Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC-pelaaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jarppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    pc
Tuota en kyllä ihan ymmärrä että mitä mulkkua on jättää paketti noutamatta jos sen haluaa palauttaa, ei se palvele ketään kuitenkaan että sen ensin kansaa kotio ja sitten vie takaisin.
Näin juuri. Mulkeroa olisi se jos jatkuvasti tilailisi ja palauttelisi mutta kun kyse on tavallaan erheostoksesta, niin ihan ok palauttaa.

Itse tilasin marraskuussa uuden Moccamasterin ja tuli sitten samaan kauppaan parempi tarjous ja paketti vasta noutopisteellä. Kysyin että saanko jo tilattuun alennushinnan korjattua mutta piti lopulta tilata uusiksi ja antaa palautua sen ensimmäisen. Eli ei näissä pysty järkevästi tekemään välttämättä vaikka haluaisi ja yrittäisi.

Mutta en siis miltään osin kannusta ostelemaan harkitsematta ja sen kautta joutumaan jatkuvasti palauttamaan tavaraa.

Mulkkua tuossa paketin noutamatta jättämisessä on se, että se vie tilaa hyllystä/automaatista aivan turhaan sen viikon verran mitä se siellä lojuu.
Muutenkin pakettien säilytysaikaa lyhennettiin just sen takia kun niiden vaan annettiin lojua noutamatta niin pitkään kuin mahdollista.

UEVR on kyllä kans hyvin vaativa, ja ainakin itselle moni peli aiheuttaa lievää huonoa oloa. Pinball FX on yksi niistä jotka UEVR nostaa toiseen sfääriin, jos nyt flipperi kiinnostaa. Ehkä siinä auttaa että kamera pysyy samassa paikkaa, niin huonon olon tunnettakaan ei tule.

Gravel toimi hyvin ihan koskematta uevr asetuksiin.
Ilmeisesti sitä netistä ladattua profiilia ei olis saanut purkaa sillä uevr halusi zip paketin jota ei tietenkään löytynyt joten pelasin vaan vakio asetuksilla ja hyvin toimi.
Oli siinä pari outoutta kuten se kuinka sade pisarat on sun naamassa eikä auton tuulilasissa ja ne myös sitten liikkuu kun käännät päätä, mutta ei tuollainen pikkuasia haitannut.
Homma toimi myös helposti jopa tällasen mielestä joka vihaa kaikkea säätämistä.
UEVR päälle -> peli käyntiin steamin puolelta -> alt+tabin kautta takaisin uevr:n puolelle, valitse peli ja paina inject ja se oli siinä.

Muutenkin gravel on mun mielestä hitusen parempi mitä dirt 5 joka on se lähin vertailun kohde kun molemmat on täyttä arcade rallia ja nyt se oli vieläkin parempi ja koko peli tuli pelattua kerralla läpi. Meni siinä se vajaa 7 tuntia.
Jos dirt 5 iskee niin gravelin kanssa ei voi mennä vikaan varsinkaan nyt kun se maksaa sen 2e steamissa.
Rattituki tuossa on kyllä vähän niin ja näin. Aikoinaan pleikkarilla sitä testasin ja mun mielestä tuntuma oli niin huono, että parempi oli pelata padin kanssa ja noin mä sen nytkin pelasin vaikka fiilis ei tietenkään ole niin hyvä mitä ratin kanssa.

Flippereistä mulla on pinball fx vr2 ja se star wars versio psvr:lle ja se uus questille joten niitä riittää.
Sitä odottelen, että observer system redux tulis tarjoukseen sillä mun mielestä se olis heittämällä bloober teamin paras peli jos siinä vaan olis vr tuki ja sekin ois nyt mahdollista uevr:n kanssa jos kone antaa periksi.

edit:

Tuon uevr kokemuksen vastakohta oli bullet witch joka on aikoinaan julkaistu xbox360:lle.
Muistan tykänneeni siitä ja ostin kun se nyt oli steamissa n.5e, mutta kun sen koittaa käynnistää niin mitään ei tapahdu joten ei muuta kuin googlettamaan.
Ratkaisu oli mennä pelin tiedostoihin, valita exe tiedoston ominaisuudet, sieltä se yhteensopivuus moodi johon laitetaan windows xp service pack 3 ja sitten käynnistetään peli järjestelmänvalvojana ja johan toimi.
Just tällasen takia mä olen pääasiallinen konsolipelaaja.

Myös sen dirt 2:n vr moodin kanssa oli ongelma sillä peli oli koneen näytöllä, mutta vr laseissa näkyi vaan se steam vr:n "latausruutu".
Googletin ja mikään ei auttanut kunnes vahingossa huomasin, että kun sen käynnistää sieltä steam vr:n virtuaalikodista niin jostain syystä se toimii, mutta jos sen käynnistää jostain muualta niin kuva ei tule vr laseihin.

Viimeksi muokattu:
Mulkkua tuossa paketin noutamatta jättämisessä on se, että se vie tilaa hyllystä/automaatista aivan turhaan sen viikon verran mitä se siellä lojuu.
Muutenkin pakettien säilytysaikaa lyhennettiin just sen takia kun niiden vaan annettiin lojua noutamatta niin pitkään kuin mahdollista.
Moni asia on mulkkua mutta en kyllä näe, että paketin noutamatta jättämisessä olisi mitään sellaista, kun kerran on ostoaikeissa tuotteen ensin tilannut. Se olisi mulkkua, että huvikseen tilailee paketteja ja jo ostovaiheessa tietää että ei aijo noutaa. Jos se omaantuntoon ottaa että pakettia ei voi jättää noutamatta niin olisihan sen voinut noutaa ja saman tien antaa postivirkailijalle takaisin, että palautukseen menee.
Ketään postin työntekijää ei kiinnosta se onko siellä paketti viikon hyllyssä vai ei, postin pakettiautomaatit voivat kyllä välillä olla täynnä, että sieltä hakemisen kyllä ymmärrän. Myönnän kyllä että itseäni tuommoinen jääräpäisyys vähän ärsyttää, kun on ihan selvästi tehnyt huonon valinnan ja olisi ollut vaihtoehto vaihtaa oikeasti hyvään tuotteeseen ilman mitään vaivaa ja jos se vaihtamatta jättämisen syy nimenomaan oli jääräpäisyys eikä se, että vaikka se 200-300€ lisäpanostus on liikaa niin en kyllä ymmärrä yhtään. Ero noilla laitteilla on kuin yöllä ja päivällä, sekä niitä RTX 4050 koneita on myyty 600€ hintaan niin diilinä se oli todella huono. Tietysti asia ei minulle kuulu, mutta olen usein katsonut noita tarjouksia missä mainostetaan "peliläppäriä" sillä ajatuksella, että toivottavasti kukaan ei tuommoisia osta. Varmasti paljon on tilanteita, että ostettu vaikka lahjaksi lapselle "peliläppäri" jolla sitten ei todellisuudessa pyöri ollenkaan ne pelit mitä lapsi haluaisi pelata ja samaan rahaan olisi saanut paljon tehokkaamman koneen. Siksi katsoin sinulle niitä hyviä vaihtoehtoja kun tonni tuommoisesta koneesta on ryöstöhinta ja en halua että kukaan ostaa tietämättömänä huonoa konetta vain koska ei tiedä tietokoneista.

Toki jos nyt on ruvennut kaduttamaan niin siinä kyllä on se 14vrk palautusoikeus edelleen vaikka oletkin konetta käyttänyt.

Viimeksi muokattu:
Ei se tonnia ollut vaan 800e.
Ja kuten on ainakin toivottavasti tullut selväksi niin ei kaduta ollenkaan kun ainoa peli mikä ei ollut pelattava oli se wrc vr moodissa ja tuo ei pahemmin haittaa kun pelkässä dirt rally 2:ssa jo riittää ajettavaa.
Ja muutenkin perustin tuon oston siihen linkaamaani videoon ja pariin muuhun jossa esim cyberpunk 2077, ghost of tsushima, last of us ja muutama muu pyörii 30-50fps high-ultra asetuksilla ja sitten kun heitetään dlss ja framegen päälle niin ne on likemmäs 80fps.
Tällaselle joka valitsee konsoleillakin yleensä sen 30fps quality moodin niin tuollainen suorituskyky on kaukana huonosta jostain "ei sillä mitään tee" tasosta puhumattakaan, varsinkin kun, kuten mainittu tuolla tulee eniten pelattua emulaattorilla ps2 pelejä kun kiinnostavia pc pelejä on vain kourallinen.

Sitten saattaa kaduttaa jos tuo muuten vaan hajoaa vaikka kuukauden jälkeen, mutta tehojen puolesta ei.

Ei se tonnia ollut vaan 800e.
Ja kuten on ainakin toivottavasti tullut selväksi niin ei kaduta ollenkaan kun ainoa peli mikä ei ollut pelattava oli se wrc vr moodissa ja tuo ei pahemmin haittaa kun pelkässä dirt rally 2:ssa jo riittää ajettavaa.
Ja muutenkin perustin tuon oston siihen linkaamaani videoon ja pariin muuhun jossa esim cyberpunk 2077, ghost of tsushima, last of us ja muutama muu pyörii 30-50fps high-ultra asetuksilla ja sitten kun heitetään dlss ja framegen päälle niin ne on likemmäs 80fps.
Tällaselle joka valitsee konsoleillakin yleensä sen 30fps quality moodin niin tuollainen suorituskyky on kaukana huonosta jostain "ei sillä mitään tee" tasosta puhumattakaan, varsinkin kun, kuten mainittu tuolla tulee eniten pelattua emulaattorilla ps2 pelejä kun kiinnostavia pc pelejä on vain kourallinen.

Sitten saattaa kaduttaa jos tuo muuten vaan hajoaa vaikka kuukauden jälkeen, mutta tehojen puolesta ei.
No joo, jos sen sen 800€ oli niin kyllä siinä hinta-laatu on paljon lähempänä jo. Ja tärkeintähän on se että olet itse tyytyväinen.

Olen vain saanut noottia siitä, että vastaavan olisi saanut rtx 5060 kanssa, jos olisin silloin laittanut 300e lisää. Mutta halusin päästä alle tonnilla :D
Joo toi on ihan eri tilanne ku mitä pellellä. Pelle nimenomaan sanoi, että sitä kiinnostaa muutamat VR-pelit ja VR on raskainta mahdollista pelikäyttöä PC:llä. 200€ lisäpanostuksella olisi saanut sen 5060 näyttiksen ja ei missään kohtaa tuonut ainakaan ilmi että tuo 200€ lisäpanos olisi ollut liikaa, vaan sanoi syyksi sen, että on mulkkua olla noutamatta pakettia postista. Lisäksi 5050 ja 5060 on todella paljon lähempänä toisiaan kuin 4050 ja 5060.

Ylös Bottom