Lidl sovellus löytyy, mutta sen verran harvoin asioin kyseisessä putiikissa, niin siihen ei ole tullut vielä ärsyynnyttyä. Sen sijaan taas Prisman/S-Marketin tarjoukset on ne jotka ottaa päähän, kun ne täytyy erikseen kassalla näyttää sieltä puhelimesta. Itse tykkään kassalla asioida ripeästi, eikä voisi pätkääkään kiinnostaa alkaa kaivelemaan luuria esille ja sieltä monen klikkauksen takaa etsiä sitä 50c alennuskuponkia eri asioille. Keskolla sentään saa ne niin, että voi vaan klikkailla ne tarjoukset auki, ja sitten asioida kaupassa viikon aikana, ja kerhokorttia vilauttamalla saa ne alet. Mutta joo, tässä asiassa ainakin ennen oli kaikki paremmin. Ylipäätään kaikki puolipakotetut puhelinsovellukset ovat kyllä sitä itseään.
Jaa, en tiennytkään että S-kaupoilla on joku noin typerä systeemi. Ei se tosin ymmärtääkseni eroa siitä että Lidlissäkin pitää sitä helvetin koodia vilauttaa sovelluksen näytöltä kassalla. Siis sen lisäksi että ensin valitsi tuhat ja miljoona erillistä tarjousta aktiiviseksi, pitää myös painaa se kortin koodi näytölle näkyviin ja näyttää kassalla siihen lukijaan.
Keskolla on ihan mukava tuo että tarjoukset voi lunastaa tosiaan kortilla jos ne aktivoi sovelluksessa mutta on se tuokin silti sitä samaa erillisten tuotteiden klikkailua. Jää vain pois se puhelimella kikkailu ja näytön näyttäminen kassalla ja voi vilauttaa korttia - mikä on paljon kätevämpää.
Voisi kuitenkin tiivistää että ihan sama missä kaupassa yrittää tarjouksia saada, niin helvetin ärsyttäväksi kikkailuksi se on tehty.
Se "vanha kunnon" Internet on kuollut jo huomattavasti aiemmin. Siis se, johon mennäkseen piti usein mennä johonkin konkreettiseen paikkaan ensin. Se ei ollut jatkuvasti läsnä. Silloin se vielä toimi, koska se oli vain todellisen elämän sivujuonne.
On se kuollut toki yleisesti mutta itse kyllä näen rippeitä jäljellä. Yksi on tämä Konsolifin. Eikä se ainakaan minulle tunge perään tai ole jatkuvasti läsnä vaan minun pitää ihan konkreettisesti tänne osoitteeseen surffailla.
Toki tännekin saa kaikki ilmoitukset ja muut päälle mutta kuka helvetti sellaisia jaksaa? Itse olen ottanut kaikki turhat ilmoitukset puhelimesta pois jo varmaan kymmenen vuotta sitten. Ei siellä ole kuin pikaviestimet, tekstarit ja puhelut, jotka pääsee läpi ja saa piippailla. Kaikki muu on meikäläisen ehdoilla eli katson Instagramin tai Facebookin turhuudet silloin kun itseä kiinnostaa eikä silloin kuin sovellus piippaa.
Jossain kohtaa kävin noita katselemassa kerran viikkoon. Nykyään venyy kahteen, kolmeen tai neljäänkin. Sinänsä jopa hyvä että huomannut että nuo on niin turhia että voisi melkein jättää kokonaankin pois.
Nuohan vielä yrittää saada tuonne päivittäin sillä että vanhemmat päivitykset ja muut ei näy, vaan syötteeseen tulee jossain kohtaa joku "no more posts"-teksti. On se tuokin melkoista paskaa kun saattaa tietää että tutulla on joku päivitys tietyltä ajalta mutta algoritmi sanoo ettei ole enää päivityksiä. Sitten voi käydä katsomassa suoraan profiilista ja siellä se päivitys tai useampi kyllä on.
Sen sijaan että nämä "sosiaaliset" mediat palvelisi ihmisiä, on ihmiset saatu paremmin palvelemaan niitä. Tuollainen yllä mainitsemani toiminta kun ei millään lailla palvele sitä, mitä itse näiltä haen, eli nähdä seuraamieni tahojen päivitykset, joita en ole vielä nähnyt.
Vaan tätä tämä paska nykyään on. Tämäkin on varmaan vain "kehitystä" ja se pitää hyväksyä. Itse luultavasti kyrsiinnyn jossain kohtaa näihin täysin ja hyppään "oravanpyörästä" pois.
Senkin olen huomannut että moni seuraamani Youtube-kanava ei enää harjoita sitä vanhaa videoiden puskemista vähintään kerran viikkoon. Homma on siis ainakin jossain kohdin myös järkevöitynyt. Itselläkin ajatuksena alkaa jotain sisältöä taas sinne puskemaan kunhan saisi aikaiseksi tehdä jotain. Oma perfektionismi (tai joku sen tapainen) vain haittaa kun tuntuu ettei ne tuotokset ole koskaan tarpeeksi hyviä ollakseen julkaisukuntoisia ja jäävät kovalevyille mätänemään.
Tähän kaikkeen paskaan kun heitetään vielä tekoälypaskan järkyttävä lisääntyminen, niin pitää tosiaan ne viimeiset järkevät paikat vielä löytää ja vetäytyä sinne. Konsolifinin sellaiseksi todellakin lasken.