Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yleinen VR-pelikeskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Witchblood on ihan kivalta vaikuttava metroidvania. Hintaa 3e

Tämä tuli pelattua tänään ja oli kyllä varsin mainio metroidvania.
Vaikeustasoja taisi olla neljä ja minä tietenkin pelasin casual tasolla joka oli mukavan helppo.
Eteneminenkin oli mukavan sujuvaa paitsi yhdessä kohdassa jossa en edes tajunnut, että yhden talon päälle voi hypätä ja tuo oli se ainoa reitti eteenpäin. Onneksi nopea googletus auttoi ja tuon jälkeen ei ollut ongelmaa.

Tätähän voi pelata joko mixed reality moodissa tai sitten pitää kartan kokoajan aktiivisena jolloin sen aktiivisen ruudun ympäriltä voi vaan päätä kääntämällä tsekata mihin pitäs seuraavaksi yrittää mennä.
Normaalisti mä joudun avaamaan näissä kartan ihan jatkuvasti, mutta tämän kanssa tuota ongelmaa ei ollut.
Näkymää voi myös zoomata lähemmäs tai kauemmas
Tämä oli myös qgo:n kanssa ihan kivan näköinen kun hd+ profiili melkein tuplasi resoluution.

Tämä taitaa olla vielä 2 päivää tuon 3e mitä tästä itse maksoin joten kannattaa nyt viimeistään tsekata tuo video ja ostaa jos peli kiinnostaa.

Vracer hoverbike sai eilen päivityksen joka lisää naisvartalon hahmolle, 1000cc kisat uramoodiin sekä rata editorin ja ilmeisesti voit myös ladata muiden ratoja netistä ja niitä voi myös ajaa online kisoissa.

Tuli nuo ura kisat ajettua ja vähemmän yllättäen tekoäly huijaa ihan yhtä paljon mitä ennenkin, mutta tässä se on vielä näkyvämpää, koska kaikki kisat ajetaan niillä oikean maailman gp ratojen mukaan tehdyillä radoilla joten jos sulla menee mutka pitkäksi niin sitten olet penkassa ja matelet takaisin radalle, mutta tekoäly ei koskaan voi ajaa pihalle, koska sitä suojaa näkymättömät seinät.

Yhdessäkin radassa on ensin jyrkkä oikea sitten jyrkkä vasen ja loivempi oikea.
Ne tulee tuon ekan mutkan niin kovaa, että ne kääntää vielä puolet siitä vasurista suoraan penkan puolelle, mutta ne vaan jurruttaa näkymätöntä seinää vastan kunnes välittömästi napsahtavat kääntämään sinne vasemmalle ja sitten se loiva oikea vedetään helvetin kovaa mutkan ulkoreunaa pitkin.
Ja mä tunnun olevan ainoa joka tuon huomaa vaikka se on niin päivän selvää, että tekoäly vetelee aivan eri säännöillä.

Vracer Hoverbiken rataeditori voi osoittautua mielenkiintoiseksi. Olisi kova sana jos saisivat vaikka klassikko extreme G3 racingin ratoja tähän. Tai wipeoutin tai fast RMX:n.

Nyt on VR ollut vähän tauolla, osittain steam frame odottelunkin vuoksi.

FS2024 oli steamin kevätalessa ja on se kyllä kovasti kehittynyt VR puolella. Aika vaan on kortilla pidempään pelailuun. Heijastukset eivät näytä niin hyviltä mitä reaalimaailmassa, mutta muuten esim. New York oli hyvin nätti.

Half-life Alyx (pcvr)

No nyt on tämäkin koettu eikä tämä enää nykyään tietenkään pelillisesti mitenkään mullistava ole kun samat asiat on tehty vähintään yhtä hyvin niin monessa muussakin pelissä tässä vuosien varrella.
Sen sijaan tämä on vielä tänäkin päivänä parhaimman näköinen pelaamani vr peli visuaalisesti. Ainoa joka pistää kampoihin on horizon: call of the mountain, mutta sen maisemat on niin erilaiset ettei näitä oikein verrata voi.
Mulla ei edes ollut kaikki asetukset tapissa vaan tekstuurit oli high tasolla ja kaikki muu low-med ja steam vr reso 100%.

Tässä oli myös yllättävän tunnelmallisia kohtia.
Monet jaksaa vieläkin väittää kuinka kakkosen ravenholm on tunnelmallinen ja jopa pelottava, mutta mun mielestä se on kuollettavan tylsä eikä ne loputtomasti spawnaavat zombit ainakaan paranna pelikokemusta.
Tässä jo pelkästään se kohta jossa haetaan taskulamppu on tunnelmaltaan aivan eri tasoa vaikka kyllä sen tietää ettei siellä pimeydessä mitään headcrabia pahempaa varmaan vaani.
Sitten on tietenkin kaikkien paras kaveri Jeff.

Hakkerointia oli kyllä pikkasen liikaa varsinkin jos haluaa avata kaikki vastaan tulevat varustekaapit ja tuon lisäksi mun stereonäön puute tuotti omat ongelmansa.
Esim loppua kohden mulla meni varmaan 10-15 minuuttia saada se aseen päivitysasema auki kun mun mielestä viivan pitäs mennä punaisen noden läpi, mutta kun menee katsomaan eri kulmasta niin huomaa ettei se ole lähelläkään.
Samoin miinaa purkaessa mun on mahdoton hahmottaa, että se oma pallo on syvyys suunnassa samalla tasolla sen rinkulan kanssa jonka läpi se pitäs viedä.
Onneksi nuo ei räjähdä naamalle jos mokaa vaan sitten mukaan ilmestyy punainen pallero ja jos se ehtii maaliin ennen sua niin sitten se miina räjähtää naamalle.

Heti läpäisyn jälkeen tuli pelattua return to rapture modi joka sisältää 8 kenttää ja huomenna aloitan sen toisen osan jossa taisi olla yli 10 kenttää.
Yhteensä noihin pitäisi mennä kuulemma 8-10 tuntia joten tuo on ihan kokonainen peli jo ja paikatkin näyttää ihan rapturelta.
Sitten on odottamassa vielä levitation modi jonka pitäisi myös olla hyvä.
Noiden jälkeen sitten varmaan onkin jo kunnon ähky pelimekaniikkojen suhteen.

Ylös Bottom