Mikään pakko ei ole jankuttaa ja toistaa asioita. Voit vain todeta, että nyt ei olla samalla aallonpituudella niin antaa olla.
Mielestäni keskustelua voi jatkaa jos keskustelu jatkuu eikä ole vain "kyllä/ei"-inttämistä. Nytkin se oli osaltani vastailua toisen osapuolen jatkuvasti muuttuvaan ja lisääntyvään argumentointiin, jossa yritin lähinnä pysyä mukana.
Ja jos alkuperäinen pointtini oli että "mainos on mainos" ja siihen väitetään eri tavoilla vastaan, niin enkö muka voi näihin eri "argumentteihin" enää vastata? Minusta keskustelu nimenomaan on aina sellaista, että on väite, johon annetaan oma näkemys ja siihen toinen vastaa, johon taas vastataan.
Sitten taas on tuo toinen puoli, että olet täysin kykenemätön lopettamaan saman asian jauhamista, etkä millään voi hyväksyä, että jotkin asiat ei mene kaikille samalla tavalla, kun sinun järkesi sanoo. Toki aina tuohon jankkaukseen vaaditaan vähintään kaksi mutta sen sijaan, että tukeutuu siihen miksi voi jatkaa vääntöä niin voisi vain nostaa kädet pystyyn ja todeta, että ”let’s agree to disagree” ja katkaista sen omalta osaltaan.
Ihan järkevää tekstiä yleisesti mutta ei tässä viimeisimmässä ihan päde. Kyse kun oli faktoista, joten ei ole mitään missä voisi olla samaa tai eri mieltä.
Enkä sanoisi että olen kykenemätön (lopettamaan jauhamista), sillä totta kai kaikilla jää aina mieleen vain nämä loputtomat väännöt eikä ne, missä en jatka tai edes aloita vääntöä. Ei kukaan näe myöskään jos aloitan viestin, jonka sitten jätän lähettämättä.
Minä kyllä tiedän että tapanani on ajautua vänkäämään mutta on aika äärimmäistä sanoa että olen sen takia kykenemätön lopettamaan.
Se on myös ihmeellistä että miten minä saan aina vänkääjän leiman ja kritiikkiä mutta vastapuoli ei vaikka tekee ihan samaa asiaa mutta omasta kulmastaan.
Ja myönnän, että minä olen myös usein jankkaamassa mukana mutta olen yrittänyt viime aikoina myös välttää sitä, jättää vastaamatta ja jättänyt ketjuja seuraamisen ulkopuolelle missä huomaan vain ärsyyntyväni vallitsevaan keskusteluun. Suosittelen kovasti yrittämään samaa.
Niin, kuten yllä sanoin, niin varmasti enemmän jätän kirjoittamatta ja osallistumatta kuin kirjoitan ja osallistun. Näitähän ei kukaan voi nähdä tai vertailla kun niitä viestejä ei ikinä tule.
Tässä olen pari vuotta opiskellut ja nyt on meneillään kurssi, jonka yksi aiheista on vuorovaikutus taidot. Hyvään vuorovaikutukseen kuuluu taito ylläpitää, mutta myös lopettaa keskustelu. Tuli kieltämättä heti eräs tämän foorumin kirjoittaja mieleen, jolla tämä jälkimmäinen taito ei todellakaan ole hallussa.
Ei kannata tuomita ihmisiä netin foorumikäyttäymisen perusteella, ihan kuin oikeassa elämässä jaksaisi vääntää asioista tällä tapaa. Itse kun koen että vaikka (täällä netissä) tosissaan keskustelisi, niin nämä on silti harrastusjuttuja, joista voi ja saakin vääntää. Oikeassa elämässä en väännä juuri mistään ja heti kun huomaan että vastapuoli alkaisi vääntämään tai on edes eri mieltä, niin pyrin lähinnä toteamaan jonkin lopettavan lauseen, jolla pääsen pois koko keskustelusta. Varsinkin jos olen jo oman näkemykseni ehtinyt sanoa.
Ja seuraavaksi toki toivotaan että "mikset ole samanlainen täällä". Siihen voin sanoa että ei täällä muutkaan kyllä käyttäyty kuten muualla, sillä en jaksa uskoa että suurta osaa näistä keskusteluista muodostuisi yhtään missään muualla vastaavassa muodossa kuin täällä foorumeilla.
Konteksti ja alusta siis merkkaa aika hitosti.
Eikä nämä kirjoittamani asiat tarkoita myöskään että tarkoituksella provoaisin tai vääntäisin, saati hakeutuisin sellaisiin keskusteluihin.
Ps. Itsehän siis teen vielä viestintää työkseni, että.

Väittäisin että erilaiset kommunikaatio- ja vuorovaikutustavat sekä alustat on kohtuu hyvin hallussa enkä varmasti voisi töitäni tehdä jos ei olisi.