Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Ocarina of Time Remake

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kissanpoika
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, näissä on puolensa ja puolensa. Onko 1:1 graafinen remake vai enemmän reimagening, ja kummassakin ovat faninsa. RE on hyvä esimerkki koska niissä on onnistuttu molemmissa, RE1 ja RE2 Remake on kumpikin aivan loistavia pelejä.

Zeldan tapauksessa itse otan ehkä mielummin tämän kaltaisen 1:1 Remaken. Pelkona olisi että jos lähdetään liikaa laajentamaan ja tekemään uudelleen niin muuttuuko geneeriseksi open world tauhkaksi. Breath of the Wildia olen nyt ensi kertaa pelannu viime aikoina, ihan kiva peli mutta vähän siinä ja siinä onko liian open world tauhkainen peli omaan makuun.
Link's Awakening Remake oli täydellinen kuten originaalikin, klassikko peli 1:1.
Ei Ocarinasta avoimen maailman peliä kannatakaan tehdä mutta muuten kyllä voisi laajentaa alkuperäistä. Mitä varmaan on pakostakin jo toki tehtykin, sillä en usko että peli uskollisuudesta huolimatta ihan 1:1-kopio uusilla grafiikoilla voi olla.

Tässä videolla käytiin vähän läpi myös tuota, että kuinka 1:1 tämä remake on. Vaikuttaisi, että joitain juttuja on muuteltukkin jonkin verran.

Digital Foundryn videolla käy ilmi että peli on 1080p/60 fps mutta DLSS puute satuttaa yliterävää kuvaa.

En ole koskaan alkuperäistä pelannut, tässä olisi ehkä THE peli/syy ostaa switch 2? Tykkään kyllä tämän remaken ulkoasusta, näyttää niin breath of the wild/tears of the kingdom tyyliseltä, enkä valita. Eikö tämä peli ollut/ole vieläkin metacriticin korkeimman arvosanan koskaan saanut peli? 99/100?

Noh eipä se nyt ainoa syy ole, switch 2 on kyllä ostolistalla mutta vielä en ole nähnyt syytä/tarvetta sille, mutta ehkä tämä peli vihdoin olisi se syy, täytyy miettiä.

Varsinkin Linkin naama pisti silmään vähän erikoisesti nähdystä pelikuvasta, mutta nyt siihenkin tyyliin on saatu jonkinlainen selitys. Tai ainakin teoria. Hahmon ulkoasu voi olla perua japanilaisista marioneteista / nukeista, joista myös muuan Hiyamoto sattuu pitämään. Tämä olisikin aika siisti veto, varsinkin jos graafinen tyyli olisi vedetty täysin tällä tavalla.

Katsoin nyt näitä switch kakkosia ja sieltähä on tulossa ocarina of time teemalla varustettu switch 2 :oops: Kaunishan toi on, eikä ole kuin joku 85euroa kalliimpi ku normi versio VPD hintojen mukaan. Pyöristettynä 620€, kyllä kieltämättä hieman houkuttais pistää yksi semmonen varaukseen ohan se komia, mutta on se 620 euroakin komia. :rolleyes: Eikä se hinta siihen jää ku pitää ostaa vielä näytönsuojat ja kantolaukut ja pussukat ja sitten tietysti se itse peli, noh pussukat ja laukut voi ostaa myöhemminkin, näytönsuoja lähti samantien päälle.

Valintoja valintoja.

Katsoin nyt näitä switch kakkosia ja sieltähä on tulossa ocarina of time teemalla varustettu switch 2 :oops: Kaunishan toi on, eikä ole kuin joku 85euroa kalliimpi ku normi versio VPD hintojen mukaan. Pyöristettynä 620€, kyllä kieltämättä hieman houkuttais pistää yksi semmonen varaukseen ohan se komia, mutta on se 620 euroakin komia. :rolleyes: Eikä se hinta siihen jää ku pitää ostaa vielä näytönsuojat ja kantolaukut ja pussukat ja sitten tietysti se itse peli, noh pussukat ja laukut voi ostaa myöhemminkin, näytönsuoja lähti samantien päälle.

Valintoja valintoja.
Vinkkinä Nintendo Storesta saa 100€ halvemmalla näitä. :)

Nintendo mies on vähän tutkinut mikä pelin ulkonäössä on vialla. Kokonaisuutena kukaan ei voi sanoa etteikö peli näyttäisi upealta. Mutta siinä on selkeät ongelmansa, vaikka tiedämme miksi hahmot näyttävät siltä kuin näyttävät.

Mulle isoin miinus sen esittelyn perusteella on ääninäyttely.
Oikeastaan kenenkään ääni ei tunnu sopivan hahmolle.
Sitten taas breathissa ja tearsissa ainoa ääni joka vaati totuttelua oli Zelda, koska mun korvaan se kuulosti siltä, että se on purskahtamassa itkuun hetkenä minä hyvänsä.
Kaikki muut kuulosti hyvältä.

Samoin nyt kun rayman legendsistä tulee se remake niin esittelyjen perusteella siinäkin sopii ääninäyttely jokaiselle hahmolle vaikka orkkiksessa ei ollut ääninäyttelyä. Tämän kohdalla vaan kaikki tökkii. Jopa se navin ennen niin söpöltä kuulostava "hey listen" kuulostaa väärältä.

Visuaalisen puolen suhteen mulla ei ole mitään valittamista.

Jotenkin uskomatonta, että tästäkin pelistä löydetään negatiivisia asioita. Ihan varma viiliksen tappaja pelikokemukselle on katsoa noita mitä moninaisempia valitusvideoita. Peli näyttää vielä enemmän täydelliseltä remakelta mitä oli Star Foxin 10/10 remake (siinäkin kuulemma hahmojen ulkonäkö oli ihan sitä ihteään). Tiedän varmasti ilman pelaamista lyhyen näkemäni kuvamateriaalin perusteella pelin olevan 12/10 itselle. Pelkästään traileri osoittaa, että tähän remakeen on panostettu 110%:sti ja se on tehty intohimolla.

Jotenkin uskomatonta, että tästäkin pelistä löydetään negatiivisia asioita. Ihan varma viiliksen tappaja pelikokemukselle on katsoa noita mitä moninaisempia valitusvideoita.
Se on ihan itsestä kiinni antaako noiden vaikuttaa vai ei.
Ei mulla ainakaan oma mielipide muutu suuntaan tai toiseen jonkun toisen tekemän videon takia.
Mä katson aina useamman arvostelun ennen pelin ostamista ja vielä sen läpäisyn jälkeenkin jotta voin vertailla omia tuntemuksia muiden kokemuksiin.

Mä olen katsonut paljon videoita missä haukutaan mun mielestä hyvä peli maanrakoon, mutta se ei vaikuta mun mielipiteeseen mitenkään.
Esim metroid prime 4 on mun mielestä hyvä peli ja se aavikko oli hyvä lisä peliin. Onnea löytää tube video jossa joku on samaa mieltä.
Tuosta huolimatta olen katsonut varmaan likemmäs 10 kritiikki videota siitä joista osa on ollut yli tunnin mittaisia.

Tästä tulikin mieleen, että voisin käydä kirjoittamassa omat ajatukset siitä gta6 esittelystä...

Jotenkin uskomatonta, että tästäkin pelistä löydetään negatiivisia asioita. Ihan varma viiliksen tappaja pelikokemukselle on katsoa noita mitä moninaisempia valitusvideoita. Peli näyttää vielä enemmän täydelliseltä remakelta mitä oli Star Foxin 10/10 remake (siinäkin kuulemma hahmojen ulkonäkö oli ihan sitä ihteään). Tiedän varmasti ilman pelaamista lyhyen näkemäni kuvamateriaalin perusteella pelin olevan 12/10 itselle. Pelkästään traileri osoittaa, että tähän remakeen on panostettu 110%:sti ja se on tehty intohimolla.

Miksi se vaikuttaa sinun odotuksiisi pelistä jos joku muu ei ole vakuuttunut näkemästään?

Tuossa videossa kyllä alleviivattiin moneen otteeseen että videon tekijä odottaa ja on innoissaan pelistä ja että nuo kritiikin aiheet on "nitpickingiä" eli pienistä asioista avautumista.

Nukkemaisille ja vahamaisille hahmoille on selitys toki tullutkin mutta kyllä tuolla videolla oli hyviä huomioita siitä, miten Ganondorf melko lailla eri tyylillä tehty mitä Link ja mitä taas vähemmän tärkeät sivuhahmot, kuten kyläläiset.

En itse allekirjoita kaikkea mitä videolla sanottiin - ja hypin paljon ohi - mutta ihan ymmärrettäviä ja perusteltavia huomioita kyllä.

Kaikesta huolimatta en usko että omaa pelikokemusta häiritsevät mutta onhan noissa tosiaan kuin olisi eri peleistä melkein otettu hahmoja: Link ja Zelda jostain muualta kuin Ganondorf ja suuri osa kyläläisistä taas vielä eri lähteestä.

Plus että Link tosiaan näyttää ihan vauvalta. Aikuinen Link taas näyttää siltä, mitä ovat kertoneetkin, eli niiltä joltain nukeilta.

Miksi näitä tällaisia pitää aina paisutella hirveästi? Ei tuotakaan videota olisi paljoa tarvinnut katsoa niin olisi voinut kuulla että on tosiaan kyse vain pienistä asioista eikä mistään "paskin peli ikinä, en pelaa"-jutuista.

Tuntuu taas että jos peliä odottaa kiimassa niin ei mistään saa sanoa yhtään mitään kritiikkiä tai edes ihmetellä, vaikka asia ei kritiikkiä olisikaan. Itse en siis koe että nuo erilaiset hahmotyylit olisivat erityisen iso ongelma mutta aika erikoinen valinta ne kyllä ovat. Enemmän siis itseäni tuo ihmetyttää kuin haittaa juurikaan. Ja koin että videollakin oli se sanoma enemmän ihmetys, että miksi näin.

Ymmärrän että jatkuva negatiivisuus on paskaa mutta onko sekään järkevää että paisutellaan asioita muuksi mitä ne on? Tuolla videolla kun ei tosiaan mitään erityistä "ränttiä" ollut, toisin kuin monilla "angry tämä tai tuo"-hahmojen videoilla, jotka tuntuvat elävän valituksesta.

Tuossa videossa kyllä alleviivattiin moneen otteeseen että videon tekijä odottaa ja on innoissaan pelistä ja että nuo kritiikin aiheet on "nitpickingiä" eli pienistä asioista avautumista.

Nukkemaisille ja vahamaisille hahmoille on selitys toki tullutkin mutta kyllä tuolla videolla oli hyviä huomioita siitä, miten Ganondorf melko lailla eri tyylillä tehty mitä Link ja mitä taas vähemmän tärkeät sivuhahmot, kuten kyläläiset.

En itse allekirjoita kaikkea mitä videolla sanottiin - ja hypin paljon ohi - mutta ihan ymmärrettäviä ja perusteltavia huomioita kyllä.

Kaikesta huolimatta en usko että omaa pelikokemusta häiritsevät mutta onhan noissa tosiaan kuin olisi eri peleistä melkein otettu hahmoja: Link ja Zelda jostain muualta kuin Ganondorf ja suuri osa kyläläisistä taas vielä eri lähteestä.

Plus että Link tosiaan näyttää ihan vauvalta. Aikuinen Link taas näyttää siltä, mitä ovat kertoneetkin, eli niiltä joltain nukeilta.

Miksi näitä tällaisia pitää aina paisutella hirveästi? Ei tuotakaan videota olisi paljoa tarvinnut katsoa niin olisi voinut kuulla että on tosiaan kyse vain pienistä asioista eikä mistään "paskin peli ikinä, en pelaa"-jutuista.

Tuntuu taas että jos peliä odottaa kiimassa niin ei mistään saa sanoa yhtään mitään kritiikkiä tai edes ihmetellä, vaikka asia ei kritiikkiä olisikaan. Itse en siis koe että nuo erilaiset hahmotyylit olisivat erityisen iso ongelma mutta aika erikoinen valinta ne kyllä ovat. Enemmän siis itseäni tuo ihmetyttää kuin haittaa juurikaan. Ja koin että videollakin oli se sanoma enemmän ihmetys, että miksi näin.

Ymmärrän että jatkuva negatiivisuus on paskaa mutta onko sekään järkevää että paisutellaan asioita muuksi mitä ne on? Tuolla videolla kun ei tosiaan mitään erityistä "ränttiä" ollut, toisin kuin monilla "angry tämä tai tuo"-hahmojen videoilla, jotka tuntuvat elävän valituksesta.
Ehkä se, että puhutaan ”ongelmista” jonkin näinkin subjektiivisen asian osalta. Kuinkahan paljon tällaisia ”ongelmia” löydettiin aikanaan Wind Wakerin graafisesta tyylistä?

Ehkä se, että puhutaan ”ongelmista” jonkin näinkin subjektiivisen asian osalta. Kuinkahan paljon tällaisia ”ongelmia” löydettiin aikanaan Wind Wakerin graafisesta tyylistä?

Todella paljon, mutta tuskin sekään vaikutti kenenkään osto päätökseen.
Tai jos jonkun random ihmisen valitus pelin ulkonäöstä pilaa oman kiinnostuksen peliä kohtaan niin sitten on peiliin katsomisen paikka sillä se ongelma ei ole se random ihminen ja sen mielipide.

Mun mielestä peli näyttää visuaalisesti helvetin hienolta eikä se mielipide muutu vaikka miljoona tubettajaa sanoisi muuta.
Sitten jos mä alan muuttamaan omaa mielipidettäni jonkun ryhmäpaineen takia niin se alkaa olemaan ongelma.

Ei täälläkään varmaan kukaan ala muuttamaan omaa mielipidettä ääninäyttelyn suhteen vaikka mun mielestä se ei vaan toimi.

Todella paljon, mutta tuskin sekään vaikutti kenenkään osto päätökseen.
Tai jos jonkun random ihmisen valitus pelin ulkonäöstä pilaa oman kiinnostuksen peliä kohtaan niin sitten on peiliin katsomisen paikka sillä se ongelma ei ole se random ihminen ja sen mielipide.

Mun mielestä peli näyttää visuaalisesti helvetin hienolta eikä se mielipide muutu vaikka miljoona tubettajaa sanoisi muuta.
Sitten jos mä alan muuttamaan omaa mielipidettäni jonkun ryhmäpaineen takia niin se alkaa olemaan ongelma.

Ei täälläkään varmaan kukaan ala muuttamaan omaa mielipidettä ääninäyttelyn suhteen vaikka mun mielestä se ei vaan toimi.
Missä kohtaa sanoin, että vaikuttaa minun mielipiteeseeni pelistä muiden sanomiset? Sanoin, että ei kiinnosta ”Nintendo-miesten” ongelmat. Eikä kiinnosta katsella tuollaisia videoita missä kaivamalla kaivellaan ”ongelmia”. Alkuperäinen Ocarina of Time on TOTK ohella kaikkien aikojen peli minulle ja se, että tästä saadaan näin upea remake on unelmien täyttymys.

Missä kohtaa sanoin, että vaikuttaa minun mielipiteeseeni pelistä muiden sanomiset? Sanoin, että ei kiinnosta ”Nintendo-miesten” ongelmat. Eikä kiinnosta katsella tuollaisia videoita missä kaivamalla kaivellaan ”ongelmia”. Alkuperäinen Ocarina of Time on TOTK ohella kaikkien aikojen peli minulle ja se, että tästä saadaan näin upea remake on unelmien täyttymys.
Missä kohtaa mä sanoin, että nuo asiat koskee just sua?
Mä vaan kommentoin sun viestiin, koska aikoinaan monet oli pettyneitä wind wakerin graafiseen tyyliin joten kyllä, monet löysi siitä ongelmia, mutta tuo valittaminen ei varmasti vaikuttanut niiden ostopäätökseen jotka oli pelistä jo valmiiksi kiinnostuneita.

Sun reaktio mun täysin asialliseen vastaukseen on suorastaan ironista.

Ylös Bottom