Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vuokranantajan omistamia on myös tiskikone ja jääkaappi, joten ne menisi vain ilmoituksella. Ainoastaan pyykkikone pitäisi itse hakea ja valita. Tosin viimeksi kun tiskikone uusittiin, niin se annettiin meidän hakea ja valita kun vuokranantaja asuu itse kauempana. Ei ollut iso homma.
Tämä muuttaa tietysti tilannetta jonkin verran. Ärsytyskynnys tai vaiva vuokranantajan omistamiin ja hänen vastuun piirissä oleviinn laitteisiin on tietysti selvästi pienempi kuin omiin laittesiin, vaikka arjessa ärsytys tiskien tiskaamisesta tai ruuan pilaantumisesta pysyisikin samana. Me asutaan omistusasunnossa, jolloin myös kaikki kodinkoneet on omia ja sitä kautta niiden vaihtamisen vaiva ja rahanmeno on kaikki omaan lukuun.

Se että pleikkari ei tallenna automaattisesti pilveen on tietysti paskaa. Ja toki harmittaisi jos itselläkin menisi tallennukset, mutta nyt kun tätä miettii niin hyvin harvan pelin kohdalla se olisi iso ongelma. Suurin osa peleistä on pelattu läpi, jolloin tallennus on lähinnä muisto. Urheilu-/autopelit (ainakin osa) ja muut moninpelit hakee edistymisen joka tapauksessa verkon kautta, joten siinäkään ei pääsisi isoa vahingoa sattumaan. Oikeastaan ainostaan aktiivisessa peluussa olevien keskeneräisten yksinpelin kanssa tilanne kirpaisisi. Xboxin puolella tosin ei silloinkaan, kun tallennukset on automaattisesti pilvessä.

Koen siis edelleen, että omalla kohdalla enemmän ärsyttäisi tärkeän kodinkoneen kuin pelikonsolin hajoaminen, mutta tämä keskustelu näyttää sen että siihen vaikuttavia asioita on aina asumismuodosta, konsolin ominaisuuksiin ja valittuun tilausmalliin saakka.

No minulla hajosi PS5 takuuaikana ja siinä meni kymmeniä tunteja Ghost of Tsushimaa, varmaan aika pitkälti koko peli, minkä vuoksi en päässyt pelaamaan lisäriäkään ennen kuin pelasin emopelin uusiksi tiettyyn pisteeseen asti ja sittenkin olin paskalla tasolla kun olin vain juossut peliä eteenpäin.

Tuon hajoamiseen ei tosin liittynyt mitään ukkosia, tai näitä mistä on puhuttu, mutta kun kerran meni tähän tallennuksien menetykseen niin halusin tuon tuoda esille. Pesukoneen tai vastaavan hakee vain uuden ja se jatkuu samasta mutta pelikonsolin kanssa voi oikeasti menettää jotain, mitä ei vain saa takaisin.

PS Plussaa en silti ala tuon takia maksamaan nykyhinnoilla. Switch Family Pack, vai mikä se nyt olikaan, on voimassa vain sen takia että siellä saa tallennukset jemmaan ja sen hinta on kohtuullinen porukassa maksettuna. En haluaisi vaikka jotain Breath of the Wildia pelata uusiksi tallennuksen menetyksen vuoksi.

Ylös Bottom