Falloutissa se jotenkin vielä menee kun maailma on tuhon jäljiltä niin pienetkin kokoelmat tuntuu enemmän järjellisiltä..Tämä on kyllä lähes kaikkien tämänkaltaisten pelien ongelma jollain tavalla. Vaikea toki toteuttaa mutta onhan noissa Fallouteissakin, esim. New Vegasissa, jota pelaan tällä hetkellä uusiksi (joka on loistava peli) suurin osa mestoista sellaisia pieniä kasoja identtisiä taloja/telttoja, joissa on 4 eri NPC:tä. Ei anneta ajan kullata muistoja. Harvassa avoimen maailman pelissä mikään ympäristö tuntuu mitenkään realistiselta/todelliselta jos sitä lähtee yhtään syvemmin loogisesti ajattelemaan
Samaa mieltä Falloutista, sieltä juurikin fiilis tuosta että miten sopivasti annostellaan infoa ja pelisisältöä alussa.Itse ainakin otan mieluummin niin, että porukalla on vähän "liikaa" sanottavaa kuin sen, että niillä on liian vähän tylsästi kirjoitettua settiä (Fallout 4). Eikä sitä kaikkea ole pakko kerralla kuunnella/lukea jos ollenkaan. Toki itsekin syyllistyy siihen, että tulee väkisin käytyä kaikki vaihtoehdot läpi ihan vain sen takia, että kaikki vaihtoehdot on käyty läpi kompletionismimielessä. Informaation pelaajalle tuomisen temmotuksessa on tietysti isoja eroja pelien välillä. Tässä mielestäni New Vegasissa onnistutaan todella hyvin, jossa pelaajalle tippuu tietoa pelin eri factioneista pikku hiljaa, kun taas tässä pelaajalle isketään ehkä vähän liian paljon naaman eteen, liian nopeasti.
On tässä OW2:ssa ihan hyviäkin juttuja, mm. monessa kohtaa etenemireittejä useita, joitakin pienen etsiskelyn takana ja osa sitten kykyjen tason takana.. no toki tässä jälkimmäisessä sitten pitäisi muistiinpanoja pitää että mitä missäkin kohtaa kartalla on lukossa minkäkin kyvyn tason takia että muistaisi myöhemmmin käydä..