna mutta montako sensitiivisyys koulutusta ja kokousta on varmaan tuonkin takia puljussa järjestetty. :rolleyes:
Eikö kehotyyppi ole normaali sana? Itse tykkäisin enemmän että voisi tehdä hahmonsa täysin sukupuolittamattomista osista juuri sellaiseksi kuin haluaa. Vähän kuin nyt pelaamassani Armored Coressa, jossa robotin osat on osia eikä niitä jaotella muuten kuin suhteen mitä ne on (käsi, jalka, torso). No okei, on niissä kai valmistaja mutta sille nyt ei ihmisen kasaamisessa ole käyttöä.

Typerämpää minusta on se, että monissa peleissä hahmonrakennuksessa on osia, jotka on luokiteltu tai pahimmillaan rajattu vain yhteen sukupuoleen, sen sijaan että voisi tehdä hahmosta kokonaisuuden kuten haluaa, miettimättä minkä sukupuolen osia ne nyt onkaan.

Toisaalta olisi mielenkiintoista että osien sukupuolituksia ei näkyisi mutta hahmolle tulisi kuitenkin prosentteina joku "60 % female 40 % male" ja sen kautta asiasta häiriintyneet hikihatussa testailisi että miten sen saa 100 % male tai female. :D

Tosin jos kehotyyppejä pitää olla vain kaksi, niin sitten on enemmän tai vähemmän perusteltua että ne on ne arkkityypit. Ehkä siinä kohtaa voisi myös nimetä ne niin. Mutta ei itseäni ole ikinä jaksanut häiritä jos siellä onkin lukenut "body type" ja olen aika varma että niin on lukenut useammissakin peleissä jo kauan ennen nykyaikaa.
 
Ihan alkuasetuksissa..Anteeksi maalaisuuteni mutta onko se nyt niin kauheaa että kun pelissä voi valita miehen tai naisen hahmokseen (2 vaihtoehtoa) niin voisiko valinnoissa olla "mies" ja "nainen" eikä kuten tässä "bodytype 1 tai 2".
Joillekin näköjään on kauheaa, mitä merkitystä tällä edes on. Ei muuta peliä mihinkään.

Ite vasta alottanu, ekalla planeetalla edelleen. Sneak-hahmo itellä. Saattaa tää olla edellistä hieman parempi/hiotumpi.
 
Kai se pitää tämäkin aloittaa nyt kun taas yks peli meni läpite, arc raidersia ja jwe3:sta tässä rinnalla.
Eka osa jäi pahasti kesken, enkä viiti sitä jatkaa koska ähky tulis kuitenkin ja tää uutuus unohtuis taas vuosiksi. Myöskin kun on gamepass niin senkin takia, jos ostaa pitäis ni sit oisin jättänytkin myöhemmälle.
 
Mä otin kanssa ensi kosketuksia tänään tähän Series X:llä ja ainakin teknisesti peli vaikutti kunnolliselta alussa. En kuitenkaan ehtinyt vielä syventyä pelimaailmaan. Hahmoeditori oli aika pelkistetty. Peli kuitenkin näytti hyvältä ja pyöri hyvin. Tuli aika vahvat Bioshock-fiilikset ulkoasusta. Tein sellaisen tiedemieshahmon, joka yrittää selvitä näpertämällä jotain tiedepiiperryksiä ja puhumalla. En tiedä yhtään, voiko pelissä pärjätä sellaisella kun pelaan sokkona ilman mitään taustaselvityksiä. Outer Worldin ekassa osassa ei tainnut ainakaan olla vaikeuksia pärjätä vaikka valitsi sellaisen hahmon, joka ei ole min maxattu. Tässähän on kuitenkin se haaste, ettei hahmoa voi uudelleen muokata kesken pelin.
 
(xsx) Onko joku saanut peliä toimimaan balanced eli 40fps moodissa?
Itsellä näkyy kyllä 3 osiota valinnassa mutta pomppii vaan reunimmaisilla perf ja quality välillä. Ja juu, konsoli on 120hz tilassa, ei ole siitä kiinni.
Ja VRR edelleen buginen, tulee vain ruudun repeilyä jos sitä yrittää pelissä kytkeä päälle.

edit: Puuh, tulipa testailtua eri kombinaatiot..
40fps mode toimii VAIN jos vrr on kytkettynä xbox näyttö asetuksista pois..(toki 120hz pitää olla päällä) huh, huh, tuokin vielä rikkinäisen vrr tuen päälle, surkeaa koodailua,
 
Viimeksi muokattu:
Tässä kun pelaillut enemmän niin huomasin että asetuksista saa fontin kokoa muutettua. Samoin koko tekstin leveyttä suhteessa ruutuun saa muokattua. Tämä kuulostaa pieneltä asialta, mutta ainakin itsellä teksti on selkeämpää ja miellyttävämpää lukea. Tämä siis tiedoksi jos on kamppaillut saman asian kanssa.

Pspro:lla peli rullaa kyllä nätisti 60fps, mutta on todella sääli jos saa tapella ruudunpäivityksen kanssa. Tästä on tullut luettua monta viestiä ja palautetta muualtakin. 30fps on ainakin omille silmille mahdottoman nykivää menoa, ja vaikea enää palata siihen.
 
On kyllä monelta osin ristiriitainen peli.. selkee fallout logistiikka (tuo sellaista tuttuutta peliin) mutta sitten maailman mallinnus melkolailla siten että "pläjäytetään" kartalle nippu 3d objekteja jolla ei oikein mitään kokonais logiikkaa tai johdonmukaista tarkoitusta.. tuntuu että ainakaan tuota ekaa maailmaa ei ole juuri mitenkään suunniteltu, kylä ei tunnu todelliselta, muutama hassu mökki ja paikat missä pelaaja toteuttaa toimiaan.
Sitten itselle jonkinmoinen infoähky alussa, eri factiot vaan runtataan infona silmille ilman sen suurempaa step by step rakentumista. Joku Auntie on, sitten joku protektoriaatti, sitten jotain numerouskovaisia jne.
Ja sitten kun alussa itselle ei-merkitykselliset hahmot suoltaa tekstiä keskusteluissa niin ei oikein keskittymiskyky ole kerennyt edetä ajatuksella ymmärtämiseen..
Alun hahmon kykyjen jne valinnassakin infoähky, miljoona eri vaihtoehtoa, miten voin alussa tietää mikä nyt tässä pelissä olisi se oma polku..
No grafiikkakin sieltä tännepäin.. UE5 sinänsä hyvä, rauhallinen ilme hyvällä valaistuksella mutta ylivärikäs pastelli maailma näyttää jotenkin lelulta, maailmassa ei ole oikein tasaista suunnitelmaa ja immersio kärsii..
 
  • Like
Reactions: Zak
On kyllä monelta osin ristiriitainen peli.. selkee fallout logistiikka (tuo sellaista tuttuutta peliin) mutta sitten maailman mallinnus melkolailla siten että "pläjäytetään" kartalle nippu 3d objekteja jolla ei oikein mitään kokonais logiikkaa tai johdonmukaista tarkoitusta.. tuntuu että ainakaan tuota ekaa maailmaa ei ole juuri mitenkään suunniteltu, kylä ei tunnu todelliselta, muutama hassu mökki ja paikat missä pelaaja toteuttaa toimiaan.
Sitten itselle jonkinmoinen infoähky alussa, eri factiot vaan runtataan infona silmille ilman sen suurempaa step by step rakentumista. Joku Auntie on, sitten joku protektoriaatti, sitten jotain numerouskovaisia jne.
Ja sitten kun alussa itselle ei-merkitykselliset hahmot suoltaa tekstiä keskusteluissa niin ei oikein keskittymiskyky ole kerennyt edetä ajatuksella ymmärtämiseen..
Alun hahmon kykyjen jne valinnassakin infoähky, miljoona eri vaihtoehtoa, miten voin alussa tietää mikä nyt tässä pelissä olisi se oma polku..
No grafiikkakin sieltä tännepäin.. UE5 sinänsä hyvä, rauhallinen ilme hyvällä valaistuksella mutta ylivärikäs pastelli maailma näyttää jotenkin lelulta, maailmassa ei ole oikein tasaista suunnitelmaa ja immersio kärsii..
Nuo infoähkyt peleissä ovat kyllä minulle aika turnoff.

En tiedä, eikö itsellä keskittyminen riitä, mutta eikö sitä infoa voi ripotella peliin vaikka sitä mukaan, että mitä tilanteita tulee vastaan...
 
On kyllä monelta osin ristiriitainen peli.. selkee fallout logistiikka (tuo sellaista tuttuutta peliin) mutta sitten maailman mallinnus melkolailla siten että "pläjäytetään" kartalle nippu 3d objekteja jolla ei oikein mitään kokonais logiikkaa tai johdonmukaista tarkoitusta.. tuntuu että ainakaan tuota ekaa maailmaa ei ole juuri mitenkään suunniteltu, kylä ei tunnu todelliselta, muutama hassu mökki ja paikat missä pelaaja toteuttaa toimiaan.
Tämä on kyllä lähes kaikkien tämänkaltaisten pelien ongelma jollain tavalla. Vaikea toki toteuttaa mutta onhan noissa Fallouteissakin, esim. New Vegasissa, jota pelaan tällä hetkellä uusiksi (joka on loistava peli) suurin osa mestoista sellaisia pieniä kasoja identtisiä taloja/telttoja, joissa on 4 eri NPC:tä. Ei anneta ajan kullata muistoja. Harvassa avoimen maailman pelissä mikään ympäristö tuntuu mitenkään realistiselta/todelliselta jos sitä lähtee yhtään syvemmin loogisesti ajattelemaan


Nuo infoähkyt peleissä ovat kyllä minulle aika turnoff.

En tiedä, eikö itsellä keskittyminen riitä, mutta eikö sitä infoa voi ripotella peliin vaikka sitä mukaan, että mitä tilanteita tulee vastaan...
Itse ainakin otan mieluummin niin, että porukalla on vähän "liikaa" sanottavaa kuin sen, että niillä on liian vähän tylsästi kirjoitettua settiä (Fallout 4). Eikä sitä kaikkea ole pakko kerralla kuunnella/lukea jos ollenkaan. Toki itsekin syyllistyy siihen, että tulee väkisin käytyä kaikki vaihtoehdot läpi ihan vain sen takia, että kaikki vaihtoehdot on käyty läpi kompletionismimielessä. Informaation pelaajalle tuomisen temmotuksessa on tietysti isoja eroja pelien välillä. Tässä mielestäni New Vegasissa onnistutaan todella hyvin, jossa pelaajalle tippuu tietoa pelin eri factioneista pikku hiljaa, kun taas tässä pelaajalle isketään ehkä vähän liian paljon naaman eteen, liian nopeasti.
 
Viimeksi muokattu:
Itse ainakin otan mieluummin niin, että porukalla on vähän "liikaa" sanottavaa kuin sen, että niillä on liian vähän tylsästi kirjoitettua settiä (Fallout 4). Eikä sitä kaikkea ole pakko kerralla kuunnella/lukea jos ollenkaan. Toki itsekin syyllistyy siihen, että tulee väkisin käytyä kaikki vaihtoehdot läpi ihan vain sen takia, että kaikki vaihtoehdot on käyty läpi kompletionismimielessä. Informaation pelaajalle tuomisen temmotuksessa on tietysti isoja eroja pelien välillä. Tässä mielestäni New Vegasissa onnistutaan todella hyvin, jossa pelaajalle tippuu tietoa pelin eri factioneista pikku hiljaa, kun taas tässä pelaajalle isketään ehkä vähän liian paljon naaman eteen, liian nopeasti.
F4:ssa olisi saanut olla enemmän dialogia kieltämättä. F3:ssa ja FNG:sssä sitä oli sopivasti, joskin jälkeimmässä sitä oli ajoittain aika paljon.

Parasta noissa oli tosiaan se, että sitä infoa tippui sitä mukaan mitä seikkaili. En itse jaksa alkaa lukemaan heti alussa pitkiä loretekstejä. Cyberpunkissa ja ehkä Witcherissä oli vähän tuo ongelma, etten jaksanut lukea sitä lorea hirveästi.
 
Ylös Bottom