Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wholesome eli hyvän mielen pelit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mewna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mewna

Kalmankatkuinen kauhutoimittaja
Ylläpitäjä
Jos päätyy vahingossa lukemaan päivän kuumimpia uutisia tai nettikeskusteluja, niin pakostikin alkaa kyllästyttämää tai jopa pelottamaan tämä nykymaailman meno.

Onneksi on olemassa niin sanottuja hyvän mielen pelejä, jotka saavat huolet ja murheet vaipumaan unholaan sekä antavat pelaajalle pienen breikin todellisuudesta. Minulle ensimmäisenä tulevat mieleen semmoiset nimikkeet kuin Stardew Valley, Animal Crossing & The Sims -pelisarjat sekä PowerWash Simulator.

Tässä foorumiketjussa voisimmekin jakaa hyvän mielen pelien ilosanomaa toisillemme!

Aloitankin itse heti arvostelullani The Story of Seasons: Grand Bazaar pelistä. Kyseessä on remake joitakin vuosia sitten Nintendo DS -käsikonsolille julkaistusta farmielämäsimusta. Kyllä siinä maailma pahuus unohtuu (ainakin hetkeksi), kun paijailee niityllä kirmailevia alpakoita ja kasvattaa jättimäisiä kurpitsoja pikkuisella pellollaan! :)

Mulla hyvänmielen peleinä toimii lähinnä erinäköset "citybuildingit" Skylines2 ja vaikkapa JWE sarja ollut ahkerasti esillä. Näitähän on itseasiassa lukemattomia jopa, esim two pointin tuotokset vähän huumorin sävyttämänä, sekä Mudrunnerin eri pelit kuten Snowrunner ja Roadcraft on itselle rentoa ajanvietettä vaikka joilleki se saattaa tuntua työmaalta.

Hyvä aihe ketjulle! Toivottavasti moni jakaa omia feel-good pelejään. Itelle ehdottomasti Nintendon pelit on lähes järkiään tätä. Palauttaa sinne lapsuuteen ja siihen pelaamisen riemuun mitä se oli. :)

Meillä Nuuskamuikkunen - Muumilaakson melodia Switchillä on semmoista rentoa juoksentelua ja pieniä pulmia, eskari-ikäiselle ihan täydellinen hyvän mielen peli, jossa ei tule semmoisia stressikuormaraivareita kuin jota esim Roblox tarjoaa. Tuo on hyvällä tavalla rauhoittavakin.

Olen itse jumittanut illat puolison kanssa Simcityn rakentamiseen, joka sekin on kyllä aika hyvän mielen peli omissa kirjoissa (kunhan pisti Godzilla sotkemasta peliä)

Vanha kunnon Rollercoaster Tycoon sarja (2 ja 3 osa). Hiekkalaatikko moodissa tullut pelailtua sitä pelkästään ja tehnyt kaikenlaisia vuoristoratoja jotka voisi toimia (ainakin pelin asiakkaiden näkökulmasta) sekä tietty hieman yrittää tehdä jonkinlaisia rakennuksia ja puutarhaa miljöötä kaunistamaan. Parkitect:in ostanut myös vuosia sitten mutta sitä ei ole tullut sen alun jälkeen pelattua. Planet Coaster kiinnostaisi mutta vieläkään siitä ei ole DRM vapaata versiota GOG:ssa.

Ylös Bottom